Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy warto wyciąć katalizator ?


bushi

Rekomendowane odpowiedzi

witam :hi:

mam 1.8t i mam blad kata. jade go usunac ale chce zostawic puche zeby mi przeglad podbijali :decayed::decayed::decayed:

mam pytanie do osob ktore juz to zrobily. Czy jak usune sam wklad bez wstawiania rury w srodek kata to moge pogorszyc swoje osiagi? slyszalem tez o tym ze spaliny moga wracac bo beda tam zakrecaly i maga zle wplywac na turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzęczy Ci cały czas??

Ja mam dp - brzęczy jak odpalam na zimnym a potem tylko w trakcje jazdy jak dodaje gazu miedzy 2500-4500.

Na biegu jałowym cisza.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez sambo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie brzęczy wywalony środek z kata

Bez kata też będziesz miał błąd, trzeba wyłączyć drugą sondę w sofcie

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie tak od 2000-4000 tys przy odpalaniu nie

Myślałem ze to resztki katalizatora mogły dostać sie do środkowego wydechu..

Ja dałem emulator sondy i nie mam check'a, jedynie błędy w VAGu

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

No u mnie tak od 2000-4000 tys przy odpalaniu nie

Myślałem ze to resztki katalizatora mogły dostać sie do środkowego wydechu..

Ja dałem emulator sondy i nie mam check'a, jedynie błędy w VAGu

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

No u mnie tak od 2000-4000 tys przy odpalaniu nie

Myślałem ze to resztki katalizatora mogły dostać sie do środkowego wydechu..

Ja dałem emulator sondy i nie mam check'a, jedynie błędy w VAGu

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie brzęczy wywalony środek z kata

Bez kata też będziesz miał błąd, trzeba wyłączyć drugą sondę w sofcie

tak bede wylaczal to w sofcie :wink: w sumie to nie ja tylko jakis magik

a blad kata moze powodowac żabkowanie samochodu przy 180-210 km/h

Edytowane przez Karolwnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie taniej zastosować emulator drugiej sondy i ja oszukać, koszt tego ustrojstwa bardzo śmieszny bo 20 pln i jak do tej pory zawsze działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto zmienić soft i przy okazji mieć wyłączoną sondę i pompę sai.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega wyzej napisal ma blad na vagu ja chce bez bledu na vagu i bez check engine

dziwna sprawa ,bo stosowalem emulator juz kilka razy i ani czek engine,ani błędów w vagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisze moze dzisiejszy przypadek ,moze nie audi ,ale silnik AFN czyli taki sam jak byly montowane w audi .

Znajomy jakies pol roku temu stwierdzil ze auto zrobilo sie strasznie mulowate ,nie reaguje na gaz ,tak jak wczesniej ,auto posiada od 8 lat ,rocznik 97 ,pierwszy wlasciciel w polsce ,sam sobie to przytargal z niemiec , w stanie naprwde fajnym,ale do rzeczy.

Po mimo tego ,ze auto zrobilo sie slabe ,doszlo do tego ,ze padl termostat i to zmusilo znajomego do podjecia sie naprawy auta , oczywiscie zaproponowalem jemu pomimo wymiany termostatu ,wywalenie kata i czyszczenie EGR i kolektora ssacego.

Zaczelismy akcje od zdemontowania ori kata ,oraz wyjeciu kolektora ssacego i EGR ,po ogledzinach kolektora i EGR ,okazalo sie ,ze jest to w naprawde swietnym stanie i nie jest praktycznie zalepione ,nagarem ,jak to czesto bywa,postanowilismy tego nie ruszac,bo stan naprawde ok .

Zastapilismy mianowicie ori katalizator ,downpipe z kwasowki o srednicy 2,5" i po pierwszym odpaleniu i dodaniu gazu z wydechu buchnela taka czarna chmura ,ze zostal slad na ziemi 0,5 X 1 m powierzchi ,a w bialy dzien nie bylo nic widac w lusterku wstecznym i wszystko to bylo na postoju auta ,po przejazdzce znajomy w niebo wziety ,mowi ze to nie to auto ,poprostu mega roznica ,a w dzwieku nie uslyszal zadnej roznicy, ze cos glosiej ,czy cos w tym stylu .

Po rozcieciu katalizatora ,stan byl nastepujacy ,przeswit byl ,co odziwo ,spodziewalem sie ze przeswitu nie bedzie ,ale jednak byl , co oznacza ,ze nawet nie calkowite zatkanie katalizatora ,zaczyna znaczaco wplywac na osiagi silnika.

po tej operacji i testach wymienilismy termostat ,zeby nie bylo ,ze to nie dogrzany silnik powodowal ,spadek jego mocy .

tak wiec jak ktos na przestrzeni czasu zaczyna odczowac spadek mocy ,to warto wywalic kata i cieszyc sie na nowo autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem emulator z płynną regulacją jak myślicie kupić ten czy bez regulacji kątowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem emulator z płynną regulacją jak myślicie kupić ten czy bez regulacji kątowy ?

odświeżam temat !

problem ubogiej mieszanki spalinowo-powietrznej doprowadził mnie do katalizatora

(sprawdzone juz inne podzespoły)

Panowie jaki jest koszt wycięcia kata i wstawienie do niego zwykłej rurki, zadne strumienice zadne inne kombinacje, zwykła rurka czy co przez to rozumiem (downpipe).

słyszałem że ludzie tutaj dawali zxa takie zabegi po 400 zł a niektórym nie dobijało do 200 zł...

w 2.0 ALT nie jest to jakas chyba trudna robota.. ; )

proszę o podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powiesz ze za robote moga zabrac kata to robota bedzie gratis.

powiadasz ? i sądzisz że w większości zakładów powinni na to pójść ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak nie beda chcieli to za kata wezmiesz okolo 200zl ale na 90procent przyjma propozycje.

ok, dzieki !

dzwonilem do goscia u mnie w miescie ktory ogarnia takie rzeczy, no ale krzyknal ''jakies 500zł''

wiecniech spada :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...