Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Pomocy, pęknięty wąż turbo -> rura pod wzmocnieniem


lookas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

pękł mi wąż łączący turbo z rurą pod intercoolerem i mam problem ze znalezieniem, przeszukałem całe allegro,

zadzwoniłem chyba do 20 szrotów i nigdzie akurat tego nie mają, inne węże bez problemu można dostać.

W ASO (sklep.gajos.com.pl) chcą 680zł (8E0 145 834 M) :shocked: czyli w innych pewnie podobnie :kwasny:

Poniżej zamieszczam zdjęcie jak to wygląda i miejsce pęknięcia

nr części to 8E0 145 834 M

wazawx8e0145834m2.th.jpg

Chyba nie da się tego zakleić? Czy może jest jakiś sposób?

W ETCE jest kilka rodzajów, do AWX jest 8E0 145 834 M i 8E0 145 834 AR

beztytuuqe.th.jpg

Gdyby ktoś miał, albo wiedział gdzie można kupić to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś jeździć trzeba, więc puki nie wykombinujesz nowej rury, proponuję odratować starą.

Wstaw w środek rurkę o takim 'fi' żeby pasowała na wcisk i skręć opaskami ślimakowymi (50...70mm).

Ja bym dodatkowo porządnie wyczyścił i odtłuścił wewnętrzne ścianki obu kawałków i całość zmontował na klej.

Są takie kleje ogólnodostępne do drobnych robótek hydraulicznych, lub silikon termiczny.

Na koniec upewnij się że w rurze nie zostały jakieś farfocle itp...

Możesz też się pobawić w zrobienie własnej rury (ale to już wg gustu):

http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-zbrojone-turbo-ic-dolot-50mm-i1252427043.html

http://allegro.pl/lacznik-laczniki-simota-dolot-stozek-89-mm-i1229314202.html

Osobiście bym posklejał i jeździł puki nie nawinął by się jakiś oryginał w atrakcyjnej cenie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś jeździć trzeba, więc puki nie wykombinujesz nowej rury, proponuję odratować starą.

Wstaw w środek rurkę o takim 'fi' żeby pasowała na wcisk i skręć opaskami ślimakowymi (50...70mm).

Ja bym dodatkowo porządnie wyczyścił i odtłuścił wewnętrzne ścianki obu kawałków i całość zmontował na klej.

Są takie kleje ogólnodostępne do drobnych robótek hydraulicznych, lub silikon termiczny.

Na koniec upewnij się że w rurze nie zostały jakieś farfocle itp...

Możesz też się pobawić w zrobienie własnej rury (ale to już wg gustu):

http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-zbrojone-turbo-ic-dolot-50mm-i1252427043.html

http://allegro.pl/lacznik-laczniki-simota-dolot-stozek-89-mm-i1229314202.html

Osobiście bym posklejał i jeździł puki nie nawinął by się jakiś oryginał w atrakcyjnej cenie :hi:

Kolega dobrze podpowiada, można też pokombinować z kawałkiem metalowej rurki, kolanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś jeździć trzeba, więc puki nie wykombinujesz nowej rury, proponuję odratować starą.

Wstaw w środek rurkę o takim 'fi' żeby pasowała na wcisk i skręć opaskami ślimakowymi (50...70mm).

Ja bym dodatkowo porządnie wyczyścił i odtłuścił wewnętrzne ścianki obu kawałków i całość zmontował na klej.

Są takie kleje ogólnodostępne do drobnych robótek hydraulicznych, lub silikon termiczny.

Na koniec upewnij się że w rurze nie zostały jakieś farfocle itp...

Możesz też się pobawić w zrobienie własnej rury (ale to już wg gustu):

http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-zbrojone-turbo-ic-dolot-50mm-i1252427043.html

http://allegro.pl/lacznik-laczniki-simota-dolot-stozek-89-mm-i1229314202.html

Osobiście bym posklejał i jeździł puki nie nawinął by się jakiś oryginał w atrakcyjnej cenie :hi:

Tak pewnie narazie zrobię, problem tylko w tym że pęknięcie zaczyna się od samej metalowej złączki i jest na zgięciu, gdyby pękło np na środku to byłby mniejszy problem, ale i tak coś wykombinuje :> Mam też sylikon termiczny więc dodatkowo uszczelnię.

