Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Czyszczenie zaworu recylkulacji spalin


pesieka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moja A4 ładnie kopci na czarno przy wciśniętym gazie :>, dosyć mocno też czuć spaliny podczas, jazdy jak i na postoju. Kupiłem sobie VAG-a żeby sprawdzić co jest grane ale jeszcze go nie podłączyłem do laptoka bo go nie mam a nie mam od kogo pożyczyć wiec zamierzam kupić ;)

Postanowiłem wiec na chybił trafił zacząć od zaworu recylkulacji spalin EGR. Kupiłem w ASO dwie uszczelki: 068 131 547 B, 068 131 547 D koszt 21 PLN za dwie. Moje pytanie jest takie.

Czy jak już wyczyszczę i będę chciał zamontować zawór to jest jakaś różnica którą stroną założę uszczelki?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz jak to zrobić:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,9455.0.html

A założenie uszczelki i oringu jest z tego co pamiętam bez różnicy - zresztą nawet gdyby była to byłoby to jakoś oznaczone i odwrotnie być nie włożył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak już wyczyszczę i będę chciał zamontować zawór to jest jakaś różnica którą stroną założę uszczelki?

Pozdrawiam

Nie ma! Jaką stroną nie założysz, będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zawór EGR jest zawieszony w pozycji otwartej to wtedy zmniejsza się dynamika silnika (bo ciągle dostaje spaliny do kolektora ssącego z powietrzem doładowanym) i lubi sobie poddymiać z wydechu, jeśli jest zawieszony w pozycji zamkniętej to wtedy same plusy :) poza tym, że dłużej się nagrzewa zimny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem, masz opis jego diagnostyki w tym linku - grupa 003 BS :

http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

najlepiej zawór zaślepić w cholerę i puścić wężyk odmy pod silnik - wtedy mamy pewność, że silnik nie cierpi, mamy suchy dolot i nie przejmujemy się tymi pierdołami ale... zaraz mnie opiep....szy za te porady pewien forumowicz... ja wiem który a Wy koledzy albo się domyślacie albo kombinujcie albo zaraz się ujawni pisząc komentarz do mojej wypowiedzi :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy to czytałem o tym zaślepianiu i jestem za tym żeby tak zrobić, nie jestem mechanikiem ale coś tam potrafię sobie zrobić przy aucie. Autko mam do jazdy i muszę mieć je sprawne codziennie bo żyję z tego i nie mam jak oddać go do mechanika żeby przeczyścił mi cały EGR i kolektor ssący bo musiał bym oddać na cały dzień o ile się nic nie wys...a przy robocie co sami już wiecie z własnych autopsji :wink4:

Czym najlepiej zaślepić? Miedź, aluminium ... ??? Jest na forum jakiś poradnik jak to zrobić? bo szukam i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem przeciwnikiem zaślepiania, nie po to on jest żeby go zaślepiać :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też myśle o zaślepieniu tego czegos tylko nie wiem w którym miejscu dokładnie dać tą zaślepke, mógłby ktoś poradzić jakaś fotką :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...