Sztomel Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Sztomel[/b] ostatnio się spotkałem z opinią że przez usunięcie EGR i odstarczenie silnikowi tylko świeżego powietrza spowoduje wzrost temperatury mieszanki co będzie skutkowało szybszym wypaleniem gniazd zaworów. Co Ty na to? nie podzielam tej opinii, przecież w czasie butowania silnikowi EGR jest zamykany, poza tym większość użytkowników silników tuningowanych wywala EGR stosując przelotkę w celu poprawy przepływu powietrza i nie były zgłaszane takie dolegliwości. Takie problemy dotyczą tych silników gdzie jest zbyt duża dawka paliwa.
HiRide Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 poki co zdejmij i zaslep waz podcisnienia ale licz sie z swiecaca kontrolka na desce Jesli zaloze flansze i tym samym zamkne dolot spalin do EGRa i zaloze spowrotem waz podcisnienia, to dalej bedzie pojawial sie blad ? błąd będzie sie nadal pojawiał, dlatego że to MAF daje sygnał o nie prawidłowej ilości zasysanego powietrza w momencie kiedy EGR powinien być otwarty i Ecu po tym wywala błąd czyli ze co ? jesli ilosc powietrza zasysanego jest za mala (bo zaloze flansze lub zaslepie wezyk podcisnienia) to osiagi bede pogorszone lub ma to jakikolwiek negatywny wplyw na prace jednostki napedowej ?Rozumiem ze to nie zawor N18 zglasza blad tylko przeplywka wykrywajac zbyt mala ilosc powietrza ?
dariodario Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 To ecu dzięki przepływce wie że silnik ciągnie więcej powietrza niż on mu żąda i wywala błąd. Więcej ciągnie bo egr zaślepiony
michcio1985 Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 egr pracuje tylko na biegu jałowym.ecu raz po raz wysyła sygnały ON i OFF poprzez zawór n18.w momencie kiedy zaślepiony Egr nie puszcza spalin (chociaż wg Ecu powinien), MAF pokazuje zwiększone zapotrzebowanie na tlen(czego w tym momencie być nie powinno). wg tej różnicy Ecu wywala błąd. niech mnie ktoś poprawi jeśli coś pomieszałem.
dariodario Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Egr nie pracuje tylko na wolnych obrotach. Również jak silnik nie jest obciążony tzn np jak hamujesz silnikiem lub jak jedziesz na 5 biegu powoli. A n18 reguluje a nie tylko włącza i wyłącza
buczekpan Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Egr nie pracuje tylko na wolnych obrotach. Również jak silnik nie jest obciążony tzn np jak hamujesz silnikiem lub jak jedziesz na 5 biegu powoli. A n18 reguluje a nie tylko włącza i wyłącza Nie wiem czy EGR działa jak jedziesz powoli i jaki to ma wpływ, ale jeśli hamujesz silnikiem, to nie jest dostarczane paliwo, a to oznacza że nie ma spalania-> nie ma spalin-> czyste powietrze jest kierowane do układu wydechowego-> część tego powietrza dostaje się przez EGR i "mieszając się z czystym powietrzem" jest ponownie przez komory spalania kierowana do układu wydechowego, więc w takim przypadku to czy egr jest zaślepiony czy nie, nie ma znaczenia, bo i tak w obiegu jest tylko czyste powietrze. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.
tomasz0708 Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 witam mam ten sam problem z cieknącym erg, czy jak go wymienię na nawy wyciek ustąpi na jakąś dłuższą chwilkę. jaką markę proponujecie.mój silnik to AJM
marcinos80 Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Opublikowano 16 Listopada 2010 "skanky" podsumowywujac mój problem z zepsutym egr-em po zaślepieniu węża podciśnieniowego nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika?Jak długo można będzie jeździć z takim "patentem".Trochę sie obawiam czy to nie zmieni kondycji mojego silnika (wypalanie,wytarcia)po dłuższym czasie.Jak sie ukierunkujesz do tego i czy ty tez proponujesz zaślepić tak jak jest czy masz inne rozwiązanie.Dziękuje za wypowiedz.
HiRide Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Tak wyglada u mnie dzis jedna z dwoch koncowek wydechow umytych w sobote.Do dzisiaj zrobilem od soboty jakies 200km a wydechy czyste Z podpietym EGRem to bylo nie osiagalne. Szarpanie za ktore obwinialem skrzynie multi, poki co nie wystepuje Same plusy jak na razie jazdy bez tego dziadostwa Teraz musze sie dowiedziec ile bedzie kosztowac ingerencja w ECU celem usuniecia monitorowania pracy zaworu tak zeby nie wywalalo bledu.Mam nadzieje ze beda to nie wielkie pieniadze.Dowiedzialem sie tez ze jesli nie bedzie flanszy przed zaworem to cisnienia spalin i tak bedzie go uchylac i zasyfiac na maxa.Prawda to ???
