wrclaguna Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 MONTAŻ I DZIAŁANIE WEBASTO DIESEL Poniewaz zalozylem u siebie Webasto w A4 B6 2001-2005 1.9 TDI ( AVB , AVF , AWX ) AVANT postanowilem cos tu skrobnac i podzielic sie moimi spostrzezeniami i sposobie montazu w naszych kochanych klekotach Dostawalem duzo zapytan na PW w zwiazku z montazem i zakupem potrzebnych czesci postanowilem naswietlic temat . Najlepiej kupic Webasto z jak najwieksza iloscia czesci ( ALLEGRO lub szrot ) wtedy wszystko wyjdzie taniej MONTAZ DLA BENZYNY http://a4-klub.pl/index.php?/topic/72790-b6-bfb-montaz-webasto-benzyna-update-wersja-pionowa-w-nadkole/?p=1162313#entry1162313 POMOCNE TEMATY Z FORUM http://a4-klub.pl/index.php?/topic/116618-wykaz-usterek-ogrzewania-postojowego-fabrycznego-webasto/ http://a4-klub.pl/index.php?/topic/45281-wymiana-adaptacja-nastawy-klimatronika-a4-b6-b7/ DEMONTAZ TAPICEREK FOTKI I OPISY http://a4-klub.pl/index.php?/topic/239499-automatyczna-wentylacja/?p=3433443 - MONTAŻ PANELU MENU http://a4-klub.pl/index.php?/topic/180476-all-b6b7-naprawa-pompki-obiegu-wody-v55-ori-webasto/#entry2532106 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/214844-rozwiazanie-problemu-baterii-do-pilota-webasto/?hl=%2Bbateria+%2Bpilota+%2Bwebasto http://a4-klub.pl/index.php?/topic/108082-all-b7-all-b6-pilot-webasto-gdzie-mozna-dostac-baterie-lr61/?hl=%2Bpilot+%2Bwebasto+%2Bbaterie REMONT WEBASTA MEMBRANKI I ZESTAW NAPRAWCZY Dodatkowe opisy i instrukcje EBERSCHPACHER HYDRONIC ANALOGOWE WEBASTA AUDI OFICJALNA STRONA WEBASTO JAK ZROBIC ANTENE DO WEBASTA TYPOWE NIEDOMAGANIA POMPEK PALIWA MATERIALY TECHNICZNE WEBASTO MATERIALY DIAGNOSTYCZNE WEBASTO CIEKAWE ZDJECIA TESTOW WEBASTA URZADZENIE GRZEWCZE MOKRE WEBASTO THERMO TOP Z, C, E, P OGRZEWANIE POSTOJOWE OPIS TECHNICZNE I INSTALACJA INFO z netu na temat Dzialania Webasto SYSTEMY OGRZEWANIA WEBASTO Tak ogolnie co bedziemy potrzebowac do montazu - sprawdzony kompletny piec webasto diesel 8E0 265 081 AP wraz z sterownikiem 8E0 265 105 K ( tu pozostaje ALLEGRO ) - subki mocujące webasto N 101 961 02 3 szt. - nakretka N 901 752 03 1 szt. - sruba imbusowa do wmocowania wydechu N 909 589 02 12 szt. - waz wodny zasilający 8E1 265 371 E - waz wodny powrot 8E1 265 373 E - obejma do wezy N 906 870 01 2 szt. 27x12 - wiązka elektryczna w piecu webasto 8E0 971 543 A mozemy ja miec w zestawie z webastem i nie jest koniecznosc kupna jej - wtyka 12 PIN 8L0 972 710 - pompka dozujaca 8E0 963 303 A - wkładka gumowa 8E0 261 161 - sruba N 103 416 04 - przewod paliwowy 8E0 261 238 K - rurka paliwowa 8E0 261 529 L - waz paliwowy 8E0 261 238A - uchwyt pompki dawkującej 8E0 261 165 - waz paliwowy do zbiornika 8E0 261 238 A do quattro 8E0 261 238 C - wsporniki rurek 8D0 201 449 R 4 szt. - uchwyt rurki 1J0 611 797 - opaski N 901 072 03 wymiary 8-12x8x0,4 - wzmacniacz antenowy 8E9 035 225 Q ( w przypadku avant ) obslugujacy webasto - pilot do zdalnego sterowania 8E0 909 507 - sterownik zdalnego sterowania 8E0 909 509 - mocowanie sterownika 8E0 907 297 B jak ktos posiada PDC lub sterownik haka nie musi kupowac tego plastiku - panel sterujacy w tunelu srodkowym 8E0 919 721 A - przewod antenowy 000 098 650 - wtyka do sterownika zdalnego sterowania 2D0 971 989 BM - przewod anteowy laczacy sterownik i wzmacniacz antenowy 000 098 654 L=300mm - piny do sterownika na Pilota ( 1 szt. kabelek ) 000 979 021 E - piny do wtyki 12 PIN 000 979 019 E - piny do wtyki 10 PIN bialej lub czerwonej w slupku A 000 979 025 - piny ( 1szt. kabelek ) do klimatronika 000 979 018 E Jak ktos dorwie ori przewody paliwowe to by bylo super a jak nie to zostaje kupno 5 mb weza paliwowego CZĘŚCI NA ALLEGRO mozna wykorzystac zamienniki pompki wody i dawkujące paliwo , wtyki , mocowania Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. pompki wody i dawkujące paliwo , wtyki , mocowania Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. pobieraki , czerpak , ujęcia do zbiornika paliwa Przedmioty użytkownika - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. baterie do pilota zamienniki Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ORI Zestaw naprawczy do webasto Diesel 4-cyl. 8E0 298 021 C ORI bateryjki do Pilota webasto 8E0 298 105 ORI swieca do webasta Ardic 3730104 Beru Ireland 0 102 174 304 12V 8E0 963 115 ORI Pompa obiegowa BOSCH 0392020024 8E0 261 431 CENNIK częsci w ASO ON LINE Numery zamienne części od Volvo pasujące do pieców AUDI : - zestaw naprawczy: 30730716 koszt 1389,90 PLN - rozpylacz paliwa: 3731100 koszt 412,05 PLN ********************************************************************************************************************** Ogolnie montaz mozna podzielic na kilka etapow mechaniczny i elektryczny bo troszke schodzi z wszystkim Na początek troszkę rycin i opisów co i jak jest rozmieszczone opis sterowników i części ogrzewania postojowego. 