wrclaguna Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Opublikowano 1 Marca 2011 Tylko ASO nie spotkalem sie chyba , ze z tego twojego serwisu cos maja ale watpie
Gość Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 W webascie nie ma tam ososbno uszczelek itp. jest tylko zestaw naprawczy 8E0 298 021C ktory kosztuje 2150 PLN Takze rozkrec wyczysc i uszczelnij witam, jako że mam u siebie też fabryczne ogrzewanie eberspaecher nordic o mocy 6kw, i też był problem z dymieniem, a później komunikat no flame, webasto chwilę działało a później zgon, udałem się fachowego serwisu zajmującego się ogrzewaniem i po wyjęciu całego pieca, okazało się że zużyciu ( 180 tys przebiegu ) uległa komora spalania, a konkretnie palnik, siarka, złogi i spalanie zrobiło swoje, materiał po prostu w środku przestał istnieć. tak jak kolega pisał występuje to jako cały zestaw naprawczy, można taki dokupić za kwotę niecałe 1100 zł netto w ASO VOLVO, gdyż to webasto było montowane na kraje skandynawskie dość powszechnie w tamtym czasie. po wymianie tego jest perfekt, nic nie kopci nic nie dymi, piec chodzi bardzo cichutko , dmuchawa nawet na max obrotach nie buczy jak wcześniej, słychać jedynie tykanie jak paliwo z tyłu jest pobierane. tak więc zastanowił bym się nad kupowaniem używek, bo po zamontowaniu i dodatkowej pracy okaże się że webasto pochodzi chwilę i problem wróci. dodam że u mnie najpierw obstawiany był rozpylacz, ale okazało się że wszystko jest w b.dobrym stanie czyli rozpylacz, swieca, pompa, dmuchawa itd. pozdro.
wrclaguna Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Opublikowano 4 Marca 2011 Dzieki za info w sprawie zestawu naprawczego od VOLVO Kiedys wlasnie Bartek dal newsa ze czesci mozna od VOLVA wziasc podebrac Znalazlem nowa kompletna centralke (sterownik radiowy wraz z pilotem i okablowaniem ) ....... ( jakze wszystko podobne do A4 ) http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=4437542 i ciekawe czy podpasi
wtct Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 tak jak kolega pisał występuje to jako cały zestaw naprawczy, można taki dokupić za kwotę niecałe 1100 zł netto w ASO VOLVO, gdyż to webasto było montowane na kraje skandynawskie dość powszechnie w tamtym czasie. Dzięki za konkretną informacje!!! Pamiętasz może nr tego zestawu naprawczego? W tym, zestawie był cały środek, rozpylacze, dmuchawa itp? Jak długo czekałeś na ten zestaw, bo pewnie było go trzeba zamawiać?
Gość Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 wiesz co nr części nie mam, ale jak zadzwonisz do ASO volvo i powiesz typ ogrzewania i jego nr oraz rok produkcji to Ci znajdą, ja tego bezpośrednio nie zamawiałem tylko warsztat, na fvat nie ma nr akurat. ps. dmuchawy w zestawie nie ma, występuje ona jako osobny element. czas oczekiwania to było 5 dni roboczych. pzdr.
wtct Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Ciekawe czy w Volvo da się dokupić wszystkie uszczelki do pieca.
Gość Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 no i niestety nie nacieszyłem się długo działającym webasto, dziś chciałem odpalić rano, pochodziło chwilę, po czym się wyłączyło, vag wyrzuca błąd: 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 06-00 - Signal too High błędu nie idzie skasować, webasto nie startuje jade w poniedziałek na reklamację warszatatu, niech patrzą o co biega, czym ten błąd może być spowodowany, zwarcie na drodze od akumulatora do ogrzewania , za duży prąd pobierany ?? pzdr.
wtct Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 czym ten błąd może być spowodowany, zwarcie na drodze od akumulatora do ogrzewania , za duży prąd pobierany ?? Zobacz na pierwszy post w tym wątku i przeczytaj przyczyny tego błędu
Gość Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 czyli najprawdopodobniej któryś kabel od akumulatora do wiązki sterownika przestał łączyć ?? coś za szybko pochwaliłem fachowców.... bo wcześniej przed wymianą palnika tego błędu nie było....
wtct Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Znalazłem też coś takiego w ELSA: Na początku produkcji były montowane parniki paliwa, w których zamontowana sprężyna naciskowa podczas eksploatacji może zmieniać swoje położenie (i przez to naprężenie własne sprężyny). Jeśli naprężenie własne sprężyny nie jest prawidłowe, paliwo płynie nierównomiernie do komory spalania i może dojść do zakłóceń podczas spalania (powstawanie dymu). Czy ktoś wie jak rozpoznać te parniki z początku produkcji? Czy da się dokupić taki parnik z nowszej wersji i założyć do starczej? O co chodzi z tą sprężyną?[br]Dopisany: 08 Marzec 2011, 21:05_________________________________________________Dzwoniłem do volvo. Wstępnie po nr 912-D i roczniku pieca dowiedziałem się, że części są dostępne, nawet te pojedyncze (parnik - u nich dysza, palnik, dmuchawa). Sama dmuchawa 1000zł, zaś zestaw naprawczy (ponoć cały środek z kompletem uszczelek) 1300zł, więc się opłaca komplet. Czas realizacji aktualnie to 2tyg., zaliczka ok. 400zł. Muszę odczytać dokładne nr i podać przy zamawianiu, jeżeli będą pewni co zamawiają to zamówią, w przeciwnym razie nie. Obawiam się tylko, że oprócz nr OE Audi, nie znajdę na tabliczce znamionowej nic więcej...
