Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Szpera tylnego mostu i modyfikacja torsena w b5 quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jest jakaś możliwość zrobienia/kupienia takowego w b5?

Opublikowano

ale cos mylicie pojecia panowie.Na śnieg i śliska nawierzchnie najlepsze sa otwarte dyfry.Im mocniej spięte tym bardzie sie to na asfalt nadaje a nie na śnieg.

Opublikowano

ale cos mylicie pojecia panowie.Na śnieg i śliska nawierzchnie najlepsze sa otwarte dyfry.Im mocniej spięte tym bardzie sie to na asfalt nadaje a nie na śnieg.

owszem ale ja potrzebuję więcej przyczepności na asfalcie, ślizgania na śniegu już tym autem nie uniknę
Opublikowano

aaa FWD racja , to juz lepiej ze szpera niz z niczym

Opublikowano

niestety fwd i szukam sposobu by choć trochę te straty zmniejszyć :)

Opublikowano

moim zdaniem szpera jest bardziej potrzebna na nawierzchniach o ograniczonej przyczepnosci

Opublikowano

Jedno kolo w gorze i tak nie pojedziesz, wiec nie ma sie czym tutaj podniecac.

Każde quattro tak ma obojętnie czy masz szperę z tyłu czy dwa torseny, nic z tym nie zrobisz. Ale kto się tym przejmuje. Żeby jedno koło całkowicie unieść do góry to nie wiem co musisz robić na drodze w normalnym aucie( nie mówie o rajdówkach itp) raczej nierealne. W Off road też nie pojedziesz Audi, więc nie wiem w czym ty widzisz problem.

Somes szpera z przodu jest dobrym rozwiązaniem jeśli szukasz przyczepności gdy jedziesz na prostej ogniem od pierwszego biegu. Wiele mocnych aut przednio napędowych ma zamontowaną szperę. Na pewno szpera poprawia trakcje. Jak już będziesz szukał szpery do siebie to przestudiuj temat, bo są różne szpery, na różną ilość procentową. Np. szpera 40%.....60%... 90%

[br]Dopisany: 18 Grudzień 2010, 19:23_________________________________________________

ale cos mylicie pojecia panowie.Na śnieg i śliska nawierzchnie najlepsze sa otwarte dyfry.Im mocniej spięte tym bardzie sie to na asfalt nadaje a nie na śnieg.

Taaaaaak? A jak chcesz wyjechać z głębokiego śniegu? Na suchym asfalcie to ze szperą mechaniczną taką jakie miały stare quattro B2, B3, B4 nie pojedziesz daleko, to są zbyt duże obciążenia dla napędu i bardzo napęd na tym cierpi, bo bezwzględnie kręcą się dwa koła z tą samą prędkością obrotową. Szpery Audi używa się na śliskich nawierzchniach.

Opublikowano

Taaaaaak? A jak chcesz wyjechać z głębokiego śniegu? Na suchym asfalcie to ze szperą mechaniczną taką jakie miały stare quattro B2, B3, B4 nie pojedziesz daleko, to są zbyt duże obciążenia dla napędu i bardzo napęd na tym cierpi, bo bezwzględnie kręcą się dwa koła z tą samą prędkością obrotową. Szpery Audi używa się na śliskich nawierzchniach.

Mylisz pojeca , blokada dyfra to nie szpera wiec jak ci blokuje dyfer na 100 % to nie ma sie czemu dziwic. To rozwiazanie raczej z offroad a nie na ulice.

Opublikowano

blokada dyfra to nie szpera ???????????

a co to jest ????

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

Blokada dyfra to blokada dyfra.To tak ja bys nie mial dyferencjalu i mial bys "zespawane" mosty.Szpera to nazwa potoczna na mechanizm roznicowy ktory nie jest otarty tylko w roznym stopniu powoduje spjecie osi.

Jezu ja wy ludzie sie lubicie madrzyc :rolleyes:

Opublikowano

Kolego, najpierw uzupelnij swoja wiedze. Dyfer to slowo pochodzi z angielskiego od slowa differencial, czyli mechanizm roznicowy. Szpera pochodzi z jezyka niemieckiego od slowa spcherre czyli blokada

Opublikowano

blokada dyfra to nie szpera wiec jak ci blokuje dyfer na 100 % to nie ma sie czemu dziwic. To rozwiazanie raczej z offroad a nie na ulice.

