Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Dylematy po wizycie u mechanika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

z gory prosze o wyrozumialosc moderatora lub odeslanie do konkretnych watkow jesli takowe juz byly. ilosc postow na forum jest tak duza ze ciezko sie doszukac tego co mnie interesuje.

do rzeczy

a4 2.5 tdi, 2000 rocznik przebieg ok 220 000 (przebieg realny). Samochod serwisowany w aso do 180 000 a potem juz sam sobie wszystko robie. Wazne dla mnie jest to ze dzieki samochodowi mam prace wiec kazdy dzien postoju jest dla mnie pproblemem. Nie ma jak na razie najmniejszych problemow. Ostatnio bylem u mechanika i rozmawialem z nim o kilku sprawach.

1. wymiana filtra paliwa. Mechanik stwierdzil ze moge go sobie sam wymienic i nie obawiac sie zapowietrzenia poniewaz sa to juz uklady samoodpowietrzajace sie. Czy ma racje i czy moge faktycznie odkrecic przewody wstawic filtr zakrecic i nie obawiac sie ze mi nie ruszy silnik? Ewentualnie jakie srodki ostroznosci zachowac?

2. podczas wymiany oleju mechanik wlal mi 4,5 litra kiedy wg instrukcji powinno wejsc 5,5. Filtr oczywiscie wymienialem i wyczyscilem jego pojemnik

3. ten sam problem z ukladem chlodzenia. Instrukcja mowi o wlaniu 10 litrow a mechanik wlal 8,5.

jaka jest wasza opinia na ten temat?

pozdr

ps jeszcze tylko dodam jedno bo akurat przed chwila bylem w sklepie. Musze kupic tarcze. Niestety niedawno posluchalem kolegi, ktory stwierdzil ze tarcze sa dobre i nie wymienilem ich od razu z klockami. Czy w zwiazku z tym moge zmienic tarcze zostawiajac kilka tygodni temu wymienione klocki, czy koniecznie musze dokupic tez nowe klocki w mysl zasad?

Sprzedawca proponuje mi tarcze i klocki firmy apec. czy jest to dobry produkt?

pozdr

Opublikowano

1) mozesz wymienic sam, ale musisz bardzo uwazac zeby powietrze nie dostalo sie do ukladu, bo go zapowietrzysz. Mechanik racji nie ma.

2) powinno sie wlac 5l i sprawdzic poprawnie poziom. Mechanik racji nie ma.

3) jak wyzej...

APEC ? Kup tarcze zimmermann'a albo boscha... powinny byc OK dla Twojego auta.

Opublikowano

Odnośnie filtra paliwa, to pamiętaj, aby nowy filtr paliwa zalać ON przed zamontowaniem w samochodzie,

Co do ilości oleju , to Flyer nie masz racji, ma wejść 5,6 litra. Odkąd mam moją A4 to zawsze wymieniam olej samodzielnie i taka ilość mi wchodzi do górnego poziomu, po prostu trzeba to robić porządnie.

Z płynem chłodzenia to już jest w 95% wszystko OK, ponieważ przy wymianie płynu, nie ma możliwośći spuszczenia całości starego płynu - zostaje odsysanie, ale jeśli weszło 8,5L nowego płynu to się nie przejmuj.

Jeśli klocki są w miarę gładkie, to możesz je śmiało zostawić. Odnośnie tarcz, to już się zgodzę z "przedmówcą", możesz śmiało założyć także Febi.

Opublikowano

Ja do swojej zakładałem tarcze i klocki firmy TEXTAR - podobno ta frma produkuje dla Audi oryginalne tarcze i klocki, które potem w ASO zakladają ze znaczkiem Audi/VW.

Zrobiłem już na nich 2 tys km i jest idealnie. Duża róznica w stosunku do tego co było. Pamiętaj, aby ci dobrli rozmiar nie tylko co do modelu Audi, ale tez co do silnika, bo 2,5 motor musi mieć lepsze tarcze niż np. 1,6.

Opublikowano

Co do ilości oleju , to Flyer nie masz racji, ma wejść 5,6 litra. Odkąd mam moją A4 to zawsze wymieniam olej samodzielnie i taka ilość mi wchodzi do górnego poziomu, po prostu trzeba to robić porządnie.

Powinno wchodzic 5,3l.

Z mojego doswiadczenia - jak spuszczasz olej sam - czyli odpowiednio dlugo to wchodzi wlasnie 5,3l.

Jak robi to jakis mechanik, to lepiej dac mu banke 5l, a pozniej ew. samemu dolac :gwizdanie:

Opublikowano

No właśnie, jak spuszczam sam to wchodzi 5,6l. Jest wtedy idealnie górny stan.

P.S. Po spuszczeniu oleju, wymianie filtra i napełnieniu nowym olejem, trzeba uruchomić silnik na około 20s, odczekać około minutę i dolać olej do górnego stanu i właśnie wtedy się okazuje, że wchodzi dokładnie 5,6L :)

Opublikowano

Audi montuje oryginalnie ate, ale mogę się mylić.

W sumie mogę polecić ATE, nigdy się na nich nie zawiodłem :).

Opublikowano

dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

moim problemem jest to ze mieszkam w uk a tutaj ciezko o dobrego mechanika. Przyklad wlasnie z olejem, ktory wymienial mi czlowiek majacy "wiedze absolutna" o grupie vag. Mniej wiecej trzy fachowe porady na minute z siebie wydawal na temat tych samochodow.

tak wiec mieszkajac w uk ciezko jest dostac jakies markowe rzeczy. Probowalem np znalezc klocki ferrodo premium i nawet na ebay dla mopjej furki ciezko. W polmilionowym miescie zeby je dostac musze leciec na drugi jego koniec. to samo z tarczami.

odpowietrzanie hamulcow metoda cisnieniowa to jakis abstrakt dla tutejszych mechanikow. to samo pomiary bicia tarcz. Byc moze po prostu zle trafiam?

tutaj urodzilo mi sie jeszcze jedno pytanie

mam mozliwosc kupienia niedrogo pelnego syntetyka spelniajacego wszelkie normy produkowanego dla sieci unipart i sprzedawanego pod ich logiem. moge tez miec niedrogo pelny syntetyk wlewany do opli ktory tez ma wszelkie normy vaga. jednak kolega namawia mnie ciagle na kupno drogiego castrola , shella czy czegos podobnego , gdzie zakup tylko oleju to ponad 50 funtow. czy faktycznie lepiej bazowac na lepszych markach? czy trzymac sie tanszej firmy ale spelniajacej wymagania vaga?

przy okazji chetnie wymienie sie doswiadczeniami i uwagami na privie z kims kto mieszka w uk.

pozr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...