bubbba Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam Przy temp. otoczenia -3 st C wypsikałem letni płyn spryskiwaczy szyb. Po kilku minutach dolałem zimowego płynu, ale ikonka niskiego poziomu płynu która jest na FISie nie zgasła. Co może być przyczyną, że ta ikonka nie zgasła ? Czy czujnik poziomu płynu w spryskiwaczach mógł się zaciąć w pozycji dolnej ? Czy w ogóle ten czujnik działa na zasadzie ruchomego pływaka czy może innej ? Jeżeli jest to pływak, to może trzeba strzelić z łokcia w zbiornik i się odblokuje ? Bardzo proszę o pomoc, bo ikonka na FISie doprowadza mnie do szału podczas jazdy ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko wróciło do normy po wyjęciu czujnika i przeczyszczeniu wtyczki i gniazda w czujniku oraz elektrod czujnika. Wszystkim dziękuję za pomoc w tym wątku. Można zamknąć
wrclaguna Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 A sprobuj teraz popsikac po dolaniu plynu zimowego , moze postawienie auta w sloncu pomoze
bubbba Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Opublikowano 28 Listopada 2010 A sprobuj teraz popsikac po dolaniu plynu zimowego , moze postawienie auta w sloncu pomoze Psikałem dosyć sporo, grzałem też termowentylatorem i nic ;(
wrclaguna Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 raczej zadnego wycieku nie masz sprawdz zbiorniczek jutro odkrec lampe po lewej stronie i looknij ile jest plynu
grzes1150 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Może ten płyn jest słabszym przewodnikiem niż woda banalna myśl
bubbba Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Opublikowano 29 Listopada 2010 raczej zadnego wycieku nie masz sprawdz zbiorniczek jutro odkrec lampe po lewej stronie i looknij ile jest plynu Płynu nalane pod korek i nie ubywa[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 13:32_________________________________________________ Może ten płyn jest słabszym przewodnikiem niż woda banalna myśl Już stosowałem ten płyn zeszłej zimy i było wszystko o.k. [br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 13:33_________________________________________________Jeszcze jedno pytanie: Czy trudno dostać się do tego czujnika płynu spryskującego ? Czy po odkreceniu lewego koła i nadkola będzie dostęp, czy jednak coś jeszcze trzeba demontować ?
wrclaguna Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 wystarczy lampe lewa odkrecic i masz praktycznie dostep
bubbba Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Opublikowano 29 Listopada 2010 Drążąc temat czujnika, czy dobrze rozumuję że: - gdy zmostkuje się we wtyczce od czujnika spryskiwaczy obydwa piny to ikonka na FISie powinna zgasnąć ??? - zakładając, że czujnik jest sprawny, to mostkując (łącząc) te dwie elektrody czujnika które są zanurzone w płynie to ikonka na FISie powinna zgasnąć ??? Jeżeli ktoś zna odpowiedzi na te dwa zagadnienia i jest w 100% tego pewny (chodzi o nie zrobienie jakiegoś bałaganu typu zwarcie lub jeszcze gorszego) to proszę o pomoc
meidzer Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 A takie pytanie pokrewne, Czy były wersje A4 B6 bez tego czujnika? Mi nigdy nie zapaliła się taka kontrolka a nieraz już płynu było zero. Dodam że nie wyskakiwał mi żaden błąd z tym związany na VAGu.