1- Przełącznik wyboru funkcji lub przełącznik wyboru funkcji - - w samochodach od modelu roku 2005 wprowadzanie w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów - odbywa się poprzez przełącznik w dźwigni wycieraczek w kolumnie kierownicy . Poprzez przełącznik wyboru funkcji do komputera sterującego w zestawie wskaźników tablicy przyrządów wprowadzane są różne funkcje wysterowania ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej. 2- Jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacją Climatronic 3- Pompa obiegowa 4- Ogrzewanie postojowe 5- Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego 6- Zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie I tutaj mała uwaga ten zawór wysterowywany jest tylko w samochodach z silnikiem 6-cylindrowym 2.5 TDI . W samochodach z silnikiem 4-cylindrowym nie jest przewidziany zawór blokowania płynu chłodzącego ogrzewania . W samochodach montowanych do modelu roku 2005 może być zamontowany zawór blokowania, nie zostaje jednak wysterowany (komputer sterujący ogrzewania dodatkowego musi być odpowiednio zakodowany) W samochodach z silnikiem 4-cylindrowym na początku produkcji (do modelu roku 2004) jest zamontowany zawór blokowania płynu chłodzącego ogrzewania , ponieważ jednak w przypadku tych silników przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych może dojść do problemów przy uruchamianiu zimnego silnika po trybie ogrzewania postojowego z małym obiegiem układu chłodzenia (silnik jest tylko trochę rozgrzany), komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy zakodować tak, aby zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewania nie został wysterowany. Wiadomo o co chodzi 7- Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (miejsce zamontowania np. w samochodach z silnikiem 6-cylindrowym 8- Pompa obiegowa 9- Ogrzewanie postojowe 10- Komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów 11- Pompa dozująca 12- Komputer sterujący wyborem anteny ( sedan ) 13- Jednostka pompy paliwa 14- Odbiornik radiowy ogrzewania postojowego 15- Moduł anteny, z lewej strony (Avant) Podłączanie ogrzewania postojowego do instalacji elektrycznej samochodu 1 - Komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów - wysyła sygnał włączający i wyłączający dla ogrzewania postojowego/wentylacji postojowej w trybie pracy „Natychmiast załączyć“ lub w funkcji TIMER - w samochodach z ogrzewaniem (w zależności od ustawienia także przy układzie klimatyzacji) na podstawie ostatniego ustawienia decyduje przy włączaniu ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej poprzez funkcję TIMER lub zdalne sterowanie radiowe, czy zostanie włączone ogrzewanie postojowe, czy też włączy się tylko tryb wentylacji postojowej - określa czas pracy ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej na podstawie dokonanych ustawień - wymiana danych następuje przez magistralę danych Komfort 2 - Jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacją Climatronic 3 - Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego 4 - Wtyczka 12 -stykowa (do okablowania samochodu) 5 - Dalsze przyłącza do instalacji elektrycznej samochodu 6 - Odbiornik radiowy ogrzewania postojowego 7 - Zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie 8 - Pompa dozująca I tu wiązka webasto 1 - Wiązka przewodów ogrzewania postojowego 2 - Bezpiecznik termiczny/ogrzewanie S24 3 - Przyłącze dla śrubowego punktu masy przy ogrzewaniu postojowym 4 - Czujnik płomienia G64 5 - Wtyczka do dmuchawy powietrza spalania V6 6 - Czujnik temperatury G18 7 - Wtyczka do pompy obiegowej V55 8 - Wtyczka do świecy żarowej ogrzewania Q9 9 - Wtyczka 12 -stykowa (do ogrzewania postojowego) 10 -Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego Włączanie i wyłączanie ogrzewania postojowego wentylacji postojowej B6 2001-2005 Regulacja ogrzewania postojowego wentylacji postojowej w samochodach do modelu roku 2005 (stopniowe przestawianie) przebiega przy włączonym zapłonie poprzez przycisk obrotowy A w konsoli środkowej. – Poprzez naciśnięcie przycisku B (przycisk MENU ) następuje przejście do menu początkowego systemu informowania kierowcy (FIS). Obracając przycisk obrotowy A można wybrać żądaną funkcję. - Naciskając przycisk obrotowy A można aktywować wybraną funkcję. - Uruchamiając znajdujący się przed przyciskiem obrotowym A przycisk B ( MENU ) , można w każdej chwili powrócić do menu „ustawienia'' B7 2004-2008 Regulacja ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej w samochodach od modelu roku 2005 (stopniowe przestawienie) przebiega przy włączonym zapłonie