fryzjerek 0 #1 Posted September 30, 2010 Witam postanowiłem opisać proces regeneracji lamp przednich. Na podstawie powypadkowych lamp siemiana:) ale również innych które regenerowałem. Pierwsza rzeczą jest oczywiście wyjecie lamp z auta. Gdy wszystko mamy na stole zdejmujemy zaślepki wokoło lampy jest ich 5 w b7. nastepnie suszarką do włosów nagrzewamy zgrzew przez około 5 min. Jeżeli lampa nie była wcześniej kombinowana (w sęsie ze nie ma na niej nic innego niz żywa guma) to wszystko będzie schodzić bez problemu. Po nagrzaniu bierzemy śrubokręt i podważamy z jednej strony z czuciem lampę jak sie nie odkleja to nagrzewamy ponownie ale po 5 min to juz bez problemu sie odklei. Trzeba uważać na ta Miękka gumę zeby przy odklejaniu nie strzelila jakaś kulka do środka i sie nie przykleiła ok jak mamy klosz oddzielony od lampy zaczynamy matowienie papierem ściernym i teraz zależy od grubości wżer rys dziurek itp. Jedna z lamp siemiana(foto) posiadała na rogu mega uszkodzenie w postaci przetarcia o barierkę. i tam musiałem użyć dość grubego papieru 280 resztę lampy oraz droga cała lampę zacząłem matowienie od papieru 400. oczywiście wszystko na mokro potem 800 1500 na samym końcu 2500 nastepnie na lampę została nałożona pasta polerska FARECLA a sam klosz od zewnątrz został spolerowany maszynowo . Lampa pod wodę i nakładamy pastę nabłyszczająca/ produkty to typowe środki lakiernicze do polerowania karoserii samochodowych lampa ponownie pod letnia tym razem wodę z mydłem płynnym do rąk . kercher w łapę i wszystko dokładnie czyścimy od wewnątrz. Nie używamy żadnych szczotek gąbek drucików itp. Bron boże środków typu syrytus benzyna . Jeżeli tym będziecie chcieli usunąć jakieś zacieki powstanie wam zmatowiała plama która będzie można tylko wypolerować maszynowo zdzierając ta specjalną powłokę co jest wewnątrz klosza. Następnie całość spłukuje wodą destylowaną która spowoduje ze nie będzie zacieków plam od kropel. jak wypłukaną mamy lampę to osuszam suszarką delikatnie i pozostawiam do wyschnięcia. Wszystkie elementy lampy wewnątrz jak juz musze uzyc czegos do przeczczyszczenia to robię to recznikiem z mikrofibry poniewaz kazda inna gabka szmata nawet sr** tasma może nam porysować te chromowane powłoki. One sa bardzo delikatne dlatego trzeba sie z tym obchodzić delikatnie. Sama soczewkę mona tez oczyscic ja to zrobiłem patyczkiem do uszu zmodyfikowanym (nakleiłem więcej waty) czyli wygiętym bo od wewnątrz soczewka jest wklęsła ,z zewnątrz soczewkę wyszyscilem spirytusem i powiem szczerze mega dużo syfu sie zdjęło. nastepnie wszystko jeszcze raz suszarka przeleciałem zeby żaden włosek z waty nie został. I teraz tak mozna z powrotem użyć tej gumy co jest oryginalna ale juz tyle lamp tak zrobiłem i żadna dobrze nie trzymała wiec do każdej dokładam sylikonu tego co sie używa do przyklejania szyb samochodowych firmy BOLL. całość nagrzewam dociskam i zakładam spinki. efekt widać poniżej. ps. U siemiana przy okazji jak były zdjete klosze pozbylismy sie pomaranczowych kierunków 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
mcm 0 #2 Posted September 30, 2010 dobra robota ale można to zrobić bez zdejmowania lamp http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=154018.0;highlight=polerowanie+lamp 0 Go to top RFS Share this post Link to post Share on other sites
fryzjerek 0 #3 Posted September 30, 2010 oczywiście jak sie nie ma od wewnątrz plam na kloszu zacieków od pary na tych błyszczących elementach lampy, żwiru ,piasku, przyklejonego pajaka z siecią i się chce nie mieć kierunków pomarańczowych wtedy nie trzeba zdejmować kloszy:) 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
