Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana tylnych tarcz; opcja A4 --> S4?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po pierwsze - szukałem info o wymianie tylnych tarcz, ale się nie doszukałem :/ No więc piszę.

Czy w przypadku wymieniania tyłu ze standardowych niewent 245 na coś innego są jakiekolwiek problemy z hamulcem ręcznym? Pytam albowiem ostatnio mnie znajomy o tym przekonywał używając nawet sformułowania tarcz-bębny. Za cienki jestem w temacie, żeby dyskutować sam, więc wrzucam temat tutaj :)

To co wpadło mi do głowy to wymiana przodu 280 --> 312, a tyłu 245 --> 280, do których pełen "osprzęt" miałbym z przedniej osi.

No i teraz pytanie zasadnicze - czy ww logika ma tutaj zastosowanie? :)

Mam AEB czyli 1,8TQ

Opublikowano

na przodzie masz 288/25 a nie jak piszesz 280 i zapomnij ze przerzucisz to na tyl, a tam P&P podchodzi 256/22mm od S4

Opublikowano

Kolego devastation gdybym nie zobaczył (przy okazji wymiany opon) wybitego na piaście(?) numerka "280" to też bym sądził, że mam 288 :) Nawiasem mówiąc w poniedziałek ten stan rzeczy ulegnie zmianie i będzie już 288.

To że "nie da się" to już gdzieś słyszałem, ale chciałbym wiedzieć trochę więcej np dlaczego? Czym różni się piasta (lub inne elementy), że nie można odkręcić starej tarczy niewentylowanej i przykręcić innej, większej i wentylowanej, razem z odpowiednimi zaciskami/jarzmami

Opublikowano

podstawowy problem to brak recznego hamulca, nie cuduj nie warto, jezeli masz wybite 280 to na pewno nie jest srednica tarczy bo w Twoim aucie nie bylo zacisku Lucas chyba ze ktos zrobil przekladke na mniejsza co jest bezsensowne.

Opublikowano

Niby wiem że nie można, a nadal nic nie wiem :) A jak działa ręczny w B5Q, że nie będzie działał po wymianie tarcz?

Opublikowano

w ogóle nie bedziesz miał hamulca recznego, bo niby jak ? skąd ?

obejrzyj sobie jak wyglada zacisk przedni i zacisk tylny

aaaa i jeszcze jedna sprawa, tarcze przednie i tylne maja rózne wysokosci wiec nie będa pasowac

wiec jak sam widzisz problemów jest masa

Opublikowano

Ok, czyli rozumiem, że linka hamulca jest podciągnięta do zacisku? A tarcze przednie nie mają podłączenia dla linki. Naprawdę można czasami napisać łopatologiczne :)

To teraz druga kwestia - czy tylne hamulce z S4 podchodzą plug&play czy trzeba rezać? Właściwie to przejście z 245 na 256 (jeżeli mnie pamięć nie myli) więc różnica niewielka.

Opublikowano

nic nie musisz kombinowac oprócz zacisków, jarzm, osłon, klocków i tarcz

wszystko podchodzi P&P

Opublikowano

wszystko podchodzi P&P

Super, czyli odkrecic komplet z S4 i przykrecic do A4 :) Szkoda, ze z przednimi nie jest tak latwo...

Opublikowano

na przód wrzuc 312/25mm, tez dobrze hamuja a jak dasz FDSP to nie poczujesz zadnej róznicy do 320/30mm

Opublikowano

na przód wrzuc 312/25mm, tez dobrze hamuja a jak dasz FDSP to nie poczujesz zadnej róznicy do 320/30mm

Taki mam właśnie plan, ale to jeszcze trochę potrwa i muszę ogarnąć się na 288.

Na razie kroi się okazja na rozbieranie walniętej S4 i chciałem hamulce przytulić, ale... z przodem jest taka zabawa, że najłatwiej to chyba byłoby brać wszystko co pod maską + hamulce (marzenia... :) , ale dzięki Tobie wiem, że chociaż tył nie powinien sprawiać problemów :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...