Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 APU] Mój multitronik załącza D dopiero po paru sekundach, pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! prosiłbym Was o rade, kupiłem niedawno w Niemczech dla siebie audi a4 1,8 t mutlitronic , biegi zmieniają się bez żadnego odczucia szarpania itp, ale problem jest przy załączaniu biegu, gdy wbije D lub R auto czasem nawet toczy się w tył dopiero po chwili załączy bieg, czasem gdy przy-gazuje szarpnie mono i zgaśnie, jeśli poczekam około 3 do 10 sekund bieg delikatnie wejdzie i pozniej jest już wszystko ok, aż do następnego hamowania do zera. Dodam iz na diagnostyce wyskakuje błąd p0601 - Uszkodzony sterownik silnika, byłem pytać co to może być i często usłyszałem odpowiedz ze audi moze być po chipie i dlatego ten blad wyskakuje, dodam, iz nie potrafię stwierdzić czu ma więcej koni czy nie bo dla mnie idzie super. Gdy wracałem nia z Niemiec , turbo nie chodziło, dojechałem na miejsce i na drugi dzień znalazłem uszkodzony przewód do zaworu n75, oraz wężyk od podciśnienia przerwany, odma tez poszła nowa. pomóżcie z ta skrzynia bo nie wiem co robić, U nas mechanicy są kiepscy , ja się znam na mechanice silnika rozrządy itp, ale o skrzyni nie mam zielonego pojęcia. pozdrawiam

Opublikowano

przyczyn moze byc wiele przede wszytskim zrób adaptacje skrzyni sprawdz jak byla serwsowana itd, jest calkiem niezle rozbudowany dział diwesz sie sporo napewno ktos pomoże, pozatym msprawdz jaki masz soft silnika jaki model ecu mam to samo auto z tym z tego samego roku

Opublikowano

kolego nie ten dział, wejdz na uklad napedowy przyczyn moze byc wiele przede wszytskim zrób adaptacje skrzyni sprawdz jak byla serwsowana itd, jest calkiem niezle rozbudowany dział diwesz sie sporo napewno ktos pomoże, pozatym msprawdz jaki masz soft silnika jaki model ecu mam to samo auto z tym z tego samego roku

Przecierz jestesmy na układzie napedowym? jak odczytac ten ecu i soft silnika? jesli masz multitronic jak powinna zachowac sie po wrzuceniu na D?
Opublikowano

powinno byc pełzanie, samo auto jedzie bez naciskania pedału gazu, nie ztacza sie, rada moja vag porob screeny ecu i sterownika skrzyni,

Opublikowano

jest top możliwe, ale musiało by go być niesamowicie mało, poczytaj naten temat niezawdawaj pytań oczywistych odp masz w tym dziale

Opublikowano

:wallbash: Ponawiam temat, sprawdzony stan oleju ok, i teraz słuchajcie: Robie w bosh-u diagnostyke vagiem i wyskakuja błędy P0601 sterownik uszkodzony- najprawdfopodobniej jest po chipie i dlatego ale błedy nastepne to:

p1479 system podcisnienia układ hamulcowy

p1649 szyna danych CAN brak info ze sterownika abs

p1602 zasilanie napieciem za niski

Diagnostyka skrzyni:

P1851 Szyna can brak info ze sterownika ab

Po skasowaniu tych błedow przez jakis czas auto rusza <zaczyna pełzać> tak jak powinno az znow nie wskocza te błedy - czy jest mozliwe ze poprzez uszkodzony sterownik abs multitronik nie moze załapac adaptacji na D

Jeszcze jedna ciekawostka - jak sprawdzalismu stan oleju, na kodowaniu 11 skrzynia w trakcie adaptacji - i to sie nie zmieniało na 10 tym Adaptacja ok.

Dziś jade naprawiac sterownik Abs do kolegi - robi to masowo podobno jakas tasma łączoca płyte sie urywa i nie łączy - on to robi jakas pasta specjalna. Ale jestem ciekaw czy ktoś z was jest mi w stanie powiedziec czy to ma wpływ na skrzynie i załaczanie biegu D?????

