Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL] Dziwny hałas - czy to łożysko?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jakiś czas temu (mam wrażenie, że dość nagle) zacząłem słyszeć hałas wydobywający się z przodu, który przypominał hałas ząbkowanych opon. Miałem wcześniej zbyt niskie ciśnienie w nich, więc kilka osób sugerowało właśnie tę przyczynę. Jednak zauważyłem, że hałaś pojawia się niezależnie od nawierzchni, nawet na kostce, czy też dziurach i przy niskich prędkościach. Wymiana opon na nówki zimowe (także inne felgi nowo wyważone) całkowicie wykluczyła tę tezę.

Hałas przypomina jak wspomniałem dokładnie taki, jak w przypadku ząbkowanych opon, choć ostatnio się nasilił i jest bardziej nierówny, czasami mam wrażenie, że czuję wibracje na kierownicy. Hałas na początku pojawiał się głównie przy skręcie w prawo, lekko było go słychać przy jeździe na wprost, w lewo całkowicie się wyciszał. Obecnie jest zdecydowanie silniejszy, także na wprost i wycisza się tylko przy mocniejszym skręcie w lewo. Wewnątrz wydaje się jakby dobiegał od prawego koła, ale mechanik stwierdził, że takie objawy sugerowałyby raczej lewe łożysko. Na żadnym jednak nie zauważył luzów ani nic niepokojącego.

Pytanie więc, czy to faktycznie jest łożysko, czy coś innego, oraz z której strony?

Proszę o pilną pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano

najłatwiej unieś wóz kręcić kołem będzie słychać które łożysko bo raczej ono jest powodem tych dźwięków

Opublikowano

Robiliśmy to właśnie i o dziwo nie słychać... Tzn nie było słychać przy pierwszych pomiarach miesiąc temu, może teraz by się coś zmieniło.

Opublikowano

Przychodzą mi do głowy:

- stojący tłoczek w zacisku i trący o tarczę klocek lub klocek zapieczony w zacisku, nieruchomy i dający ten sam efekt

- przegub, ale to by raczej stukało :mysli:

Ale to raczej mało prawdopodobne.

Opublikowano

Czyli te Twoje propozycje raczej są mniej prawdopodobne niż łożysko samo w sobie tak?

Opublikowano

jeśli mówisz że to raczej nie łożysko to pozostaje tak jak kolega mówił zaciśniety hamulec.... a może tarcze masz "pofalowaną".... :mysli:

Opublikowano

Ależ ja nigdzie nie twierdziłem, że to nie łożysko :). Tylko pisałem, że nie było nic zbytnio słychać, przy kręceniu kołem, choć obecnie mogłoby się to zmienić oraz, że mechanik twierdził, iż takie objawy raczej sugerowałyby łożysko od strony kierowcy, podczas gdy słychać je bardziej po stronie pasażera.

Dlatego proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie tych tez, a także o "czystą" diagnozę po samych objawach.[br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 09:03_________________________________________________Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Czy łożysko koła przedniego do AHU 90KM powinno mieć 2 różne wymiary wewnętrzne?

średnica węższej bieżni wynosi 41mm a szerszej 39mm, czy to normalne? bo sa też łożyska do tego modelu z jednym wymiarem 39mm.

lozysko.jpg

Opublikowano

ogólnie łożysko RUVILLE ma tylko wymiar 39mm a tu widzę że masz zdjęcie OPTIMAL... nie chce walnąć głupoty ale może dlatego są dwa różne wymiary żeby być bardziej uniwersalnym :mysli:

Opublikowano

no bo takie lozysko kupilem, jego numer 100091A, z katalogow wynika ze pasuje do mojego modelu,

tylko ze jesli piasta ma tylko 1 wymiar, to jedna bieznia tego lozyska nie bedzie sie krecila wiec kicha.

nie wiem o co z tym biega.

Opublikowano

jeśli mówisz że to raczej nie łożysko to pozostaje tak jak kolega mówił zaciśniety hamulec.... a może tarcze masz "pofalowaną".... :mysli:

O, o tym nie pomyślałem.

Generalnie sprawdź hamulce. Unieś auto, kręć kołem i nasłuc**j, czy się nie pojawią jakieś dziwne dźwięki, przy okazji sprawdź, czy nie ma luzów jakiś - coś znajdziesz.

