Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Tuleja wahacza dolnego tylnego (banan) - Zagadka.


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkałem się z dwoma rodzajami tulei metalowgo gumowych dolnego wahacza tylnego (banan) - oba rozwiązania są ciągle w ofercie i sprzedawcy podają je zamiennie.

przykłady:

wahacztulejag1y.th.jpg wahacztulejag2.th.jpg wahacztulejag3.th.jpg

drugi rodzaj

wahacztulejah1.th.jpg wahacztulejah2.th.jpg wahacztulejah3.th.jpg wahacztulejah4.th.jpg

Wg mnie. pierwsze rozwiązanie - tuleja metalowo gumowa dotyczy audi A4 B5 i jest to rozwiązanie starsze.

Geometrycznie pasujące drugie rozwiązanie tuleja "hydro" (z płynem wewnątrz) jest nowsze i dotyczy A4 B6 oraz B7 (ale z powodzeniem można je montować w B5) i wg zasłyszanych informacji lepiej tłumi drgania.

na dowód tego:

tuleja z pierwszego rozwiązania: LEMFÖRDER 20387 01 - z oferty została już wycofana

tuleja z drugiego rozwiązania: LEMFÖRDER 17659 01 - jest dostępna i jest zamiennikiem dla powyższej

w przypadku LEMFÖRDER zmiana w tulei wyglądała tak: pierw była: 20387 potem 20387 01 i ostatecznie na dzień dzisiejszy 17659 01.

wszystkie informacje może uzyskać z katalogu:

http://webcat.zftrading.de/index.asp?SPR=19

W katalogu LEMFÖRDER nie znalazłem wahacza dolnego tylnego (banan) z pierwszym rozwiązaniem występuje tylko z tuleja "hydro"

No i w ten sposób sam sobie odpowiedziałem na zagadkę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz, że ta tuleja jest z jakimś olejem?

Osobiście wczoraj wymieniałem tuleje w dolnym tylnym bananie - o dziwo data '02 produkcji, jak auta.

Tuleja zerwana, po uderzeniu młotkiem środek wypadł i nie było żądnego oleju...

Drugi koniec - sworzeń w bardzo dobrym stanie. Jestem w szoku, bo auto ma 260 000km na tym wahaczu????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz na forum,wahacze w kompletach nie maja zeszlifowanych znaczków i nowy typ tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz na forum,wahacze w kompletach nie maja zeszlifowanych znaczków i nowy typ tulei.

chyba na odwrót - bo komplety dotyczą tylko B5 z tego co mi wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz na forum,wahacze w kompletach nie maja zeszlifowanych znaczków i nowy typ tulei.

Było :)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=162862.msg1878285#msg1878285

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wahaczach z pierwszego montażu miałem ten pierwszy typ czyli z samą gumą w środku. Na wiosnę okazało się, że mam wybity sworzeń w prawym bananie więc montowałem nowe od razu na dwie strony. Pojedynczo, niestety są sprzedawane tylko te z niby olejowymi tulejami. Piszę niestety bo cholera, te tuleje, jak je zwiecie, olejowe, skrzypią gdy jest wilgotno albo pada deszcz. Na początku myślałem, że to tuleje stabilizatora tak skrzypią, ale okazało się, że po wymianie dalej skrzypi. Po dokładnym sprawdzeniu wyszło, że to właśnie tuleje w bananach takie dźwięki wydają :wallbash:

Tak wyglądały tuleje z pierwszego montażu po 103.400 km:

b5c20.jpg b5KY0.jpg

a tak nowe olejowe;

b6dTJ.jpg b6xQS.jpg

mam już skompletowane resztę wahaczy i łączników, na wiosnę chcę zakładać z nowym Eibach Pro System ale tak mnie wkurza te skrzypienie, że chyba poszukam jakiegoś pewnego źródła zamontuję też do bananów nowe tuleje poliuretanowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie skrzypi... Przecież to metalowy rdzeń tej tulei styka się z nadwoziem i to nie pracuje przecież po dokręceniu. Może skręciłeś na sztywno ten koniec bez ustawienia poziomu i bujania wstępnego autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie skrzypi... Przecież to metalowy rdzeń tej tulei styka się z nadwoziem i to nie pracuje przecież po dokręceniu. Może skręciłeś na sztywno ten koniec bez ustawienia poziomu i bujania wstępnego autem?

Dokręcone było profi na podniesionym zawieszeniu, czyli tak jak by auto stało na kołach. Jak to możliwe aby nie pracowało ? To od czego w takim razie są wyrobione gumy w starych tulejach ? Wewnętrzna ta metalowa tulejka owszem jest skręcona z zawieszeniem ale sama tuleja pracuje przecież góra-dól i na boki w zależności od obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam audi A4 b5 avant z 98r, benzyna 1.8. mam do wymiany tuleje tylnego wahacza tzw simerblok. tak przynajmniej twierdzi mechanik.Czy polecicie jakąs firmę aby sie to za rok nie rozleciało. oraz czy ktoś z was to wymieniał?? ponoć trzeba mieć jakiś sciągacz bo samo nie zejdzie. Chciałbym to wymienic sam aby grosza przyoszczedzic. z góry dziekuje za odp

---------- Post dopisany at 20:24 ---------- Poprzedni post napisany at 20:24 ----------

Witam

mam audi A4 b5 avant z 98r, benzyna 1.8. mam do wymiany tuleje tylnego wahacza tzw simerblok. tak przynajmniej twierdzi mechanik.Czy polecicie jakąs firmę aby sie to za rok nie rozleciało. oraz czy ktoś z was to wymieniał?? ponoć trzeba mieć jakiś sciągacz bo samo nie zejdzie. Chciałbym to wymienic sam aby grosza przyoszczedzic. z góry dziekuje za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie skrzypi... Przecież to metalowy rdzeń tej tulei styka się z nadwoziem i to nie pracuje przecież po dokręceniu. Może skręciłeś na sztywno ten koniec bez ustawienia poziomu i bujania wstępnego autem?

Dokręcone było profi na podniesionym zawieszeniu, czyli tak jak by auto stało na kołach. Jak to możliwe aby nie pracowało ? To od czego w takim razie są wyrobione gumy w starych tulejach ? Wewnętrzna ta metalowa tulejka owszem jest skręcona z zawieszeniem ale sama tuleja pracuje przecież góra-dól i na boki w zależności od obciążenia.

wahacze dokreca sie na opuszczonym aucie potem dziwia sie ludzie ze im zawiecha skrzypi albo szybko sie wybija

---------- Post dopisany at 22:07 ---------- Poprzedni post napisany at 22:07 ----------

U mnie nic nie skrzypi... Przecież to metalowy rdzeń tej tulei styka się z nadwoziem i to nie pracuje przecież po dokręceniu. Może skręciłeś na sztywno ten koniec bez ustawienia poziomu i bujania wstępnego autem?

Dokręcone było profi na podniesionym zawieszeniu, czyli tak jak by auto stało na kołach. Jak to możliwe aby nie pracowało ? To od czego w takim razie są wyrobione gumy w starych tulejach ? Wewnętrzna ta metalowa tulejka owszem jest skręcona z zawieszeniem ale sama tuleja pracuje przecież góra-dól i na boki w zależności od obciążenia.

wahacze dokreca sie na opuszczonym aucie potem dziwia sie ludzie ze im zawiecha skrzypi albo szybko sie wybija

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...