Aydaho Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 czyli co zrobić jak pompka przelewa paliwo a sterownik nie może wysterować pompki ? Adas probowales dawke zmniejszyc ? To powinno pomoc
mr.mark1 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udało się sprawdzić, wtyczka do sterownika coś nie kontaktowała. Pompka przez niecałe 250sek podało 36-37ml. Błędów już nie wywala żadnych. Jutro pierwsze odpalenie webasta. Powiedzcie, może być jeszcze ta pompka, czy ją wymienić. Niby tolerancja jest do 38ml... jest dobrze, ja mam dawkę 38ml i chodzi aż miło :> ps. jak tylko odpalisz je to daj znać A więc, odpaliłem. Pierwsza praca, kupa dymu i jakieś dziwne strzelanie jakby paliwo się zapalało nie kontrolowanie. Szybko wyłączyłem i odczekałem chwile. Kolejne próby były coraz lepsze, coraz mniej kopciło. Ogółem webasto pracowało jakąś godzinkę i podczas rozruchu i pracy kopci bardzo delikatnie, za to po wyłączeniu jak się studzi wypuszcza kłęby białego dymu. Nie jakoś strasznie dużo ale jednak. Więc, poczekać jeszcze, poużywać i zobaczyć co się dzieje czy działać coś dalej??
adamooo Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2
mr.mark1 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2 Dawkę paliwa mam 36-37ml, obroty ok 8000, co2 176ms.....
blockout Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 a sprawdzałeś czy z rozpylacza po wymianie membrany nie leci paliwo z innego miejsca niż dysza ? np. podłączając strzykawkę z paliwem ? ps, u mnie przez parę dni też się zdażało że po wyłączeniu zakopciło troszkę
mr.mark1 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 a sprawdzałeś czy z rozpylacza po wymianie membrany nie leci paliwo z innego miejsca niż dysza ? np. podłączając strzykawkę z paliwem ? ps, u mnie przez parę dni też się zdażało że po wyłączeniu zakopciło troszkę Oczywiście sprawdzałem. Nic nie leciało. Dla pewności przeleciałem jeszcze sylikonem wokół miejsca gdzie był rozkładany.
Aydaho Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2 a jak się ustawia tą dawke paliwa ???? Przed chwilą robiliśmy z A. test i u mnie pompka przez 250 s napompowała .................... 83 ml !!!! Można to jakoś zmienić z pozycji VAGa czy muszę pompkę wymienić ? Zaznaczam ze kupiłem taka jaką mi wskazano czyli od Transprtera T5 Multivan i coś mi się wydaje że w tym problem.
Mario Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2 a jak się ustawia tą dawke paliwa ???? Przed chwilą robiliśmy z A. test i u mnie pompka przez 250 s napompowała .................... 83 ml !!!! Można to jakoś zmienić z pozycji VAGa czy muszę pompkę wymienić ? Zaznaczam ze kupiłem taka jaką mi wskazano czyli od Transprtera T5 Multivan i coś mi się wydaje że w tym problem. Jutro specjalnie pojadę na podnośnik i odkręcę swoją pompkę, jest fabryczna i wyjęta z samochodu, z całym zestawem webasto. Zobaczymy jakie są parametry...
