Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] płyn chłodniczy spod korka.pomóżcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:???: Witam.Jestem od niedawna na forum, dużo czytam-mało piszę :lol: ale i mnie spotkało nieszczęście... Autko mam super, ale męczy mnie jeden problem...niby tyle razy poruszany,a jednak mam cosik innego...Sprawa wygląda następująco. Mam autko od maja b.r. ze sprawdzonego źródła, więc nie oczekuję, że ktoś mnie na minę wsadził. Po 2 tygodniach użytkowania zacząłem miec problem z ubywaniem płynu chłodniczego g12. Początkowo prawie nie zauważalny...Po pewnym czasie zaczęło więcej znikać...nie widziałem wycieku,ale okazało się,że po prostu wylewa się spod korka zbiorniczka wyrównawczego (wymieniłem potem korek-nie pomogło)...dzieje się to jak pojadę kilkanaście minut z prędkością koło 150 km/h. Wtedy wyrzyguje mi prawie cały zbiornik, jak jeżdżę po mieście to ani kropli nie ucieka. Zacząłem ubytki uzupełniać wodą demineralizowaną, bo nie chciałem zbankrutować. Jeździłem po różnych warsztatach (tych dużych i tych malutkich) i nikt nie wiedział co to...gdybali:uszczelka pod głowicą,głowica...Brak jakichkolwiek objawów mogących o tym świadczyć. Sprawdzono wozik pod kątem ciśnienia w układzie chłodzenia - wszystko OK, sprawdzili zawartość dwutlenku węgla w płynie (wiele razy)- wszystko OK, temperatura cieczy chłodzącej nigdy nie przekroczyła 90 C. Trafiłem w końcu do renomowanego zakładu bosh, gdzie rozebrali układ chłodzenia na części i zrobili:sprawdzenie drożności wszystkich przewodów, drożność chłodnicy, działanie pompy wodnej, wymienili termostat, przeczyścili nagrzewnicę...I d*pa...ciągle to samo... POMÓŻCIE!!!!!!!!

[ Komentarz dodany przez: zdeniu: 2006-08-22, 21:47 ]

witam Cię kolego i zapraszam do działu Newbie

Opublikowano

No bo to prawdopodobnie uszczelka pod glowica. Robi sie cisnienie i wywala plyn.

Narazie nic innego mi nie przychodzi do glowy.

Opublikowano

też bym obstawiał uszczelkę pod głowicą..Na zimno nie pali Ci gorzej? Na bagnecie oleju albo u spodu korka wlewu oleju nie nie osadza Ci się taka paskudna szarawa maź? Nie przybywa oleju? A sam płyn chłodniczy i spód jego korka nie jest pokryty drobinkami oleju albo sadzy? A jak tak pogonisz niunię ok 150km/h to temperaturka nie skacze Ci ponad 90stopni? Hmmm, a może coś dziwacznego robi Ci się z termostatem???

Opublikowano

Flaha, nie koniecznie plyn musi isc do oleju zeby byl taki efekt czy odwrotnie.

Mialem taki przypadek w dieslu 1,6 od reno i uszczelke co troche zmienialismy.

Opublikowano

Dzięki chłopy za pomoc, ale uszczelka była wielokrotnie wykluczana (zawartość CO2 i sprawdzanie ciśnienia). Żadnych z wymienionych przez Was objawów nie ma. Auto jest jak nowe...tylko ten mały problem.termostat jest wymieniony na nowy. Temperatura jest zawsze ok.Czekam na nowe pomysły. :cry:

Opublikowano

mi takze ubywa plynu... jak wleje do maskimum to obnizy sie jego poziom nieco ponizej minimum i tak stoi... zauwazylem, ze plyn wylatuje rureczką przelewową w zbiorniczku wyrównawczym... nie wiem dlaczego. Moze wytwarza sie za duze cisnienie i wypycha go?

Opublikowano

a próbowałeś zrobić taki test: na ciepłym silniku (bo trzeba poczekać aż się włączy wiatrak) odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i czekaj. Jeżeli z wężyka tego przelewowego leci tylko woda to uszczelka powinna być GIT. Jeżeli po pewnym czasie zacznie lecieć z wodą powietrze czy inny gaz (bombelki), na bank potem wywali wodę ze zbiorniczka to chyba uszczelka siedzi. Tylko tak że woda nie miesza się z olejem a wzrost temperatury powoduje rozszerzenie się materiału (metalu w tym przypadku) i dostaje się powietrze do wody i rośnie ciśnienie co powoduje wylew wody ze zbiorniczka.

Tak mi tłumaczył gość który mi robił auto. Miałem taki objaw w VW Golf Mk II. Jedni mówili że to nie uszczelka a jeden gość tak zrobił i powiedział że bierze odpowiedzialność że to uszczelka i trafił w 10

A może po prostu jest pęknięty zbiorniczek, obejżyj go dokładnie.

Sąsiad miał pęknięty i jak zimny to git a jak ciepły to lało się z niego. Ciśnienie w układzie jest spore i to rozepchało zbiorniczek, na pierwszy rzut oka niewidoczne (cieniuteńka kreseczka) a jednak płyn leciał.

Opublikowano
a próbowałeś zrobić taki test: na ciepłym silniku (bo trzeba poczekać aż się włączy wiatrak) odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i czekaj. Jeżeli z wężyka tego przelewowego leci tylko woda to uszczelka powinna być GIT. Jeżeli po pewnym czasie zacznie lecieć z wodą powietrze czy inny gaz (bombelki), na bank potem wywali wodę ze zbiorniczka to chyba uszczelka siedzi. Tylko tak że woda nie miesza się z olejem a wzrost temperatury powoduje rozszerzenie się materiału (metalu w tym przypadku) i dostaje się powietrze do wody i rośnie ciśnienie co powoduje wylew wody ze zbiorniczka.

