adamus85 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Witajcie Słowem wstepu mam instalacje następującą: 1.reduktor - Tomasetto ARC(?) 2.sterownik - Stag 4 3.listwa wtryskowa - Valtek Problem jest nastepujący : na rozgrzanym do temperatury nominalnej silniku chce dynamicznie przyspieszyc ,wciskając gaz mocno wtedy sterownik zaczyna sygnałem dzwiekowym sygnalizowac brak gazu i przeskakuje na benzyne . jest tak za kazdym razem kiedy chce ostro przyspieszyc na gazie!Generalnie przy przyspieszaniu moge wcisnąc pedał do 50% bo jak walne do dechy to przeskakuje na benzyne . Czy ktos z was przerabiał taki problem? pozdrawiam
wojtek26 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Na poczatek to chyba masz parownik Tomasetto Artic to dobry parownik ale problem jaka średnice masz rurki z butli oraz najwiekszy problem to wtryski. Napisz czy to sie dzieje od poczatku czy dopiero teraz, kiedy były zmieniane filtry . Podłacz sie do komputera LPG i zrob screeny z ustawieniami i mapami
sylwiasty Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Witam! Czy sytuacja pojawiła się dopiero teraz przy niskich temperaturach zewnętrznych? Ja miałem podobnie jak przyszły mrozy. Okazało się, że pęd powietrza spowodowany wentylatorem (wisko kręci się cały czas) tak schładzał filterek gazu fazy lotnej (aluminiowy) oraz wąż zasilający listwę wtryskową, że temperatura gazu spadała bardzo nisko i sterownik w celu zabezpieczenia wtryskiwaczy przed uszkodzeniem przełączał automatycznie na benzynę. Ja sprawę rozwiązałem w ten sposób, że kupiłem otulinę do izolowania rur (takie rurki z pianki, jedną średnicę dobrałem do węża fazy lotnej a drugą do średnicy filterka) i założyłem na wąż między reduktorem a listwą wtryskiwaczy oraz na filterek. Przy okazji ociepliłem tą otuliną węże od płynu zasilające reduktor - dzięki temu zabiegowi dużo szybciej auto przełącza się na gaz (przynajmniej o połowę). Inny powód to może być zapchany filterek fazy lotnej. Ile masz przejechane od wymiany filtra?
marek34 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Ciśnienie Ci pada i dlatego przełącza. Trzeba podłączyć się do kompa i zobaczyć co się dzieje. Może filtry zapchane, może reduktor zdechł. A jak było wcześniej, dobrze jeździł ? Ten reduktor to szału nie ma, może mieć spore spadki. Trochę za słaby do tego silnika.
adamus85 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2010 Panowie dziekuje za odpowiedzi , instalacja jest po pierwszym przeglądzie okresowym po 10k km, działo się to od początku , mapa była sprawdzana i podobno jest ok!!nie mniej jednak podjade do gościa i podłacze sie do kompa ponownie . na instalacji przejechane jest jakies 14 k km! co do screenów mapy musicie mi dac troche czasu!!
sylwiasty Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Panowie dziekuje za odpowiedzi , instalacja jest po pierwszym przeglądzie okresowym po 10k km, działo się to od początku , mapa była sprawdzana i podobno jest ok!!nie mniej jednak podjade do gościa i podłacze sie do kompa ponownie . na instalacji przejechane jest jakies 14 k km! co do screenów mapy musicie mi dac troche czasu!! Kolego - jeśli dzieje się tak od początku to czemu ta instalacja jeszcze siedzi w tym aucie? Już dawno powinna zostać zdemontowana lub poprawiona. Prawdopodobnie reduktor sobie nie radzi lub są jakieś błędy w montażu. Pewnie instalacja niskobudżetowa i takie są tego efekty. Do tego dochodzi teraz niska temperatura na zewnątrz i masz tego efekty. Na samej mapie nie pojedziesz jeśli komponenty instalacji sobie nie radzą z silnikiem. A kalibracja była robiona na postoju czy w trakcie jazdy?
adamus85 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2010 kalibracja była wykonana w ten sposób ,że kazał mi przejechac okolo 20 km raz na benzynie raz na gazie ,jak wróciłem to podpiął kompa i sprawdził mape po czym stwierdził ze jest ok!
marek34 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 To żadna kalibracja. Na pewno jest to źle ustawione, to po pierwsze. Jeśli od początku są problemy, to jedź tam i niech wstawi Ci komponenty instalacje, które są przystosowane do silnika 150 KM w turbo i pełną sekwencją. To co masz teraz zamontowane nigdy nie będzie poprawnie działać. Do wymiany jest reduktor i wtryskiwacze.
Obsession Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Na poczatek to chyba masz parownik Tomasetto Artic to dobry parownik ale problem jaka średnice masz rurki z butli oraz najwiekszy problem to wtryski. Napisz czy to sie dzieje od poczatku czy dopiero teraz, kiedy były zmieniane filtry . Podłacz sie do komputera LPG i zrob screeny z ustawieniami i mapami czy średnica rurki ma duże znaczenie? rurka o jakiej minimalnej średnicy powinna być założona przy motorze 150KM?
adamus85 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2010 Byłem u majstra i poprawił wartości ciśnienia przełączenia nabenzyne - było za wysoko ustawione i podniósł troszke wartośc maxymalnego ciśnienia . na razie testuje...[br]Dopisany: 26 Grudzień 2010, 18:00_________________________________________________generalnie powiem tak : jak auto przez święta stało w garażu to wszystko było ok ,mozna było jeździc jak na benzynie. jak auto postało na mrozie nocke to sytuacja wróciła do normy . albo jest to problem instalacji albo moja Audica szybko sie przezwyczaiła do luksusów garażu i teraz stroi fochy Podobno z instalacją jest wszystko ,i po ustawieniu wartości ciśnień było ok . może teraz gdzieś coś przymarza i jest ponownie to samo?? nie wiem już :wallbash:
kaczmar13 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Podepnę się do tematu. Mam B5 96r AEB i ten sam problem. Instalacja Stag 4, reduktor Arktic przewód zasilający 8mm i wtryski MagicJet. Sytuacja wygląda tak samo. Przy niskiej temperaturze auto na gazie nie jedzie a przy wciśnięciu do oporu a czasem nawet i nie, wyrzuca na PB w wyniku zbyt dużego spadku ciśnienia. Moje autko jest po programie, do tego bez katalizatora i ze zmienionym dolotem ale sytuacja miała miejsce również w serii. Kumpel ma ten sam zestaw i ten sam efekt tyle że auto seria. Słyszałem że ten reduktor nie daje rady i będę go w najbliższym czasie zmieniał, ale może ktoś jeszcze będzie miał jakieś pomysły... Dodam że przy temperaturach na poziomie 20 stopni na plusie problemu nie ma żadnego, autko jeździ bez zarzutu. Zastanawiałem się jeszcze nad wielozaworem. Gaz do reduktora idzie przewodem 8mm, ale w samym zaworze rurka którą zasysany jest gaz, nie ma chyba nawet 6 mm... No i jeszcze ta temperatura gazu. Jaka wartość minimalna powoduje przełączenie na PB ? Czujnik temperatury gazu mam wbudowany w listwie wtryskowej MJ zamiast dedykowanego do Stag 4 i chyba trochę zaniża temperaturę gazu... Generalnie problemem wydaje się być temperatura. Wystarczy że auto postoi 2-3 godziny w garażu i problem znika....ale po krótkim czasie na mrozie z powrotem lipa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się