maciejas002 Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 Witam Wczoraj miałem dwie przypadłości, opiszę jak dokładnie to przebiegało. Najpierw posłuszeństwa odmówił zamek w klapie bagażnika, zaciął się i nie chciał nawet ruszyć z kluczyka, okazało się że padł całkiem - cała wkładka do wymiany, padło podejrzenie o włam... n/c . Próbując otworzyć jeszcze bagażnik jeszcze przed interwencją speca od zamków usiadłem na tylej kanapie i próbowałem coś niecoś wypchnąć klapę, bo może się zatrzasnęła i puści jak się ją trochę popieści. Jednak nic z tego, jako że próby nic nie dały stwierdziłem że jadę się umówić by zajrzał w to ktoś kto się zna. Wsiadam za kierownicę, kluczyk w stacyjkę i zonk ABS + (!) + sygnał dźwiękowy ostrzegawczy. Wyciągnąłem kluczyk i ponownie to samo. Problem z zamkiem odłożyłem i wio na komputer, podpięta wtyczka i w efekcie informacja jaką zobaczyłem na monitorze mechanika to" Zawór wylotowy ABS prawy tył (N135) {błąd 0113}". Na koniec powiedział że zaciął się zawór elektromagnetyczny w pompie ABSu i że trzeba wymienić cała pompę ( tj. tą pod maska po prawej co rozdziela przewody ). Pytanie co teraz, czy to faktycznie zacięty zawór w pompie?Czy jest gdzieś komputer odpowiedzialny za ABS, czy to ten pod kanapą z tyłu za kierowcą, nie wydaje mi się żebym go w jakikolwiek sposób uszkodził grzebiąc w stronę bagażnika. Koszt pompy ok.200 i więcej, czy to jest taka sama pompa jak w VW/Skoda? Bo i z takimi opiniami się spotkałem. Czy jest może inna przyczyna, z początku myślałem że to po wymianie opon na zimowe i gdzieś spadł lub został naruszony czujnik ale opony zmieniłem już 1,5 tyg temu i nic się nie działo, błąd wyskoczył nagle, poszedłem do sklepu wróciłem i error . Proszę o pomoc Szanowne Gremium posiadaczy Audi ps: wymiana 2 wkładek do zamków 150,- a roboty było na 4h ale przynajmniej mam spokój
Dev Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 zrob VAG-iem test elementow wykonawczych i sprawdz kable od sterownika EDS ktory jest pod kanapa. Jezeli padl Ci ABS to mam taki kompletny sprawny.
maciejas002 Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 no to teraz Panie i Panowie z grubej rury! Mega beton . Otóż wczoraj po znajomości pojechałem do mechanika, który posiadał tester ( "taki o" ) podpiął skasował błędy z ABSu i..... po sprawie . Usunął dodatkowo Insp2 i auto śmiga jak nowe. Prawdopodobnie przyczyną zatkania zaworu jest płyn hamulcowy, wytrąciła się woda(?) lub jakiś syf jest w środku i przytkało zaworek. Bogu dzięki działa bez wymiany pompy, lekko 300 zł zaoszczędzone. W poniedziałek wymiana płynu na nowy. Temat można zamknąć, mam nadzieję że gdy komuś się przytrafi to co mnie może ta wiadomość coś pomoże . Pozdro
Dev Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Prawdopodobnie przyczyną zatkania zaworu jest płyn hamulcowy, wytrąciła się woda(?) lub jakiś syf jest w środku i przytkało zaworek. nie ma fizycznej mozliwosci aby tak sie stało
maciejas002 Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 W takim razie skoro błąd mówi o zatkanym zaworze to jak? zatkał się sam z siebie? wg mojej wiedzy w płynie hamulcowym starym - vel zużytym - wytrąca się woda i traci on swoje właściwości ( nie tylko z tego powodu ). Dobry zły wymieniam, nie był wymieniany pewnie długo a poprzednik nic nie wspominał, z pewnością nie zaszkodzi.
Dev Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 on nie zapchał sie mógł sie tylko zawiesic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się