Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Xenony - problem nagłaśniany


endriuu

Rekomendowane odpowiedzi

mnie interesuje jak policjant pozna ze to hid , to tak samo jak z oklejonymi szybami , mogą byc czarne na maxa ale jesli nie ma przy sobie miernika to wiesz co moze ci zrobić ????

w przypadku lamp , co ci kaze zrobić wyjąć i pokazać żarnik ????

Oj czlowieku naprawde nie widzisz ze sie pograzasz tylko??

Jak widze co Ty wypisujesz to sie zastanawiam czy aby nie dogonil Cie kiedys ten ksiadz co go masz w avatarze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworzyłem ten wątek i jestem za jak najszybszym jego zamknięciem. Rozmowa sięgnęła dna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZNALEZIONE PRZEZ SIEMIANA I WRAZ Z TYM POSTEM DOLACZAM SIE DO PROSBY ZAMKNIECIA TEMATU PRZEZ MODA.

Dopuszczenie samochodu do ruchu automatycznie traci ważność (w wyniku niezgodności z ogólnymi warunkami dopuszczenia pojazdów do ruchu), a ochrona ubezpieczeniowa zostaje drastycznie zredukowana. Tylko kompletny, homologowany zestaw ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny!

Dlatego nielegalne jest samodzielne przerabianie halogenowego reflektora na reflektor ksenonowy:

W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do poważnego ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co napisał Kerczi to już coś jest ale gliniarz zabierając ci dowód nie może powiedziec ze zabiera go na podstawie europejskiego Kodeksu Drogowego tylko musi strzelić formułe , numer art. par. itp. a tego jak nie ma ,tak nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ale cała dyskusja brzmiała o spryskiwaczach czy są potrzebne czy nie proszę o podanie nr art w kodeksie drogowym czy jest taki wpis mam szwagra na policji i przynajmniej on mi mówił że nie ma czegoś takiego reflektory xenonowe mają być czyste a czy oczyszczane są wycieraczką czy dyszą spryskiwacza czy też szmatą to ich nie obchodzi koniec i kropka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bedzie policjant przygotowany dobrze merytorycznie to na oko stwierdzi ze masz szyby przyciemnione za bardzo albo ze masz hidy zabierze Ci dowod na dodatek zrobi sobie z Ciebie jaja i poda numer artykulu (np. przejazd na czerwonym swietle) a Ty i tak guzik z tego bedziesz wiedzial co za numerki Ci podal, tak wiec prosze Cie juz nie brnij dalej i skonczmy temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażaj niebieskich bo znam paru którzy mają napewno większą wiedze na temat motoryzacji niż Ty i jakby zaczeli Cie srawdzać i udowadniać Ci rózne rzeczy to mama musiałaby Ci zmienić pampersa...

słuchaj , skoro mialiby wieksza wiedze ode mnie to z tobą w ogóle by nie pogadali , i nie wyjezdzaj mi ti z pampersami bo jak ja siedziałem juz w aucie za sterem to ciebie jeszcze kogut za pindola po gnojowniku ciągnął.

Ja bedzie policjant przygotowany dobrze merytorycznie to na oko stwierdzi ze masz szyby przyciemnione za bardzo

na oko to sobie moze , w grodzisku Maz. juz mnie dwa razy ten sam gliniarz kontrolowal i nic nie mógł zrobic w związku z szybami bo nie miał miernika , oni musza miec dowód a nie tak jak wy w tym temacie , wiecie ze gdzies dzwoni , ale dokładnie gdzie to tego juz nie wiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie KERCZI dobrze prawisz

policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny i skierować auto na badanie techniczne jeżeli ZACHODZI PODEJRZENIE że auto może nie być dopuszczone do ruchu. Co w praktyce oznacza że może zatrzymać dowód bo mu sie "tak wydaje" a Ty go możesz cmoknąć w kant ch..ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moskal niestety ma rację, że jeżeli policjant stwierdzi, że szyba jest za ciemna to musi pokazać wynik pomiaru urządzenia do tego przeznaczonego.

Tylko kompletny, homologowany zestaw ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny! (...)W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

no nie do końca, samopoziomowanie nie jest wymagane, może być ręczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksenon można było zastosować jedynie przy użyciu poziomnic, które nigdy (nawet po wjechaniu w "dołek" czy koleinę) nie pozwalają na świecenie powyżej poziomu na jakim są ustawione. Wcześniej myślałem, iż podczas kontroli jest to "do przejścia", gdyż policja nie będzie wiedziała jak sprawdzić posiadanie poziomnic. Nic bardziej mylnego. Wystarczy zgasić auto i ponownie włączyć zapłon - xenony z samopoziomowaniem "ukłonią się" (zrobią maksymalny zwrot w dół i wrócą do poziomu).[br]Dopisany: 07 Luty 2009, 18:13_________________________________________________na 100000% musi być samopoziomowanie[br]Dopisany: 07 Luty 2009, 18:14_________________________________________________W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi.[br]Dopisany: 07 Luty 2009, 18:17_________________________________________________Samodzielne przerabianie reflektora halogenowego na reflektor ksenonowy jest nielegalne, bo każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym). Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwieram wątek na prośbę , ale jesli dyskusją będzie wygladała tak jak przed kilkoma godzinami to poleca ostrzeżenia :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksenon w aucie fajna sprawa tylko orginalne lampy ksenonowe ze spryskami w zderzaku,a nie tanie żarniki z przetwornicami z allegro,które zakłócają radio oraz cb.Wiadome jest to iż lampy orginalne są troszkę drogie i dlatego każdy kupuje żarówki na allegro.Najgorsze jest to,że jadąc mijasz z przeciwka oślepiającego Cię np malucha z żarnikami z aukcji a wiadome jest,że do malczara nie produkują ksenonów:>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwieram wątek na prośbę , ale jesli dyskusją będzie wygladała tak jak przed kilkoma godzinami to poleca ostrzeżenia :gwizdanie:

