Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Pompa wtryskowa


maniek1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie proszę o pomoc naprawdę nie mam czasu skorzystać z opcji szukaj a problem mam poważny z pompy leje mi się ropa z tego miejsca jak zaznaczyłem na obrazku wokół całej pompy chyba tam jest jakaś uszczelka i tu mam pytanie do was czy mogę sam wymienić ta uszczelkę??????? wystarczy ze odkręcę te 4 śruby i wymienię uszczelkę ???? czy to jest bardziej skomplikowane i Bendę musiał auto oddać na warsztat? To mój pierwszy diesel.

Proszę Was o Pomoc

P1040579.jpg

P1040582.jpg

P1040592.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to twój pierwszy traktor to ja na twoim miejscu oddał bym go do pompiarza, to co chcesz odkręcić to nastawnik po pierwsze łatwo go uszkodzić nie umiejętnie składając po drugie będzie ci potrzebny kabel do kompa żeby poprawnie ustawić dawkę paliwa :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabel mam wiem ze dawke ustawia sie przesówajac nastawnik w prawo lub lewo tylko wlasnie czy samo odkrecenie i zalozenie zpowrotem nastawnika to bedzie duzy problem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duży nie ale trzeba uważać składając nastawnik aby go nie uszkodzić zaraz ci coś podeśle jak znajdę[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 17:26_________________________________________________proszę bardzo na co uważać podczas składania http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t75246.0.html;highlight=czyszczenie+nastawnika[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 17:29_________________________________________________i tytuł zmień bo chodzi ci o pompę wtryskową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki masz racje tytul zchrzanilem pierwszy ropniak wiec najwazniejsza rzecza jest wcelowaniem tego bolca wchodzącego w krzywke walka pompy hmmm musze sie zastanowic czy robic czy oddac do warsztatu :mysli: :mysli: :mysli:[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 17:41_________________________________________________jeszcze jedno pytanie z porady wyczytalem cos takiego:

Przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie odczytać przy pomocy programu VAG-COM napięcie z czujnika drogi przesuwu regulacyjnego (RSW). Przykładowo dla silnika AEL jest to trzecia wartość w bloku 1 wartości mierzonych. Podana jest w voltach(V) i różni się w zależności od typu silnika, dla AEL odczytuje się tutaj przykładowo wartość 0,740 V. Odczytaną wartość koniecznie zapisać, jest ona bezwzględnie konieczna do ustawienia czujnika RSW.

ale to mnie nie dotyczy???? bo ja tylko zdejme nastawnik i wmienie uszczelke mam racje aha i ustawie dawke paliwa czy sie mylę???[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 17:57_________________________________________________Panowie ostatnie pytanie brac sie z to czy lepiej oddac do mechanika?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz musiał tylko ustawić dawkę. Bierz się za to :naughty: tylko uważaj przy zakładaniu nastawnika. Powoli i dokładnie :gwizdanie: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rada,jeżeli tego nie robiłeś to daj sobie spokój,żeby wymienić tą uszczelkę trzeba ściągnąć nastawnik,oczywiście to nic trudnego,ale założyć go to już sztuka,ja przez to że nie dałem zarobić pompiarzowi musiałem kupić używana pompę.Przy zakładaniu trzeba trafić trzpieniem w półokrągły otwór w nastawniku,jak nie trafisz to klops (zmielona pompa przez odłamany trzpień).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bralbym sie na twoim miejscu,po pierwsze nie uruchomisz auta.Jak nie miales doczynienia z TDI,to lepiej oddac mechanikowi.Po co doradzacie chlopakowi,wejdzie mu dawka powyzej 10mg,nieraz nawet 25mg spotkalem sie.Nawet samochodu nie odpali dostanie nerwa i taki efekt bedzie.Podczas krecenia rozrusznikiem trzeba uderzac w nastawnik,i trzeba wyczuc czy za duza dawka czy za mala.Dodatkowo musisz miec klucz specjalny do nastawnika.Ja tam sobie zrobilem z innego klucza.Racja dawke ustawisz jak ci samochod odpali i uda ci sie trafic od 1mg do okolo 10,a daje 99%ze tak nie trafisz,to nie uruchomisz wozu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zaznaczy sobie nożykiem do tapet po dwie cechy z każdej strony i dokładnie wszystko poskłada to nie będzie problemu. Nie ma nic do rzeczy czy to kogoś pierwszy diesel czy nie. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie w naprawie aut i trochę smykałki i zachowa dużą staranność wszystko będzie dobrze. Ja tam nikogo nie zmuszam, jak ktoś się czuje na siłach to bardzo proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co zrobic bylem dzis u 2 pompiarzy ale kazdy powiedzial ze musze pompe wyjac i mu przywiesc bo zeby autem podjechac to nie maja waruków :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wam powiem jedna rzecz,nieraz ustawialem dawke,przestawiajac nastawnikiem z 6mg na 3mg.Nie zauwazylem zeby nastawnik drgnal,nieraz jest nieraz nic nie widac.To nawet jak sobie oznaczy nie bedzie to oznaczac ze ustawil ta sama dawke jaka mial przed wyjeciem nastawnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok vauxhall95 jak twierdzisz ze to dosc ryzykowne to szukam pompiarza tylko to bede mial problem bo w mojej okolicy to tylko pompy chca wyjete robic a w aucie tego nie robia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kiepscy tam u was mechanicy,ryzykowne nie jest,ale mozesz sobie nie poradzic,jak nie ustawiales dawki tym bardziej w takich przypadkach po rozregulowaniu nastawnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie nie dosc ze kiepscy są to jescze ich malo :wallbash: :wallbash:[br]Dopisany: 29 Listopad 2010, 21:12_________________________________________________Panowie tragedia w okolicy 50km jest tylko 2 pompiarzy :wallbash: :wallbash: :wallbash: którzy maja czas dopiero za prawie tydzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarniety macher też moze to zrobić, nie musi być odrazu pompiarzem, chociaż spytaj sie go czy powaznie on to robił bo jak nie to nie podjeżdzaj, ja podjechałem i przy pierwszym złozeniu nie trafił, skrzywiło jabłko(dobrze ze nie złamało) musiał mi to naprostować i po 3 dniach dopiero auto odpaliło, ale na poprawne złozenie pojechałem do bardziej ogarnietego, sam do tego nie podchódź, bo tylko bidy narobisz :gwizdanie:

