Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Szukam pomocy w kwesti doboru intercolera


gracpios

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Czy moze mi ktos doradzic jaki kupic intercoler do mojej audi zeby zamontowac go przed chlodnicą oczywiscie mam na mysli wiekszy nie oryginalny intercoler. Kolega mi mowil ze w ten sposob zyskam wiecej koni w swojej 110 konnej audicy. Mysle tez o zmianie wałka rozrządu o wiekszych krzywkach ale nie wiem gdzie to kupic i jaki by musiał być dokładniej. Prosze o pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze-używanie dużych liter-oznacza krzyk,więc następnym razem wyłącz caps'a :wink4:

co do Intercoolera-jest tego pełno na Forum,a już na pewno w tym dziale,więc szukaj najpierw,potem zapytaj :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koni to ty raczej wiecej nie dostaniesz :polew:sam cooler to za malo

zależy kiedy :cool1:

Im chłodniej tym lepiej, nawet w serii.

Później pomyśl nad zmianą turbiny od 130 konnej wersji.

A na koniec zmiana mapy.

Pozdro :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc ale myslalem ze moze cos konkretnego sie dowiem co do tego intercolera moze juz ktos to robil? a szukalem tez na forum ale tematy dotycza czegos innego. mysle ze wiekszy intercoler i walek rozrzadu da wiecej koni mojej audi w naturalny sposob. nie chcialbym chipowac auta. dzieki pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc ale myslalem ze moze cos konkretnego sie dowiem co do tego intercolera moze juz ktos to robil? a szukalem tez na forum ale tematy dotycza czegos innego. mysle ze wiekszy intercoler i walek rozrzadu da wiecej koni mojej audi w naturalny sposob. nie chcialbym chipowac auta. dzieki pozdro

owszem wstawił i to nie jeden :decayed:

a tematów na ten temat na forum jest od ch....a :tongue4:

nie masz PD-ka aby zmieniac wałek, sama zmiana IC-ka praktycznie nic nie daje bez zmiany map :no:

wiec reasumując, szukaj turbo AWX-AVF, montuj IC-ka i rób program :good: :good:

150kM masz jak w banku :wink4: :wink4: :wink4:

przydała by sie jeszcze do tego pompa 11 i wtryski 0.216 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc ale myslalem ze moze cos konkretnego sie dowiem co do tego intercolera moze juz ktos to robil? a szukalem tez na forum ale tematy dotycza czegos innego. mysle ze wiekszy intercoler i walek rozrzadu da wiecej koni mojej audi w naturalny sposob. nie chcialbym chipowac auta. dzieki pozdro

owszem wstawił i to nie jeden :decayed:

a tematów na ten temat na forum jest od ch....a :tongue4:

nie masz PD-ka aby zmieniac wałek, sama zmiana IC-ka praktycznie nic nie daje bez zmiany map :no:

wiec reasumując, szukaj turbo AWX-AVF, montuj IC-ka i rób program :good: :good:

150kM masz jak w banku :wink4: :wink4: :wink4:

przydała by sie jeszcze do tego pompa 11 i wtryski 0.216 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

z 216 pompka sobie radzi nasza pod 230 trzeba napewno pompke 11 :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pieprzenie za przeproszeniem..

Odnośnie IC'ka to pasuje podobno w miejsce seryjnego P&P od uturbionej alfy 2.0. Chcesz tanio i w miare ok montuj chińczyka chcesz mieć lepiej montuj z iveco. Chcesz mieć 135-140KM bezdymnie to tylko zmiana mapy. Chcesz mieć bezpieczne 145KM to zamontuj turbo od AWX/AVF + zmiana mapy. Wałkami nic nie zdziałasz tu. Chcesz mieć więcej mocy? Nie radzę, zaczną się problemy i koszt jednego konia mechanicznego wzrasta i to bardzo. Chyba że chcesz się bawić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam o modach głównie AFN'ów i ciekawy jestem ile taki dokopcony na 170km silnik jest w stanie pociągnąć ?? Jak by na to nie patrzeć są to dobre i dość trwałe jednostki, ale patrząc na lata a zwłaszcza przebiegi czasy swojej młodości mają już za sobą. Ile taki silnik może wytrzymać ?? Myślę, że górna granica ok. 150km rozsądna równowaga pomiędzy mocą i trwałością. Szkoda tych silników bo w dobrym stanie jest już ich coraz mniej :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisał o pompie 11 tak osławionej. Przy jakich silnikach była ona montowana bo chyba najmocniejszy TDI na pompie seryjnie ma 110KM. Jeśli gadam głupoty to wybaczcie. A przy robieniu chipa na AFN przy zmianie tylko IC i końcówek wtrysków na 216 no i oczywiście program do tego ile można wyciągnąć z tego motorka? Zakładając że cała reszta osprzętu (turbina itp) jest w dobrym stanie? Pytam bo chciałbym poprawić osiągi przy minimalnym potrzebnym wkładzie finansowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pastaldo pompa z tloczkiem 11mm wychodzila w 90KM automatach ;)