wrclaguna Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Opublikowano 10 Marca 2011 Czyli mozna dokupic nawet pojedyncze elementy w VOLVO
Pikuś Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 wtct, to Ci powinno wystarczyć http://moto.allegro.pl/webasto-volvo-diesel-nowe-oryginal-rozne-modele-i1460131793.html
wtct Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Czyli mozna dokupic nawet pojedyncze elementy w VOLVO Teraz właśnie myślę, jak podłącze taką dmuchawę... możliwe, że wystarczy przełożenie kabli z wtyczek, albo lutowanie... wtct, to Ci powinno wystarczyć http://moto.allegro.pl/webasto-volvo-diesel-nowe-oryginal-rozne-modele-i1460131793.html To jest kusząca oferta, niestety mocowania są całkiem inne, jedyne co by było można wyciągnąć to świecę.[br]Dopisany: 11 Marzec 2011, 13:47_________________________________________________Dzwoniłem ponownie do Volvo, okazało się, że naprawiali podobne ogrzewanie i mają stary środek. Powiedział mi, że na kostce od wentylatora jest nawet VW/Audi Już się nie muszę martwić podłączeniem dmuchawy, bo w środku jest dodatkowa kostka, którą połączę z oryginalną wiązką. Dowód na to jest tutaj e-bay.[br]Dopisany: 11 Marzec 2011, 15:19_________________________________________________Panowie wyciągnąłem i rozebrałem piec! Na pierwszy rzut oka wszystko w porządku, ale piec jest kompletnie mokry od strony wentylatora. Po podłączeniu węża z ropą w strzykawce i przyłożeniu minimalnego ciśnienia, paliwo wydobywa się z tego miejsca jak pokazałem na zdjęciu, a minimalnie z końca dyszy. Wydaje się być oczywiste, że tak nie może być, no nie?
wrclaguna Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Opublikowano 12 Marca 2011 Na początku produkcji były montowane parniki paliwa, w których zamontowana sprężyna naciskowa podczas eksploatacji może zmieniać swoje położenie (i przez to naprężenie własne sprężyny). Jeśli naprężenie własne sprężyny nie jest prawidlowe, paliwo płynie nierównomiernie do komory spalania i może dojść do zakłóceń podczas spalania (powstawanie dymu) Poszukaj jeszcze tej sprezyny wtedy bedziemy wiedziec o co kaman .
wtct Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Poszukaj jeszcze tej sprezyny wtedy bedziemy wiedziec o co kaman Okazało się, że to białe da się bardzo łatwo zdjąć i z mojego rozumowania pełni rolę odpowietrznika dla pracującej wewnątrz membrany. Oczywiście jest w środku sprężyna, która ugina się i podaje paliwo dopiero po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia. Niestety u mnie tym odpowietrznikiem wydostaje się paliwo, przy zadaniu niewielkiego ciśnienia, więc pewnie doszło do przerwania membrany. Zaraz jadę do volvo...
wrclaguna Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Opublikowano 12 Marca 2011 cyknij fotki tych czesci bo na pewno sie przyda w przyszlosci
wtct Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 cyknij fotki tych czesci bo na pewno sie przyda w przyszlosci Oczywiście, że porobię zdjęcia Zamówiłem w volvo cały środek, bo samego parnika nie da się kupić. Porównywałem ze starym elementem, który akurat mieli na serwisie i wszystko jest to samo nawet wtyczka ma ten sam nr vw/audi... Mówili, że wyjęte z volvo co miało 0,5 mln kilometrów i serio było to widać, bo dmuchawa miała duży luz na łożyskach. Ten ich środek był z 2005 roku i nie było problemu z rozszczelnieniem parnika (od strony dmuchawy suchutko), więc widać, że jednak poprawili to w 02.2004r. Powiedzieli też, że jak założyli nowy środek to ogrzewanie działa bez zarzutu. Niestety, muszę czekać dwa tygodnie... Dają na ten środek 2 lata gwarancji. Jak swoje już poskręcam to później będę miał do sprzedania: - zespół palnika - jednostka rozpylająca - dmuchawa te części u siebie mam w b.d. stanie.
Gość Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 no i niestety nie nacieszyłem się długo działającym webasto, dziś chciałem odpalić rano, pochodziło chwilę, po czym się wyłączyło, vag wyrzuca błąd: 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 06-00 - Signal too High błędu nie idzie skasować, webasto nie startuje jade w poniedziałek na reklamację warszatatu, niech patrzą o co biega, czym ten błąd może być spowodowany, zwarcie na drodze od akumulatora do ogrzewania , za duży prąd pobierany ?? pzdr. czy ma ktoś jakiś pomysł na ten błąd ? aku sprawdzony, wtyczki też, piec odłączany na 30 min, po podpięciu vaga bląd jest cały czas, czyżby to sterownik ? choć na oko wygląda ok. co jeszcze można sprawdzić ? testy z vaga przechodzą bez problemu, pompy slychac, dmuchawa dziala, swieca, zarnik, palnik nowy. warszatat ktory wymienial palnik nie wie co to moze byc,i odsyla na VAS'a do ASO, ale przeciez błąd znam, kwestia dojscia co go powoduje czym to może być spowodowane ?
wrclaguna Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Opublikowano 12 Marca 2011 Do sterownika idzie ( albo poszło ) duze napiecie i stad ten błąd . Pozostało sprawdzić jeszcze moze alternator i regulator napięcia
wtct Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Może odłączyć akumulator na trochę dłużej, podłączyć i skasować błąd bez włączania stacyjki. Jakie jest napięcie ładowania?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się