lepiej poczekaj ten tydzień :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie chyba poczekam co do tych pompiarzy to chyba sa ok bo z calej okolicy to tylko oni robia pompy a wiec juz chyba sie nauczyli robic na bledach :> :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nikomu nic niechce doradzać, ale mechanikiem nie jestem, jest to mój pierwszy diesel (AHU) a z tego tematu do którego ktoś podał linka zrobiłem sobie to sam :gwizdanie: Oczywiście wielki stres był przy odpalaniu czy będzie ok, czyli czy odpowiednio trafiłem, ale sie udało :>

Zaznaczałem nozykiem, oczywiście i tak po złożeniu wyszła inna dawka, a samo ustwienie tej dawki to juz żaden kłopot ani stres, wystarczy sie pobawić troszkę w pukanie młoteczkiem i VAGiem. Najgorsze to to żeby trafić w ta dziurkę, a reszta to pikuś :kox:

Tak z mojego doświadczenia :cool1:

Dodatkowo z tego co słyszałem to u pompiarza to troche tez kosztuje, bo sobie sporo liczą chyba za ustawienie dawki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super pawlopwl mam pare pytan

1. ciezko jest trafic tym bolcem ?

2. po zlozeniu dlugo kreciles rozrusznikiem az pompa napelni sie paliwem i auto zapali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czy cieżko to raczej nie ciężko. tylko jest taki problem że przez ostatnie jakieś 2 cm opuszczania nastawnika, juz nie widzisz czy on dobrze wszedł, i to jest ten problem, potem jak złożysz to trzeba się modlic żeby był dobrze :naughty:

bo to kółko na wałku w pompie rusza sie tak delikatnie że nie idzie nawet tego wyczuć że się przesunęło....

Co do odpalenia, to praktycznie moze z 3 sekundy kręciłem i odpalił, przez nastepne 3 troche nie równo chodził a potem juz wszystko bylo w jak nalepszym porządku. tylko ustwaiłem dawkę i tyle.

właściwie robiłem tak jak w tym wątku co ktos tam linka zapodał. Niechce cię namawiać, ani straszyć, ale da się to zrobić samemu, jednak jeśli nie trafisz to możesz schrzanić nastawnik albo i pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie czynniki jak mróz, zatłoczony autobus, spóźniajacy sie autobus, i super opis pawlopwla sklonily mnie do zabrania sie za robote samemu :> niestety ten zapał ugasila ta trójkątna sruba :kox:

Wnioski: czekam na pompiarza sruba mnie wykonczyla widocznie to ma pompiarz zrobic :hi: (śruba jest tak dokręcona ze szok ja odpadam)

Aha za wymiane u nas chca od 80zł do 100zł tych dwóch uszczelek wiec chyba nie tak żle. :mysli:

WSZYSTKIM BARDZO DZIĘKUJE dam znac po wymianie co i jak

P.S. teraz te jeżdzę dislem AUTOSAN :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...