Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto w silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czyli co zrobić jak pompka przelewa paliwo a sterownik nie może wysterować pompki ?

Adas probowales dawke zmniejszyc ? To powinno pomoc

Opublikowano

Udało się sprawdzić, wtyczka do sterownika coś nie kontaktowała. Pompka przez niecałe 250sek podało 36-37ml. Błędów już nie wywala żadnych. Jutro pierwsze odpalenie webasta.

Powiedzcie, może być jeszcze ta pompka, czy ją wymienić. Niby tolerancja jest do 38ml...

jest dobrze, ja mam dawkę 38ml i chodzi aż miło :>

ps. jak tylko odpalisz je to daj znać

A więc, odpaliłem. Pierwsza praca, kupa dymu i jakieś dziwne strzelanie jakby paliwo się zapalało nie kontrolowanie. Szybko wyłączyłem i odczekałem chwile. Kolejne próby były coraz lepsze, coraz mniej kopciło.

Ogółem webasto pracowało jakąś godzinkę i podczas rozruchu i pracy kopci bardzo delikatnie, za to po wyłączeniu jak się studzi wypuszcza kłęby białego dymu. Nie jakoś strasznie dużo ale jednak.

Więc, poczekać jeszcze, poużywać i zobaczyć co się dzieje czy działać coś dalej??

Opublikowano

trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2

Opublikowano

trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2

Dawkę paliwa mam 36-37ml, obroty ok 8000, co2 176ms.....

Opublikowano

a sprawdzałeś czy z rozpylacza po wymianie membrany nie leci paliwo z innego miejsca niż dysza ?

np. podłączając strzykawkę z paliwem ?

ps, u mnie przez parę dni też się zdażało że po wyłączeniu zakopciło troszkę

Opublikowano

a sprawdzałeś czy z rozpylacza po wymianie membrany nie leci paliwo z innego miejsca niż dysza ?

np. podłączając strzykawkę z paliwem ?

ps, u mnie przez parę dni też się zdażało że po wyłączeniu zakopciło troszkę

Oczywiście sprawdzałem. Nic nie leciało. Dla pewności przeleciałem jeszcze sylikonem wokół miejsca gdzie był rozkładany.

Opublikowano

trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2

a jak się ustawia tą dawke paliwa ????

Przed chwilą robiliśmy z A. test i u mnie pompka przez 250 s napompowała .................... 83 ml !!!! :kox:

Można to jakoś zmienić z pozycji VAGa czy muszę pompkę wymienić ? Zaznaczam ze kupiłem taka jaką mi wskazano czyli od Transprtera T5 Multivan i coś mi się wydaje że w tym problem.

Opublikowano

trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2

a jak się ustawia tą dawke paliwa ????

Przed chwilą robiliśmy z A. test i u mnie pompka przez 250 s napompowała .................... 83 ml !!!! :kox:

Można to jakoś zmienić z pozycji VAGa czy muszę pompkę wymienić ? Zaznaczam ze kupiłem taka jaką mi wskazano czyli od Transprtera T5 Multivan i coś mi się wydaje że w tym problem.

Jutro specjalnie pojadę na podnośnik i odkręcę swoją pompkę, jest fabryczna i wyjęta z samochodu, z całym zestawem webasto. Zobaczymy jakie są parametry...

Opublikowano

trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2

a jak się ustawia tą dawke paliwa ????

Przed chwilą robiliśmy z A. test i u mnie pompka przez 250 s napompowała .................... 83 ml !!!! :kox:

Można to jakoś zmienić z pozycji VAGa czy muszę pompkę wymienić ? Zaznaczam ze kupiłem taka jaką mi wskazano czyli od Transprtera T5 Multivan i coś mi się wydaje że w tym problem.

Jutro specjalnie pojadę na podnośnik i odkręcę swoją pompkę, jest fabryczna i wyjęta z samochodu, z całym zestawem webasto. Zobaczymy jakie są parametry...

Tylko Ty masz benzyne a dla ON bedzie inaczej

Standardowe parametry to 3-5 kW ale najwazniejsza jest wydajnosc

Opublikowano

trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2

a jak się ustawia tą dawke paliwa ????

Przed chwilą robiliśmy z A. test i u mnie pompka przez 250 s napompowała .................... 83 ml !!!! :kox:

Można to jakoś zmienić z pozycji VAGa czy muszę pompkę wymienić ? Zaznaczam ze kupiłem taka jaką mi wskazano czyli od Transprtera T5 Multivan i coś mi się wydaje że w tym problem.

Jutro specjalnie pojadę na podnośnik i odkręcę swoją pompkę, jest fabryczna i wyjęta z samochodu, z całym zestawem webasto. Zobaczymy jakie są parametry...

Tylko Ty masz benzyne a dla ON bedzie inaczej

Do benzyny i diesla jest jedna i ta sama

Opublikowano

acha, niewiedziałem - dzięki Pikuś

a wie ktoś czy można z poztcji sterownika Webasto wysterować ilość paliwa podawanego przez pompke ?

Wczoraj podczas testu przy wartościach 176 i zmienionych potem na 88 - pompka napompowała za każdym razem 83 ml ON do miarki

Opublikowano

Zgadza się, pompka diesel/benzyna jest identyczna. Jednakże by powyższy test dał porównywalne wyniki pamiętać trzeba, że standardowa wielkość dawki paliwa w przypadku piecyka 'diesel' jest inna niż w przypadku przypadku piecyka 'benzyna'. By móc porównać dawkę na potrzeby tego testu należy ustawić taką samą dawkę czyli w naszym przypadku 176*.

