Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nie chce jechać więcej jak 110-120km/h


marcelinho

Rekomendowane odpowiedzi

a rozwijając temat to czasami jest już problem przy "stówce" .wszystko wskazuję na turbinę bo po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy tyle że tylko do podanej prędkości.dziwi mnie to o tyle że na wyższych biegach przy rozpędzaniu niema żadnej oznaki zawieszania się turbo :mysli:.i to jest zagadka.wiem że będę musiał podłączyć VAGa ale niema mnie w domu więc może ktoś ma jakiś pomysł :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez vaga nie ma nawet co się zabierać za jakieś diagnozy, tym bardziej przez internet. Jedyne co to możesz zrobić to wyjechać gdzieś na traske i wymasować turbinę gazem, czyli kręcić na trójeczce od 1,5 do jakichś 3-3,5 tyś obrotów i generalnie auto poprzeganiać, jak się da to można parę razy do 4500 rpm pokręcić żeby wydech i turbo przedmuchać z sadzy. Szczególnie zimą gdzie na ogól kręcimy do 2000 rpm czyli jeździmy tzw PSJ warto od czasu do czasu aut przegonić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to coś innego?

Piszesz aby nie czarować przez internet a sam to robisz.

Podłącz vaga i wklej błędy, wtedy można myśleć.

Widzę, że z wawy jesteś, jak nie masz vaga, to odzywaj się na pw :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w mojej B5 AFN mam identyczny problem( auto zamulone po poprzedniej wlascicielce) u mnie pomoglo przedmuchanie samochodu na trasie. 3 bieg i kita tak gdzies do pow 4tys kilka razy. Na poczatku dochodzilm tylko do 2,5 tys teraz juz jest spokoj. Trzeba po prostu deptac troche ten silniczek bo zawor sterujacy praca turbiny po prostu malo uzywany na wyzszych obrotach zaczyna sie zacinac i wlasnie zgaszenie auta i ponowne odpalenie i wszystko wraca do normy sa tego objawem. Jezeli to co innego to wybacz. U mnie zadzialala taka metoda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karbonek ? Coś Ci znowu nie pasuje w mojej wypowiedzi ? :> Kolega zapytał co można zrobić poza vagiem, to mu napisałem :). Skoro auto po przepaleniu idzie normalnie to wysoce prawdopodobne jest że łapie notlaufa z powodu zasyfionego turbo. A przegonienie szczególnie zimą auta od czasu do czasu każdemu silniczkowi robi dobrze - przedmuc**je sadzę z wydechu/kata/turbiny.

:cool1:

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.

Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.

:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jutro zakopane-warszawa i będzie przegonienie w miarę możliwości myślę że do 4 tyś to tylko na trójce bo jak przekroczę 100km/h to już czekam tylko aż zacznie ledwo ciągnąć.zobaczymy.dzięki za rady i sugestie.tak Panowie.chciałem się dowiedzieć co mogę zrobić bez VAGa.jeśli to nie pomoże to zgłoszę się Karbonek na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem moze tkwic nie tylko w turbinie :gwizdanie: auto nie ma mocy, czy ma moc ale powyzej 3tys słabnie?? sprawdź na wstępie wężyki podciśnieniowe moze którys jest pęknięty :gwizdanie: auto ogólnie wkręca sie no obroty czy nie bardzo mu to wychodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynka,dwójka,trójka ogień do "paki" czwórka 110 i pedał do podłogi i do 140 dochodziłem ze dwie trzy min :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynka,dwójka,trójka ogień do "paki" czwórka 110 i pedał do podłogi i do 140 dochodziłem ze dwie trzy min :polew:

ja obstawiam że to problem z podcisnieniem :gwizdanie: na logach by to wyszło, ale mozesz posprawdzać sobie wszystkie wężyki moze którys sie zagiał tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Kowi87 co oznaczają problemy z podciśnieniem i jak to rozwiązać? wiadome że po Vagu wszystko wyjdzie ale chciałbym sie dowiedzieć czegokolwiek zanim to zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Kowi87 co oznaczają problemy z podciśnieniem i jak to rozwiązać? wiadome że po Vagu wszystko wyjdzie ale chciałbym sie dowiedzieć czegokolwiek zanim to zrobię

Sprawdź poprostu wszystkie mozliwe wężyki od turbo(te cienkie) przy ścianie grodzeniowej(grodziowej nie wiem jak to brzmi poprawnie) też, tylko dokładnie, ja maiłem pękniety minimalnie na wejsciu na gruche turbiny i juz auto nie jeżdziło jak trzeba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro do ok 100km/h auto ma moc to problemy z podcisnieniem raczej odpadaja... w AFN jak leci podcisnienie to nie ma mocy permenetnie i nic nie daje gaszenie auta (reset) bo gruszka stoi w miejscu w pozycji minimalna wydajnosc.

