Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie przepraszam,że dopiero teraz.

Odma+ :

odma.jpg

odma1.jpg

odma2.jpg

odma3.jpg

odma4.jpg

[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 21:21_________________________________________________Na trzecim zdjęciu widać gdzie wierciłem(znaki na gruszce).Wiercąc w innym miejscu musiałbym zdejmować kolektor,a tak na chama ale weszło :dance:

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Za chwilę zobaczysz :naughty:[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 21:59_________________________________________________

CIMG1951.jpg

To jest tłumnik płomieni od jakiegoś fiata.Średnica 16mm.

CIMG1952.jpg

CIMG1976.jpg a to co z niego zrobiłem (drucik miedzianny)

CIMG1977.jpg sorry za jakość fotek!

CIMG1982.jpg A tu widać najlepiej co myślę o pomyśle Robena :oklaski:

[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 22:22_________________________________________________

CIMG1983.jpg Wewnątrz odmy+(wąż w świecącym pancerzu) umieściłem tą sprężynkę na miedzianym drucie.Na zdjęciu widoczny jest drucik wystający z pod filterka.A sprężynka jest wepchnięta głęboko w odmę +.

CIMG1984.jpg tu lepiej widać drut

CIMG1985.jpg a tu cienki wężyk z czwórnika podpiąłem,żeby go olej już nie zalewał.

CIMG1986.jpg Z lewej zaślepka na dolocie,zrobiona z gumy(same węże).Oraz kolanko zamiast tego hu..wego czwórnika.Ten cienki wężyk celowo tu nie jest,jak już wyżej pisałem.

CIMG1991.jpg

[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 23:00_________________________________________________

CIMG1995.jpg a tu widać którędy puściłem odmę+ w dół do gruchy.

CIMG1996.jpg

CIMG2005.jpg

CIMG2006.jpg plastikowy trójnik: od prawej filtr,z lewej odma+,na dole cienki wężyk z ori czwórnika.

[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 23:18_________________________________________________Części typu kolanko i trójnik pochodzą z jakiejś renówki,z układu chłodniczego chyba,węże od mercedesa jakiegoś chyba A klasy.Grabione na szrocie,a pasują idealnie.Zobaczymy jak to się wszystko sprawdzi w praniu.Jadę niedługo w trasę 1200-1500 km więc się szybko wyjaśni.

Dodam jeszcze że pokrywa z napisem 2L pasuje elegancko,więc całej tej rzeźby nie widać :gicior:.

Filterek celowo patrzy do góry,a miedziany drucik ze" sprężynką" na końcu jest zachaczony na końcu odmy+ żeby można było wyciągać(wyczyścić),a raczej wymienić na nową spiralkę.

Mam nadzieje że nie będzie żygało olejem z filtra,bo już zasysać oleju do dolotu to napewno nie będzię :dance2:

[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 23:58_________________________________________________A właściciel AŁDI A4 z silnikiem ALT wygląda tak: :facepalm:

Opublikowano

To było trudne do znalezienia,ale pomocny okazał się sklep ogrodniczy.Jest to elemęt do łączenia sztywnych węży plastikowych,zakopywanych pod ziemią(systemy nawadniające typu GARDENA itp).Jak wspominałem wcześniej,zależało mi na tym żeby wszystkie elemęty były z plastiku lub gumy,nie metalowe.Dodatkowo zachowałem oryginalną średnice wewnętrzną.Dzięki temu że jest to rozkręcalne ułatwia montaż,bez ściągania kolektora.Troche sie czaiłem czy zielony plastik nie pęknie od temperatury,ale sprawuje się dobrze i jest szczelne dzięki temu białemu plastikowi i oringowi.

Czarny gwintowany obustronnie elemęt ma średnicę zewnętrzną 24mm w gruszce,i jest wkręcony na silikon .

Opublikowano

Wyjmij zawleczkę,taką jak na czwórniku tylko większa.Potem pociągnij do góry,nie zgób oringa.Gruszkę wepchnij najpierw w stronę kabiny,żeby ci było łatwiej wężyk wciągnąć pod kolektor.A potem ciągnąc za wężyk,wydostaniesz odmę koło alternatora.Po drodze przeszkadza tylko wtyczka,to ją odepniesz.W całym zabiegu możesz pomóc sobie odpinając zbiorniczek wyrównawczy(jedna śróbka i wtyczka).Będziesz miał dojście z tyłu na prawą rękę.