Aydaho Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2 a jak się ustawia tą dawke paliwa ???? Przed chwilą robiliśmy z A. test i u mnie pompka przez 250 s napompowała .................... 83 ml !!!! Można to jakoś zmienić z pozycji VAGa czy muszę pompkę wymienić ? Zaznaczam ze kupiłem taka jaką mi wskazano czyli od Transprtera T5 Multivan i coś mi się wydaje że w tym problem. Jutro specjalnie pojadę na podnośnik i odkręcę swoją pompkę, jest fabryczna i wyjęta z samochodu, z całym zestawem webasto. Zobaczymy jakie są parametry... Tylko Ty masz benzyne a dla ON bedzie inaczej Standardowe parametry to 3-5 kW ale najwazniejsza jest wydajnosc
Pikuś Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 trzeba ustawić dawkę paliwa oraz obroty dmuchawy i co2 a jak się ustawia tą dawke paliwa ???? Przed chwilą robiliśmy z A. test i u mnie pompka przez 250 s napompowała .................... 83 ml !!!! Można to jakoś zmienić z pozycji VAGa czy muszę pompkę wymienić ? Zaznaczam ze kupiłem taka jaką mi wskazano czyli od Transprtera T5 Multivan i coś mi się wydaje że w tym problem. Jutro specjalnie pojadę na podnośnik i odkręcę swoją pompkę, jest fabryczna i wyjęta z samochodu, z całym zestawem webasto. Zobaczymy jakie są parametry... Tylko Ty masz benzyne a dla ON bedzie inaczej Do benzyny i diesla jest jedna i ta sama
Aydaho Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 acha, niewiedziałem - dzięki Pikuś a wie ktoś czy można z poztcji sterownika Webasto wysterować ilość paliwa podawanego przez pompke ? Wczoraj podczas testu przy wartościach 176 i zmienionych potem na 88 - pompka napompowała za każdym razem 83 ml ON do miarki
AndyN Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Zgadza się, pompka diesel/benzyna jest identyczna. Jednakże by powyższy test dał porównywalne wyniki pamiętać trzeba, że standardowa wielkość dawki paliwa w przypadku piecyka 'diesel' jest inna niż w przypadku przypadku piecyka 'benzyna'. By móc porównać dawkę na potrzeby tego testu należy ustawić taką samą dawkę czyli w naszym przypadku 176*. Aydaho, sprawdź PW EDIT: * niewykonalne mając na uwadze post Blockout'a poniżej.
blockout Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 acha, niewiedziałem - dzięki Pikuś a wie ktoś czy można z poztcji sterownika Webasto wysterować ilość paliwa podawanego przez pompke ? Wczoraj podczas testu przy wartościach 176 i zmienionych potem na 88 - pompka napompowała za każdym razem 83 ml ON do miarki zawsze napompuje tyle samo dlatego że zmiana na 88 czy jakąkolwiek inną liczbę nie wpływa na test,test jest zawsze dla 176 i pomaga nam tylko w obliczeniu i wpisaniu odpowiedniej korekcji po prostu sterownik podczas testu dawki bierze pod uwagę tylko fabryczny parametr a nie to co wpiszemy w regulacji co2 moim zdaniem tak duży odstęp od normy kwalifikuje pompke do wymiany ponieważ nawet odpowiednia zmiana w adaptacji powoduje tylko zmianę w częstotliwości podawania pompki co owszem może zmienić dawkę na 34ml ale według mnie częste podawanie mniejsze ilości paliwa to nie to samo co większej ilości a rzadziej, i myślę że podanie dużej ilości w jednym cyknięciu pompki może doprowadzić nawet do pęknięcia membranki ponieważ przez dyszę nie bedzie potrafiło na raz przejść tyle paliwa :)ale się rozpisałem,
AndyN Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Może się komuś przyda. Dzwoniłem dziś w parę miejsc w poszukiwaniu części. Generalnie lipa, piecyk jest nietypowy. W ASO Audi zestaw naprawczy do piecyka diesel kosztuje brutto (cena z 2.01.2012) 2390.54 zł Zestaw naprawczy w Volvo kosztuje brutto 1389,90 zł*. Nie ma możliwości kupienia poszczególnych elementów palnika Co ciekawe, można w Volvo kupić rozpylacz diesel w cenie 412,05 zł* * ceny z Autogali W-wa W rozmowie z Volvo przydać się może screen z ich "etki": http://radikal.ru/F/s001.radikal.ru/i196/1010/c1/251c67e69bcd.jpg.html wzięty stąd: http://wiki.auto4life.ru/s60-v70/other/238----912d-webastoggnordic-.html ===== Edit: Numery części Volvo: * zestaw naprawczy: 30730716 * rozpylacz paliwa: 3731100 Mail do Volvo, nawet odpisują magazyn [at] autogala.pl
wrclaguna Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Czyli numer rozpylacza wg. katalogu VOLVO to 3731100 Andy masz numer tego zestawu ?