michcio1985 Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 no właśnie..........nikt tu nie wspomniał że dopełnieniem jest wywalenie metalowej rurki łączącej EGR z kolektorem i przykręcenie w jej miejsce metalowych zaślepek.[br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 00:29_________________________________________________wiecie co? dziś z powrotem założyłem wężyk na EGR i zrobiłem tym traske 500km.wrażenia?żadnych niedomagań,silnik aż rwał sie do przodu. z tego wynika że mam sprawny,a jak mam sprawny to niech sobie pracuje
marcinos80 Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Opublikowano 17 Listopada 2010 no właśnie..........nikt tu nie wspomniał że dopełnieniem jest wywalenie metalowej rurki łączącej EGR z kolektorem i przykręcenie w jej miejsce metalowych zaślepek.[br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 00:29_________________________________________________wiecie co? dziś z powrotem założyłem wężyk na EGR i zrobiłem tym traske 500km.wrażenia?żadnych niedomagań,silnik aż rwał sie do przodu. z tego wynika że mam sprawny,a jak mam sprawny to niech sobie pracuje W moim przypadku przy zamknietym (padnietym zaworze egr) nie ma sensu w dalsze "zaślepianie" ("metalową rurka")a zastanawia mnie po co przy sprawnym zaworze zaślepiałeś podciśnienie jak powiadasz "silnika rwie się do przodu"czy to z zaślepionym podciśnieńiem czy to bez ingerencji...Raczej nie ma sensu.....
michcio1985 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 robiłem na próbe,zdjęłem węzyk i sie przejechałem.różnica była wyczuwalna.pojeździłem tak 2 tyg. wczoraj na trase założyłem go spowrotem żeby kontrolka mi nie świeciła.co sie okazało silnik chodził tak jak należy.także sam już nie wiem . uważam że jeśli ktoś ma sprawny EGR to nie ma sensu go zaślepiać lub wykręcać. a jeżeli zepsuty to dopiero zaślepić bo też nie ma sensu wawalać kilkuset złoty w nowy.
marcinos80 Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Opublikowano 17 Listopada 2010 robiłem na próbe,zdjęłem węzyk i sie przejechałem.różnica była wyczuwalna.pojeździłem tak 2 tyg. wczoraj na trase założyłem go spowrotem żeby kontrolka mi nie świeciła.co sie okazało silnik chodził tak jak należy.także sam już nie wiem . uważam że jeśli ktoś ma sprawny EGR to nie ma sensu go zaślepiać lub wykręcać. a jeżeli zepsuty to dopiero zaślepić bo też nie ma sensu wawalać kilkuset złoty w nowy. Polac mu wódki dobrze gada!!!!! w moim przypadku 800zl w zamienniku 400zl ;(
HiRide Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 robiłem na próbe,zdjęłem węzyk i sie przejechałem.różnica była wyczuwalna.pojeździłem tak 2 tyg. wczoraj na trase założyłem go spowrotem żeby kontrolka mi nie świeciła.co sie okazało silnik chodził tak jak należy.także sam już nie wiem . uważam że jeśli ktoś ma sprawny EGR to nie ma sensu go zaślepiać lub wykręcać. a jeżeli zepsuty to dopiero zaślepić bo też nie ma sensu wawalać kilkuset złoty w nowy. moj egr dziala ale cieknie to raz,dwa ze czasami poszarpywalo podczas przyspieszania, pozatym silnik lepiej reaguje na ruchy pedalu gazu,a na domiar szczescia,mam czyste wydechy i brak sadzy na klapie bagaznika i zderzaku Taki jest sens zaslepiac Z tego co sie dowiedzialem nawet jesli zawor nie jest sprawny i nie otwiera sie,to cisnienie spalin delikatnie go otwiera.Ale nie wiem czy to prawda.
michcio1985 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 w dieslu po to są rurki podkręcone do dołu żeby zderzak był czysty mój też cieknie ale nie są to znaczące ilości. co do ciśnienia spalin i otwierania egr.wstawiasz blaszki na złączce z rurką i po problemie.
HiRide Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 w dieslu po to są rurki podkręcone do dołu żeby zderzak był czysty mój też cieknie ale nie są to znaczące ilości. co do ciśnienia spalin i otwierania egr.wstawiasz blaszki na złączce z rurką i po problemie. w moim sa koncowki proste dwie ,jedna na strone-jescze kilka dni temu byly czarne jak smola a teraz sa ladne chromowane po zaslepieniu EGRa
michcio1985 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 też chciałbym takie mieć,najpierw kupie zderzak lub samą dokładke.reszte sie doreza
marcinos80 Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Opublikowano 18 Listopada 2010 też chciałbym takie mieć,najpierw kupie zderzak lub samą dokładke.reszte sie doreza ??????????/////?/////////////////// michcio to nie ten watek pewnie
fayera Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 niestety nie jestem w bledzie od 6.2003 w AVF po zaslepieniu rurki gumowej do EGRa pojawia sie ikonka silnika nad zegarami.... Kto u tjunera kasował tę ikonkę i ile za usługę?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się