Aydaho, sprawdź PW

EDIT:

* niewykonalne mając na uwadze post Blockout'a poniżej.

Opublikowano

acha, niewiedziałem - dzięki Pikuś

a wie ktoś czy można z poztcji sterownika Webasto wysterować ilość paliwa podawanego przez pompke ?

Wczoraj podczas testu przy wartościach 176 i zmienionych potem na 88 - pompka napompowała za każdym razem 83 ml ON do miarki

zawsze napompuje tyle samo dlatego że zmiana na 88 czy jakąkolwiek inną liczbę nie wpływa na test,test jest zawsze dla 176 i pomaga nam tylko w obliczeniu i wpisaniu odpowiedniej korekcji :)

po prostu sterownik podczas testu dawki bierze pod uwagę tylko fabryczny parametr a nie to co wpiszemy w regulacji co2

moim zdaniem tak duży odstęp od normy kwalifikuje pompke do wymiany ponieważ nawet odpowiednia zmiana w adaptacji powoduje tylko zmianę w częstotliwości podawania pompki co owszem może zmienić dawkę na 34ml ale według mnie częste podawanie mniejsze ilości paliwa to nie to samo co większej ilości a rzadziej,

i myślę że podanie dużej ilości w jednym cyknięciu pompki może doprowadzić nawet do pęknięcia membranki ponieważ przez dyszę nie bedzie potrafiło na raz przejść tyle paliwa :)ale się rozpisałem,

Opublikowano

Może się komuś przyda.

Dzwoniłem dziś w parę miejsc w poszukiwaniu części. Generalnie lipa, piecyk jest nietypowy.

W ASO Audi zestaw naprawczy do piecyka diesel kosztuje brutto (cena z 2.01.2012) 2390.54 zł :evil::kox:

Zestaw naprawczy w Volvo kosztuje brutto 1389,90 zł*. Nie ma możliwości kupienia poszczególnych elementów palnika

Co ciekawe, można w Volvo kupić rozpylacz diesel w cenie 412,05 zł*

* ceny z Autogali W-wa

W rozmowie z Volvo przydać się może screen z ich "etki": http://radikal.ru/F/s001.radikal.ru/i196/1010/c1/251c67e69bcd.jpg.html

wzięty stąd: http://wiki.auto4life.ru/s60-v70/other/238----912d-webastoggnordic-.html

=====

Edit:

Numery części Volvo:

* zestaw naprawczy: 30730716

* rozpylacz paliwa: 3731100

Mail do Volvo, nawet odpisują :decayed: magazyn [at] autogala.pl

Opublikowano

Czyli numer rozpylacza wg. katalogu VOLVO to 3731100 :)

Andy masz numer tego zestawu ?

Opublikowano

Może się komuś przyda.

Dzwoniłem dziś w parę miejsc w poszukiwaniu części. Generalnie lipa, piecyk jest nietypowy.

W ASO Audi zestaw naprawczy do piecyka diesel kosztuje brutto (cena z 2.01.2012) 2390.54 zł :evil::kox:

Zestaw naprawczy w Volvo kosztuje brutto 1389,90 zł*. Nie ma możliwości kupienia poszczególnych elementów palnika

Co ciekawe, można w Volvo kupić rozpylacz diesel w cenie 412,05 zł*

* ceny z Autogali W-wa

W rozmowie z Volvo przydać się może screen z ich "etki": http://radikal.ru/F/s001.radikal.ru/i196/1010/c1/251c67e69bcd.jpg.html

wzięty stąd: http://wiki.auto4life.ru/s60-v70/other/238----912d-webastoggnordic-.html

No bravo !!! Jaki komplet informacji !

Ja znakazlem pompke w ASO - cena 1333 pln :decayed: musze poszukac ori na allegro ale poki co nie ma ich ... Jak ktos ma pompke to chetnie wezme

Opublikowano

Czy ten kształt czegoś Wam nie przypomina?: http://allegro.pl/webasto-volvo-diesel-nowe-oryginal-rozne-modele-i1990872583.html

:kox::naughty:[br]Dopisany: 02 Styczeń 2012, 14:25_________________________________________________==========

Do osób mających zamiar regenerować rozpylacz przy pomocy tej membranki.

Jak pewnie się zorientowaliście, by wymontować rozpylacz należy odkręcić silnik nawiewu rozkręcając też ten mały wiatraczek rozpylający paliwo, znajdujący się w palniku. Skręcając wszystko weźcie pod uwagę to:

(...)

Jeśli śruba B montowana jest bez środka zabezpieczającego do śrub, to podczas eksploatacji ogrzewania postojowego może się ona poluzować (wówczas jednostka rozpylająca wpadnie do komory spalania). Bez jednostki rozpylającej paliwo nie jest już rozdzielane i gromadzi się w komorze spalania, nie dochodzi do spalania, także dmuchawa powietrza spalania może pracować ze zbyt wysoką liczbą obrotów (i przy tym zostać uszkodzona).

Wymienić śrubę B, montować tylko śruby z odpornym na działanie podwyższonej temperatury środkiem zabezpieczającym do śrub (środek ten utwardza się pod wpływem temperatury i pozostaje także w przy wyższych temperaturach w stanie stałym).

(...)

(...)

1406 1407

(...)

- jednostka rozpylająca poluzowała się z dmuchawy powietrza spalania

(...)

cytat wzięty stąd: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=174594.msg2021590#msg2021590

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...