pavol1986 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Witam, mam dość nietypowe pytanie w sprawie mojego ogrzewania. A więc zacznę od tego że mam wymieniony termostat płyn przepłukaną i odpowietrzoną ( tak mi sie wydaje nagrzewnicę). Powietrze dmucha dość ciepłe, ale muszę ustawić na 23,5, jak mam ustawioną na auto to praktycznie nie mogę dogrzać wnętrza przy tem. poniżej zera. Napisze tak rano odpalam auto włączam ogrzewanie na 23,5 na auto na dworze -2 i ruszam spokojna jazda do 2 tys obrotów i po około 7 kilometrach temperatura wody na blacie jest 90 tem oleju 70 a dmuchawa chodzi na 3, 4 kresce co wydaje mi się dziwne i leci ciepłe powietrze, i tu rodzi się moje pytanie czy to ja tylko mam czy to jest raczej normalne u wszystkich wiem ze to tdi i wolno się grzeje, wcześniej miałem golfika I 1,6 d i od już po 2 kilometrach buchał gorącem z ogrzewania. :> za wszelkie pomysły z góry dzięki.. Dodam jeszcze że żadnych błędów w klimie i na VAG nie zanotowałem, nagrzewnica jest drożna bo węże od nagrzewnicy są gorące.
Ossek Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Posprawdzaj temperatury z czujników, może któryś przekłamuje i przez to klima świruje.
sołtys85 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Jak masz po 7km 90*C to gratuluje świetnego wyniku ale nie wierze w go ani troche. Nie możliwe jest abys przy temp 23,5 na klimatroniku osiągnał az tyle stopni. Mi benzyniak jak mam klime na 22 to potrzebuje 13km aby złapać 90*C a diesel grzeje sie dużo wolniej. Kolego tak już te diesle mają, że wolno łapią temp to przez duża sprawnoasc silnika. Starsze konstrukcje mniej paliwa wykorzystywały na osiągi a więcej przerabiały na energię cieplną.[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 22:45_________________________________________________Sprawdz czy świece od podgrzewania płynu Ci działają?
Ossek Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Tu chyba nie chodzi o szybkość nagrzewania. U mnie po około 5 km, kiedy temperatura chwyci około 60 stopni, dmuchawa działa prawie na maxa. Posprawdzaj kanały od 55 do 60 na klimatroniku.
pavol1986 Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Opublikowano 29 Listopada 2010 Kolego sołtys85 własnie że tak mam tylko że to jest tem. na blacie a na vagu to około 83 C* a dlatego że nawet jak jest te 90 C* na blacie to klimatronic i tak nie dmucha z pełną mocą tylko dmuchawa jest na 5 kresek i powoli rośnie dlatego nie schładza silnika i jest to realne. Kolego Ossek sprawdziłem te kanały na klimatronic i tak temperatura zewnętrzna -1,5,temperatura zadana na klimatronicu 22,5 c* , kanał 55-(-1), 56-(18),57-(24),58-(-2),59-(1),60-(50), coś dziwne wskazanie te ostatnie przynajmniej mi się tak wydaje, dodam jeszcze że to było po trasie około 15 km i temperatura na vagu płynu wynosiła 91 C* i miałem wcześniej zadana temperaturę 23,5 C* ale zmniejszyłem bo za gorąco było. Świecę 100 % sprawne, jak manualnie właczę nadmuch to już po 30 sek, od odpalenia czuć powiew ciepłego powietrza,
Ossek Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Ten ostatni odczyt rzeczywiście dość dziwny, tu może tkwić problem. Byłoby fajnie, gdybyś miał czujnik na podmianę, chyba znajduje się pod filtrem kabinowym.
pavol1986 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2010 Kolego muszę cię jeszcze poinformować że mam klimatronic z 76 kanałami i to może być z tym, (kanałem 60), że to jest temperatura nawiewanego powietrza na nogi. taką informację znalazłem na forum , najlepiej jakbyś zobaczył jakie ty masz odczyty na tym kanale przy rozgrzanym silniku i przy nagrzanym wnętrzu i nastawionej temperaturze 22,5. Narazie walczę z odpowietrzaniem jeszcze bo słyszę jak na wolnych obrotach i przy rozgrzanym silniku przlewa się woda w nagrzewnicy więc wnioskuje że jest tam jakaś mała poduszka powietrza i systematycznie zawsze po dłuższej trasie biorę obcęgi które specjalnie zakupiłem na tą okazję i odpowietrzam tym małym otworkiem na powrocie z nagrzewnicy i zawsze wydobywają się małe pęcherzyki powietrza i czekam aż ciśnienie wyrzuci płyn z tymi bąbelkami i zakładam opaskę ponownie aby ciśnienie wzrosło, i już po trzecim razie zauważyłem że leci bardziej gorące powietrze, ale nie znacznie poprawiła się pierwsza dolegliwość. [br]Dopisany: 30 Listopad 2010, 19:24_________________________________________________Dzis wyczaiłem jeszcze że jak po odpaleniu samochodu zwiększe nawiew na 2 kreski to to nadmuch dmucha z pełna siłą już po osiagnieciu tem. 60 C* czyli tak jak powinno być a ten czujnik g109 to jest pod filtrem kabinowym przy grodzi, czy muszę dobrać się do niego od strony silnika nawiewu?
Ossek Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Ja też mam 76 kanałów, ale na kanale 60 mam cały czas 0 - starsza wersja z mniejszą ilością czujników. Gdzieś czytałem, że można się do niego dobrać od góry, ale to tylko zasłyszana informacja.
pavol1986 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 No muszę powiedzieć że po kilku próbach odpowietrzenia sukces, i skończył się problem rozpędzania wentylatora, dziękuje za zainteresowanie.. [br]Dopisany: 04 Grudzień 2010, 14:49_________________________________________________Można zamknąć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się