Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, zazwyczaj nie poprawia się fabryki. W tych silnikach trzeba przerobić odme po swojemu

w takim razie jak wytłumaczysz fakt, że ja mam odmę fabryczną a silnik oleju nie bierze? Te przeróbki to zwykłe zawracanie d*py...tylko czekać aż coś ci padnie w osprzęcie silnika i będziesz szukał ratunku w innym dziale tego forum. Poza tym nie ma się co dziwić że ostatnio widzimy auta, którym wali ogień spod maski...jak się poprawia fabrykę. :decayed:
Przerobie odme bo nie mam nic do stracenia. Silnik jest w świetnym stanie, i to musi pomóc. A w bajki że Tobie nie bierze ani grama nie wierze, chyba ze lejesz minerał lub doktorka. Każdemu bierze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No tak, zazwyczaj nie poprawia się fabryki. W tych silnikach trzeba przerobić odme po swojemu

w takim razie jak wytłumaczysz fakt, że ja mam odmę fabryczną a silnik oleju nie bierze? Te przeróbki to zwykłe zawracanie d*py...tylko czekać aż coś ci padnie w osprzęcie silnika i będziesz szukał ratunku w innym dziale tego forum. Poza tym nie ma się co dziwić że ostatnio widzimy auta, którym wali ogień spod maski...jak się poprawia fabrykę. :decayed:
Przerobie odme bo nie mam nic do stracenia. Silnik jest w świetnym stanie, i to musi pomóc. A w bajki że Tobie nie bierze ani grama nie wierze, chyba ze lejesz minerał lub doktorka. Każdemu bierze.

bierze...300ml/15000km. I jest jeszcze kilku użytkowników na tym forum u których zużycie oleju kształtuje się na podobnym poziomie. Jeżeli znasz moje wpisy to dobrze wiesz, moja historia z tym silnikiem jest trochę nietypowa. Auto kupiłem w niemieckim salonie Audi z przebiegiem 50tyś km, był to wtedy 5-letni samochód. Silnik był już wtedy zalany Motulem 10w40 a serwis zapewniał mnie że tak jest zdrowiej. I faktycznie silnik oleju zużywał tyle co nic. Jak go zalałem olejem 5w40...zaczęła się jazda bez trzymanki a zużycie dramatycznie wzrosło. Po powrocie na Motula 10w40 jest ponownie spokój. Po przejechaniu 6000km poziom spadł o ok. 2 mm poniżej max na bagnecie. Więc nie mów mi że że twoje modyfikacje z pokręconymi rurkami (te karbowane są chyba od pralki a nie od silnika) coś dadzą. Przeczytaj dokładnie ten wątek, a zobaczysz że jakakolwiek modyfikacja odmy niewiele daje.

Powinieneś również wiedzieć, że benzynowe wolnossące silniki AudiVW nie do końca nadają się do mega rzadkich full syntetyków. One z tymi olejami poprostu nie współpracują. Oczywiście auto jedzie, ale zużycie jest na nienormalnym poziomie. Norma wymyślona dla tych silników wioele lat temu bardziej miała zrobić wrażenie na ekologach. Dletago rekomendowano olej 5w30 bo miał mniejsze tarcie a tym samym zmniejszał o kolejne kilka % zużycie paliwa i produkcję CO2. Ale nie służyło to kierowcom, którzy dolewali 7.5L od wymiany do wymiany. Możesz poczytać nawet na niemieckim forum, że jednak wielu kierowców poszło po olej do głowy z obniżyło klasę oleju do 10w40. Podobne informacje znalazłem na forum amerykańskim, gdzie wszystkiem wolnossące benzyniaki od audi mają rekomendowany 10w40. Daj sobie spokój z tą odmą. Ta plątanina węży naprawdę tu niewiele pomoże, a może tylko zaszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiko wierz lub nie mam to gdzies! 2mm z bagnety mi ubyło niewirzysz to przyjedź i sam. Sprawdź!!! Wstawiać oczy w słup ze zdumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jakby chirurg postanowił poprawić pana boga i w każdym sercu dokładał dodatkowe zastawki i naczynia. Pewnie ukrwienie by się polepszyło, tylko pacjent by długo nie pożył. To samo będzie z twoim ALT.


Kiko wierz lub nie mam to gdzies! 2mm z bagnety mi ubyło niewirzysz to przyjedź i sam. Sprawdź!!! Wstawiać oczy w słup ze zdumienia.

to mi ubywa 2 mm na bagnecie po przejechaniu 6000km bez modyfikacji odmy. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiko czytaj ze zrozumieniem! Jak wpadłeś ze do od pralki waz? Chyba jednak doczytales moje wypowiedzi;) Ja nikogo nie zmuszać ani do przerabiania czy do czytania możesz się śmiać tylko spójrz prawdzie w oczy ty wydajesz na olej około 80zł jak nie więcej na 10000tys km a ja z 20zl powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjadanie oleju przez odme nie jest czymś normalnym, remont na tych samych czesciach też g.... daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiko nie opowiadaj bajek ze bierze tobie 2mm oleju na 6000km

