Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wywalić EGR czy kupić nowy?


marcinos80

wywalić czy zastapic nowym  

111 użytkowników zagłosowało

  1. 1. wywalić czy zastapic nowym



Rekomendowane odpowiedzi

Sztomel[/b] ostatnio się spotkałem z opinią że przez usunięcie EGR i odstarczenie silnikowi tylko świeżego powietrza spowoduje wzrost temperatury mieszanki co będzie skutkowało szybszym wypaleniem gniazd zaworów.

Co Ty na to?

nie podzielam tej opinii, przecież w czasie butowania silnikowi EGR jest zamykany, poza tym większość użytkowników silników tuningowanych wywala EGR stosując przelotkę w celu poprawy przepływu powietrza i nie były zgłaszane takie dolegliwości. Takie problemy dotyczą tych silników gdzie jest zbyt duża dawka paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poki co zdejmij i zaslep waz podcisnienia ale licz sie z swiecaca kontrolka na desce :thumbdown:

Jesli zaloze flansze i tym samym zamkne dolot spalin do EGRa i zaloze spowrotem waz podcisnienia, to dalej bedzie pojawial sie blad ?

błąd będzie sie nadal pojawiał, dlatego że to MAF daje sygnał o nie prawidłowej ilości zasysanego powietrza w momencie kiedy EGR powinien być otwarty i Ecu po tym wywala błąd :thumbdown:

czyli ze co ? jesli ilosc powietrza zasysanego jest za mala (bo zaloze flansze lub zaslepie wezyk podcisnienia) to osiagi bede pogorszone lub ma to jakikolwiek negatywny wplyw na prace jednostki napedowej ?Rozumiem ze to nie zawor N18 zglasza blad tylko przeplywka wykrywajac zbyt mala ilosc powietrza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ecu dzięki przepływce wie że silnik ciągnie więcej powietrza niż on mu żąda i wywala błąd. Więcej ciągnie bo egr zaślepiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr pracuje tylko na biegu jałowym.ecu raz po raz wysyła sygnały ON i OFF poprzez zawór n18.w momencie kiedy zaślepiony Egr nie puszcza spalin (chociaż wg Ecu powinien), MAF pokazuje zwiększone zapotrzebowanie na tlen(czego w tym momencie być nie powinno). wg tej różnicy Ecu wywala błąd.

niech mnie ktoś poprawi jeśli coś pomieszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr nie pracuje tylko na wolnych obrotach. Również jak silnik nie jest obciążony tzn np jak hamujesz silnikiem lub jak jedziesz na 5 biegu powoli. A n18 reguluje a nie tylko włącza i wyłącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr nie pracuje tylko na wolnych obrotach. Również jak silnik nie jest obciążony tzn np jak hamujesz silnikiem lub jak jedziesz na 5 biegu powoli. A n18 reguluje a nie tylko włącza i wyłącza

Nie wiem czy EGR działa jak jedziesz powoli i jaki to ma wpływ, ale jeśli hamujesz silnikiem, to nie jest dostarczane paliwo, a to oznacza że nie ma spalania-> nie ma spalin-> czyste powietrze jest kierowane do układu wydechowego-> część tego powietrza dostaje się przez EGR i "mieszając się z czystym powietrzem" jest ponownie przez komory spalania kierowana do układu wydechowego, więc w takim przypadku to czy egr jest zaślepiony czy nie, nie ma znaczenia, bo i tak w obiegu jest tylko czyste powietrze.

Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"skanky" podsumowywujac mój problem z zepsutym egr-em po zaślepieniu węża podciśnieniowego nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika?Jak długo można będzie jeździć z takim "patentem".Trochę sie obawiam czy to nie zmieni kondycji mojego silnika (wypalanie,wytarcia)po dłuższym czasie.Jak sie ukierunkujesz do tego i czy ty tez proponujesz zaślepić tak jak jest czy masz inne rozwiązanie.Dziękuje za wypowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dscf7870u.jpg

Tak wyglada u mnie dzis jedna z dwoch koncowek wydechow umytych w sobote.Do dzisiaj zrobilem od soboty jakies 200km a wydechy czyste :embarrassed:

Z podpietym EGRem to bylo nie osiagalne.