poprzez przełączniki A i B w dźwigni wycieraczek w kolumnie kierownicy. W systemie informowania kierowcy (FIS) w obszarze A wyświetlona zostaje funkcja „Ogrzewanie / wentylacja“. Używając przycisku obrotowego, można teraz poprzez różne funkcje systemu informowania kierowcy (FIS) wysterować ogrzewanie postojowe / wentylację postojową (włączanie i wyłączanie, ustawianie funkcji Timer itd.). Przestrzegać przy tym następujących zasad: - Stawiając haczyk, można aktywować tylko jedną z funkcji „Ogrzewanie włączone “B, „Wentylacja włączona“ C lub „Timer“ D. - Haczyk = tak (funkcja wybrana) - Kratka = nie (funkcja niewybrana) - Podczas obsługi ogrzewania postojowego wentylacji postojowej za pomocą funkcji „Timer“ D lub zdalnego sterowania radiowego, w samochodach z układem klimatyzacji jednostka obsługi i wskazań (komputera sterującego klimatyzacji Climatronic decyduje w zależności od ustawionej temperatury wymaganej i zmierzonej temperatury rzeczywistej, który tryb pracy ma zostać włączony, „Ogrzewanie postojowe“ czy „Wentylacja postojowa“. Funkcja ta może zostać wyłączona poprzez „Dopasowanie“ w jednostce obsługi i wskazań (komputera sterującego klimatyzacji Climatronic) . - Podczas obsługi ogrzewania postojowego wentylacji postojowej za pomocą funkcji TIMER D lub zdalnego sterowania radiowego, w samochodach bez układu klimatyzacji (tylko ogrzewanie) aktywowany zostaje ostatnio włączany tryb pracy (ogrzewanie postojowe lub wentylacja postojowa). Ta funkcja w samochodach z układem klimatyzacji może być włączana poprzez „Dopasowanie“ w jednostce obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic . - Funkcja „Ogrzewanie zał“ B nie może zostać wybrana, jeżeli w zbiorniku paliwa znajduje się za mało paliwa lub w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego zapamiętana jest usterka (nie można postawić haczyka, lub jest on wyłączany). - Funkcja „Ogrzewanie zał“ B lub „Wentylacja zał“ C nie może zostać wybrana, jeżeli w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów lub w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego wystąpiła usterka. - Funkcję TIMER D można również aktywować przez krótkie naciśnięcie przycisku obrotowego przy wybranej funkcji TIMER . Po dłuższym wciskaniu przycisku obrotowego wskazanie aktywnego w danej chwili timera (1, 2 lub 3) zaczyna migać, można teraz przełączyć timer. W obszarze E pokazany jest czas włączenia wybranego timera. - Czas włączenia dla timerów pokazanych w obszarze D (1, 2, lub 3) pokazany jest w obszarze E. - Poprzez funkcję TIMER D można w danej chwili uaktywnić tylko jedną funkcję włączania (1, 2 lub 3). Do sterowania czasu włączenia ogrzewania postojowego wentylacji postojowej system informowania kierowcy stosuje czas pokazywany przez zamontowany w zestawie wskaźników tablicy przyrządów zegar cyfrowy. - Jeżeli w samochodzie zamontowany jest zegar sterowany falami radiowymi, na terenach, na których odbierany jest sygnał radiowy w zegarze cyfrowym pojawia się symbol C. Zestaw wskaźników tablicy przyrządów pokazuje wtedy zawsze aktualny czas i prawidłową datę. - W samochodach bez zegara sterowanego falami radiowymi lub na terenach, na których nie może być odbierany sygnał radiowy, należy sprawdzić wyświetlony czas i datę. - Jeżeli TIMER został uaktywniony, symbole ogrzewania postojowego A i wentylacji postojowej B pojawiają się równocześnie na wyświetlaczu zegara - Jeżeli ogrzewanie postojowe / wentylacja postojowa jest włączona, miga dany symbol ( A , oznaczający ogrzewanie postojowe, lub B , oznaczający wentylację postojową). Wskazanie pojawia się także podczas obsługi ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej poprzez zdalne sterowanie radiowe. - W obszarze F poprzez „czas trwania XX minut“ pokazywany jest nastawiony czas pracy ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej, obecnie może on być ustawiany między 15 a 60 minut w jednostkach pięciominutowych Przyciski i lampka kontrolna zdalnego sterowania radiowego ogrzewania postojowego A przycisk włączający B przycisk wyłączający C lampka kontrolna Lampka kontrolna C miga 3 razy po naciśnięciu przycisku wyłączającego jako kontrola działania. - Lampka kontrola C miga po naciśnięciu przycisku włączającego jako kontrola działania 3 razy szybko i następnie jeszcze przez 30 sek. powoli. - Zdalne sterowanie radiowe jest nadajnikiem, nie następuje komunikat zwrotny z samochodu. - Zdalne sterowanie radiowe należy podczas uruchamiania przycisków trzymać pionowo. http://img827.imageshack.us/img827/1057/pilotbateriewebasto.png http://img99.imageshack.us/img99/2507/pilotq.png http://img220.imageshack.us/img220/1893/pilyykks.jpg To taki zarys jak i gdzie wszystko siedzi a teraz sprawa pompy paliwowej