Tutaj typowy objaw notlaufa i radze uwazac na te "domowe" sposoby kitowania po obrotach.

Jesli zalozymy (a mozna z duzym prawdopodobienstwiem) ze zablokowane sa kierownice w turbo czyli cisnienie wytwarzane przez suszarke jest o wiele wyzsze niz to co komputer ma w mapach zapisane to znaczy sie ze turbina kreci sie o wiele szybciej niz to wynika z jej przeznaczenia.

W tym momencie to ilosc spalin decyduje o obrotach sprezarki bo geomeria sie poddaje.

Im wiecej obrotow tym wyzsze obroty. Im wiecej gazu...tym wysze obroty.

Mialem asow ktorzy pozbyli sie dobrej turbiny wlasnie w ten sposob...przegonili ja tak ze zdechla gdzies pomiedzy IV a V biegiem...

wiec radze UWAZAC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden co wie co mówi :)

A poważnie - chcesz coś wiedzieć bez Vaga to:

1. Weź latareczkę,

2. Skieruj ją na gruszkę na turbinie,

3. Poproś kogoś żeby odpalił auto

4. Obserwuj ramię gruszki, powinno "się wciągnąć" gdzieś o ponad centymetr, jak wciągnie się 3mm albo wcale to kierowniczki stoją.

5. Jak nie masz kogo poprosić żeby zapalił auto, to weź wężyk, nałóż na gruchę i użyj płuc do wytworzenia podciśnienia :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe powody:

1. problem z katalizatorem

2. różnica ciśnienia doładowania (turbo, sztanga turbo, zawór n75, dziura w dolocie)

3. gdy przepływka kona, wtedy jest większe spalanie i mułowate auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj miałem podpiąć vag ale warsztat był zamknikęty,przegoniłem audi i trudno powiedzieć czy to coś dało,jechałem na 3 biegu 3000 obr, normalnie,koło 4000 obr, już się zamulił,jechałem tak jakiś czas,czuć było jak popuszcza i znowu łapie muła,odczekałem chwile,zgasiłem zapaliłem i ponownie taki objaw,dalej jechałem długi odcinek tak koło 3500-4000 obr, puściło i potem już 150km/h bez problemu,ale nie wiem czy znowu nie będzie miał muła :disgust:wczoraj przegoniłem go troche i już po paru minutach czuć było jak łapie i puszcza ale puścił i gnał,dzisiaj rano jak jechałem na warsztat i wracałem to zaczęłem go gnać i miał muła,tak że myśle że dalej może zamulać a w piątek chce jechać do zakopca na narty :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze 300 zł w górę musisz liczyć za dokładne czyszczenie turbo z wyciągnięciem i zamontowaniem. Tak w ogóle to wsadź rękę pod sztangę turbo i spróbuj nią poruszać i będziesz wiedział czy łopatki zmiennej geometrii są zapieczone. Jak sztanga będzie ciężko chodzić (przycinać) to możesz spróbować rozruszać ją ręką a później dalej podczas jazdy. Następna sprawa to jazda na wysokich obrotach za dużo Ci nie da. Jak chcesz rozruszać turbo to daj trzeci bieg, jedziesz chwilkę 1,5 tyś obr i pedał w podłogę do 3-4 tyś obr, puszczasz gaz, hamujesz silnikiem do 1,5 tyś obr i tak kilka razy. Tylko w tedy kierownice będą ruszały się w pełnym zakresie lub próbowały się poruszać. Później możesz przegonić auto na wyższych obrotach i znowu to samo co na początku. Przy mocno zapieczonych kierownicach turbo jednak bez czyszczenia się nie obejdzie. Tak czy inaczej zrób logi żeby dokładnie wiedzieć w czym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...