SylverStone Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 Witam Posiadam do wymiany pasek wielorowkowy gdyż jest mocno luzny (tak nakazał mechanik) Czy jest mozliwosc stwierdzenia bez demontażu czy do wymiany takze bedzie rolka bądz napinacz? Patrząc z góry wszystko równo chodzi jednak mam niepokojące dzwięki tak jak by autko bylo mocno obciążone i słysze takie zduszone popiskiwanie.Czy to wskazuje tylko na pasek? (we wczesniejszym aucie naciągniecie paska wyeliminowało juz te dzwieki)jednak wolalbym sie zaopatrzyc w potrzebne czesci.Dzwiek ten czasem zanika całkowicie i nic nie słychac ale np z rana to jest słyszalny.
ROBERT Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 Wymień napinacz , pasek i rolkę alternatora (najprawdopodobniej stąd te dźwięki) i będziesz miał spokój na dłuuugi czas
SylverStone Opublikowano 1 Października 2010 Autor Opublikowano 1 Października 2010 To nie są tanie rzeczy żebym tak sobie wymieniał jak leci nie bedąc pewnym czy są dobre czy nie :)Są inne wydatki także :)Nie da sie tego jakos stwierdzic? Jeszcze jedno pytanie czy w moim aucie jest i napinacz i rolka ?są to oddzielne elementy ?czy kupując napinacz juz na nim mam rolke i to jest komplet.
mstan Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Witam Jeżeli masz pasek cały nie jest poszarpany a jest luźny to wystarczy kupić napinacz,bo to on jest odpowiedzialny za sztywność paska.Kupując cały napinacz masz także rolkę z nowym łożyskiem. Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 To nie są tanie rzeczy żebym tak sobie wymieniał jak leci nie bedąc pewnym czy są dobre czy nie :)Są inne wydatki także :)Nie da sie tego jakos stwierdzic? Kiedy wymieniałeś te elementy o których wspomniałem :?: Jak jeszcze nie wymieniałeś przyszedł odpowiedni czas ...
SylverStone Opublikowano 1 Października 2010 Autor Opublikowano 1 Października 2010 No nie było wymieniane za moich czasów a autko mam półtora roku.Czyli w najgorszym wypadku wymiana napinacza i paska ?rolka jest elementem napinacza? Zebysmy sie rozumieli:)czy na zdjęciu ten cienki z napisem Gates to jest własnie wielorowkowy?Bo byłem przekonany ze tak mi mechanik powiedzial i wzkazał na niego ale przygladajac sie w aucie to on jest krótki patrzac na zdjecia w internecie gdzie wielorowkowy jest długi.
Armi Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Zawsze mnie dziwi, że ludzie na rozrządzie oszczędzają. Nie jeden już musiał wymieniać silnik bo wolał "oszczędzić".
SylverStone Opublikowano 1 Października 2010 Autor Opublikowano 1 Października 2010 Nie mowie żeby oszczedzac ale wymieniac cos co jest może dobre,pozatym temat chyba nie tyczy sie rozrządu
Mario Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Zawsze mnie dziwi, że ludzie na rozrządzie oszczędzają. Nie jeden już musiał wymieniać silnik bo wolał "oszczędzić". W tym wątku nie ma mowy o rozrządze :gwizdanie:
SylverStone Opublikowano 1 Października 2010 Autor Opublikowano 1 Października 2010 Pomoże mi ktos troche bardziej jeszcze? czy ten na zdjeciu to faktycznie wielorowkowy/wieloklinowy ?czy kupujac go i napinacz to bedzie komplet czy faktycznie jest jakas rolka ?Przegladam forum i nie umie natknac sie na ten cienki pasek a jak wymiana to w silniku TDI i patrzac na zdjecia troche inne/Chce kumplowi dac by sie zorientował za ile moze załątwic ale chcialbym komplet.Pozdrawiam
Mario Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Pomoże mi ktos troche bardziej jeszcze? czy ten na zdjeciu to faktycznie wielorowkowy/wieloklinowy ?czy kupujac go i napinacz to bedzie komplet czy faktycznie jest jakas rolka ?Przegladam forum i nie umie natknac sie na ten cienki pasek a jak wymiana to w silniku TDI i patrzac na zdjecia troche inne/Chce kumplowi dac by sie zorientował za ile moze załątwic ale chcialbym komplet.Pozdrawiam Wygląda na to, że jest to pasek sprężarki klimatyzacji
ROBERT Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Najpierw uporządkuj profil jak chcesz żeby ktoś ci pomógł , w 2000 roku nie było A4 z silnikiem [AEB] , potem napiszę ci co masz wymienić , jak nie chcesz wymieniać dobrych elementów to nie mamy o czym gadać ( to że są dobre a mają np. 150 kkm nalatane nie świadczy o tym że się ich nie wymienia ) wk***ia mnie podejście ludzi którzy kupują auta za kilkanaście/kilkadziesiąt tys. złoty (niejedni jeszcze eksponują przed znajomymi itp. że ich stać na taką furę, uważają się za gościa bo mają A4 z 2000 roku ) ale jak trzeba coś wymienić za 500 złoty to "płaczą" i kombinują jakby to najtaniej zrobić :wallbash: Koniec
mstan Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Witam "Żebysmy sie rozumieli:)czy na zdjęciu ten cienki z napisem Gates to jest własnie wielorowkowy" To jest zwykły pasek klinowy,łączy pompę wspomagania z pompą cieczy chłodzącej. nie ma żadnego napinacza (nie ma takiej potrzeby -pompa cieczy to nie wielki opór ) Pozdrawiam Ps.Panowie myślę że powinniśmy sobie pomagać a nie wyładowywać na forum własne frustracje.