otóż przy montażu webasto są 2 sposoby - jeden to wymiana pompy z dodatkowym wpieciem do pompki dozujacej i tu rycina http://img89.imageshack.us/img89/5063/111111111z.png http://img221.imageshack.us/img221/4750/dscf4341kopia.jpg Poprzez przyłącze A , rurę karbowaną B paliwo dla ogrzewania postojowego jest zasysane ze zbiornika paliwa. - drugi sposob to jest rezanko :gwizdanie: tzn. zakup odpowiedniego przewodu ( trzeba szukac w firmach co montuja webasto ) do wpiecia sie w zbiornik ( niestety bedzie wiercenie ) Idziemy dalej czyli montaz i umiejscowienie pompki dozujacej http://img99.imageshack.us/img99/3020/pompkadozujaca.png http://img99.imageshack.us/img99/7986/pompkadozujaca2.png Pompa dozująca A przymocowana jest za pomocą elementu gumowego B i nakrętki sześciokątnej C w uchwycie D . Zamontować pompę dozującą wraz z przynależnymi przewodami paliwa tak, aby nie przylegały do innych podzespołów (szumy). Uchwyt F występuje tylko w samochodach z przednim napędem (do przymocowania cięgna hamulca ręcznego). W zależności od odstępu między podzespołami w obrębie pompy dozującej może dochodzić (szczególnie przy niskich temperaturach zewnętrznych) do wzmożonego przenoszenia odgłosów pracy pompy dozującej B na karoserię samochodu. Ułożenie przewodu paliwa prowadzącego do ogrzewania postojowego I tutaj tez dwa sposoby montazu albo uzywamy orginalnych przewodow albo przewod gumowy wzmocniony do paliwa Przewód paliwa prowadzący od pompy paliwa do ogrzewania postojowego A jest ułożony w podłodze samochodu. Różne uchwyty B C D itd. trzymają oprócz przewodu paliwa A także rurki hamulcowe w odpowiednim położeniu. Przewód paliwa A musi być tak ułożony, aby nie dotykał rozgrzewających się podzespołów i był chroniony przed zakłócającym działanie rozgrzaniem. http://img87.imageshack.us/img87/5766/ulozenieprzewodow.png Podłączanie ogrzewania postojowego do obiegu układu chłodzenia http://img812.imageshack.us/img812/2236/schematwebasto.png 1 - Ogrzewanie postojowe 2 - Pompa obiegowa 3 - Wymiennik ciepła ogrzewania lub klimatyzatora 4 - Silnik Wymontowanie i zamontowanie ogrzewania postojowego (zamontowanie w pozycji leżącej) http://img706.imageshack.us/img706/8671/webasto12.png http://img818.imageshack.us/img818/3585/webasto11.png http://img229.imageshack.us/img229/8205/zamontowaniewebasto333.png Tu sprawa jest prosta wszystko przykrecamy Oczywiście pasuje zdjąc kolo i mieć lepszy dostep do srub mocujacych . Schemat zasadniczy wysterowania ogrzewania postojowego w przypadku zdalnego sterowania radiowego Odbiornik radiowy ogrzewania postojowego jest zamontowany w bagażniku, patrząc w kierunku jazdy po lewej stronie za tapicerką bagażnika w obszarze za nadkolem. Z pilota zdalnego sterowania radiowego wysyłany jest tylko sygnał włączenia / wyłączenia. O tym, w jakim trybie uruchomi się ogrzewania postojowe (ogrzewanie postojowe / wentylacja postojowa), w samochodach z układem klimatyzacji decyduje komputer sterujący ogrzewania dodatkowego , niezbędne do tego informacje są pobierane przez magistralę danych Komfort z jednostki obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic i z komputera sterującego w zestawie wskaźników tablicy przyrządów . W samochodach bez układu klimatyzacji funkcja ta (ogrzewanie postojowe / wentylacja postojowa) jest określana przez ostatnie ustawienie w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów . W Audi A4 sygnał włączający / wyłączający dla ogrzewania postojowego jest odbierany przez różne anteny w zależności od wersji samochodu. - w wersji Limousine przez antenę w tylnej szybie - w wersji Avant przez antenę w lewej tylnej bocznej szybie http://img219.imageshack.us/img219/7631/schemat999.png 1 - Moduł anteny, tylna szyba ( sedan ) 2 - Moduł anteny, z lewej strony ( avant ) 3 - Przewód antenowy z anteną 4 - Przewód antenowy od modułu anteny do odbiornika radiowego ogrzewania postojowego ( sedan ) 5 - Przewód antenowy od modułu anteny do odbiornika radiowego ogrzewania postojowego ( avant ) 6 - Odbiornik radiowy ogrzewania postojowego 7 - Wtyczka 6-stykowa do odbiornika radiowego ogrzewania postojowego styk „1“ Wyjście dla sygnału włączającego i wyłączającego do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego – Jeżeli odbiornik radiowy znajduje się w trybie energooszczędnym, to po albo w trakcie naciskania przycisku włączającego lub wyłączającego zdalnego sterowania radiowego nie zostaje wysłany żaden sygnał styk „2“, „3“ i „5“ – Niewykorzystany styk „4“ – Masa styk „6“ – Zasilanie napięciowe (zacisk „30“) 8 - Przewód łączący do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego 9 - Wtyczka 12-stykowa do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego 10 - Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego W odbiorniku radiowym ogrzewania postojowego obecnie mogą być dopasowane maksymalnie 4 zdalne sterowania radiowe (poprzez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego , jeżeli zostanie dopasowane piąte zdalne sterowanie radiowe, spowoduje to skasowanie zdalnego sterowania radiowego, które zostało dopasowane jako pierwsze . Sygnały z pilota zdalnego sterowania radiowego są przez odbiornik radiowy ogrzewania postojowego tylko przesyłane dalej, komputer sterujący ogrzewania dodatkowego przetwarza następnie te sygnały. Odbiornik radiowy ogrzewania postojowego może zostać wyłączony przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (przez to zostaje zmniejszony pobór prądu spoczynkowego ) . SCHEMAT podlaczenia panelu w tunelu do zegarow Pin 1 (panel) przycisk MENU -> Pin 8 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach) Pin 4 (panel) zasilanie iluminacji panelu -> pin 17 (zielona 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzony - mostek) Pin 6 (panel) obrót pokrętła w lewo -> pin 12 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach) Pin 7 (panel) obrót pokrętła w prawo -> pin 28 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach) Pin 8 (panel) ENTER, naciśnięcie pokrętła -> pin 25 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach) Pin 9 (panel) zasilanie -> bezpiecznik S5 10A (będzie już obsadzony, mostek na przewodzie czarno/czerwonym) Pin 10 (panel) masa panelu i jego iluminacji -> dowolna ale fabrycznie zalecają wpiąć się w pin 32 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzona – mostek) Zasilanie i masa iluminacji panelu MENU podlaczamy np. z zapalniczki , popieniczki , podlokietnika jak nam wygodniej Jezeli ktos ma juz panel w swoim aucie ( mala Navi ) wystarczy zmienic sam panel z przyciskiem MENU a wiazka juz jest http://img232.imageshack.us/img232/4498/menucircuit.jpg Schematy podlaczenia WEBASTO http://img87.imageshack.us/img87/4425/schematwebasto2.jpg http://img87.imageshack.us/img87/1696/schematwebasto1.jpg Na koniec jeszcze kilka fotek z montazu webasta u kolegi virus01 Po zamocowaniu pieca i podpieciu pod nagrzewnice wezami prowadzimy instalacje ( wiazka od webasto ) poprzez nadkole. Znajduje sie tam glowna wiazka od swiatel , PDC itd .W nadkolu jest miejsce wpiecia sie do srodka auta zaznaczone na fotce. Przeciagamy ja w tym miejscu i dochodzimy do slupka A w aucie ( opis mamy na poczatku watku ) . http://img89.imageshack.us/img89/9016/dscf4320.jpg http://img151.imageshack.us/img151/3275/dscf4330s.jpg http://img151.imageshack.us/img151/4783/dscf4324u.jpg http://img151.imageshack.us/img151/83/dscf4325.jpg http://img89.imageshack.us/img89/9016/dscf4320.jpg http://img230.imageshack.us/img230/7208/dscf4339n.jpg http://img233.imageshack.us/img233/7606/img5862m.jpg INNE FOTY CZESCI I MONTAZU http://img832.imageshack.us/img832/8402/oripompapaliwa.jpg http://img28.imageshack.us/img28/9513/a4zestawnaprawczy.jpg http://img220.imageshack.us/img220/1858/swiecawebasto.jpg http://img228.imageshack.us/img228/2325/pompkawebasto.jpg http://img9.imageshack.us/img9/6230/ster122.jpg http://img840.imageshack.us/img840/5711/wtykazasilajaca.jpg http://img38.imageshack.us/img38/9794/antenaster.jpg http://img265.imageshack.us/img265/242/kabelekantena.jpg http://img256.imageshack.us/img256/5691/stewiazkakabelki.jpg http://img600.imageshack.us/img600/3918/wzmakwebasto.jpg Dla przypomnienia kodowanie wszystkiego : Przyuczamy sterownik WEBASTO numeru VIN J364 http://img412.imageshack.us/img412/5859/beztytulu6.png http://img51.imageshack.us/img51/8329/beztytulu35.png http://img856.imageshack.us/img856/2381/beztytulu13.png 18-aux. heat. => 10-adaptacja => kanał 81 => 26467 => zapisz Kodowanie licznika J285 http://img94.imageshack.us/img94/2826/beztytulu14.png http://img687.imageshack.us/img687/6457/beztytuluq5.png 17-instruments => 10-adaptacja => kanał 18 => 1 => zapisz Kodowanie licznika J285 http://img100.imageshack.us/img100/6037/beztytuluaaa.png Do aktualnego kodowania w kanale 61 dodajemy 32768 3331 + 32768 = 36099 Sprawdzamy błędy w webasto i kasujemy jak sa Kodowanie pilota WEBASTO http://img32.imageshack.us/img32/5507/beztytulu63.png 18-aux. heat. => 10 adaptacja => kanał 04 => w oknie wartości wpisujemy 1, wtedy w lewym górnym okienku pojawia się informacja o uczeniu się pilota, wciskamy przycisk włączający WEBASTO po czym w tym samym okienku dostajemy info o zapamiętaniu AKTYWNE KANAŁY w ADAPTACJI W Adaptacji przewidziane są tylko kanały dopasowania 01 do 09 i kanał dopasowania 81 A kanał dopasowania 87 jest dla zablokowany ale w przypadku reklamacji tylko ASO Ogrzewanie postojowe dymi w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004, w