cuber , z mojej strony była dyskusja ,a ze strony kolegów z Krakowa widziałeś co było , włącznie z tym ze chcieli namaścić tego który mnie spłodził , gdy czytali moje posty byli za aborcją , moje auto jest złomem (choc go w życiu nie widzieli), nasyłanie policji , itp.

a wszystko wiesz przez co ???? BRAK RZETELNYCH ARGUMENTÓW tylko jakies artykuły skopiowane z interii , które merytorycznie równają sie artykułom z Faktu lub Superexpresu.

Najgorsze jest to,że jadąc mijasz z przeciwka oślepiającego Cię np malucha z żarnikami z aukcji a wiadome jest,że do malczara nie produkują ksenonów:>.

Przede wszystkim trzeba miec soczewke , nie nalezy podłączac w lampach które mają zarówki H-4 itp i zwykłe klosze które rozpraszają swiatło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamknąć po co ta dyskusja :embarrassed:[br]Dopisany: 07 Luty 2009, 21:23_________________________________________________Koledzy ochłoną i porozmawiają rzetelnie na temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prosbe peter'a otwieram temat [i oczywistym jest, ze prosze o normalna dyskusje].

siemian - jesli znowu bedziesz rzucal takimi rynsztokowymi tekstami, to postaram sie inne konsekwencje, a nie kropka... to forum trzyma poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksenon można było zastosować jedynie przy użyciu poziomnic, które nigdy (nawet po wjechaniu w "dołek" czy koleinę) nie pozwalają na świecenie powyżej poziomu na jakim są ustawione. Wcześniej myślałem, iż podczas kontroli jest to "do przejścia", gdyż policja nie będzie wiedziała jak sprawdzić posiadanie poziomnic. Nic bardziej mylnego. Wystarczy zgasić auto i ponownie włączyć zapłon - xenony z samopoziomowaniem "ukłonią się" (zrobią maksymalny zwrot w dół i wrócą do poziomu).[br]Dopisany: 07 Luty 2009, 18:13_________________________________________________na 100000% musi być samopoziomowanie[br]Dopisany: 07 Luty 2009, 18:14_________________________________________________W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi.[br]Dopisany: 07 Luty 2009, 18:17_________________________________________________Samodzielne przerabianie reflektora halogenowego na reflektor ksenonowy jest nielegalne, bo każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym). Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.

no to dziwna sprawa, bo mam ori xenon i nie mam automatycznego poziomowania, mam ręczne. skoro muszę mieć samopoziomowanie to w takim razie za mój xenon poleci dowód, ale jak mogą mi go zabrać skoro takie auto wyjechało z fabryki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samopoziomowanie musi byc od 2000r. stare mercedesy okulary z xenonem tez nie maja samopoziomowania i jeżdzą bo jezdzic muszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samopoziomowanie musi byc od 2000r. stare mercedesy okulary tez nie maja samopoziomowania i jeżdzą bo jezdzic muszą

czyli na dobrą sprawę do B5-tek można ładować xenon bez samopoziomu i podpinać to pod fabrykę, oczywiście na reflektorach z homologacją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemian - jesli znowu bedziesz rzucal takimi rynsztokowymi tekstami, to postaram sie inne konsekwencje, a nie kropka... to forum trzyma poziom.

Spoko, spoko, wczoraj mnie rzeczywiście troche poniosło- sorki.

Wczoraj było wczoraj.

Dziś jest dziś...

samopoziomowanie musi byc od 2000r. stare mercedesy okulary tez nie maja samopoziomowania i jeżdzą bo jezdzic muszą

a no to o tym nie wiedziałem. Czyli auta wyprodukowane po 2000 roku muszą mieć samopoziomowanie

A tutaj takie jakby podsumowanie:

Link do przepisu o xenonach (pkt 6.2.9)

http://www.infor.pl/download/site/pl/oj/2007/l_137/l_13720070530pl00010067.pdf

montując reflektory xenonowe do auta trzeba pamiętać o tym, że lampy muszą być homologowane - a są homologowane właśnie z tymi bajerami (samopoziomowanie, oczyszczanie szyby) i montaż bez tego jest złamaniem warunków homologacji i powoduje jej utratę.

samopoziomowanie musi byc od 2000r. stare mercedesy okulary tez nie maja samopoziomowania i jeżdzą bo jezdzic muszą

czyli na dobrą sprawę do B5-tek można ładować xenon bez samopoziomu i podpinać to pod fabrykę, oczywiście na reflektorach z homologacją :)

No w sumie coś w tym jest, jeśli oczywiście występowały takie lampy i były homologowane bez spryskiwaczy i samopoziomowania.

Wszystko zależy jaką audi posiada homologacje na te lampy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...