Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Sprężarka się nie wyłącza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy ktoś się spotkał żeby się sprężarka nie wyłączała? Mogę wyłączyć nawet panel na off a sprężarka i tak pracuje. Jest tam cewka i sprzęgło elektromagnetyczne, czy coś tam się mogło zatrzeć że nie wraca i nie rozsprzęgla sprężarki? Napięcie oczywiście po wyłączeniu panelu znika z cewki. Uprzedzę pytających skąd wiem że sprężarka pracuje, ano stąd że dmucha z nawiewów przy 21 stopniach lodem w trybie ECON dopiero się ciepło robi od 25 stopni, poza tym cały czas słychać przepływ czynnika czy panel na ECON czy wyłączony.

Opublikowano

no i pewnie błędów klimatronika nie sprawdziłeś :rolleyes:

Opublikowano

I tu cię zaskoczę :naughty: to było pierwsze co zrobiłem. Błędów na Vagu zero.

Opublikowano

na vagu a na klimatroniku to różnica :gwizdanie:

Opublikowano

No to się poddaję, na panelu nie robiłem. Podpowiesz jak i czego szukać w odczycie?

Opublikowano

Ok, dzięki za linkownie, powiedz mi jeszcze czy jeśli będzie mechanicznie zablokowana sprężarka do panel też mi to podpowie?

Opublikowano

No i błędów 0.0 czyli jestem w punkcie wyjścia.[br]Dopisany: 04 Październik 2010, 20:52_________________________________________________A więc sprawdzałem napięcie na sprężarkę, w chwili włączenia klimy pojawia się prawidłowo, wygląda jakby sprzęgło nie rozłączało bo koło pasowe kręci się wraz z wałkiem sprężarki. Oporność cewki sprawdzona i wynosi 4 omy. Niestety nie znalazłem danych technicznych cewki do audi dlatego strzelam że wartość jest poprawna względem cewki np. z bmw czy opla bo takie dane znalazłem. Po podaniu bezpośrednio napięcia na cewkę sprzęgła elektromagnetycznego nic w sumie się nie dzieje prócz delikatnego iskrzenia z racji poboru prądu. Oporność 4 omy to oporność bliska zeru (zwarcia) i dlatego wnioskuję że pobór prądu powinien być większy czyli iskrzenie zdecydowanie większe. W sumie nie pomyślałem bo mogłem sprawdzić pobór miernikiem, z drugiej strony jeśli pobór byłby duży to powinien być też przewód zasilający cewkę zdecydowanie grubszy, także może tu jest wszystko ok a tylko sprzęgło się zapiekło. Mam pytanie do znawców od strony mechanicznej. Odległość między kołem pasowym a zabierakiem powinna wynosić około 1mm, czy pod zabierakiem na wałku sprężarki są jakieś podkładki dystansowe żeby ustalić tą odległość od koła pasowego? Jeśli nie to co może być przyczyną zablokowania się zabieraka na stałe w kole pasowym?? Poniżej obrazek sprzęgła sprężarki DENSO która mi. występuje przy silniku AJM. Na zielono zaznaczyłem dystans o który pytałem.

Mj8Ii.jpg

[br]Dopisany: 06 Październik 2010, 22:02_________________________________________________Klima zrobiona :naughty:

Opublikowano

A więc tak, jak pisałem sprzęgło nie rozłączało sprężarki. Rozkręciłem zabierak nie ruszając koła pasowego. Pod zabierakiem jak opisywałem powinny być podkładki dystansowe, niestety ich tam nie było. Poza tym na wałku sprężarki jest wieloklin, po którym zostały tylko delikatne ślady że tam kiedyś był, taki sam wieloklin jest w zabieraku tu był w lepszym stanie ale i tak nie spełniał swojego zadania. Prawdopodobnie wytarła się podkładka pod zabierakiem co w dalszej kolejności spowodowało luz na wałku sprężarki i zniszczyło wieloklin. Ale to nie spowodowałoby "zatarcia" się sprzęgła. I tu moje przypuszczenia się kończą. Samochód posiadam 3 tygodnie, prawdopodobnie jeździłem cały czas na klimie bo poprzedni właściciel wpadł na genialny pomysł. Jeśli wytarły się podkładki dystansowe to zabierak był luźny i musiał ocierać o wewnętrzną część koła pasowego, to jedynym sposobem było wkręcić śrubę na wałku sprężarki tak aby sprzęgło było zasprzęglone (brak podkładek spowoduje że dokręcając śrubę do oporu zasprzęglimy sprężarkę z kołem pasowym). Sprawę rozwiązałem dając podkładki dystansowe pod zabierak tak aby był zachowany luz miedzy zabierakiem a kołem pasowym ok. 1mm i teraz wszystko działa. Nie wiem jak długo bo wieloklina nie ma, ale po testach z załączaniem sprzęgła przy różnych prędkościach mam nadzieję na sukces mojej pracy.

Warto jeśli ktoś zmienia rozrząd przejrzeć sprężarkę od strony zespołu napędowego bo później może się to zemścić właśnie w taki sposób.

Wszystkie naprawy dotyczą oczywiście sprężarki DENSO z silnika o oznaczeniu AJM z kołem pasowym 4PK

Poniżej zamieszczam obrazek z opisywanymi elementami, niestety z małą różnicą bo koło na rysunku jest 6PK ale to jedyna różnica.

3XWOS.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...