Opublikowano

oczywiscie kazda informacja jest potrzebna skrzyni do prawidłowej interpretacji biegu pozbadz sie bledów narazie, masz inny prblem niz problem ze skrzynia, na 10 po rozgrzaniu pojedz do tyłu i wskoczy adptacja[br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 17:07_________________________________________________i co dalej ?

Opublikowano

oczywiscie kazda informacja jest potrzebna skrzyni do prawidłowej interpretacji biegu pozbadz sie bledów narazie, masz inny prblem niz problem ze skrzynia, na 10 po rozgrzaniu pojedz do tyłu i wskoczy adptacja[br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 17:07_________________________________________________i co dalej ?

a wiec, abs zrobiony i dalej ze skrzynia było to samo, wkurzylem sie i postawiłęm auto na rozgrzebanie multitronika w kołobrzegu - http://www.skrzynie-biegow.com/ - troche eksperyment ale trudno nie mam czasu jezdzic po polsce zobaczymy gada rzeczowo akurat stało pare multi i widzialem tez duzo gratow do tego wiec zobaczymy, gwarancja tez jest. ale do sedna - dzis byłem u niego zobaczyc skrzynke od srodka! i tak - łancuch do wymiany, tłok tzw- wariator tez do wymiany luz na jakims pierscieniu ktory załacza bieg, widziałem jak powinien prawidlowo z oporem chodzic - moj dosłownie latał, bierznie sa ok chodz mowił ze je poleruje, do tego dochodza te pierscienie predkosci czy jakos tak i pełne uszczelnienie a takze zmiana na 7 lameli i najnowsze oprogramowanie i jeszcze ten platikowy wewnatrz pod zespol co tłoczy olej oraz filtr, zobaczymy efekty - odbieram w piatek lub sobote. dam znac;) mam nadzieje ze to bedzie koniec historii ze skrzynia;)

Opublikowano

i jak , i jak ile szczególy kolego są dla nas niezbędne, podzile sie informacjami, chyba ze zawału dostales, 7 lamel nie potrzebne w 1.8 t

Opublikowano

Tak tak opisz wszystko dokładnie dla potomnych ,jestem ciekawy czy rekord pobijesz .

Opublikowano

i jak , i jak ile szczególy kolego są dla nas niezbędne, podzile sie informacjami, chyba ze zawału dostales, 7 lamel nie potrzebne w 1.8 t

dlaczego sa niepotrzebne ?? u sopy tez powiedzieli ze jak wyjeta to na 7 lameli by robił wiec??

a co do rekordu 5 - 6 tys?? :wallbash:

Opublikowano

bo masz momnet 225 nm wiec po co dodatkowe lamele ? jak nic nie daja, chyba ze program robisz jakis konkretny

rekord nalezy do kolegi tez z tego forum 8 tys zł

Opublikowano

a jesli mam 180 km po chipie?? on mowi ze to przy calej robocie 500zł roznicy wiec nie wiem moze doradz jak sie na tej skrzyni troche znasz? :przebiegly: szczerze to mam juz dosc tej skrzyni a najbardziej tych kosztow ktorych nikt ci nie sprecyzuje, tak naprawde kazdy nawet ss moze robic nas w konia jak chce, wystarczy ze wyjmie twoj lancuch i polozy jakis zuzyty i juz ma 1200 w kieszeni, nie wiem czemu ale mam małe zaufanie do tych fachowcow bo oni dobrze wiedza ze minie jeszcze pare lat zanim bedzie jakis konkretny punkt odniesienia do tej sprawy.... coz narazie to moj drugi i ostatnij multi, rok temu mialem takie samo audi i nawet sprzedajac je nie miałem pojecia ze to multi :wink4: ale w tamtym było wszystko fajnie tylko silnik dupowaty 2.0 benz. 131 km brał 0,7 l oleju na 1000km;) pomału trace szacunek do tej marki miałem dwie e46 i nie było takich kosztow! polak madry po szkodzie...

