fido920 Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Niedawno popełniłem błąd i zmieniłem olej na Castrol 5W40 Magnatec, niestety dopiero po wymianie wziąłem się za lekturę forum, no i wyszło że to syf, faktycznie olej zrobił się czarny zaraz po wymianie, etc...Nie chcę na razie zmieniać, ale że na dolewki sporo oleum idzie (do następnej wymiany doleje pewnie 5 litrów), pomyślałem, że na dolewkę może warto kupić Mobil 1 5W50 Rally Formula...Jest sens? No i czy nic nie wybuchnie...?hehehe
Kimi Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Olej zawsze zrobi się ciemny zaraz po wymianie, i nie świadczy to źle o oleju. Na dolewkę możesz dokupić olej dowolnego producenta i wskazane jest, by miał co najmniej tę samą klasę jakościową wg. API (czyli SM/CF) lub wyższą oraz lepkościową wg. SAE (5W40) , ale nie jest to obligatoryjne. Ja na dolewkę zawsze dokupywałem taki sam olej, jakim miałem zalany silnik, z tym, że każde do tej pory posiadane auto eksploatowałem na Mobilu Mobil 1 5W50 Rally Formula jest tak samo płynny jak Magnatec ( 5W - 25 do - 30°C ). //EDIT: Poprawiłem to o tym SAE, bo faktycznie pomyliłem oznaczenia
fido920 Opublikowano 22 Października 2010 Autor Opublikowano 22 Października 2010 Z tego co wyczytałem, wynika, że akurat W50 świadczy o lepkości kinetycznej w wysokich temp. znaczy 100stopni, a pierwsza liczba oznacza w jakiej temp. olej samoistnie napłynie do pompy w tym wypadku -30 czyli na odwrót kolego Kimi...Przynajmniej tak tu (na forum) wyczytałem...Chodzi mi tylko o to czy można wymieszać Castrola z Mobilem1...No i czy nic nie wybuchnie...
RAWULI Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 moim skromnym zdankiem szkoda "uszlachetniać" tego castrola, lepiej już szarpnąć się na baniak czegoś "lepszego" w 10W40 i kłopoto z głowy. Nie powinno wybuchnąć, gdzieś był taki mundry artykuł gdzie pisali że współczesne oleje można mieszać (byle zgodność klasy była) i tak można z 10W40 zrobić bardziej syntetyk lub w drugą stronę>>>>pytanie tylko po co. Nie wiem czy masz traktura czy benz ale w trakturze sadze zawsze będzie płukało i olej ma być ciemny. Ja w LPG mam czysty olej ale to nie oznacza że nie traci swoich właściwości-to inna bajka. Zmień i już.
Knob Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Ja bym nie mieszał. Kiedyś zmieszałem oleje przekładniowe - Castrol i Elf. Miałem zwyczaj zlewania niepotrzebnych końcówek olei do jednego - olej zrobił się koloru mlecznej czekolady i strasznie śmierdział. I nawet łańcuch w rowerze bałem się nim nasmarować :>
RAWULI Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 a ja wpadłem do jednego delikwenta żeby osłuchać silnik- że coś rzęzi, powiedział że zmieniał olej właśnie, no to ja wołam o baniak- kolo szczęśliwy przynosi coś tam orlena - mi wyszły -patrzę a tu jak wół -do hydrauliki. Spuszczamy a tu piana , zaklinał się że na trzeźwo wymieniał... tak też nie polecam.
Kimi Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Poprawiłem swój post powyżej, bo strzeliłem kiszkę z tym SAE To 5W to oznaczenie "zimowe", czyli zachowanie płynności w ujemnych temperaturach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się