Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zawór wylotowy ABS prawy tył (N135)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wczoraj miałem dwie przypadłości, opiszę jak dokładnie to przebiegało. Najpierw posłuszeństwa odmówił zamek w klapie bagażnika, zaciął się i nie chciał nawet ruszyć z kluczyka, okazało się że padł całkiem - cała wkładka do wymiany, padło podejrzenie o włam... n/c :angry:. Próbując otworzyć jeszcze bagażnik jeszcze przed interwencją speca od zamków usiadłem na tylej kanapie i próbowałem coś niecoś wypchnąć klapę, bo może się zatrzasnęła i puści jak się ją trochę popieści. Jednak nic z tego, jako że próby nic nie dały stwierdziłem że jadę się umówić by zajrzał w to ktoś kto się zna. Wsiadam za kierownicę, kluczyk w stacyjkę i zonk :shocked: ABS + (!) + sygnał dźwiękowy ostrzegawczy. Wyciągnąłem kluczyk i ponownie to samo. Problem z zamkiem odłożyłem i wio na komputer, podpięta wtyczka i w efekcie informacja jaką zobaczyłem na monitorze mechanika to" Zawór wylotowy ABS prawy tył (N135) {błąd 0113}". Na koniec powiedział że zaciął się zawór elektromagnetyczny w pompie ABSu i że trzeba wymienić cała pompę ( tj. tą pod maska po prawej co rozdziela przewody ). Pytanie co teraz, czy to faktycznie zacięty zawór w pompie?Czy jest gdzieś komputer odpowiedzialny za ABS, czy to ten pod kanapą z tyłu za kierowcą, nie wydaje mi się żebym go w jakikolwiek sposób uszkodził grzebiąc w stronę bagażnika. Koszt pompy ok.200 i więcej, czy to jest taka sama pompa jak w VW/Skoda? Bo i z takimi opiniami się spotkałem. Czy jest może inna przyczyna, z początku myślałem że to po wymianie opon na zimowe i gdzieś spadł lub został naruszony czujnik ale opony zmieniłem już 1,5 tyg temu i nic się nie działo, błąd wyskoczył nagle, poszedłem do sklepu wróciłem i error :wallbash:. Proszę o pomoc Szanowne Gremium posiadaczy Audi :)

ps: wymiana 2 wkładek do zamków 150,- a roboty było na 4h :no: ale przynajmniej mam spokój

Opublikowano

zrob VAG-iem test elementow wykonawczych i sprawdz kable od sterownika EDS ktory jest pod kanapa. Jezeli padl Ci ABS to mam taki kompletny sprawny.

Opublikowano
:naughty::polew: no to teraz Panie i Panowie z grubej rury! Mega beton :wallbash:. Otóż wczoraj po znajomości pojechałem do mechanika, który posiadał tester ( "taki o" ) podpiął skasował błędy z ABSu i..... po sprawie :decayed: . Usunął dodatkowo Insp2 i auto śmiga jak nowe. Prawdopodobnie przyczyną zatkania zaworu jest płyn hamulcowy, wytrąciła się woda(?) lub jakiś syf jest w środku i przytkało zaworek. Bogu dzięki działa bez wymiany pompy, lekko 300 zł zaoszczędzone. W poniedziałek wymiana płynu na nowy. Temat można zamknąć, mam nadzieję że gdy komuś się przytrafi to co mnie może ta wiadomość coś pomoże ;). Pozdro :hi:
Opublikowano

Prawdopodobnie przyczyną zatkania zaworu jest płyn hamulcowy, wytrąciła się woda(?) lub jakiś syf jest w środku i przytkało zaworek.

nie ma fizycznej mozliwosci aby tak sie stało

Opublikowano

W takim razie skoro błąd mówi o zatkanym zaworze to jak? zatkał się sam z siebie? wg mojej wiedzy w płynie hamulcowym starym - vel zużytym - wytrąca się woda i traci on swoje właściwości ( nie tylko z tego powodu ). Dobry zły wymieniam, nie był wymieniany pewnie długo a poprzednik nic nie wspominał, z pewnością nie zaszkodzi.

Opublikowano

on nie zapchał sie

mógł sie tylko zawiesic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...