SylverStone Opublikowano 2 Października 2010 Autor Opublikowano 2 Października 2010 Robert.-Nic nie wniosłeś swoją wypowiedzią,jak masz tak pomagac komus kto bardzo tego potrzebuje to najlepiej wogóle nie pisz.Forum chyba jest po to żeby pomagać,a nie gnoić i sie wywyższać,życze ci by cie stać było na każdą oryginalną czesc do twojego autka.Pozdrawiam Mario-Tam chyba na tym zdjęciu brakuje jeszcze jednego paska własnie tego mojego cienkiego. Mstan-To juz sam nie wiem co to za pasek jaki kupic i czy faktycznie nie ma napinacza tego paska:)Mechanik wspomniał ze wymiana tego paska i jesli bedzie trzeba napinacza,więc albo nie własciwy mechanik :)albo ktos rozwikła ten problem:) To by sie mogło zgadzac ze jest to zwykły klinowy bo patrząc od góry gdzie jest napinacz to ten mój wogóle przez niego nie przechodzi tylko od dołu jest zawiniety o dwa koła,mechnik wspomnial ze od pompy wody jest to napewno powiedział.Na pasku chyba jest numer czy po nim dojde jaki faktycznie jest to pasek ?czy wymiana jest cieżka??Pozdrawiam /Nikt naprawde nie wie?Czytam szukam ale nic,dowiedzialem sie znowu ze to jest od klimatyzacji a pod spodem jest napinacz...Na forum róznie sa napisane a to wielorowkowy,wieloklinowy klinowy dłuższy krótszy i jak tu sie rozeznać
martinno Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Robert.-Nic nie wniosłeś swoją wypowiedzią,jak masz tak pomagac komus kto bardzo tego potrzebuje to najlepiej wogóle nie pisz.Forum chyba jest po to żeby pomagać,a nie gnoić i sie wywyższać,życze ci by cie stać było na każdą oryginalną czesc do twojego autka.Pozdrawiam Mario-Tam chyba na tym zdjęciu brakuje jeszcze jednego paska własnie tego mojego cienkiego. Mstan-To juz sam nie wiem co to za pasek jaki kupic i czy faktycznie nie ma napinacza tego paska:)Mechanik wspomniał ze wymiana tego paska i jesli bedzie trzeba napinacza,więc albo nie własciwy mechanik :)albo ktos rozwikła ten problem:) To by sie mogło zgadzac ze jest to zwykły klinowy bo patrząc od góry gdzie jest napinacz to ten mój wogóle przez niego nie przechodzi tylko od dołu jest zawiniety o dwa koła,mechnik wspomnial ze od pompy wody jest to napewno powiedział.Na pasku chyba jest numer czy po nim dojde jaki faktycznie jest to pasek ?czy wymiana jest cieżka??Pozdrawiam /Nikt naprawde nie wie?Czytam szukam ale nic,dowiedzialem sie znowu ze to jest od klimatyzacji a pod spodem jest napinacz...Na forum róznie sa napisane a to wielorowkowy,wieloklinowy klinowy dłuższy krótszy i jak tu sie rozeznać Pasek rozrządu jest to pasek tzw.zębaty.Natomiast pasek wieloklinowy napędza alternator,pompę oleju w urządzeniu wspomagającym układ kierowniczy,oraz wentylator chłodnicy i pasek ten jest utrzymywany w stałym naciągu przez samoczynną rolkę napinacza i właśnie być może ten napinacz masz do wymiany,masz jeszcze drugi pasek wieloklinowy który napędza klime oraz pasek klinowy który napędza pompę wody ale tam już nie ma żadnego napinacza. Według mnie mechanikowi chodziło o pasek wieloklinowy alternatora,sprawdz napinacz tego paska,mi raz się on rozsypał na autostradzie ,ale nie było żadnych objawów wcześniej,nawet 4 dni przed trasą auto było u mechanika i ściągał on ten pasek i widział napinacz gdyż cały przód demontował,ale nie zauważył że napinacz już padł. Pozdrawiam
mstan Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Witam Adam widząc Twoją nieporadność w sprawach(tak prostych) napraw auta,myślę że lepiej będzie dla auta i Twego bezpieczeństwa jak poprosisz o pomoc kolegę lub znajomego,który zajmuje się naprawami swego autka. Myślę że nie poczujesz się urażony,ale naprawdę nie każdy facet musi być mechanikiem. Pozdrawiam
SylverStone Opublikowano 3 Października 2010 Autor Opublikowano 3 Października 2010 Sprawy tak proste a jednak temat tak długo trwa:) wczoraj dowiedziałem sie ze jest to pasek od klimy zwykły klinowy i od spodu jest napinacz:)ku mojemu zdziwieniu w aucie nie znalazłem zadnego napinacza:)wiec nie tylko ja jestem nieporadny skoro taki mentlik o głupi pasek:)Co do tego głównego paska wieloklinowego to był pół roku temu wymieniany ale wczesniej i te dzwieki były.Myslalem ze sie cos dowiem podajac zdjecie ale jedni mowia tak drudzy inaczej.Pozdrawiam i dzięki ci Mstan
ROBERT Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 Jak uruchomisz silnik i będą te piski to polej wodą pasek, jak pisk od razu zniknie to pasek wydaje te dźwięki (przyczyną może być zbyt duże jego naciągniecie - napinacz) Pasek od klimy jest z drugiej strony - str. pasażera a ty pokazałeś na zdjęciu str. kierowcy i jest to pasek napędzający pompę wspomagania ... pasek klimy ma napinacz (a dokładniej rolkę napinającą) która wygląda tak :
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się