Opublikowano

O!! Widzę, że koledzy już mody wprowadzają :) Bardzo dobrze!!:) Może w końcu skończą się nasze kłopoty z olejem...:) Ja już ich nie mam ale fajnie, że udało się pomoc i nareszcie rozwiązać problem... Powiedzcie mi tylko po co ten filterek wyprowadzaliście?? Czytałem ostatnio dokumentację techniczną tego silnika (po roku starań dostałem skrypt inżynierski [dokumentację konstrukcyjną silnika jak również jego projekty]) i niestety nie jestem pewny czy to dobry pomysł. Powietrze cofane z silnika służy również ogrzaniu mieszanki paliwowo-powietrznej. Nie wiem czy to prawda ale tak zakładał konstruktor. Moim zdaniem auto może więcej palić i dławić się na wysokich obrotach (to jest czysta teoria z tego co wyczytałem) więc chłopaki dajcie znać co myślicie!! Pozdrowionka!!

Opublikowano

Attis3 lub michass powiedzcie mi prosze do czego sluzy ten cienki przewód który odchodzi od trójnika w dół??

(odprowadzanie oleju?)

Filterek mozna zawsze zdjąć po zauwazeniu takich objawów i wąż poprowadzić do dolotu... Moze to są brednie dla ekologów ze słuzy do podgrzania mieszanki...

Ale czy faktycznie tak jest to juz pytanie do kolegow ktorzy przerobke maja za sobą...:) i dali w piz*unie...:)

Opublikowano

Co do cofanego powietrza(wciąganego),to myślę że o wilgoć chodzi najbardziej.Tu za rozwiązanie posłuży mi ten czwórnik z mębraną w środku.Założę go zamiast tego filterka.Siłniki chyba"wolą" zimne powietrze np. iterculery.Pozatym tam jest h..j nie temperatura ,wydaje mnie się.Za to jest dymek,który śmierdzi w kabinie na postoju.Dlatego trza wężyk dać z metr w dół,pod samochód,a pomiędzy lub na końcu zaworek(czwórnik) zapobiegający tworzeniu smalcu w silniku.Ale oczywiście to moje gdybania tylko.Attis szacunio za ciągłe zainteresowanie tematem i pozdrowionka.

Cienki wężyk ??? Też się chętnie dowiem :>

Jestem po trasie 1200km,na nowej odmie:

Nie było OIL MIN

Oleju nie ubywało nawet zaraz po zatrzymaniu na bagnecie ponad krateczką-super,ale dokładnie powiem po nocy na równym parkingu

Jedynie smrodek w kabinie,zero chlapania olejem itp.

Na koniec dodam,że pierwsze 300km cacy spalanko coś 8-8.5 .Potem po tankowaniu zaczął palić na 3 gary i tak przemęczyłem go 900km spalił 11l. I tu uśmiecham się do was,czy ktoś walczył już z cewkami.Szybki instruktaż na priva mile widziany!!!

Opublikowano

michass niechce cie martwic ale bylem w sklepie ogrodniczym z systemami gardena itp gosc powiedzial ze ten plastik ktory wlozyles w gruche ma wytrzymalosc max 40stopni...

Attis3 wstaw prosze fotke jak poprowadziłes wąż do dolotu...

Opublikowano

Po 4tyś jeszcze się nie rozpuścił :wink4:.Ale specjalnie szukałem lepszej jakości,nie miękkiego guwna z chin.A jak odegniesz lekko czwórnik to możesz założyć wąż na tą charmonijkę,lub połączyć kawałkiem grubszego węża .Pomocne rozwiązanie jak nie chcesz dużo psuć,a chciałbyś poeksperymętować.

Opublikowano

michass cewka to koszt ok 150 zł w serwisie. Nie kupuj zamienników bo się nie opłaca. Wymiana cewki: zdejmujesz przewody ze wszystkich cewek, wyciągasz zużytą cewkę ciągnąc ją do góry i podważając śrubokrętem (jak podłączysz vag-a będziesz widział, która nie pali), wkładasz nową, podłączasz i jedziesz. Przypominam, że cewka numer 1 to ta od rozrządu a cewka numer 4 to ta od kabiny (dolotu).

gielda211 cienki przewód od czwórnika w dół to przewód podciśnieniowy mający na celu zamknąć membranę czwórnika przy dodawaniu gazu. Jeśli go zalewa to należy go podłączyć do dolotu.