Do tego zauważyłem że zaczyna pękać tu gdzie była opaska zaciskowa.

Witam!!!Mam pytanie? Jakie miales objawy tej peknietej rury?Jak do tego doszedles ze akurat ta rura pekla?Szukam objawu podobnego jak w moim autku.Dzieki Pozdrawiam!!!!

Auto wcale nie chciało jechać, w moim przypadku bardzo duży spadek mocy, przy dodaniu gazu było tyle dymu że wstyd było jechać :decayed:

A co myślicie żeby np kupić taki wąż od paska i obciąć jedną końcówkę (lub jeśli by się dało to jakoś zdjąć), albo połączyć jakimś innym wężem z tą rurą pod wzmocnieniem.

http://allegro.pl/vw-passat-b5-lift-1-9-tdi-waz-turba-rura-130-km-i1230769933.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie gowno a takie drogie ...chore !!

to nie takie gowno. najlepszy dowod ze nie ma tego w ofercie aftermarketowej.

rura dolotu pracuje w bardzo trudnych warunkach.

Jest narazona na:

- wysokie cisnienie,

- nagle zmiany cisnienia

- wysoka temperature (znajduje sie za turbina przed intercoolerem)

- duze obciazenie mechaniczne spowodowane twarda praca diesla.

skoro sadzisz ze to drogo, sprobuj uzyc zwyklego weza o analogicznej srednicy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytaj w serwisie skody , bedzie duzo tanszy .... cos ok 450 PLN , pytaj o ten przewod do Superba AWX

Przerabiałem temat i nie pasuje,mi jakieś gryzonie przegryzły i niestety trzeba było kupić w ASO,bo z innych modeli VAG nie podchodzi ten przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytaj w serwisie skody , bedzie duzo tanszy .... cos ok 450 PLN , pytaj o ten przewod do Superba AWX

Przerabiałem temat i nie pasuje,mi jakieś gryzonie przegryzły i niestety trzeba było kupić w ASO,bo z innych modeli VAG nie podchodzi ten przewód.

Tak z ciekawości ile zapłaciłeś w ASO? i gdzie kupowałeś?

Od passata i superb`a nie pasuje ponieważ ma z 2 stron metalowe złączki, tu przykładowa aukcja:

http://allegro.pl/vw-passat-b5-lift-1-9-tdi-waz-turba-rura-130-km-i1230769933.html

Na stronie (sklep.gajos.com.pl) do paska kosztuje 370zł a do superb`a 354zł :gwizdanie:

Możliwe że dało by rade ściągnąć z jednej strony tą złączkę :mysli: ale nie chce ryzykować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytaj w serwisie skody , bedzie duzo tanszy .... cos ok 450 PLN , pytaj o ten przewod do Superba AWX

Przerabiałem temat i nie pasuje,mi jakieś gryzonie przegryzły i niestety trzeba było kupić w ASO,bo z innych modeli VAG nie podchodzi ten przewód.

Tak z ciekawości ile zapłaciłeś w ASO? i gdzie kupowałeś?

Od passata i superb`a nie pasuje ponieważ ma z 2 stron metalowe złączki, tu przykładowa aukcja:

http://allegro.pl/vw-passat-b5-lift-1-9-tdi-waz-turba-rura-130-km-i1230769933.html

Na stronie (sklep.gajos.com.pl) do paska kosztuje 370zł a do superb`a 354zł :gwizdanie:

Możliwe że dało by rade ściągnąć z jednej strony tą złączkę :mysli: ale nie chce ryzykować

Mam ten sam problem z ta rurka. Dokladnie w tym samym miejscu pekniecie :/ Wymyslies co z nia zrobic, albo zakupiles taka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy na tej aukcji jest wąż o nr 8 E0 145 737 E. http://allegro.pl/waz-rura-intercoolera-audi-a4-b6-b7-8e0145737e-i1392251927.html

Piszą że pasuje do AWX, AVF. Na www.sklep.gajos.com.pl wołają za niego 188zl. Jaka jest różnica pomiędzy tym wężem z linka a tym co w pierwszym poście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waz z pierwszego posta laczy turbo z rura cisnieniowa a ten aukcji intercooler z rura ciesnieniowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...