Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Trudny rozruch na mrozie


kubat82

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc, nie wiem co się dzieje, przez ostatnie trzy zimy nie miałem żadnych problemów z odpalaniem auta, a w czasie ostatnich mrozów (nie tak wielkich ok. -10), nie mogłem odpalić auta. Jak jest cieplej pali bez problemu.

W czasie mrozu odpala na około 3 sekundy i zaraz gaśnie. Potem ma objaw jakby nie kręcił rozrusznik. Po kilku próbach jak w końcu zapali pracuje bardzo nierówno (mechanik twierdzi że pali tylko na 1 lub 2 cylindry). Ten sam mechanik twierdzi że kąt wtrysku jest ok, rozrusznik ok, świece ok. Jego diagnoza to brak kompresji w czasie mrozu kiedy to metal trochę zmniejsza objętość. Wiąże się tol z wymianą lub regeneracją elementów silnika ;( . Pomocy, sądziłem, że to jakaś pierdoła a tu taka diagnoza. Może ktoś słyszał o takim przypadku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jeszcze sprawdzić filtr paliwa? Może miałeś zalane jeszcze paliwko bez zimowych dodatków i przymarza trochę i zmniejsza przepływ. Jak się rozgrzeje to wszystko jest ok? Oleju nie bierze? Raczej jakby się kwalifikował do takiego remontu to brałby olej. I jeszcze co rozumiesz pod pojęciem "jakby nie kręcił rozrusznik"? Wał wogóle się nie obraca? To może akumulator słaby po prostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jakby trochę za dużo ubyło oleju, a filtr paliwa jest ok[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 17:56_________________________________________________żeby było ok, musi popracować kilka sekund. Jak jest cieplej niż ok -7 nie mam żadnych problemów [br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 18:00_________________________________________________Nie znam się za dobrze ale ma objaw jakby nie łapał tylko kręcił bez chrakt. "chechłania" aku nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy do tej diagnozy dostałeś pomiary ciśnienia sprężania na każdy gar ? mechanik może mieć rację ale to trzeba potwierdzić pomiarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówisz, że świece sprawdzone aku nowe i samochód nie zakaszle nawet to mi to wygląda na problem z układem paliwowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Potem ma objaw jakby nie kręcił rozrusznik. ...

...mnie to wygląda na słaby rozrusznik, chociaż tak naprawdę w dieslu przyczyn może być kilka i jak się razem wszystko zbierze to ciężko stwierdzić jednoznacznie co jest przyczyną :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zeszłej zimy palił dobrze to nie wierzę, że w ciągu roku masz problemy z kompresją. Co do wtrysków czy cylindrów sprawdź korekcje, z grubsza będziesz widział czy jest coś nie tak.

Ostatnio jakby trochę za dużo ubyło oleju, a filtr paliwa jest ok[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 17:56_________________________________________________żeby było ok, musi popracować kilka sekund. Jak jest cieplej niż ok -7 nie mam żadnych problemów [br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 18:00_________________________________________________Nie znam się za dobrze ale ma objaw jakby nie łapał tylko kręcił bez chrakt. "chechłania" aku nowe

Masz na myśli, że kręci sam rozrusznik i nie obraca wałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie zapala Ci się kontrolka immobilizera czasem przy odpalaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja miłem podobnie jak filtr był zabity brudem i co chwila się zapowietrzał raz łapał i chodził przez chwilę i zaraz gasł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile szacujesz przebieg swojego auta ? Problemy z kompresją w tym silniku to uwierzę ale jak auto grubo ma powyżej 500 tyś.

Wg mnie jeżeli rozrusznik nie kręci wałem to bendix do wymiany. Świece masz sprawne ?

Może mechanior chce Cię naciągnąć ? Ja bym go olał i sam sprawdził świeczki, i jeżeli rozrusznik wyje a nie kręci wałem to wymienił bendix. Świeczki sprawdzisz miernikiem, sprawne mają opór w granicach 1 ohm, im więcej tym gorzej. Tylko najpierw sprawdź opór samych kabelków od miernika łącząc je razem ;). Bo ostatnio koledze sprawdzałem świeczki i wyskoczyło 20 ohm i już mu kazałem kupować nowe, ale na szczęście sprawdziłem czy na kablu nie mam za dużej oporności.

I na koniec rada - jeżeli mechanior nie jest twoim przyjacielem, nie stać Cię żeby co chwilę wymieniać pół auta, naucz się sam diagnozować choćby podstawowe rzeczy jak filtry, świece, kup sobie vaga, poczytaj o diagnostyce TDI, a gwarantuję że w portfelu zostanie Ci znacznie więcej pieniędzy.

Ja nie mam możliwości samodzielnej naprawy auta, ale usterki diagnozuję sam i mechaniorowi tylko pokazuję co ma wymienić, bo jak miałbym się zdać na jego łaskę/umiejętności to bym dawno poszedł z torbami ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...