Szarpanie za ktore obwinialem skrzynie multi, poki co nie wystepuje :) Same plusy jak na razie jazdy bez tego dziadostwa :good:

Teraz musze sie dowiedziec ile bedzie kosztowac ingerencja w ECU celem usuniecia monitorowania pracy zaworu tak zeby nie wywalalo bledu.Mam nadzieje ze beda to nie wielkie pieniadze.Dowiedzialem sie tez ze jesli nie bedzie flanszy przed zaworem to cisnienia spalin i tak bedzie go uchylac i zasyfiac na maxa.Prawda to ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie..........nikt tu nie wspomniał że dopełnieniem jest wywalenie metalowej rurki łączącej EGR z kolektorem i przykręcenie w jej miejsce metalowych zaślepek.[br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 00:29_________________________________________________wiecie co? dziś z powrotem założyłem wężyk na EGR i zrobiłem tym traske 500km.wrażenia?żadnych niedomagań,silnik aż rwał sie do przodu. z tego wynika że mam sprawny,a jak mam sprawny to niech sobie pracuje :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie..........nikt tu nie wspomniał że dopełnieniem jest wywalenie metalowej rurki łączącej EGR z kolektorem i przykręcenie w jej miejsce metalowych zaślepek.[br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 00:29_________________________________________________wiecie co? dziś z powrotem założyłem wężyk na EGR i zrobiłem tym traske 500km.wrażenia?żadnych niedomagań,silnik aż rwał sie do przodu. z tego wynika że mam sprawny,a jak mam sprawny to niech sobie pracuje :naughty:

W moim przypadku przy zamknietym (padnietym zaworze egr) nie ma sensu w dalsze "zaślepianie" ("metalową rurka")a zastanawia mnie po co przy sprawnym zaworze zaślepiałeś podciśnienie jak powiadasz "silnika rwie się do przodu"czy to z zaślepionym podciśnieńiem czy to bez ingerencji...Raczej nie ma sensu..... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem na próbe,zdjęłem węzyk i sie przejechałem.różnica była wyczuwalna.pojeździłem tak 2 tyg. wczoraj na trase założyłem go spowrotem żeby kontrolka mi nie świeciła.co sie okazało silnik chodził tak jak należy.także sam już nie wiem :mysli:. uważam że jeśli ktoś ma sprawny EGR to nie ma sensu go zaślepiać lub wykręcać.

a jeżeli zepsuty to dopiero zaślepić bo też nie ma sensu wawalać kilkuset złoty w nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem na próbe,zdjęłem węzyk i sie przejechałem.różnica była wyczuwalna.pojeździłem tak 2 tyg. wczoraj na trase założyłem go spowrotem żeby kontrolka mi nie świeciła.co sie okazało silnik chodził tak jak należy.także sam już nie wiem :mysli:. uważam że jeśli ktoś ma sprawny EGR to nie ma sensu go zaślepiać lub wykręcać.

a jeżeli zepsuty to dopiero zaślepić bo też nie ma sensu wawalać kilkuset złoty w nowy.

Polac mu wódki dobrze gada!!!!! w moim przypadku 800zl w zamienniku 400zl ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem na próbe,zdjęłem węzyk i sie przejechałem.różnica była wyczuwalna.pojeździłem tak 2 tyg. wczoraj na trase założyłem go spowrotem żeby kontrolka mi nie świeciła.co sie okazało silnik chodził tak jak należy.także sam już nie wiem :mysli:. uważam że jeśli ktoś ma sprawny EGR to nie ma sensu go zaślepiać lub wykręcać.

a jeżeli zepsuty to dopiero zaślepić bo też nie ma sensu wawalać kilkuset złoty w nowy.

moj egr dziala ale cieknie to raz,dwa ze czasami poszarpywalo podczas przyspieszania,

pozatym silnik lepiej reaguje na ruchy pedalu gazu,a na domiar szczescia,mam czyste wydechy i brak sadzy na klapie bagaznika i zderzaku :)

Taki jest sens zaslepiac :good:

Z tego co sie dowiedzialem nawet jesli zawor nie jest sprawny i nie otwiera sie,to cisnienie spalin delikatnie go otwiera.Ale nie wiem czy to prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslu po to są rurki podkręcone do dołu żeby zderzak był czysty :kox:

mój też cieknie ale nie są to znaczące ilości. co do ciśnienia spalin i otwierania egr.wstawiasz blaszki na złączce z rurką i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslu po to są rurki podkręcone do dołu żeby zderzak był czysty :kox:

mój też cieknie ale nie są to znaczące ilości. co do ciśnienia spalin i otwierania egr.wstawiasz blaszki na złączce z rurką i po problemie.

w moim sa koncowki proste dwie ,jedna na strone-jescze kilka dni temu byly czarne jak smola a teraz sa ladne chromowane po zaslepieniu EGRa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też chciałbym takie mieć,najpierw kupie zderzak lub samą dokładke.reszte sie doreza :good:

??????????/////?/////////////////// michcio to nie ten watek pewnie :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie jestem w bledzie

od 6.2003 w AVF po zaslepieniu rurki gumowej do EGRa pojawia sie ikonka silnika nad zegarami....

Kto u tjunera kasował tę ikonkę i ile za usługę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...