pacbusz Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Witam wszystkich klubowiczów, mam taką sprawę, zauważyłem w moim autku że łapiąc za opone i ruszając na boki występuje dość wyczuwalny luz w obu tylnych kołach,czy wadliwe mogą być łożyska? czy jeszcze coś innego i ile mogą kosztować łożyska jakiejś lepszej firmu,by można było pojeździć. pozdrawiam.
Lombardo Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Witam wszystkich klubowiczów, mam taką sprawę, zauważyłem w moim autku że łapiąc za opone i ruszając na boki występuje dość wyczuwalny luz w obu tylnych kołach,czy wadliwe mogą być łożyska? czy jeszcze coś innego i ile mogą kosztować łożyska jakiejś lepszej firmu,by można było pojeździć. pozdrawiam. Łożyska, jeśli chcesz wymieniać kup porządne a jak masz kupić dziadostwo to zdejmij dekielek i skasuj luz na starych.
chriss Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Nie widziałem jeszcze łożyska, które by nie miało luzu. Sęk w tym jak się ten luz sprawdza i co się uznaje za luz Więc jeżeli łożysko nie wyje to niema potrzeby wymieniać,ewentualnie skorygować luz nakrętką.Zbyt mocne dokręcenie może spowodować zniszczenie łożysk.
meine Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Podlewaruj samochód i sprawdź wtedy czy masz luz. Łożyska np SKF komplet na tył jeśli dobrze pamiętam ~130 zł. No i oczywiście wyjdzie czy piasty ok. Na dobrą sprawę przy podlewarowanym samochodzie nie powinienieś wyczuć żadnego luzu na piastach.
kuternik Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 dokręć na śrubie, tylko z umiarem.Pojeździj trochę i znowu możesz zobaczyć czy jest luz, jak będzie to znowu dokręcanko i już potem powinno być dobrze!
pacbusz Opublikowano 1 Listopada 2010 Autor Opublikowano 1 Listopada 2010 ok dzięki koledzy,posłucham was i zaczne na początek od dokręcenia nakrętki. Luz jest całkiem duży,ale łożyska nie wyją więc myśle że są w dobrym stanie,zobaczymy jak dokręce nakrętke. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
dariodario Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Najlepiej to odkręc nakrętke wyciąg podkładke dołoż smar założ podkładke zakręć nakrętke do oporu z czuciem odkręc 180 stopni zabezpiecz i w drogę. Pojeździj trochę i kontrol. Oczywiście zabieg na lewarku.
Kimi Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Dokręć tak, by śrubokrętem móc przesunąć podkładkę z wyczuwalnym oporem, tzn. nie może latać, jak żyd po pustym sklepie, ale też nie dowal tak, żeby nie dało się jej przesunąć. Tak wypośrodkuj.
Dragon30 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 czyli na podlewarowanym aucie powinien być wyczuwalny luz czy nie? bo u mnie robili remont hamulców tylnych (klocki, tarcze i łożyska + regeneracja zacisków) i zauważyłem że w prawym kole sam spory luz ruszając na boki koło a w lewym zero luzu.
MASATO Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 luz na tylnych łożyska ma być ustawiony w następujący sposób: dokręcasz nakrętkę do oporu po czym luzujesz ją do momentu aż te podkładkę pod nią będziesz w stanie ruszyć śrubokrętem na boki bez opierania go o boczne ścianki, czyli bez większego oporu.
Dragon30 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 w tym kole ta podkładka latała właśnie jak żyd po pustym sklepie, ustawiłem luz tak że przy założonym kole jak ruszam kołem na boki to czuje taki bardzo delikatny luz, dobrze będzie? a pod dekielek dużo smaru dawać?
flex78 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Smaru nigdy dosyć, napełnij cały dekiel. Co do luzu kół, to minimalny luz musi być. Też wymieniałem łożyska, dokręciłem do oporu, obracając koło uderzałem ręką w oponę (dość mocno) w różne miejsca w celu "ułożenia się" łożyska, po czym sprawdziłem czy jest luz, odkręciłem nakrętkę o 1/3 obrotu i koniec tematu.
Dragon30 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 ok, więc powinno być dobrze, mam delikatny luz, robiłem tak samo jak TY tylko ja poprawiałem po mechaniku bo jak sprawdzałem dziś tak przypadkowo luz to jedno miałem tak zluzowane że latało na boki jak chciało natomiast w drugim kole zero luzu. Dokręciłem jedno tak że mam malutki luz a drugie zluzowałem troszkę i uderzałem tak jak Ty w koło i wyczuwalny jest malutki luz, teraz myślę czy niezamały, bo muszę się wczuć w koło żeby wyczuć luz w kole, może jak pojeżdzę to ten luz się zwiększy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się