Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Zawór sterujący sprężarką klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów!

Sprawdzałem ostatnio ilość czynnika i okazało się, że wysrał się zawór sterujący sprężarką.. I tutaj mam trzy pytania odnośnie tematu:

1. Czy w B6 2,5TDI AKE da się go wymienić bez wyciągania sprężarki?

2. Czy kupując ten zawór udać się do ASO czy może są jakieś dobre zamienniki?

3. Czy znacie dobry zakład w okolicach Łodzi, który podejmie się wymiany tego badziewia?

Popołudniu podłączę VAGa i dam znać jak ten błąd się nazywa w nomenklaturze Audi.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Tego zaworu nie można było dostać jako części zamiennej, popytaj może coś się zmieniło inaczej pozostaje ci szukać u handlarzy częściami. Nie pamiętam czy w V6 jest do niego dostęp bez ściągania sprężarki, ale w sumie różnica niewielka bo czynnik i tak trzeba do wymiany odciągnąć.

Opublikowano

Tego zaworu nie można było dostać jako części zamiennej, popytaj może coś się zmieniło inaczej pozostaje ci szukać u handlarzy częściami.

Ale poza ASO można go dostać osobno, nówkę np. tutaj http://allegro.pl/zawor-sterujacy-audi-skoda-vw-zexel-dcs17e-nowy-i1318183066.html Nie jestem pewien czy to ten, ale trochę tych zaworów nowych po sieci krąży, także pewnie dobierze się coś. Trzeba by jakiegoś dobrego specjalisty podpytać czy można spokojnie jakiś zamiennik wstawić.

Nie pamiętam czy w V6 jest do niego dostęp bez ściągania sprężarki, ale w sumie różnica niewielka bo czynnik i tak trzeba do wymiany odciągnąć.

No nie wiem, ściągnięcie czynnika i ponowne nabicie wydaje mi się dużo mniej inwazyjne niż ściąganie sprężarki całej. Ale może to jakaś prosta robota..

VAG wyrzuca taki błąd:

01232 - A/C Compressor Regulator Valve (N280)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Doczytałem jeszcze, że zawór ten zwykle pada gdy za długo nie zmieniamy filtra kabinowego. Jak kupiłem samochód rok temu wszystko z klimą grało i olałem ten filtr :wallbash: Zainteresowałem się nim dopiero niedawno, jak zrobiło się zimno, rozpadało się i nagle szyby zaczęły mi parować jak szalone. Stary filtr był czarny... :shocked: Wymiana to groszowa sprawa i 10 minut roboty, także warto zainteresować się tym częściej niż raz na rok.

Edit:

http://www.climateam.com.pl/index.php/cPath/55/sort/2a/page/2 -- tutaj na pewno coś mają, zaraz do nich napiszę. My mamy kompresory ZEXEL DCS17E?

Edit 2:

W silnikach AKE,AYM,BCZ, BDG,BAU,BDH, BFC na pewno będzie DENSO, ale jaka dokładnie to już nie wiem. Wybór jest duży w każdym razie (na stronie powyżej chociażby).

Doczytałem jeszcze, że przy wymianie tego elektrozaworu należy wymienić osuszacz? Ma to sens??

Edit 3:

Dziś załatwiłem sprawę. Po zimie już w ogóle nie chłodziło. Okazało się, że skruszała wiązka na zaworze. Po naprawie wszystko śmiga. Jedna zima przejeżdżona bez osłon dała o sobie znać..

Pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...