celu usunięcia przyczyny reklamacji w tym kanale dopasowania może zostać zmienione dopasowanie. Kanal 01 http://img3.imageshack.us/img3/7892/beztytulu44.png Wartość napięcia dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia (w zależności od kodowania komputera sterującego ogrzewania dodatkowego Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje w zależności od temperatury – Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX1“ (kodowanie fabryczne). – Ustawienie fabryczne 12,17 V ( ustawiona wartość zakodowana 9138 i taka jest u mnie ponizej masz wartosci napisane ). – Zakres dopasowania 10,0 V do 12,65 V Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia 9106 9,98 V 9110 10,25 V 9120 10,90 V 9130 11,60 V 9138 12,17 V 9145 12,65 V Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje przy stałej podanej wartości napięcia – Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX2“ (może nastąpić na życzenie klienta) i przy kodowaniu „XXXX1“, jeżeli ogrzewanie postojowe zostanie wysterowane jako ogrzewanie dodatkowe. – Ustawienie fabryczne 9,5 V – Zakres dopasowania 8,0 V do 13,0 V Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia 9077 8,00 V 9090 9,00 V 9097 9,50 V 9100 9,60 V 9110 10,25 V 9120 10,90 V 9130 11,60 V 9140 12,30 V 9150 12.99 V Kanal 02 http://img844.imageshack.us/img844/7103/beztytulu53.png Zmiana wysterowania pompy dozującej w celu regulacji zawartości CO2 w spalinach . Regulacja zawartości CO2 spalinach następuje poprzez zmianę częstotliwości taktowania. Jeżeli emitowanych jest więcej impulsów na sek., to tłoczona jest większa ilość paliwa i tym samym wzrasta zawartość CO2 w spalinach . Samochody z silnikiem benzynowym – Ustawienie fabryczne np. 147 ms (147/1000 sek.), odpowiada ok. 6,8 Hz (impulsów na sek.) Samochody z silnikiem wysokoprężnym – Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), odpowiada ok. 5,7 Hz (impulsów na sek.) Kanal 03 Warunek wyłączenia ogrzewania postojowego po wyłączeniu silnika Dopasowanie 1 – Ogrzewanie postojowe ma po wyłączeniu silnika pracować dalej (do upłynięcia nastawionego czasu pracy) – Ustawienie fabryczne Dopasowanie 2 – Ogrzewanie postojowe po wyłączeniu silnika ma się wyłączyć samoczynnie (niezależnie od pozostałego ustawionego czasu pracy oraz jeżeli w dalszym ciągu występuje sygnał włączający z komputera sterującego w zestawie wskaźników. – To dopasowanie może być przeprowadzone w ASO . Kanal 04 http://img341.imageshack.us/img341/5507/beztytulu63.png Dopasowanie zdalnego sterowania radiowego do ogrzewania postojowego . Poprzez ten kanał dopasowania do ogrzewania postojowego można dopasować maksymalnie 4 zdalne sterowania radiowe :gwizdanie: Kanal 05 http://img26.imageshack.us/img26/4122/beztytulu73.png Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do rodzaju paliwa samochodu (silnik benzynowy lub wysokoprężny) Dopasowanie 1 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Dopasowanie 2 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem benzynowym. Kanal 06 http://img62.imageshack.us/img62/4431/beztytulu82.png Dopasowanie funkcji Ogrzewanie dodatkowe Dopasowanie 0 (Ustawienie fabryczne) - Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem wysokoprężnym powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania (ustawienie w samochodach z silnikiem wysokoprężnym obecnie nie może zostać wyłączone). – Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem benzynowym nie powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji /ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania Dopasowanie 1 To dopasowanie może być przeprowadzone w samochodach z silnikiem benzynowym. – Ogrzewanie postojowe powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych zażąda dodatkowej mocy grzania. Kanal 07 Ten kanał dopasowania jest obecnie niewykorzystany Kanal 08 http://img580.imageshack.us/img580/2508/beztytulu92.png Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu sprawdzenia wielkości dawki wtrysku pompy dozującej . Ustawienie fabryczne 0 – Pompa dozująca sterowana jest z podaną częstotliwością przez ustawiony czas (podany w sekundach) w funkcji ''Nastawy podstawowe'' , grupa wskazań 077 przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (np. w czasie produkcji w celu napełnienia przewodu paliwa przez 250 sek.) – W celu sprawdzenia wydajności pompy paliwa komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy nastawić poprzez funkcję ''Dopasowanie'' na 250 . – Po wybraniu funkcji ''Nastawy podstawowe'' grupa wskazań 077 (np. w celu sprawdzenia wydajności pompy dozującej ), wskazanie zmienia się z np. 250 z powrotem na 0. – W przypadku dostarczonego jako część zapasowa komputera sterującego ogrzewania