Na takim zestawie 145-155KM w zaleznosci od egz sie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolega mekto na forum mial na takich gratach shamowane 173ps (AVG) :) ja mialem z notlaufami 158 a teraz nie wiem bo nie mam kiedy zmierzyc. Moj jezdzi na sporym obciazeniu juz dosc dlugo - ponad 20kkm (wczesniej sam program) i praktycznie nie ma dnia zeby po dobrym rozgrzaniu nie dostal pod 4tys obr. Oliwy bierze w normie. Oryginalnie ma teraz 265kkm. Mam go od 207kkm.

Czy to prawda ze w tym silniku dobrze jest wymienic panewki? Bo pod 300kkm lubią jakby 'stukac'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam o modach głównie AFN'ów i ciekawy jestem ile taki dokopcony na 170km silnik jest w stanie pociągnąć ?? Jak by na to nie patrzeć są to dobre i dość trwałe jednostki, ale patrząc na lata a zwłaszcza przebiegi czasy swojej młodości mają już za sobą. Ile taki silnik może wytrzymać ?

Zazwyczaj jeżeli ktoś planuje robić w swoim afn'ie więcej niż 160km czyli ponad 216tki, turbo awx/awx i pompę 10mm to rozbiera silnik żeby go pod tą moc przygotować... dlatego w większości takie projekty jak ktoś chce "bez niespodzianek" zaczynają się od regeneracji głowicy, szlifowania cylindrów, wymiany korb na nowe, wymiany pompy olejowej itp.

Wtedy spokojnie można zakładać pompę 11tkę, wtryski R520, turbo np. brd i mocniejsze sprzęgło i walczyć o 200km/400nm:)

Bo powyżej tych wartości niespodzianki potrafią się przydarzyć nawet po poprzedzających przygotowaniach silnika;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powietrza mocy nie uzyskasz, ładujac większy cooler tylko powiększysz zwłoke na wstawanie turbo przy seryjnych gratach :gwizdanie: jak coś robic to przyjrzeć sie układowi wtryskowemu :gwizdanie:

Co do większego intercoolera wpisz sobie FMIC w szukajke a Cie oświeci :kox:

Ps 200km w AFNIe bedzie bardzo ciezko uzyskać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z samego IC mocy nie weźmiesz.. słabo szukałeś kolego bo już dawno wertowałem tematy na temat założenia wydajniejszego IC.. ludzie polecali IC z outlandera.. czytałem też, że podobno z naszych B5 2.5TDI są wydajne.. pewnie bez przerabiania się nie obejdzie ale na pewno wyjdzie Cię to taniej niż FMIC :wink4: oczywiście bez programu się nie obejdzie..

pewnie zauważyłeś że nasze auta w ciepłe dni słabiej się zbierają, wydajniejszy IC zmniejszyłby trochę ten problem ale mocy tym nie podniesiesz :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniesiesz. Z mniejszej mocy do standardowej :przebiegly:

Po 5 minutach szybszej jazdy ubywa 10-25KM - moje odczucia :)

Ale bez programu nie ma po co tego zakładać, tzn bez planów zawirusowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo jak i do robienia tylko programu na seryjnych gratach

Nie zgodzę się :-) Chyba że mocny koks to masz racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...