mcm 0 #4 Posted September 30, 2010 oczywiście jak sie nie ma od wewnątrz plam na kloszu zacieków od pary na tych błyszczących elementach lampy, żwiru ,piasku, przyklejonego pajaka z siecią i się chce nie mieć kierunków pomarańczowych wtedy nie trzeba zdejmować kloszy:) jesli takie coś jest w lampie to coś ze szczelnością ni halo ... 0 Go to top RFS Share this post Link to post Share on other sites
fryzjerek 0 #5 Posted September 30, 2010 to juz pytanie do siemiana jak pająk zaplótł pięknie siec:) a po za tym z jedna lampa coś było tworzone bo miała zupełnie inny rodzaj żywej gumy i może rzeczywiście gdzieś się tamtędy syf dostawał. Została wymieniona ta guma i powinno być już ok 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
HiRide 8 #6 Posted September 30, 2010 Fajny opis Paweł przyda sie napewno W b6 soczewka bixenonu jest plaska od wewnatrz a wypukla na zewnatrz.Nie wiedzialem ze w b7 jest inaczej. Teraz Siemian powinien o wiele szybciej zauwazyc sarenki na drodze w koncu lampy wygladaja jak nowki z salonu. PS.sr** tasma rysuje ludzki zadek a co dopiero delkatny chrom w lampach 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
fryzjerek 0 #7 Posted September 30, 2010 Fajny opis Paweł przyda sie napewno W b6 soczewka bixenonu jest plaska od wewnatrz a wypukla na zewnatrz.Nie wiedzialem ze w b7 jest inaczej. Teraz Siemian powinien o wiele szybciej zauwazyc sarenki na drodze w koncu lampy wygladaja jak nowki z salonu. PS.sr** tasma rysuje ludzki zadek a co dopiero delkatny chrom w lampach no do konca tez nie wiem jak ona wyglada ta soczewka ale jak probowalem patyczkiem jezdzic to wydawalo mi sie ze jest troche wygieta do przodu. hmm moze sie myle ale tak czy siak takim wygietym patyczkiem jest duzo lepiej ja wyczyscic 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
HiRide 8 #8 Posted September 30, 2010 Fajny opis Paweł przyda sie napewno W b6 soczewka bixenonu jest plaska od wewnatrz a wypukla na zewnatrz.Nie wiedzialem ze w b7 jest inaczej. Teraz Siemian powinien o wiele szybciej zauwazyc sarenki na drodze w koncu lampy wygladaja jak nowki z salonu. PS.sr** tasma rysuje ludzki zadek a co dopiero delkatny chrom w lampach no do konca tez nie wiem jak ona wyglada ta soczewka ale jak probowalem patyczkiem jezdzic to wydawalo mi sie ze jest troche wygieta do przodu. hmm moze sie myle ale tak czy siak takim wygietym patyczkiem jest duzo lepiej ja wyczyscic a nie dalo sie wyciagnac soczewki z przeslona ? W b6 bixenon to nie problem dzieki temu mozesz miec w rekach po chwili sama soczewke bez obudowy 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
fryzjerek 0 #9 Posted September 30, 2010 Fajny opis Paweł przyda sie napewno W b6 soczewka bixenonu jest plaska od wewnatrz a wypukla na zewnatrz.Nie wiedzialem ze w b7 jest inaczej. Teraz Siemian powinien o wiele szybciej zauwazyc sarenki na drodze w koncu lampy wygladaja jak nowki z salonu. PS.sr** tasma rysuje ludzki zadek a co dopiero delkatny chrom w lampach no do konca tez nie wiem jak ona wyglada ta soczewka ale jak probowalem patyczkiem jezdzic to wydawalo mi sie ze jest troche wygieta do przodu. hmm moze sie myle ale tak czy siak takim wygietym patyczkiem jest duzo lepiej ja wyczyscic a nie dalo sie wyciagnac soczewki z przeslona ? W b6 bixenon to nie problem dzieki temu mozesz miec w rekach po chwili sama soczewke bez obudowy własnie nie za bardzo po za tym to nie moje lampy wiec nie chiałem ryzykowac ze cos ułamie itp. W mojej b8 nie było takiej mozliwosci bo tez czysciłem sobie lampy w ten sposób bo miały dwie lamki co mnie bardzo wkurzało 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