Blokada dyfra to szpera 100%. A szpery typu Peloquin czy Quaife można kupić z różną ilością procentową tak jak napisałem wyżej. Jeśli będziesz miał szperę powiedzmy 90% to będzie to praktycznie to samo co blokada dyfra. A jeśli będzie szpera 40% np. to dyferencjał będzie otwarty w 60% .

Blokada dyfra to blokada dyfra.To tak ja bys nie mial dyferencjalu i mial bys "zespawane" mosty.Szpera to nazwa potoczna na mechanizm roznicowy ktory nie jest otarty tylko w roznym stopniu powoduje spjecie osi.

Oczywiście masz racje :wink4:[br]Dopisany: 19 Grudzień 2010, 14:09_________________________________________________

Kolego, najpierw uzupelnij swoja wiedze. Dyfer to slowo pochodzi z angielskiego od slowa differencial, czyli mechanizm roznicowy. Szpera pochodzi z jezyka niemieckiego od slowa spcherre czyli blokada

Wygląda na to, że wpadłeś w słowną pułapkę :decayed:

Opublikowano

nie wpadłem w zadna pulapke językowa

nie posługujcie sie jezykiem potocznym tylko własciwym do okreslonych rzeczy funkcji i sytuacji

Opublikowano

eh ta mentalnosc.. ktos ma oske zle.. ktos ma quattro dalej zle....

jak ktos szuka wrazen z blokadami to kupcie se pany DOBRa terenowke z 3 mechanicznymi blokadami... a nie szukajcie niewiadomo czego w audi stworzonym tak naprawde na miasto i trase... :|

i tak jak bedzie nieco wiecej sniegu to wam zadne blokady nie pomoga bo audica zawisnie na podlodze...

sa problemy to trza cwiczyc cwiczyc cwiczyc cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc... sam jestem na tym etapie bo od dziecka jezdze tylnio butami a mi teraz przyszlo quattro jezdzic i trzeba niestety nawyki zmienic... :/

Opublikowano

mam starego merca G230 z 3 blokadami i nie narzekam :polew: :polew: :polew: :polew:

wkurza mnie tylko że na forum ludziska posługują sie nazewnictwem rodem z podwórka

Opublikowano

Kolego PG, może cię oświecę. Nie chodzi tutaj o Off-Road. Audi nie kończy się na dupowozie z quattro z silnikiem 1.8 . Audi to też motorsport, a szpery, blokady, podwójne torsen-y itd. poruszane są w tym temacie w kontekście sportowego zacięcia do jazdy. Jaśniej się nie da :)

Opublikowano

Raczej mnie nie oswiecisz bo nie masz czym... i z tego co mi sie wydaje to temat nie dotyczy auta do sportu...podobno chodzi o przyczepnosc na sniegu i lodzie... ale moze zle przeczytalem...

szperami , blokadami, torsenami jakos tez mnie jakos nie zachwycisz bo ten temat akurat obcy mi nie jest ... ale mozesz dopisac jeszcze do slowek... phantom grip.... moze jeszcze LSD... komus sie moze przyda...

a powiedz mi jeszcze co te Twoje % oznaczaja ?? w jakich jednostkach sie to wyraza??i za co tak dokladnie odpowiada ten %?? np mam auto x ze szpera 40% czyli co?? oswiec mnie :decayed:

Opublikowano

z tego co mi sie wydaje to temat nie dotyczy auta do sportu...

A kto pisał o aucie do sportu?

Opublikowano

. Audi to też motorsport, a szpery, blokady, podwójne torsen-y itd. poruszane są w tym temacie w kontekście sportowego zacięcia do jazdy.

motorsport, sportowe zaciecie do jazdy... nie tylko dupowozy...

nie wiem pewnie znowu zle cos przeczytalem ale jak dla mnie to oznacza ze zaczynamy rzezbic i to konkretne audi przestaje sluzyc do tego do czego zostalo stworzone...

jak dla mnie szukanie mniejszego poslizgu na sniegu i lodzie nie jest sportowym zacieciem do jazdy... a chyba o to chodzilo autorowi tego watku... dlatego poruszylem temat wtopy na sniegu... nie wiem czemu odebrales to jako offroad... chyba nikt ze zdrowym rozumem nie wjechalby audica w bloto... aczkolwiek filmy na youtubie udowadaniaja ze tak nie jest....

to jak z tymi %-tami??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...