seves Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 A takie pytanie pokrewne, Czy były wersje A4 B6 bez tego czujnika? Mi nigdy nie zapaliła się taka kontrolka a nieraz już płynu było zero. Dodam że nie wyskakiwał mi żaden błąd z tym związany na VAGu. Kolego ten czujnik i kontrolke maja tylko Ci wybrancy ktorzy maja pelny FIS (ew. poprzedni wlasciciel dorezal FIS nie rezajac czujnika plynu )[br]Dopisany: 29 Listopad 2010, 22:38_________________________________________________ Drążąc temat czujnika, czy dobrze rozumuję że: - gdy zmostkuje się we wtyczce od czujnika spryskiwaczy obydwa piny to ikonka na FISie powinna zgasnąć ??? - zakładając, że czujnik jest sprawny, to mostkując (łącząc) te dwie elektrody czujnika które są zanurzone w płynie to ikonka na FISie powinna zgasnąć ??? Jeżeli ktoś zna odpowiedzi na te dwa zagadnienia i jest w 100% tego pewny (chodzi o nie zrobienie jakiegoś bałaganu typu zwarcie lub jeszcze gorszego) to proszę o pomoc Dokladnie tak Kolego, nie ma tam zadnego plywaka - czujnik ma 2 bolce i jak dla mnie dzialaja one na zasadzie przewodzenia w cieczy tj jesli oba bolce sa zanurzone w plynie to prad miedzy nimi przebiega i kontrolka gasnie, jesli jeden z nich albo oba nie sa zanurzone to prad miedzy nimi nie przebiega- kontrolka sie zaswieca.. jesli zapalenie sie kontrolki jest scisle zwiazane z wymiana plynu to moze plyn nie jest przewodnikiem w co trudno uwierzyc, ale moze podczas dolewania cos zrobiles.. np jesli czujnik byl rezany z fisem mogles kabelek ktory byl polaczony do masy odczepic, zerwac itp itd zaczynam gdybac a przyczyn moze byc wiele dodam tylko zanim zmostkujesz kable znajdz przyczyne bo inaczej nie bedzie Ci juz nigdy kontrolka swiecila bo na stale ja wylaczysz- jeden kabelek biegnie od kostki w liczniku do czujnika w zbiorniczku potem na zasadzie przewodzenia prad przebiega przez czujnik i za posrednictwem drugiego kabelka z czujnika plynie do masy.. obwod biegnie od licznika (pin 1) do masy.. nie ma tam plusa!
bubbba Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 Czujnik i FIS jest oryginalny fabryczny (nie rezany). A zmostkować chcę tylko dla sprawdzenia, czy przyczyna leży w czujniku, czy w instalacji. Bo z tego co piszesz, to po odpięciu wtyczki od czujnika i zmostkowaniu jej, jeżeli instalacja jest sprawna, znaczek na FISie powinien zgasnąć, jeżeli zaś jest to wina instalacji i po zmostkowaniu nie zgaśnie, to trzeba bedzie szukać przyczyny w kablach, a nie w czujniku. Dodatkowo przez to że mi skazuje brak płynu (choć płyn jest) to nie działają mi spryski ksenonów i to też mnie wkurza. Dzięki za pomoc
seves Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Czujnik i FIS jest oryginalny fabryczny (nie rezany). A zmostkować chcę tylko dla sprawdzenia, czy przyczyna leży w czujniku, czy w instalacji. Bo z tego co piszesz, to po odpięciu wtyczki od czujnika i zmostkowaniu jej, jeżeli instalacja jest sprawna, znaczek na FISie powinien zgasnąć, jeżeli zaś jest to wina instalacji i po zmostkowaniu nie zgaśnie, to trzeba bedzie szukać przyczyny w kablach, a nie w czujniku. Dodatkowo przez to że mi skazuje brak płynu (choć płyn jest) to nie działają mi spryski ksenonów i to też mnie wkurza. Dzięki za pomoc Kolego tylko pamietaj ze jesli zmostkujesz na wlaczonym zaplonie to kontrolka zgasnie dopiero po kilkunastu sekundach... jesli na wylaczonym zaplonie to po przekreceniu kluczyka powinno od razu zgasnac
bubbba Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 Czujnik i FIS jest oryginalny fabryczny (nie rezany). A zmostkować chcę tylko dla sprawdzenia, czy przyczyna leży w czujniku, czy w instalacji. Bo z tego co piszesz, to po odpięciu wtyczki od czujnika i zmostkowaniu jej, jeżeli instalacja jest sprawna, znaczek na FISie powinien zgasnąć, jeżeli zaś jest to wina instalacji i po zmostkowaniu nie zgaśnie, to trzeba bedzie szukać przyczyny w kablach, a nie w czujniku. Dodatkowo przez to że mi skazuje brak płynu (choć płyn jest) to nie działają mi spryski ksenonów i to też mnie wkurza. Dzięki za pomoc Kolego tylko pamietaj ze jesli zmostkujesz na wlaczonym zaplonie to kontrolka zgasnie dopiero po kilkunastu sekundach... jesli na wylaczonym zaplonie to po przekreceniu kluczyka powinno od razu zgasnac Zawsze takie rzeczy robie na wyłączonym zapłonie, ale to bardzo wazna uwaga, dzieki jeszcze raz
Hans47 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 A na jakies zasadzie dziala ten czujnik ? podaje 12 czy mase na fis ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się