Co do gardeny to ja bym pojeździł aż coś się zacznie dziać, jak jest okej to może wytrzyma chociaż faktycznie temperatura w odmie dochodzi do 130 stopni więc nie mało...

Opublikowano

gielda211 cienki przewód od czwórnika w dół to przewód podciśnieniowy mający na celu zamknąć membranę czwórnika przy dodawaniu gazu. Jeśli go zalewa to należy go podłączyć do dolotu.

Czy Ty podłączyłeś go do dolotu czy zostawiłeś tak jak jest oryginalnie podłączony do trójnika??

Opublikowano

U mnie się zalewał i przerzuciłem na dolot.

Czy mogłbyś wrzucić fotki jak Ty schowałeś całą tą rzęźbe:) i jak poprowadziłeś wąż od odmy do dolotu bo ja kombinuje to upchnąć ale nie ma jak... i zostaje mi pomysł michass-a

Attis3 ja chce wykonać mod michass-a z tym ze waż z odmy puszcze pod samochód zeby uniknąc smrodku o którym mówił:) (czy to dobry pomysł?)

I teraz moje pytanie jest takie gdzie podłączyć ten cienki weżyk z trójnika? (wepchnąć go w plastik dolotu)

Opublikowano

U mnie się zalewał i przerzuciłem na dolot.

Czy mogłbyś wrzucić fotki jak Ty schowałeś całą tą rzęźbe:) i jak poprowadziłeś wąż od odmy do dolotu bo ja kombinuje to upchnąć ale nie ma jak... i zostaje mi pomysł michass-a

Attis3 ja chce wykonać mod michass-a z tym ze waż z odmy puszcze pod samochód zeby uniknąc smrodku o którym mówił:) (czy to dobry pomysł?)

I teraz moje pytanie jest takie gdzie podłączyć ten cienki weżyk z trójnika? (wepchnąć go w plastik dolotu)

Z tym filtrem co ja mam nie ma żadnego zapachu z układu odpowietrzenia.

Już zrobiłem 900km i stan oleju jest dalej taki sam, zobaczę co dalej, tylko pojawił sie problem z rana po dłuższym postoju hamulce mam słabe tak jakby serwo nie działalo ale po przejechaniu 200m i zahamowaniu ze dwa razy działa wszystko normalnie.

Opublikowano

U mnie się zalewał i przerzuciłem na dolot.

Czy mogłbyś wrzucić fotki jak Ty schowałeś całą tą rzęźbe:) i jak poprowadziłeś wąż od odmy do dolotu bo ja kombinuje to upchnąć ale nie ma jak... i zostaje mi pomysł michass-a

Attis3 ja chce wykonać mod michass-a z tym ze waż z odmy puszcze pod samochód zeby uniknąc smrodku o którym mówił:) (czy to dobry pomysł?)

I teraz moje pytanie jest takie gdzie podłączyć ten cienki weżyk z trójnika? (wepchnąć go w plastik dolotu)

Z tym filtrem co ja mam nie ma żadnego zapachu z układu odpowietrzenia.

Już zrobiłem 900km i stan oleju jest dalej taki sam, zobaczę co dalej, tylko pojawił sie problem z rana po dłuższym postoju hamulce mam słabe tak jakby serwo nie działalo ale po przejechaniu 200m i zahamowaniu ze dwa razy działa wszystko normalnie.

kolego zobacz w wolnej chwili czy w Twoim nowym wężu jest olej? bo takie przedłużenie rury moim zdaniem nie powinno mieć zadnego wpływu na to ze olej wraca do odmy...

ja ubytek zauwazyłem dopiero po przejechaniu 2000tys

Opublikowano

Dla ścisłości,to jak ja jeżdziłem po pare,paredziesiąt kilometrów koło domu to też nie dymiło z filterka aż tak i czuć nie było nic.Sprawa się wyjaśniła w trasie po konkretnym nagrzaniu.A czuć tylko na postoju.Podobno w lato to dopiero wali dym z pod machy(inne fora).Chyba że kolega nie ma żadnych przedmuchów absolutnie,to i dymić nie będzie.Ja już po zabiegach jestem: odpowietrzenie puściłem do dzióry na lewą półoś,a wcześniej wstawiłem zamiast filterka (na zdjęciach) stary czwórnik jako zaworek żeby wilgoci nie lapało.Jakby co dam foto.Jeżeli chodzi o chamulce to i ja zauważyłem podobny objaw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...