Aydaho Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Może się komuś przyda. Dzwoniłem dziś w parę miejsc w poszukiwaniu części. Generalnie lipa, piecyk jest nietypowy. W ASO Audi zestaw naprawczy do piecyka diesel kosztuje brutto (cena z 2.01.2012) 2390.54 zł Zestaw naprawczy w Volvo kosztuje brutto 1389,90 zł*. Nie ma możliwości kupienia poszczególnych elementów palnika Co ciekawe, można w Volvo kupić rozpylacz diesel w cenie 412,05 zł* * ceny z Autogali W-wa W rozmowie z Volvo przydać się może screen z ich "etki": http://radikal.ru/F/s001.radikal.ru/i196/1010/c1/251c67e69bcd.jpg.html wzięty stąd: http://wiki.auto4life.ru/s60-v70/other/238----912d-webastoggnordic-.html No bravo !!! Jaki komplet informacji ! Ja znakazlem pompke w ASO - cena 1333 pln musze poszukac ori na allegro ale poki co nie ma ich ... Jak ktos ma pompke to chetnie wezme
wrclaguna Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Ja u siebie mam ta pompke i wszystko śmiga jak nalezy http://moto.allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-do-webasto-vw-audi-seat-skoda-i2027525823.html
AndyN Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 (...) Andy masz numer tego zestawu ? Dodałem te numery: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=163320.msg2833850#msg2833850 ======= Aydaho, kupiłeś auto marki premium to PŁAĆ :!:
wrclaguna Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Aydaho można sprawdzic jeszcze tą pompke poprzez rozkręcenie jej i sprawdzenia sitka czy czasem nie jest zatkane http://www.nomadic-one.com/reflect/eberspacher-parking-heater-trouble#External_fuel_line_filters_are_practical_alternatives Na pierwszej stronie jest kilka fajnych info na temat webasta EBERSCHPACHER HYDRONIC ANALOGOWE WEBASTA AUDI OFICJALNA STRONA WEBASTO JAK ZROBIC ANTENE DO WEBASTA TYPOWE NIEDOMAGANIA POMPEK PALIWA MATERIALY TECHNICZNE WEBASTO MATERIALY DIAGNOSTYCZNE WEBASTO CIEKAWE ZDJECIA TESTOW WEBASTA URZADZENIE GRZEWCZE MOKRE WEBASTO THERMO TOP Z, C, E, P OGRZEWANIE POSTOJOWE OPIS TECHNICZNE I INSTALACJA
AndyN Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Czy ten kształt czegoś Wam nie przypomina?: http://allegro.pl/webasto-volvo-diesel-nowe-oryginal-rozne-modele-i1990872583.html [br]Dopisany: 02 Styczeń 2012, 14:25_________________________________________________========== Do osób mających zamiar regenerować rozpylacz przy pomocy tej membranki. Jak pewnie się zorientowaliście, by wymontować rozpylacz należy odkręcić silnik nawiewu rozkręcając też ten mały wiatraczek rozpylający paliwo, znajdujący się w palniku. Skręcając wszystko weźcie pod uwagę to: (...)Jeśli śruba B montowana jest bez środka zabezpieczającego do śrub, to podczas eksploatacji ogrzewania postojowego może się ona poluzować (wówczas jednostka rozpylająca wpadnie do komory spalania). Bez jednostki rozpylającej paliwo nie jest już rozdzielane i gromadzi się w komorze spalania, nie dochodzi do spalania, także dmuchawa powietrza spalania może pracować ze zbyt wysoką liczbą obrotów (i przy tym zostać uszkodzona). Wymienić śrubę B, montować tylko śruby z odpornym na działanie podwyższonej temperatury środkiem zabezpieczającym do śrub (środek ten utwardza się pod wpływem temperatury i pozostaje także w przy wyższych temperaturach w stanie stałym). (...) (...) 1406 1407 (...) - jednostka rozpylająca poluzowała się z dmuchawy powietrza spalania (...) cytat wzięty stąd: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=174594.msg2021590#msg2021590
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się