Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Proszę o analizę logów A6 AFN - nowe logi!


mily

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

Autko jest po wymianie czujnika temperatury, termostatu i zapłon został ustawiony, narazie odpala ok, jednak prosiłbym o sprawdzenie czy jest wszytko OK. Próbowałem sam przeanalizować logi za pomocą internetu i wyszło mi:

1.Statyczne:

a) BS

Nie podoba mi się grupa 4, wartości całkowicie rozjechane (co innego wymaga Vag a co innego otrzymuje)

B) MB

Grupa 0 pozycja 10 - zbyt duża masa powietrza, czym może być spowodowana, czy usterka poważna i jak ją wyeliminować?

Grupa 4 pozycje 2,3 - komputer wymaga inną wartość niż jest napisane w Vagu (powinno być od 2 a wymaga 1,5 i otrzymuje 1,5)

2. Dynamicze:

Grupa 03 - Zawór EGR za mało podaje powietrza, przeczyścić go??

Grupa 04 - Kąt początku wtrysku, jest spora różnica zwłaszcza w zakresie 1500-2000

Grupa 08 - Ograniczenie dawki paliwa, zupełnie mi się te wartości nie zgadzają (przepływka do wymiany??)

Grupa 11 - Na początku niedoładowywuje, a później przeładowywuje w sumie niewiele więc chyba jest ok ??

1. Statyczne

a) BS

Log (11 - 000)

Log (5 - 003)

Log (7 - 004)

Log (8 - 011)

B) MB

Log (1 - 000,001,002)

Log (2 - 003,004,005)

Log (3 - 007,009,012)

Log (6 - 013,015,016)

Log (4 - 018,023)

2. Dynamiczne

Log (9 - 000)

Log (10 - 001)

Log (13 - 003)

Log (14 - 004)

Log (15 - 008)

Log (12 - 010)

Log (0 - 011)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobione na zimnym silniku czyli ŹLE... nagrzej motor i powtorz logi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobione na zimnym silniku czyli ŹLE... nagrzej motor i powtorz logi..

Logi są zrobione na ciepłym silniku (chyba mam trzepnięty termostat, bo się nie nagrzewa do 90). Jak dojdę dlaczego się nie nagrzewa i usunę przyczynę będą logi pełne.[br]Dopisany: 30 Wrzesień 2010, 19:32_________________________________________________No już autko jest po wymianach, czy jeszcze trzeba coś przeczyścić wymienić??

PS W końcu zaczęła normalnie odpalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterowanie doładowaniem kuleje, podmień N75 z N18 i pokaż dynamicznego 011 od 1000obr do 4200obr

E tam kuleje.. :wink4:.

Podmiana zaworów nic nie da (patrz 011 BS) - po prostu lekko przycina sie VTG... wiecej ognia.... moze sie rozjezdzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ją kupowałem i się przejechałem ciągnąć ją do 3 tys/obr to właściciel powieział że takich obrotów to ona dawno nie widziała, więc jak tylko jest okazja to wciskam do oporu i wydaje mi się że się sporo ożywiła.

PS Co to jest VTG?? To jest ta sztanga przy turbie? Może przeczyścić ją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VTG to turbosprężarka ze zmienną geometrią kierownic spalin - zacznij właśnie od przypatrzenia się jak pracuje sztanga po włączeniu grupy 011 w trybie BS. Co 10 sekund powinna zmieniać swoje położenie z maksymalnie wciągniętego do gruchy na maksymalnie wysunięte a jej skok powinien wynosić około 1.8 cm bez widocznych przycięć i spowolnień. Możesz spróbować rozruszać ją ręką na wyłączonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problemy z odpalaniem (nie jakieś wielkie). Dzisiaj było -1, poczekałem aż świece zgasną i po ok 3-4 sekundach odpalił, zerknijcie jeszcze raz na logi może coś jest na wykończeniu??

Świece grzeją (nie wiem ile, ale amperomierz mi pokazuje 10V napięcia podczas rozgrzewania świec, jak poczekam aż się całkowicie wyłączą mam 11V, czyli jakiś pobór prądu przez świece jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przy samych świecach spadło do 10V to pewnie akumulator się kończy, przyjdą porządne mrozy i się okaże czy mam racje :)

teraz możesz sprawdzić na włączonym silniku jak tam ładowanie, bez obciążenia 14,2-14,4V, a ze światłami, radiem i nawiewem 13,9-14,2V, jak będzie poniżej 13,9V regulator napięcie w alternatorze nie domaga, sprawdź też gęstość elektrolitu no i dolej wody destylowanej, w skrajnych celach pewnie trochę ubyło, potem naładuj zwykłym prostownikiem o małym prądzie aż osiągniesz napięcie 14,5V-15,9V i prąd jak spadnie do 1,3A lub poniżej, ja kończę lądowanie jak przestaje prąd spadać, mam wtedy 15,9V 1,3A ale mój ma już 8lat :naughty: lądowanie należy przerwać jak gazowanie będzie większe

w logach jedynie jest problem z doładowaniem, jest nie stabilne i wolno wstaje turbo, masz katalizator?

zrób dynamicznego 010 i 011 od 1000obr do 4200obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem czy jest katalizator to jest nowy nabytek i nie znam jeszcze tego autka, a nie wiem jak to sprawdzić. Nie potrafię powiedzieć czy jest to jakaś strumienica czy katalizator.

Ogólnie to przy silniku już nic nie zamierzam robić do lata (chcę przeczyścić turbo EGR przepływkę no i ten katalizator sprawdzić, tylko że zimno się zaczyna robić i narazie takie prace odpuszczę aż się ociepli).

Co do zachowania się napięcia na akumulatorze to (przy -1 stopni):

- 10V gdy świece grzeją

- 11V gdy świece się wyłączają,

- 14V gdy uruchomiony silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób zdjęcie i wklej

do planów dołóż czyszczenie kolektora ssącego i przedmuchanie wężyka wychodzącego z ECU

jak po nocy na zgaszonym silniku masz mniej niż 12,1V to jest źle, podczas zapalania do ilu spada napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zapalania nie zwróciłem uwagi, jutro zrobie zdjęcie i zwrócę uwagę na napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kąt wtrysku masz ok, i swiece tez sa dobre (jak je sprawdzales? ) a auto slabo pali, to raczej napewno akumulator, nie ma poprostu jebn***a. przyjdzie temperatura -10/-15 to nawet ci rozrusznikiem nie zakreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przestalo odpalac to musisz sprawdzic wszystko co jest za to odpowiedzialne ...

zacznijmy od kontrolki swiecy zarowej, zapala sie jak chcesz odpalic auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co temat toczy się tu:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=176185.msg2043608#msg2043608

i zaraz dostaniemy po kropce jak zacznę opisywać to samo w tym temacie.

Ogólnie to:

- zasilanie jest z innego źródła więc mocy elektrycznej mu nie brakuje,

- świece każda wykręcona i sprawdzona, każda grzeje w większym lub mniejszym stopniu ale grzeje

- zasilnie do świec dochodzi,

- po zwiększeniu dawki startowej na maksa i próbie uruchomienia z komina poszedł czarny dym ale i tam nie zapalił

Już mi się pokończyły pomysły i odpaliłem z plaka (ale było i tak bardzo ciężko), po odpaleniu zgasiłem i odpaliłem jeszcze raz już bez problemów. Nie mam pojęcia co jest i zdecydowałem się go oddać do mechanika.

Tak myślę że może zaworek na filtrze paliwa nie trzyma może się paliwo cofnęło zaworek zamarzł i zapowietrzyłem go tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...