Jak szumi - to coś musi być nie halo.

Opublikowano

no bo takie lozysko kupilem, jego numer 100091A, z katalogow wynika ze pasuje do mojego modelu,

tylko ze jesli piasta ma tylko 1 wymiar, to jedna bieznia tego lozyska nie bedzie sie krecila wiec kicha.

nie wiem o co z tym biega.

nie oszukujmy sie cena= jakość :wink4::przebiegly:

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Czy łożysko koła przedniego do AHU 90KM powinno mieć 2 różne wymiary wewnętrzne?

średnica węższej bieżni wynosi 41mm a szerszej 39mm, czy to normalne? bo sa też łożyska do tego modelu z jednym wymiarem 39mm.

lozysko.jpg

TAK łożysko ma dwa wymiary wchodzi na przegub tym większym wymiarem [br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 15:15_________________________________________________A ktoś może wymieniał łożysko przednie z piastą Bo chciał bym wiedzieć czy dużo z tym roboty Bo muszę wymienić bo huczy jak u kolegi co założył temat Moim zdaniem to jest łożysko w 100% to one tak daje się we znaki i traci się przyjemność jazdy

Opublikowano

widze ze masz identyczne autko - łożysko zmienialem sam ...i jest z tym troche roboty. Jeżdze duzo wiec wymienilem komplet na osi - 2 łożyska FAG w komplecie kosztują 170 PLN. Zeby wyciągnąć kolumnę trzeba rozpiąc wahacze itd - i tutaj najczesciej mamy zapieczone sruby. Dodatkowo do nakrętki na piascie potrzebujesz imbusa nr 14. Do wcisniecia łożyska ....praska lub jakis patent z hydralicznym podnosnikiem. Generalizując ....nie polecam początkującym majsterkowiczom :gwizdanie:[br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 16:37_________________________________________________ps. moje łożysko tez nie piszczało ....ale chrobotało i to o dziwo tylko jak było zimne, po postoju

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Czy łożysko koła przedniego do AHU 90KM powinno mieć 2 różne wymiary wewnętrzne?

średnica węższej bieżni wynosi 41mm a szerszej 39mm, czy to normalne? bo sa też łożyska do tego modelu z jednym wymiarem 39mm.

lozysko.jpg

TAK łożysko ma dwa wymiary wchodzi na przegub tym większym wymiarem [br]Dopisany: 20 Listopad 2010, 15:15_________________________________________________A ktoś może wymieniał łożysko przednie z piastą Bo chciał bym wiedzieć czy dużo z tym roboty Bo muszę wymienić bo huczy jak u kolegi co założył temat Moim zdaniem to jest łożysko w 100% to one tak daje się we znaki i traci się przyjemność jazdy

mówisz że tym wiekszym wymiarem wchodzi na przegub czyli łożysko nie pracuje całą swoją powierzchnią wewnętrzną???? bo w tych droższych łożyskach jest tylko jeden wymiar...

Opublikowano

Odnośnie wymiarów łożysk. Są dwie średnice żeby było łatwiej zamontować (wcisnąć) piastę w to łożysko (dotyczy też demontażu) - po prostu piasta nie jest wciskana przez całą szerokość łożyska (w przypadku jednolitej średnicy) a luźno "wchodzi" przez odcinek o większej średnicy i na wcisk wchodzi dopiero około 1 cm. Oczywiście piasta ma również dwie średnice więc nie pracuje "połową powierzchni" a na całym wymiarze. Łożysko montuje się większym wymiarem na zewnątrz, z reszta po rozebraniu wszystkiego dokładnie widać co i jak - szczególnie na piaście.

Odnośnie samej wymiany - z użyciem prasy to rzeczywiście trzeba wymontować całą zwrotnicę, ale ściągaczem (przypominającym śrubę z nakrętką i odpowiednimi tulejkami) można dokonać operacji na samochodzie a przy minimum orientacji (przy drugim łożysku) cała operacja nie trwała dłużnej niż 40 minut

Opublikowano

czyli w łożysku o dwóch średnicach ta powierzchnia co ma 41mm nie współpracuje z niczym???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...