2008_jaca Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 witam mam problem z autkiem po wymianie rozrzadu łącznie z wałkami,hydraulika, płynami,filtrami to było wymienione i jest zmiana auto zimne lub jak po stoi to nie odpala od kopa a odpalało jak sie rozgrzeje to pali od kopa albo jak rozgrzeje webastem to też pali od kopa no i jeszcze słabo się odpycha, raz idzie niezle a raz sie zastanawia czy jechac uczucie jazdy na lekko zaciągniętym ręcznym-gaz do dechy to dopiero po jakims czasie jakos jedzie tak przed wymianą nie było, śmigał dobrze, panowie pomóżcie bede bardzo wdzięczny (jeszcze słabo dmucha powietrze ze środkowych nawiewow w desce rozdzielczej tak też nie było )
Brysio Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 witam mam problem z autkiem po wymianie rozrzadu łącznie z wałkami,hydraulika, płynami,filtrami to było wymienione i jest zmiana auto zimne lub jak po stoi to nie odpala od kopa a odpalało jak sie rozgrzeje to pali od kopa albo jak rozgrzeje webastem to też pali od kopa no i jeszcze słabo się odpycha, raz idzie niezle a raz sie zastanawia czy jechac uczucie jazdy na lekko zaciągniętym ręcznym-gaz do dechy to dopiero po jakims czasie jakos jedzie tak przed wymianą nie było, śmigał dobrze, panowie pomóżcie bede bardzo wdzięczny (jeszcze słabo dmucha powietrze ze środkowych nawiewow w desce rozdzielczej tak też nie było ) kolego a czy dobrze ustawiony kat wtrysku? zvaguj auto i wstaw logi zobaczymy co jest skopane!
OKO Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 witam mam problem z autkiem po wymianie rozrzadu łącznie z wałkami,hydraulika, płynami,filtrami to było wymienione i jest zmiana auto zimne lub jak po stoi to nie odpala od kopa a odpalało jak sie rozgrzeje to pali od kopa albo jak rozgrzeje webastem to też pali od kopa no i jeszcze słabo się odpycha, raz idzie niezle a raz sie zastanawia czy jechac uczucie jazdy na lekko zaciągniętym ręcznym-gaz do dechy to dopiero po jakims czasie jakos jedzie tak przed wymianą nie było, śmigał dobrze, panowie pomóżcie bede bardzo wdzięczny (jeszcze słabo dmucha powietrze ze środkowych nawiewow w desce rozdzielczej tak też nie było ) kolego a czy dobrze ustawiony kat zaplonu? zvaguj auto i wstaw logi zobaczymy co jest skopane! yyyymmmm w dieslu jest kąt wtrysku jeżeli nie pali na zimnym a na rozgrzanym jest dobrze to trzeba ustawić kąt początku wtrysku przy wymianie rozrządu powinni to zrobić a przynajmniej sprawdzić robi się to inaczej niż w silnikach rzędowych ... a co do nawiewu może masz brudny filtr kabinowy przy wymianie hydrauliki na pewno nie wyciąga się nagrzewnicy i wentylatora
Brysio Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 sorry kat wtrysku mialem na mysli a co do domuchania moze byc zle odpowietrzony po wymianie wogole kto to robil i czy mial o tym pojecie i przyzady aby to prawidlowo zrobic bo w 2,5 tdi to nie jst chop siup niestety trzeba sie na rzeczy znac bo mozna wiele spier.....
OKO Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 sorry kat wtrysku mialem na mysli a co do domuchania moze byc zle odpowietrzony po wymianie wogole kto to robil i czy mial o tym pojecie i przyzady aby to prawidlowo zrobic bo w 2,5 tdi to nie jst chop siup niestety trzeba sie na rzeczy znac bo mozna wiele spier..... JACA pisze że słabo dmucha a nie że nie grzeje układ chłodzenia silnika i grzania kabiny odpowietrza się sam
Brysio Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 sorry kat wtrysku mialem na mysli a co do domuchania moze byc zle odpowietrzony po wymianie wogole kto to robil i czy mial o tym pojecie i przyzady aby to prawidlowo zrobic bo w 2,5 tdi to nie jst chop siup niestety trzeba sie na rzeczy znac bo mozna wiele spier..... JACA pisze że słabo dmucha a nie że nie grzeje układ chłodzenia silnika i grzania kabiny odpowietrza się sam kolego jesli czujnik nie ma odpowiedniej temperatury albo ja zle odczytuje zamykaja sie klapki w nawiewie i moze zle dmuchac moj bdg sie sam nie odpowietrza sa miesjsca w ktorych trzeba poluzowac takie koreczki na wezach aby sie odpowietrzyl poczytaj watek w silnikach diesla odpowietrzanie 2,5 tdi to nie takie znow oczywiste
OKO Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 jakie klapki w nawiewie :?: grzanie kabiny... powietrze przedmuchiwane jest przez nagrzewnice i jeżeli tylko załączysz wentylator powinno dmuchać a czujnik jest tylko nie blokuje na pewno nadmuchu tylko zamyka zawór i gorący płyn nie płynie do nagrzewnicy ________________ tak te odpowietrzenia służą właśnie do tego. jeżeli było umejetnie zalewane płynem należy rozgrzać silnik, ogrzewanie na max, wprowadzić na obroty/ przejechać , odkręcasz korek pssssyt... ... i tak do skutku kilka razy
2008_jaca Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Opublikowano 11 Listopada 2010 wszystkie blokady używał gorzej z tym kątem wtrysku :thumbdown:na razie jest niewiadomy
2008_jaca Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Opublikowano 11 Listopada 2010 padł kabelek nie długo będzie nowy
arto19 Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 cześć a ja mam pytanie z innej beczki. Dlaczego wymieniałeś całą hydraulikę ja przy przebiegu 200 000 wymieniłem tylko popychacze, wałki w stanie idealnym!..