HiRide 8 #10 Posted September 30, 2010 Fajny opis Paweł przyda sie napewno W b6 soczewka bixenonu jest plaska od wewnatrz a wypukla na zewnatrz.Nie wiedzialem ze w b7 jest inaczej. Teraz Siemian powinien o wiele szybciej zauwazyc sarenki na drodze w koncu lampy wygladaja jak nowki z salonu. PS.sr** tasma rysuje ludzki zadek a co dopiero delkatny chrom w lampach no do konca tez nie wiem jak ona wyglada ta soczewka ale jak probowalem patyczkiem jezdzic to wydawalo mi sie ze jest troche wygieta do przodu. hmm moze sie myle ale tak czy siak takim wygietym patyczkiem jest duzo lepiej ja wyczyscic a nie dalo sie wyciagnac soczewki z przeslona ? W b6 bixenon to nie problem dzieki temu mozesz miec w rekach po chwili sama soczewke bez obudowy własnie nie za bardzo po za tym to nie moje lampy wiec nie chiałem ryzykowac ze cos ułamie itp. W mojej b8 nie było takiej mozliwosci bo tez czysciłem sobie lampy w ten sposób bo miały dwie lamki co mnie bardzo wkurzało czyli nie ma szans wyciagnac zespolu - przeslona /soczewka od strony klapek (dekielkow)? Jesli tak to niezla kicha 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
GRazny 3 #11 Posted September 30, 2010 ech... Fryzjerek... temat bajka... mam takie cuda na lampach że szkoda gadać a tak apropos: ...miały dwie lamki co mnie bardzo wkurzało to zboczony jesteś 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
fryzjerek 0 #12 Posted October 1, 2010 ech... Fryzjerek... temat bajka... mam takie cuda na lampach że szkoda gadać a tak apropos: ...miały dwie lamki co mnie bardzo wkurzało to zboczony jesteś a no ma byc funkiel nowka lampa caly czas:) 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
HiRide 8 #13 Posted October 1, 2010 ech... Fryzjerek... temat bajka... mam takie cuda na lampach że szkoda gadać a tak apropos: ...miały dwie lamki co mnie bardzo wkurzało to zboczony jesteś a no ma byc funkiel nowka lampa caly czas:) nie wiem co to lamka ale reszte zrozumialem i tak trzymac 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
fryzjerek 0 #14 Posted October 2, 2010 ech... Fryzjerek... temat bajka... mam takie cuda na lampach że szkoda gadać a tak apropos: ...miały dwie lamki co mnie bardzo wkurzało to zboczony jesteś a no ma byc funkiel nowka lampa caly czas:) nie wiem co to lamka ale reszte zrozumialem i tak trzymac kurcze P sie zjadło miała byc Plamka:) 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
H4mm3R 134 #15 Posted January 26, 2011 [br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 10:09_________________________________________________http://www.ecstuning.com/ES1897155/?utm_source=Youtube 0 Go to top Mapy do RNS-E / MMI 2G / 3G DVD / 3G HDD / 3G+ + spolszczenia i lektor Oryginalne Rozrządy / żarniki D1S / D2S / VCDS - obsługa wszystkich modułów w B6/7 i nie tylko Share this post Link to post Share on other sites
A4_Dominik_WAW 4 #16 Posted January 26, 2011 Lampy wyszlifujesz tylko raz a później po 6 miesiącach klosz do wyrzucenia, w lampach jest powłoka zabezpieczająca lampy przed matowieniem jeżeli się ją zedrze lampy na pewno po jakimś czasie zrobią się jak mleko. Co do samego zabiegu można go zrobić przed sprzedażą auta lub wtedy gdy lampy są w opłakanym stanie i nadają się tylko do wymiany. Jeżeli ktoś się nie zgadza z moją opinią ma takie prawo 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
mcm 0 #17 Posted January 26, 2011 nie zgadzam się, w poprzedniej B5 zrobiłem taką operację zaraz po zakupie w 2005roku i po 5 latach nadal wyglądały idealnie , teraz w A6 też zrobiłem i po 7 miesiącach nic się nie dzieje 0 Go to top RFS Share this post Link to post Share on other sites
