Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Sztanga turbiny i wtryski


goldi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów. To ja jeszcze zadam takie pytanie jeśli jest przeładowanie turbiny silnik zamula np przy 3 tyś obrotów lub łapie notlauf to jeśli rozrusza sie sztangę turbiny i przegoni auto a będzie dalej ten sam problem to już jest ewidętnie turbina do czyszczenia lub regeneracji ? czyli to że sztanga pracuje w swoim zakresie skoku to nic nie dało dalej łopatki są zapieczone.

Jeszcze jedno pytanie np korekcje w grupie 13 czyli wtryski jeśli jest dużo rozbieżność +- czy oprócz samych wtrysków co z sekcją w pompie wtryskowej można to sprawdzić w grupie 18 i 23 chodzi o VP37 nie pompowtryski może ktoś ten temat jakoś rozwinąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo można zrozumieć co zrobiłeś z turbiną, aby ją rozruszać... Jeśli silnik wchodzi w tryb awaryjny z powodu przeładowania to masz problem z podciśnieniem, N75, VACUM lub zapieczone kierownice.

Więcej możesz dowiedzieć się wykorzystując VAGa co jest konieczne, żeby nie wymieniać sprawnych części w aucie.

Co do pompy VP to jest ona rotacyjną. Oznacza to to, że posiada jeden tłok w sekcji toczącej na wszystkie cylindry silnika.

Inaczej mówiąc jeden tłok pompy wytwarza ciśnienie i tłoczy ropę do wszystkich twoich wtryskiwaczy, więc korekcje zależą przeważnie od stanu końcówek wtryskiwaczy oraz ciśnienia sprężania danego cylindra. Czasami zamiana miejscami polepsza korekcję.

Kanał 018 i 023 nie obsługiwany jest w VP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zgadzam sie z toba,jesli chodzi o sekcje to sa dwie na cylindry 1-3 i 2-4.Kupowalem pompe i nie byla zablokowana i musialem nalac do niej strzykawka ropy zeby,podczas krecenia kolem(recznie) kapalo z 1 i 3 wtrysku i zgadzalo sie na znaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

goldik jest coś takiego jak interpunkcja :gwizdanie:. Wtedy znacznie łatwiej się czyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli to że sztanga pracuje w swoim zakresie skoku to nic nie dało dalej łopatki są zapieczone

nie ma takiej opcji aby przy sprawnie pracującej sztandze były zapieczone kierownice spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek właśnie o taką odpowiedz mi chodziło,tylko dziwne jest to że po rozruszaniu sztangi turbiny w golfie 4 auto dalej łapie notlauf pewnie N75 jest padnięty.

Natomiast co do drugiego mojego pytania to logując grupę 13 statyczne nie mamy pewności czy wina bardzo rozbieżnej korekcji leży po stronie końcówek wtrysków czy też samej pompy wtryskowej nie ma możliwości tego sprawdzenia ?

Jeszcze jedno moje pytanie jeśli chodzi o pompowtryskiwacze sprawdzamy je w grupie 13 ,18,23 czyli tak zwane bipy może z was ktoś bardziej rozwinąć temat jeśli chodzi o samą diagnozę pompowtryskiwaczy dzięki wielkie pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rozruszanie sztangi - wcale nie musi oznaczac ze regulacja cisnienia doladowania bedzie dobra.

2. Trzeba miec duzo szczescia zeby po 013 zdiagnozowac pompe wtryskową.

Tyle ode mnie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log 013 jest zagadkowy, jak ktoś ma jakieś ciekawe przypadki i wie co było nie tak niech się pochwali, wie ktoś ile wynosi okres jednego cyklu pracy w logu 013? ja mogę pokazać piękne skoki korekcji występujące cyklicznie(falowanie korekcji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne jest to że po rozruszaniu sztangi turbiny w golfie 4 auto dalej łapie notlauf pewnie N75 jest padnięty.

padnięcie N75 (ale tego podciśnieniowego - czyli każdego za wyjątkiem N75 przy silniku o oznaczeniu AGR) w Golfie 4 jest tak rzadkie, że aż mało prawdopodobne. Podmień sobie N18 w miejsce N75 i zobaczysz, że nic nie ulegnie zmianie. N75 to ostatnia rzecz, której w Golfie 4 bym się czepił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log 013 jest zagadkowy, jak ktoś ma jakieś ciekawe przypadki i wie co było nie tak niech się pochwali, wie ktoś ile wynosi okres jednego cyklu pracy w logu 013? ja mogę pokazać piękne skoki korekcji występujące cyklicznie(falowanie korekcji)

Jestem ciekawy :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zgadzam sie z toba,jesli chodzi o sekcje to sa dwie na cylindry 1-3 i 2-4.Kupowalem pompe i nie byla zablokowana i musialem nalac do niej strzykawka ropy zeby,podczas krecenia kolem(recznie) kapalo z 1 i 3 wtrysku i zgadzalo sie na znaku.