Opublikowano

e 46 to zabytek o czym tu mowisz, to jak bys mowił ze chcesz wrotki kupic z powrotem, multi to swietna skrzynia, nic nieporadzisz ze ktos nie dbał i mial to gdzieś, skrzynie naprawisz i zoabczysz jak swietnie da jezdzic, tak wogole to mowiac o lamelkach masz racje im wiecej tym lepiej skoro skrzynia otwarta to czemu nie, co do cen audi nie sprzedaje nic poza biezniami i łańcuchem oraz uszczelniaczami, z tad sie robia kosmiczne ceny napraw, głównym powodem uszkodzen jest brak czasowych wymian oleju i filtrów, ja za swoja naprawe dałem 4 tys zł, łańcuch i pompe oleju, mi wymienieli, jak narazie zrobiłem 25 tys km i jest ok, akurat mowiac krotko multi to skrzynia specjalnej troski, silnik 2.0 ktory miales tez, kazda fimra ma dobre sprawdzone polaczenia i sa tez te "złe"

Opublikowano

mysle ze masz racje, jesli chodzi o kulture pracy tej skrzyni i komfort jaki daje to naprawde nie mam lepszego porownania, mam nadzieje ze to bedzie koniec;) jak odbiore dam znac i po robie foty audi bo jeszcze nie wklejałem, a szukałem tej wersji troche czasu ale nic nie opisuje sami ocenicie;) a e46 -hmm własnie dlatego sprzedałem bo wydawał mi sie juz starodawnym kapciem ale mam szacunek do tej marki takze. dzieki czaki za zainteresowanie moim tematem. :thumbup:

Opublikowano

Co do 7 lamel w skrzyni montowanej w 1.8T... Zabieg jest możliwy, owszem ale w tym przypadku konieczna okazałby się także wymiana sterownika skrzyni lub nadpisanie wersją pod 7 tarcz (być może da się dopasować któryś od 3.0 - nie wiem czy to możliwe, kurcze nie podoba mi się to, znów jakieś czary-mary). Wymiana samych lamel bez swapa drivera skończy się usterką wałka wejściowego skrzyni...

Druga sprawa - póki max. momentem obrotowym nie zbliżasz się do magicznej granicy 300Nm, naprawdę nie widzę sensu na taki zabieg.

Opublikowano

i znow mam myslenie na weekend tymbardziej ze jeszcze nie odbire bo jakas paczka nie przyszła, zadzwonie do niego i zobaczymy co na to powie z tymi lamelami, dzieki za info, pomału nerwica mnie bierze... :wallbash:

Opublikowano

Sam jestem ciekawy co Paweł powie - rozmawiałem z nim na podobny temat kilka tygodni temu. Informacja o paleniu się wałka wejściowego wyszła właśnie od niego... Jeszcze inna sprawa to to, że np. w przypadku modyfikacji sprzęgła na 7 lamel w benzynie 3.0 nie ma tak łatwo jak w dieslu - tzn. oprócz sterownika (którego jak wcześniej wspomniałem soft można nadpisać, nie wymaga zatem fizycznej wymiany) oraz nowego kompletu lamel - ponoć trzeba wymieniać cały wałek wejściowy...

Całość jest tym bardziej pogmatwana, że dla benzyniaków do 2.4 włącznie Audi nie przewiduje takiej modyfikacji - dlatego ciężko się do tego jakoś ustosunkować. Z drugiej strony, Sopa i spółka dość długo siedzą w temacie i raczej wiedzą już na co mogą sobie pozwolić (grzebią w CVT na codzień, ja to sobie mogę tylko na ten temat podumać - oni znajdą temat bardzo dobrze). Podsumowując - nie jest to fabryczne rozwiązanie, ale jeśli dostaniesz na to gwarancję to może jednak warto im zaufać?

Opublikowano

to ze cos nie doszło to norma w tym tygodniu, wogole nie odbieraja paczek nie mowiac o dostarczaniu, masakra, jestem tego same zdania co bart, nawet jak bys zrobił 180 kucy to 300 niutonów nie przekroczysz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...