tak jest kolego, piszę o tym z radością od prawie 2 lat. No ale widzę, że jesteś tutaj świeży, więc ta wiadomość może się tobie wydawać nieco szokująca. Nie chciałbym się powtarzać, bo już mi się to trochę znudziło, ale na pobór oleju w silniku ALT składa się wiele czynników. Jednym z nich jest odma, której konstrukcja daje wiele do życzenia. Ale nie oszukujmy się...jeżeli silnik bierze 0.5L/1000km czyli 7.5L od wymiany do wymiany, to chyba nie chcesz powiedzieć że te 7.5L poszło przez odmę do rury dolotowej. No i drugi czynnik to pierścienie...niestety silniki Audi, szczególnie te starsze nie należą do "ścisłych" i trochę popuszczają rzadki olej. No i trzeci czynnik, który sprawdza się u młodych polskich kierowców, którzy pragną mieć OOOO ale mają niestety mało kasy i biorą z zachodu egzemplarze cenowo w zasięgu swojego chudego portfela - mechaniczne zajechanie silnika na skutek wadliwego długo letniego serwisowania (np. serwisowanie przez wiele lat w trybie Long Life, które dla naszego ALT było zabójstwem).

Kiko czytaj ze zrozumieniem! Jak wpadłeś ze do od pralki waz? Chyba jednak doczytales moje wypowiedzi;) Ja nikogo nie zmuszać ani do przerabiania czy do czytania możesz się śmiać tylko spójrz prawdzie w oczy ty wydajesz na olej około 80zł jak nie więcej na 10000tys km a ja z 20zl powodzenia!!

skąd ci się wzięło te 80 zł a skąd 20...nie rozumiem. Ja na olej wydaję tylko raz, przy wymianie. Z pięciolitrowej bańki zostaje mi po roku niecałe 0.5L więc chyba jestem do przodu. Natomiast nie wierzę że twojaq modyfiakcja coś dała. Nie takie przeróbki już były robione i jedna wielka d*pa.

masz poprostu zajechany silnik i tyle. Sprawdź lepiej przez ile km miałeś serwis LongLife na oleju 5w30. Proste działanie matematyczne, im więcej km, tym większe zużycie pod maską.

Przeczytaj ten wątek od początku, od pierwszej strony. Bo ja widzę, ze się tobie wydaje że odkrywasz Amerykę. Wyważanie otwartych drzwi jest kompletnie bez sensu. Przerabianie odmy było tu wałkowane przez ok. 50 ston, łącznie z dokumentacją fotograficzną, rozrysowanymi schematami itp. Wniosek końcowy był jeden: przeróbki odmy niewiele dają. Olej jak znikał tak znika.

Z nowszych opinii należy przytoczyć doświadczenia kolegi Kary, który po zmniejszenie poboru oleju zanotował po zmianie oleju na Motula 10w40. Ale juz nie mam siły się powtarzać. Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zagwarantować każdego jednego Altka dawać mi na warsztat Max 3godziny 200zł całkowitych kosztów z moją robićizna jeżeli weźmie 200ml na 5000tys km tyle już mam przejechanie w fazach testu to zwracam 200+ 1000zł za moją pomylke i można nawet lotosem olejem zalac 10W40 I będzie gites

Xebo1 castrol. I bp to to samo. Kiedyś w serwisie audi lali castrol Ale szybko się zorientowali ze to kaszanka i zaczęli lać mobil nie jest taki zly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie robi smalec to hu. nie olej! U mnie trochę czuć paliwo w oleju, jeździłem rok na zaklastrowanym katalizatorze i obawiam się że może jakiś uszczelniacz zaworowy być uszkodzony

Gdzie mieszkasz kolego marcelinio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie trochę z innej beczki. Sprawdzałem kilka miesięcy temu kompresję w audi i wyszło 4x ok. 9,5 ( +/- 0,5 ) Czy jest to bardzo słabo i czy to od tego może mi pożerać takie ilości oleju? I czy warto coś z tym zrobić, czy i tak nic nie da co do ilości spalanego oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remonty silnika pomagają tylko na początku, później wraca do normy. Najlepiej tloki wymienic, ewentualnie pierscienie +0.25 ponoc dostepne do alt.Kompresja chyba powinna być 8.5 na sucho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xebo1 trochę masz racji z tym olejem,smalec robi się od nadmiaru wody w oleju,ale Górna półka po co na co wydawać kasy Bp i castrol to to samo mobil1 jedzie na tej samej taśmie co lotos. A Motul jest importowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tymi wężami od pralki będziesz jeździł aż do pojawienia się "oil min". Wówczas podjedziesz do ASO na ponowny pomiar stanu oleju. Czy tak kolego ?


Doczytałem początek, bo widzę że ostro dyskutujecie. Kolego "

marcelinio301

" , chyba za bardzo dajesz się ponieść emocjom. Jak piszesz, że rzeczywiście dałbyś 1000zł, to ja z Katowic do Ciebie bym pojechał. Musisz wiedzieć, że olej nie ucieka tylko przez dolot ale również inną drogą. Mogą to być pierścienie i uszczelniacze zaworowe. Uważam, że skoro dolot mam czysty (czwórnik mam ori i żadnych zmian w konstrukcji), to olej może mi uciekać przez pierścienie lub uszczelniacze zaworowe lub to i to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...