dodatkowego -może się także wyświetlić 200 , w tym przypadku zmienić dopasowanie na 0. Kanal 09 http://img263.imageshack.us/img263/9465/beztytulu12.png Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu napełnienia przewodu paliwa ogrzewania dodatkowego . Ustawienie fabryczne 0 Kanal 81 http://img856.imageshack.us/img856/2381/beztytulu13.png Dopasowanie w celu skasowania zapamiętanego w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego numeru nadwozia – Dopasowanie to należy przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli np. komputer sterujący ogrzewania dodatkowego został zamontowany w innym samochodzie, aby skasować numer nadwozia zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego . W komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego podczas włączania zapłonu numer nadwozia odbierany przez magistralę danych Komfort jest porównywany z numerem nadwozia zapamiętanym w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego . – Jeżeli w nowym komputerze sterującym nie jest zapamiętany numer nadwozia, zostanie on zapamiętany i tym samym zostanie ustanowione przyporządkowanie komputera sterującego do samochodu. – Jeżeli w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego zapamiętany jest inny numer nadwozia, następuje wpis w pamięci usterek. Kanal 87 Dopasowanie najmniejszej dopuszczalnej liczby obrotów dmuchawy powietrza spalania. – Dopasowanie to przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004 ogrzewanie postojowe dymi podczas przełączana lub po przełączeniu z trybu obciążenia pełnego na tryb obciążenia częściowego, a nie występuje żadna usterka w ogrzewaniu postojowym i jego zasilaniu paliwem. – Ten kanał dopasowania jest zablokowany , aby można było kanał ten wywołać, należy go najpierw odblokować w funkcji 11 (Login) poprzez wprowadzenie kodu Login 22222. Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) ''00048'' - Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 4800 / min. Ustawienie dla opisanych wyżej samochodów (z komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) i opisanej powyżej reklamacji ''00065'' – Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min. Po zmianie dopasowania sprawdzić zawartość CO 2 w spalinach ogrzewania postojowego. – W celu sprawdzenia skuteczność wykonanych czynności, pozostawić ogrzewanie postojowe tak długo włączone, aż co najmniej raz przełączy się na przerwę regulacyjną. Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części od indeksu C) ''00065'' – Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min.
wrclaguna Opublikowano 9 Października 2010 Autor Opublikowano 9 Października 2010 Tak wyglada na zywca wzmacniacz antenowy do Avanta 8E9 035 225 Q druga wtyka od prawej strony to wejscie antenowe do webasto 1
virus Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 około 1000zł + - zależy za ile kupisz na allegro Ja dałem za webasto 300zł piec wraz z wiązką bez pompy wody i paliwa 200zł pilot + centralka 140zł pompa paliwa 120zł pompa wody dojdą jeszcze węże cieczy i przewód paliwowy no i montaż (u mnie będzie montowane prze zemnie i WrcLaguna)
karelnati21 Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 Siema.A masz może instrukcję do webasta??? Kupiłem audi A4 S-Line 1.9 TDI i mam webasto na pilota ale kompletnie nie jarze jak i co włączyć bo powoli robi sie zimno.PLIS. A pilotem jak włączyć na zimne lub ciepłe??? Czy komp sam ustawi temperaturę???
wrclaguna Opublikowano 14 Października 2010 Autor Opublikowano 14 Października 2010 karelnati21 masz ori webasto czy jakies inne na pilota typu Eberspacher daj fotke Musisz pierwsze odpalic webasto i sprawdzic czy wszystko jest OK . W tunelu masz panel sterujacy na ktorym ustawiasz godzine i date uruchomienia webasta. A z pilota jak chcesz uruchomic to zaznaczasz na Fisie ( wyswietlacz miedzy zegarami ) ikonke Heating on Masz w DIYU wszystko opisane jak z instrukcji
bryleks Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 A odnośnie pilota... jest on na baterie AAAA... tak wspominam bo niedawno się ździebko zdziwiłem kiedy to AAA nie mogłem wepchać i trochę czasu minęło zanim znalazłem w końcu te mniejsze (w pierwszym z brzegu kiosku ruchu to ich raczej nie znajdziemy).
wrclaguna Opublikowano 26 Października 2010 Autor Opublikowano 26 Października 2010 komplet baterii 3 sztuki do pilota ponad 200 PLN warto wiedziec jakie podchodza , podaj jakies info dla innych
marjankowi Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Oryginalna rurka paliwowa ma numer 8E0 261 529 Q. -ASO 290zł trzeba jeszcze wymienić cztery wsporniki rurek hamulcowych na takie 8D0 201 449 R. - ASO 11.19zł Jest trochę roboty przy jej montażu, zbiornik paliwa trzeba opuścić.