2008_jaca Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Opublikowano 12 Listopada 2010 zgodziłem się na wymiane ponieważ ten majster zaprzyjazniony stwierdził że są już lekko zjechane i lepiej zrobić to za jednym razem i mieć z głowy ja sie na tym nie znam więc mu zaufałem niestety tak to jest (postukiwał jakis hydraulik )
Brysio Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 nie wierze ze przy przelocie 200kkm cos mu postukiwalo chyba ze na wodzie jezdzil albo ma 350kkm przelotu wtedy to tak! koles ewidentnie spapral robote a najgorzes jest ze jesli tego nie zrobisz i bedziesz jezdzil spier... sie pompa wtryskowa a to koszt kolejne 2500zl
2008_jaca Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Opublikowano 12 Listopada 2010 jak z tego teraz sie wygrzebac ? brakuje sił po mału na to wszystko
tx-didi Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 nie wierze ze przy przelocie 200kkm cos mu postukiwalo chyba ze na wodzie jezdzil albo ma 350kkm przelotu wtedy to tak! Brysio - uwierz, przy 200 tys, w silniku 2.5 hydropopychacze powoli sie juz koncza. (zwlaszcza w starszej generacji 2.5 z BFC wlacznie).
2008_jaca Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Opublikowano 12 Listopada 2010 twierdzi że wałki były już troche wytarte serwisowany, przebieg faktyczny 200
Brysio Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 twierdzi że wałki były już troche wytarte serwisowany, przebieg faktyczny 200 kolego walki sa zawsze troche wytarte! przeciez to 200kkm i pracuje caly czas ale to normlane slady exploatacji! jesli palil normalnie i przyspieszal nie trzeba tego ruszac bo moze na nowych gorzej chodzic jak na starych -- przyklady z forum jesli auto ma przelatane 200kkm na dobrym oleju i seriwsowany nie powinno byc problemu zwlaszcza w bfc to sa najemniej problematyczne motory i pod wzgledem mechanicznym i elektrionicznym prawie niezniszczalne moj kolega ma bfc po mtm chipie przy 120kkm i juz jest przy 350kkm 3x wymiana rozrzadu pozatym 0 problemow! --> manualna skrzynia! ja mam bdg mechanika super a elektronika jak ma dzien i sie jej chce! ogolnie te 2,5 tdi sa bardzo wytrzymalymi jednostkami o wiele bardziej niz 3,0 tedi gdyby nie problemy ze sterowaniem w bdg byly by to super jednostki mechanicznie dopracowane!
2008_jaca Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Opublikowano 12 Listopada 2010 tak mozna ufac ludziom,ludzie sie bardziej cieszą z czyjeś porażki niż z własnego sukcesu,autko śmigało dobrze ja mam multitronika zima lato palił od kopa a teraz
Brysio Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 tak mozna ufac ludziom,ludzie sie bardziej cieszą z czyjeś porażki niż z własnego sukcesu,autko śmigało dobrze ja mam multitronika zima lato palił od kopa a teraz kabel zalatw pozycz i ustaw kat wtrysku ma byc 2stopnie (tolerancja jest od 2po +-2stopnie) po GMP ale ja mam 1,8 po GMP i lepiej chodzi i pali zreszta ustawianie jest opisane w dziale silniki silnik rozgrzany do min 85stopni i w 4 bloku pomiarowym silnika wejdz na basic settings tam odczytasz kat late i early late ma byc okolo 2 po gmp early ma byc okolo 14 przed gmp (gorne polozenie tloka) jesli masz ustawione np 4 przed gmp to tak jak bys silnikowi podczas przesuwania tloka w gore walil mlotkiem w niego od gory! na chlopski rozum opisalem to jest bardzo wazne ustaw to bo niedlugo bedziezs mial o wiele wieksze wydatki niz tylko pompa
arto19 Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 ale sie dales zrobic!! przy 200tkm niema mowy o wymianie wałków ewentualnie popychacze ja mialem trzy luźne i pod tymi trzema krzywki byly lekko ale to lekko zrysowane wyszlo po zmierzeniu ze sa wytarte ok 0,03 mm a wartość tolerancyjna to 0,5 mm tzw warstwa utwardzona, Ciekawe co Ci założył jak febi albo jakis inny syf to pośmigasz z 20tkm i znowu bedzie robota. Zle ustawiony rozrząd to min. problem z pompą żle pracuje w zupełnie innym zakresie obrotów i przez to nie jest smarowana (regeneracja ok 2500). Ciekawe co on Ci tam jeszcze do tego rozrządu zamontował. Tak sie zapytam ile w sumie kosztowala cie cala wymiana walki hydraulika naped rozrządu. Pamietajcie w 2.5 jezeli przebieg oraginal nawet jak jexdzisl na long life to przy 200tkm popychacze ewentualnie pchelki (podkladki) uszczelki po dekle obowiazkowe mozna jeszcze sprawdzic simeringi na walkach i to tyle przy tym przebiegu. Te motory jezdza do 450-500tkm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się