Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKN] Co myślicie o tym wykresie - MR Motors


A4TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Sam juz nie wiem... albo ta hamownia zawyza, albo ostatnio same wybitnie zdrowe sztuki :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimno na zewnatrz to i dobre wyniki wychodza decayed

tak zobacz wykres... jak dla Ciebie 19*C to zimno to ja nie wiem co sie dzieje jak jest około 0? arktyka?

zdrowa seria i tyle :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety musze Was zmartwic przy niższej temperaturze bedzie mniej na wykresie i kolejna sprawa miałem okazje ostatnio porównac swoja hamownie do dwóch innych warszawskich. Moja pokazuje 1-1.5km mniej ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety musze Was zmartwic przy niższej temperaturze bedzie mniej na wykresie i kolejna sprawa miałem okazje ostatnio porównac swoja hamownie do dwóch innych warszawskich. Moja pokazuje 1-1.5km mniej ;(

czemu bedzie mniej przy nizszej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety musze Was zmartwic przy niższej temperaturze bedzie mniej na wykresie i kolejna sprawa miałem okazje ostatnio porównac swoja hamownie do dwóch innych warszawskich. Moja pokazuje 1-1.5km mniej ;(

czemu bedzie mniej przy nizszej?

Mniejsza gestosc powietrza..?

Czy to prawda ze bolączką tych silnikow sa wtryskiwacze? Czym on sie rozni od bodajze ASB 232ps?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu bedzie mniej przy nizszej?

Ponieważ finalny wynik przeliczany jest w stosunku do korekcji DIN70020 (na wykresie w tabelce po prawej stronie).

Norma ta (DIN70020) to punkt odniesienia - temperatura 20stopniC oraz 1013hPa.

Jezeli czujnik temp otoczenia z hamowni zmierzy mniejsza temperature wynik bedzie niższy - ten kalkulowany po normie.

Co do tego konkretnie auta i systemu chłodzenia to nie bedzie wiekszej różnicy w mocy samego silnika czy hamujesz go przy 10stC czy przy 0stC. Co innego gdyby to było 20 a 30 stC.

Wtryskiwacze psuja sie wszystkie a w szczególnosci te które sa do 2006roku. Nie stwierdziłem tego żeby wtryski dla nowszysch silników z wyższa norma emisji spalin miały większy wydatek.

Generalnie silniki 204 210 224 233PS jezeli sa w dobrym stanie to te same nastawy w programie powoduja w nich niemalze ten sam wynik na hamowni.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisze Rogalotti i własnych wiadomości wnioskuję, że hamowania przelicza zmierzoną (w danej temperaturze i ciśnieniu powietrza) moc i moment obrotowy silnika do warunków normalnych tzn. 20stC i 1013hPa, wprowadzając odpowiednie poprawki - współczynniki korekcyjne.

Jest to potrzebne po to, żeby wyniki pomiarów wykonywane przy rożnych warunkach atmosferycznych były ze sobą porównywalne (żeby można je było porównywać) i w tym właśnie celu odpowiedni algorytm hamowni przelicza wyniki do warunków normalnych, tak więc moc silnika zmierzona przy powiedzmy 0stC powinna być praktycznie taka sama jak zmierzona przy 30stC.

Oczywiście teoretycznie i praktycznie moc silnika przy niskiej temperaturze będzie większa niż np. przy 20stC, dlatego wynik na hamowni będzie nieco zaniżony (tak jak pisze Rogalotti hamownia wprowadzając współczynniki korekcyjne wypluje nam nieco mniejsze osiągi niż akurat wygenerował nasz silnik przy niskiej temperaturze)

Sytuacja będzie natomiast odwrotna przy wysokiej temp. zewnętrznej np. 30stC, silnik wówczas wygeneruje nam na hamowni mniejszą moc, ale w celu odniesienia pomiaru do wspólnego mianownika tzn. warunków normalnych hamownia przeliczając moc silnika podwyższy ją do takiej jaką silnik posiadałby w 20stC i 1013hPa.

Tak ja rozumiem poruszony powyżej problem, jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajkowa seria :) Faktycznie same piękne sztuki ostatnio, bardzo zdrowe :slina:

Wynik po świetny, jak odczucia z przyśpieszania, spalania itp ? Bo sam zamierzam z kolegą Witkiem jakoś się umówić i jakoś przed wiosną podjechać na zrobienie programu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisze Rogalotti i własnych wiadomości wnioskuję, że hamowania przelicza zmierzoną (w danej temperaturze i ciśnieniu powietrza) moc i moment obrotowy silnika do warunków normalnych tzn. 20stC i 1013hPa, wprowadzając odpowiednie poprawki - współczynniki korekcyjne.

Jest to potrzebne po to, żeby wyniki pomiarów wykonywane przy rożnych warunkach atmosferycznych były ze sobą porównywalne (żeby można je było porównywać) i w tym właśnie celu odpowiedni algorytm hamowni przelicza wyniki do warunków normalnych, tak więc moc silnika zmierzona przy powiedzmy 0stC powinna być praktycznie taka sama jak zmierzona przy 30stC.

Oczywiście teoretycznie i praktycznie moc silnika przy niskiej temperaturze będzie większa niż np. przy 20stC, dlatego wynik na hamowni będzie nieco zaniżony (tak jak pisze Rogalotti hamownia wprowadzając współczynniki korekcyjne wypluje nam nieco mniejsze osiągi niż akurat wygenerował nasz silnik przy niskiej temperaturze)

Sytuacja będzie natomiast odwrotna przy wysokiej temp. zewnętrznej np. 30stC, silnik wówczas wygeneruje nam na hamowni mniejszą moc, ale w celu odniesienia pomiaru do wspólnego mianownika tzn. warunków normalnych hamownia przeliczając moc silnika podwyższy ją do takiej jaką silnik posiadałby w 20stC i 1013hPa.

Tak ja rozumiem poruszony powyżej problem, jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Tak dokładnie ma byc i jest. Okreslenie którego uzyłes -> współny mianownik <- jest bardzo trafne.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:slina::blink::shocked:

Nie mam słów , jak to musi zapier**lać :kox:

Kondycja motorowni :good:

Mistrza palce :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...