Tak mi tłumaczył gość który mi robił auto. Miałem taki objaw w VW Golf Mk II. Jedni mówili że to nie uszczelka a jeden gość tak zrobił i powiedział że bierze odpowiedzialność że to uszczelka i trafił w 10

A może po prostu jest pęknięty zbiorniczek, obejżyj go dokładnie.

Sąsiad miał pęknięty i jak zimny to git a jak ciepły to lało się z niego. Ciśnienie w układzie jest spore i to rozepchało zbiorniczek, na pierwszy rzut oka niewidoczne (cieniuteńka kreseczka) a jednak płyn leciał.

Ludzie! Nigdy nie odkręcać korka chłodnicy czy też zbiorniczka wyrównawczego na gorącym silniku. :!: :!: :!:

Opublikowano
Ludzie! Nigdy nie odkręcać korka chłodnicy czy też zbiorniczka wyrównawczego na gorącym silniku.

dlaczego???

Opublikowano

Jak zrobisz to szybko to się poparzysz, po prostu wyleci gorąca woda pod ciśnieniem,

ale jak poluźnisz stopniowo korek i poczekasz aż ujdzie ciśnienie to da się to zrobić. Widziałem to jak zrobił mechanik w Golfie którego miałem. Niewiem może w audi nie da się tego zrobić.

Opublikowano

trzeba zrobic dokladnie tak jak mowisz i bedzie ok. AUDI i VW to ten sam koncern, te same silniki... wiec jest bardzo podobnie ;-)

Opublikowano

Kaktus, WItam.

Mam Audi b5 1998 r 1,9 tdi i mam dokładnie ten sam problem co Ty.

Uszczelka jest ok w oleju nie widac oznak wody a w wodzie oznak oleju:-(Znalazłes rozwiązanie tego problemu?Napewno to nie jest termostat?Już sam nie wiem co to może być.Byłem w autoryzowanym servisie audi we Wrocku i wykluczyli uszczelke(ale nie zostawilem go na zdiagnozowanie bo ceny sa okrutne.Boli mnie straszm\nie to ,ze nie moge zrozumiec dlaczego plyn g12 wypływa dolną rurką(tą od korka)Jak coś bedziesz wiedział to daj znać.Jak znalazłes rozwiazanie to podaj numer to zadzwonie.Dzięki :???:

Opublikowano

To, ze nie ma oleju w plynie i plynu w oleju nie wyklucza tego, ze padla uszcelka.

plyn g12 wypływa dolną rurką(tą od korka)

Co to za rurka :?: :?: Ma ktos zdjecie tego :?:

Opublikowano

miałem to samo w oplu i nie była to uszczelka głowicy tylko pompa wody

Opublikowano

Ta rurka umieszczona jest pod zbiorniczkiem płynu chłodzacego na dole a raczej jest to integralna część.Zaraz zropbie foto i umieszcze.

[ Dodano: 2006-09-15, 21:49 ]

Pompa wody odpada bo wymienili mi ją nie dawno podczas gdy zmieniałem rozrząd w autoryzowanym serwisie.Chyba ,że walnieta jest nowa.

Opublikowano

miałem takie objawy kiedys w golfie

przyczyną była przytkana chłodnica

oczywiscie nie była całkiem zatkana , przelot był lecz za mały

wymieniłem chlodnice i ustapiło

ale piszesz ze sprawdzana była więc nie wiem

[ Dodano: 2006-09-15, 23:51 ]

Pompa wody odpada bo wymienili mi ją nie dawno podczas gdy zmieniałem rozrząd w autoryzowanym serwisie.Chyba ,że walnieta jest nowa.

co do nowych pomp to bywa różnie

jeżeli montowałeś jakis zamiennik nie oryginał to zdarza się że łopatki wirnika są mniejsze niz w oryginale i nie ma przez to takiego obiegu jak powinien byc :cool:

Opublikowano

zrobie zdjecie tego i wrzuce tutaj, ale jest ona od spodu zbiorniczka wyrównawczego plynu chlodzacego (jak sie patrzy od strony chlodnic, nie od strony kierowcy). Ja Sprawdzilem uszczelkę na korku, wymienilem ją, zalozylem wezyk z małą buteleczką na ten krócieć przelewowy i obserwuje czy buteleczka sie napełnia (czy wywala korkiem, przelewem). Jak narazie chyba sie uspokoiło, albo mniej jezdze (w co wątpie).

Tak wogole bylem u speców co gaz zakłądają i na rozgrzanym silniku zmierzyli mi taką "gruszką" z niebieskim płynem czy nie mam dwutlenku wegla w plynie i nie ma! Wiec na 99,9% wykluczyli padniętą uszczelkę pod głowicą. Lecz nie wiedza oni jak to jest w dieslu, czy tez dwutlenek wegla sie pojawia w cieczy chlodzacej tak jak w benzynie...? Zna ktos sie na tym? Czy w dieslu tez mozna okreslic taką metodą (wykluczyc) strzeloną uszczelkę pod glowicą?

Dodam jeszcze ze z ubywającym plynem zrobilem juz ponad 15tys km (w ciagu miesiaca) i jesli by byla uszczelka uwalona to by juz dawno strzelila, bo predkosci przelotowe czesto sa powyzej 200 :twisted:

Pozdrawiam

Opublikowano

Racja po lewej stronie, stojac twarza do przodu auta pod zbiorniczkiem wystaje kawalek rureczki (czesci zintegrowanej) dlugosci 2-3 cm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...