Pikuś Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Czy ktoś może podać numer przewodu płynu chłodzącego idącego od pompki webasto do silnika, czy tam odwrotnie?
wrclaguna Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Opublikowano 3 Listopada 2010 Czy ktoś może podać numer przewodu płynu chłodzącego idącego od pompki webasto do silnika, czy tam odwrotnie? napisz o ktory chodzi
Pikuś Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 Czy ktoś może podać numer przewodu płynu chłodzącego idącego od pompki webasto do silnika, czy tam odwrotnie? napisz o ktory chodzi Jakbym wiedział który to na rysunku, to bym nie pytał na forum. Po drugie potrzebny raczej od B7 gdzie nie było elektrozaworu.
wrclaguna Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Opublikowano 4 Listopada 2010 odemnie kumpel montowal webasto i nie mial wezykow wiec zakupil w sklepie motoryzacyjnym waz i jest gites
Pikuś Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 odemnie kumpel montowal webasto i nie mial wezykow wiec zakupil w sklepie motoryzacyjnym waz i jest gites Grzegorz ja mam kawałek tego oryginalnego wiec zostaje mi go połączyć z tym co wyciągnę z nagrzewnicy. Ale co oryginalny cały to oryginalny. Nic, może w przyszłości go wymienię PS. Jak tam zdalne sterowanie??
wrclaguna Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Opublikowano 4 Listopada 2010 u mnie siedzi webasto dosc swieze z B7 2007 jezeli chodzi o waz zasilajacy od nagrzewnicy do pompy obiegowej wg ETKI powinien byc 8E1 265 371 F a zas powrot 8E1 265 373 N Sprobuje zerknac na weze u siebie i sprawdze numery
Bart-S Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 PS. Jak tam zdalne sterowanie?? Wzmaków na ebay-u wciąż brak - czyżby czekał nas zakup w ASO (cena ) Za Q chcą 763zł. Z wersją pod tuner TV jest gorzej - za R i S 1040zł. Jest jeszcze N za 372zł ale ten wg. ETKI jest pod Chorusa - może być jakaś wyjebka z tym modelem.
Pikuś Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 u mnie siedzi webasto dosc swieze z B7 2007 jezeli chodzi o waz zasilajacy od nagrzewnicy do pompy obiegowej wg ETKI powinien byc 8E1 265 371 F a zas powrot 8E1 265 373 N Sprobuje zerknac na weze u siebie i sprawdze numery Co do pierwszego się zgodzę bo taki zakupiłem i pasi. Ale ten drugi na obrazku idzie też do nagrzewnicy, a powinien chyba do silnika (zastąpić obecny, który odłączamy od nagrzewnicy), żeby podłączyć ten pierwszy) . Ale namieszałem Dlatego mam wątpliwości co do niego. Bart-s, a co z sama centralka zdalnego sterowanie, czy pasuje od innych modeli VAG?
Bart-S Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 Pojęcia nie mam. Myślę, że jeśli inne będzie tylko oznaczenie nadwozia (3 pierwsze znaki) - to powinno zadziałać (pewności jednak nie mam). Za driver do VW wołają 250/300zł - do Audi 300zł. Chyba nie ma sensu eksperymentować
wrclaguna Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Opublikowano 4 Listopada 2010 Pikus w ETCE sa rysunki pogladowe i nie zawsze odzwieciedlaja rzeczywistosc a jezeli chodzi o zdalne sterowanie to posiadam wzmacniacz antenowy ( zdobyty fuksem :gwizdanie: ) z literka Q sterownik ( na wtyke czekam juz 2 tydzien ) a pilota kupic ori to dopiero sztuka chociaz mam od T90 tylko nie wiemy czy zadziala
Bart-S Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 Grzesiek - to jak Ty masz tuner TV podpięty? Zewnętrzną anteną z navika? Model Q z tego co wiem nie ma odpowiedniego wejścia Ja z kolei dorwałem moduł R z wejściem dla TV (niestety jest to wersja bez gniazda TS). BTW - T90 na ebau-u chodzą po 80EUR. Gdyby udało się to odpalić
wrclaguna Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Opublikowano 4 Listopada 2010 Grzesiek - to jak Ty masz tuner TV podpięty? Zewnętrzną anteną z navika? Model Q z tego co wiem nie ma odpowiedniego wejścia BTW - T90 na ebau-u chodzą po 80EUR. Gdyby udało się to odpalić ... wiesz Bartku ze wzmacniacz antenowy pod webasto i TV znalezc ( 8 wtyk ) to jak trofic w toto-lotka u mnie siedzi na razie wsio z Navika ( ale posiadam jeszcze nie zamontowana dodatkowa antene na prawa strone ) zobaczymy czy da sie odpalic z pilota webasto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się