Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wywalić EGR czy kupić nowy?


marcinos80

wywalić czy zastapic nowym  

111 użytkowników zagłosowało

  1. 1. wywalić czy zastapic nowym



Rekomendowane odpowiedzi

W moich okolicach gość obiecał usunięcie programowe EGR w 2.0 TDI BLB za 100 zł chociaż nigdy tego nie robił - zawsze związane to było z całościową zmianą softu czyli chip, usunięcie EGR, korekcja dawek startowych itd. za 500 zł. ale ustąpił i obiecał naszemu koledze z forum za 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moich okolicach gość obiecał usunięcie programowe EGR w 2.0 TDI BLB za 100 zł chociaż nigdy tego nie robił - zawsze związane to było z całościową zmianą softu czyli chip, usunięcie EGR, korekcja dawek startowych itd. za 500 zł. ale ustąpił i obiecał naszemu koledze z forum za 100 zł.

no ja wqłaśnie mam chipsa,nie wiem czy witek mi wyłączał ale ma teraz tyle na głowie,że nie będę narazie pytał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie w standardwoych modyfikacjach nie wylacza sie EGR tylko go sie przymyka procentowo w pewnym zakresie co by zmniejszyc udzial spalin , natomiast przymyka sie go calkowicie w calm zakresie jedynie na zyczenie klienta .... poza tym w pewnych warunkach on w dalszym ciagu dziala [chocby robiac 003 BS].

calkowite wylaczenie EGR w przypadku starszych sterownikow to znalezenie wylacznika, ktory powoduje ze jego zmiana pozbawia ECU obslugi EGR [tak jak by go nie bylo w silniku ] ale nie robi sie tego przy standardowych modyfikacjach seryjnych aut.

Ponizej pokazana rozniaca we wskazaniach 003 z EGR'em przymkmietym ale dzialajacym i EGR calkowicie OFF

[obroty sa 0 bo sterownik byl podpiety na stole ;) ]

003 z dzialajacym EGR [nawet przymknietym w 100%]

egron.jpg

003 z wylaczonym calkowicie EGR

egroff.jpg

p.s blad po zaslepieniu fizycznym EGR-a pojawia sie z powodu przeplywu powietrza niezgodne z mapa w sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak stwierdzić czy egr działa czy nie ? Wywaliłem go wyczyściłem itp. zauważyłem że w tej małej czarnej gruszce gumka jest pęknięta, jaki to ma wpływ na egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ciekł egr zaslepiłem go wyrzuciłem kata i jest pięknie zero problemów,zero szarpania,zero błedów, zero kopcenia a nalatane 350kkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo masz z 2002 i tak jak pisali dotyczy to aut od 6.2003 i ci problem maja w sumie tez mam 2004

---------- Post dopisany at 13:34 ---------- Poprzedni post napisany at 13:30 ----------

dzies czytałem ze cos z zaworem sterowania egr kombinuja i daja do wtyczki opornik ,ale jak tu pisza ze to maf daje sygnał do błendu to bzdety jakies znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR można sprawdzić Vagiem Diagnostyka zaworu EGR . a co do "czarnej gruszki" to jak nie działa to przy wyłączaniu silnika bardziej szarpie. I jeszcze jedno: zaślepienie EGR wyeliminuje powstawanie syfu w dolocie, a olej i tak bedzie leciał z odmy i z turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR oprócz samych negatywnych działań pełni w silniku jedną pozytywną rolę, w zimę w duże mrozy silnik jednak pracuje po części na gorących spalinach i jest go dużo łatwiej rozgrzać niż z zaślepionym EGRem. Różnica ponoć jest znacząca ale nie miałem okazji jej osobiście przetestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR oprócz samych negatywnych działań pełni w silniku jedną pozytywną rolę, w zimę w duże mrozy silnik jednak pracuje po części na gorących spalinach i jest go dużo łatwiej rozgrzać niż z zaślepionym EGRem. Różnica ponoć jest znacząca ale nie miałem okazji jej osobiście przetestować.

eeee bardzo mała jest ta różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR oprócz samych negatywnych działań pełni w silniku jedną pozytywną rolę, w zimę w duże mrozy silnik jednak pracuje po części na gorących spalinach i jest go dużo łatwiej rozgrzać niż z zaślepionym EGRem. Różnica ponoć jest znacząca ale nie miałem okazji jej osobiście przetestować.

Bez EGR twój samochód nie spełnia deklarowanej przed producenta normy Euro i jest niezgodny z homologacją. Ale kogo w Polsce to obchodzi. Zdychajmy na nowotwory, ważne żeby każdy miał 4 kółka na masce zaparkowane pod stodołą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy doradźcie mi co mam robić. Mam A4 B5 1,9 AJM-a 115 km. Objawiła mi się awaria klapy gaszącej. Dokładnie co jest niesprawne nie wiem, chodziło o to, że klapy uruchamiały mi się podczas normalnej jazdy i silnik przerywał. Usterkę wyeliminowałem tymczasowo wyciągając i zaślepiając wężyk podciśnienia z gruszki sterującej klapami. Teraz silnik chodzi ok. Oczywiście podczas gaszenia jest lekkie zachwianie silnika ale nie jest zbyt denerwujące.

teraz pytania są takie:

1. Naprawić sterowanie klapami i dalej jeździć w oryginale ( z działającymi klapami i egr-em )?

2. Zostawić tak jak jest i jeździć ( bez klap gaszących ale z egr-em )?

3. Wywalić cały EGR

4. Zaślepić EGR (wężyki podciśnienia )

jak uważacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy gaszącej nie wywalaj bo ci dwumas padnie przez szarpanie budą, EGR wywal bo truje silnik, zostaw tylko obudowę z klapą gaszącą i zaślep rurkę idącą z EGR do kolektora wydechowego. Przyczyną awarii jest pewnie pęknięta membrana w gruszce sterującej klapą gaszącą. Podobno można to rozebrać i skleić tą membranę. W ASO nie kupisz samej gruszki ale spróbuj to ustrojstwo kupić na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marynarz ci dobrze prawi. Ja mam uszkodzony EGR tak ze musiałem wszystko wyciąć i efekt nie jest zdrowy dla sprzęgła i poduszek. Druga sprawa jak patrze co ludzie robią to krew zalewa a mianowicie zaślepke wstawiają pod EGR zamiast przy bloku. Potem sadze się zbierają w tej rurce i nagle wpadają na zmienna geometrie.....

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:zaślepki się daje dwie , 1 - pod egr , 2 - przy bloku a rurka out bo nie jest do niczego potrzebna .

jwxn.jpg

8o3b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planuję wymienić EGR na nowy tylko kwestia ori czy zamiennik a jak tak to jaki? :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienić to na ori :wink:

---------- Post dopisany at 22:29 ---------- Poprzedni post napisany at 22:28 ----------

koszt ok. 390zł + kw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienić to na ori :wink:

---------- Post dopisany at 22:29 ---------- Poprzedni post napisany at 22:28 ----------

koszt ok. 390zł + kw

ori to kosztuje ale jakieś 800-900 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie różnica jest duża. 2 razy droższy jest ori tylko czy jest sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U TOM77 nowy Wahler - Czyli taki jak ori siedzi 480zł. za 900 zł to 2 sztuki może :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie po numerze np u Gajosa i zobaczysz ceny. Za 400-500 napewno się tam taki nie znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...