VP37 - osiowa pompa z 1 tłokorozdzielaczem (4 cylindrowe TDI)

VP44 - promieniowa pompa z 3 tłoczkami (V6 TDI)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a co sądzicie o tej korekcji

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/goldi-76_30854.html

dodam że autko nie dymi pali w największe mrozy nie ma żadnych problemów jest jedynie lekkie przymulenie przy 3 tyś obrotów spowodowane delikatną jazdą przez warunki zimowe.Jeszcze dodam że tankuje tylko na shellu i raz na jakiś czas dolewam stp do czyszczenia wtrysków :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sztanga chodziła bez jakichkolwiek zacięć i dalej było przeładowanie , po wyczyszczeniu na błysk części gorącej turbiny problem przeładowywania zniknął :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a co sądzicie o tej korekcji

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/goldi-76_30854.html

dodam że autko nie dymi pali w największe mrozy nie ma żadnych problemów jest jedynie lekkie przymulenie przy 3 tyś obrotów spowodowane delikatną jazdą przez warunki zimowe.Jeszcze dodam że tankuje tylko na shellu i raz na jakiś czas dolewam stp do czyszczenia wtrysków :>

Jeśli wszystko w aucie jest sprawne to z takimi wtryskami powyżej 3,5 tys.obr czuć przeważnie lekkie przymulenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek przymulenie mam z turbiny błąd 519 nie ma jak przegonić autka przez śnieg teraz jezdziłem trochę wolniej

Także takie pytanie dotyczące mojej korekcji wina pompy wtryskowej czy końcówek wtrysku ? szkoda że nie można odczytać wszystkich czterech wartości.Generalnie można było by podmienić wtryski i bym wiedział gdzie jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem na myśli twojego przypadku, wklepałem to patrząc globalnie. :>

Nie jesteś w stanie vagiem zdiagnozować pompy, wtrysków i mieć pewność że jedno z dwóch jest do wymiany. Należy pamiętać, że na korekcje składa się również stan zużycia silnika, czyli stopień sprężania. Jeżeli przełożysz najgorszy wtrysk w inny cylinder, a korekcja nie poprawi się to znaczy, że wina wtrysku. Jeśli zmienią się korekcje to świadczy o zużyciu danego cylindra.

Tyle mogę pomóc...

P.s.Podobno paliwo ma też duży wpływ na korekcje - ja osobiście nigdy nie zauważyłem tej różnicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na korekcje ma również wpływ nastawnik ;)

i nagar w komorze spalania oraz stopien wypracowania sprezyn zaworowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik jest serce układu stabilizacji obrotów biegu jałowego, w hierarchii u mnie zajmuje drugie miejsce :kox:

1-wtryski, lejące robią nagar dużo bardziej?

2-nastawnik

3-sprawność pompy i G80

4-kompresja, różnica ilu bar na zdrowym silniku to +/-0,5 w logu 013?

5-ogólne zużycie silnika, rozrząd oraz sprężyny zaworów, nagar

A może inna kolejność? Ja w walce z korekcjami zaplanowałem sprawdzenie i ustawienie ciśnień wtrysków oraz wyczyszczenie nastawnika tylko nie wiem od czego zacząć :mysli: G80 też jest podejrzany, no bo wszystkie korekcje zmieniają się że tak powiem gęsiego :)

U mnie takie krzaki w logu 013 wychodzą:

http://img11.imageshack.us/img11/4503/zimnysilnikponocy.png - silnik zimny zapalony od razu po nocy

http://img715.imageshack.us/img715/9206/98880928.png - po rozgrzaniu

http://img152.imageshack.us/img152/5572/77769633.png - po rozgrzaniu innego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując jeśli korekcje będę bardzo rozbierzne chyba najlepiej zacząć od regeneracji pompy wtryskowej a dopiero póżniej zająć się wtryskami do póki z autem nic się nie dzieje to nie ruszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...