HiRide 8 #18 Posted January 27, 2011 Moja lampa w b6 ktora polerowalem kilka miesiecy temu jest zmatowiala lekko od mycia a druga ktorej nie polerowalem nie jest matowa wiec wniosek nasuwa sie sam.Na wiosne porzadnie ta lampe wypoleruje i sprobuje nalozyc przezroczysta folie ochronna.Jak to nic nie da to lampa do polerowania co kilka miesiecy i do wymiany w koncu. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Norbunio 2 #19 Posted April 18, 2011 Z informacji które krążą po różnych forach wynika że lamp od b6 nie powinno się polerować bo matowieją tak jak mówi dominikt1. Ja mam swoje w słabym stanie i chyba spróbuję je spolerować, polerkę mam na własność więć w razie co zabieg powtórze. 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
kkam 18 #20 Posted April 18, 2011 widziałem lampy po polerce w skodzie, po zimie zrobiły się matowe 0 Go to top http://a4-klub.pl/index.php?/topic/104766-b6-awx-czarny-sedan-work-ongoing/ Share this post Link to post Share on other sites
andy_sky 0 #21 Posted April 18, 2011 a gdyby po polerce pomalować je klarem to złuszczy się 0 Go to top po co QUATTRO jak jest talent Share this post Link to post Share on other sites
K2 1 #22 Posted April 20, 2011 to nie koniec pracy braklo papieru niestety ale prosze Uzylem papier wodny 2500 paste G3 i mleczko polerskie Przed: Po: 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Stefcio 0 #23 Posted April 27, 2011 a co myślicie o tym: Proces czyszczenia lamp polega na usunięciu zniszczonej zewnętrznej warstwy z reflektora a następnie pokrycia jej płynnym plastikiem, który dzięki swoim właściwościom pozwala uzyskać efekt krystalicznie czystej lampy. http://allegro.pl/sklep/11543737_i-car?shop_id=11543737&page_id=4&p=0 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
HiRide 8 #24 Posted April 27, 2011 a co myślicie o tym: Proces czyszczenia lamp polega na usunięciu zniszczonej zewnętrznej warstwy z reflektora a następnie pokrycia jej płynnym plastikiem, który dzięki swoim właściwościom pozwala uzyskać efekt krystalicznie czystej lampy. http://allegro.pl/sklep/11543737_i-car?shop_id=11543737&page_id=4&p=0 czytaj wyzej przeciez o tym jest ten temat 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Stefcio 0 #25 Posted April 27, 2011 no tak, ale o co chodzi z tym "płynnym plastikiem" 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
HiRide 8 #26 Posted April 28, 2011 Prawdopodobnie "płynnym plastikiem" facet nazwal warstwe ochronna przed promieniowaniem UV ktora odpowiada za to zeby lampa nie robila sie matowa. (Płynny plastik ) 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
K2 1 #27 Posted April 28, 2011 te fotki regeneracji lamp z allegro to żenada Wystarczy spojrzeć na kierunkowskaz przed i po tej tak zwanej "regeneracji" Obstawiam ze wzioń trochę wody przetarł a później kurzem np z odkurzacza pobrudził sama lampę bo kierunkowskazu już mu się nie chciało brodzić 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Miciu 0 #28 Posted May 23, 2011 Zrobię fotki mietka po regeneracji 4 przednich kloszy jak to wygląda sami ocenicie 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites
Staszek20VT 0 #29 Posted May 23, 2011 http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+G3000 0 Go to top A5 3.0 TDI quattro S-line powered by ECUProject 315 KM i 666 Nm Share this post Link to post Share on other sites
Miciu 0 #30 Posted May 23, 2011 Mi wystarczyły 3 rodzaje wodnych papierów drobno ziarnistych,papierowa taśma do obklejenia rantów,pasta tempo i buteleczka z woda z psikadłem godzina roboty po wszystkim polerka mechaniczna 0 Go to top Share this post Link to post Share on other sites