rozjemca Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zastanawiam się nad możliwościami założenia szpery do b5 znalazłem firmę która robi coś takiego, oto link: http://www.quaife.co.uk/catalogue/products/qdf4q-3 (szperę do ośki też mają http://www.quaife.co.uk/catalogue/products/qdf6q-0) wygląda fajnie tylko cena wysoka trochę. Dlatego zastanawiam się nad innymi koncepcjami, np możliwością przełożenia tylnego torsena z audi v8. Na zagranicznym forum przeczytałem że podobno pasuje z niewielkimi przeróbkami do audi 80,90 ale jak to w przypadku a4 wygląda ??? Myślał ktoś o tym może ? Przy okazji znalazłem jeszcze ciekawą modyfikację centralnego torsena, aby przenosił więcej więcej momentu obrotowego na jedną oś, polegającą na wymianie podkładek w mechaniźmie http://diffmod.plainbored.com/ Co o takiej modyfikacji myślicie ?
gregory Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Pytanie po co ci to w A4? :gwizdanie: Szukasz przyczepności? Ile masz tam 350...400KM, żeby w quattro szukać przyczepności? Szpera z tyłu jest dobra do driftów.
cowboy Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Na zagranicznym forum przeczytałem że podobno pasuje z niewielkimi przeróbkami do audi 80,90 ale jak to w przypadku a4 wygląda ??? Myślał ktoś o tym może ? masz opis na polskim forum: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92409&start=0 ja u siebie do mostu z B3 zaaplikowalem torsena z mostu z V8ki masz wtedy 2 torseny: - międzyosiowy - na tylnym dyfrze trzeba popatrzec w Etke czy w A4 tez wejdzie
rozjemca Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2010 Pytanie po co ci to w A4? :gwizdanie: Szukasz przyczepności? Ile masz tam 350...400KM, żeby w quattro szukać przyczepności? Szpera z tyłu jest dobra do driftów. Owszem szukam przyczepności na śniegu i lodzie. Widziałem że audi 80 z blokadą mostu radzi sobie z tym lepiej niż a4 z EDSem. I tak kminię czy można by coś usprawnić. Kolega mechanik powiedział że dałoby radę taki dyfer z blokadą z 80tki przełożyć do a4. a ja teraz rozmyślam nad różnymi rozwiązaniami Oczywiście z góry nie zakładam że któreś zastosuję u siebie, ale z drugiej strony nie wykluczam tego.
cowboy Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 szukać przyczepności? Szpera z tyłu jest dobra do driftów. Owszem szukam przyczepności na śniegu i lodzie jak na lodzie to raczej blokady z B2, B3
gregory Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 W A4 dyfer jest długi, taki jak w V8 i myślę, że nie byłoby problemu z zaaplikowaniem torsena.
SoMeS Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 na jakiej zasadzie się tą szpere w ośce montuje?
rozjemca Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2010 na jakiej zasadzie się tą szpere w ośce montuje? ściągasz dyferencjał, rozkręcasz, wkładasz szperę, skręcasz, zalewsz nowym olejem, zakładasz i śmigasz
SoMeS Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 w najbliższym czasie postaram się to ogarnąć w takim razie
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 http://www.quaife.co.uk/catalogue/search/results/taxonomy%3A824%2C621%2C50%2C55 sam TorSen na tyle nie daje za wiele podstawa to mechaniczna blokada
gregory Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 http://www.quaife.co.uk/catalogue/search/results/taxonomy%3A824%2C621%2C50%2C55 sam TorSen na tyle nie daje za wiele podstawa to mechaniczna blokada A skąd ty to wiesz miałeś torsena z tyłu? Jest jeszcze jedno, jeśli się ma torsena z tyłu to nie ma się szpery (jedno wyklucza drugie), bo razem nie da się tego spiąć Ale zapewne ty o tym nie wiesz, bo nigdy nie miałeś torsena z tyłu, może nawet też nigdy nie miałeś szpery
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 w pierwszej A4 AEB mialem Quaif-a na tyle, a efekt byl taki ze EDS rzadziej sie wlaczal a auto razniej ruszalo na sliskiej nawierźchni. Ogolnie nie warto wywalac na to kasy, nowe kosztuje ok 4t zl. Jedno kolo w gorze i tak nie pojedziesz, wiec nie ma sie czym tutaj podniecac.
SoMeS Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 w pierwszej A4 AEB mialem Quaif-a na tyle, a efekt byl taki ze EDS rzadziej sie wlaczal a auto razniej ruszalo na sliskiej nawierźchni. Ogolnie nie warto wywalac na to kasy, nowe kosztuje ok 4t zl. Jedno kolo w gorze i tak nie pojedziesz, wiec nie ma sie czym tutaj podniecac. no dobrze a jak ma się syt w ośce?
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 jest troche lepiej jak przy źwyklym mechanizmie, zwlaszcza w zakretach. Bardziej odczuwalny jest wplyw napedu na uklad kierowniczy
SoMeS Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 a jak jest przy braku trakcji na prostych odcinkach lub przy startach?
SoMeS Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 jak przy braku trakcji? Nie qumam prościej mówiąc kołach obracających się w miejscu
SoMeS Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 wsźystko zalezy od nawierzchni. mówimy oczywiście o suchej nawierzchni... na wodzie lub śniegu, lodzie ośką nie poszalejesz nie oszukujmy się
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 no nie. Ja osobiscie jestem zwolennikiem zwyklych mechanizmow roznicowych z mechaniczna błokada
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się