olo-sline28 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 (edytowane) NASTAWY PODSTAWOWE :Przed wykonaniem nastaw robimy skan, jeżeli pojawią się błędy kasujemy je i sprawdzamy ponownie czy powróciły jeśli tak usterki muszą zostać naprawione.UWAGA !!! jest to warunek konieczny aby wykonać nastawy podstawowe.Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.Brak zapisanych błędów w sterowniku.Uruchamiamy silnik, kllimatyzację ustawiamy w tryb AUTO:Wchodzimy w 08 klima ---> 04 - Basic SettingsPotwierdzamy Wpisujemy numer grupy 001 i klikamy [Go]Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych.Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.Jeszcze raz dla pewności sprawdzamy czy nie pojawiły się błędy i kończymy pracę VAG-a.Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji.POMOCNE TEMATY Z FORUM :WYMIANA I CZYSZCZENIE :http://a4-klub.pl/index.php?/topic/45281-wymiana-adaptacja-nastawy-klimatronika-a4-b6-b7/#entry622101http://a4-klub.pl/index.php?/topic/202222-naprawa-oraz-czyszczenie-silniczkow-silownikow-klap-klimatronika/#entry2811482http://a4-klub.pl/index.php?/topic/119271-bledy-silnikow-klap-nagrzewnicy-rozmieszczenie-opis-nastawy-podstawowe/page-5?p=4211482#entry4211482http://docs4.chomikuj.pl/2331806091,PL,0,0,Klimatronik-silniczki.docxPoniżej rysunki poglądowe silniczków klap. oraz fotka z mojej A: Nie sfotografowałem silniczka po stronie kierowcy, bo tam jest tylko jeden i nie ma możliwości pomylenia sięCo do oznaczeń. Wszystkie mają ten sam początek: 8E1 820 511 oraz oznaczenie literowe (podane na końcu, a w nawiasie oznaczenie następnika - jeżeli występuje):2 - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71] - F (M)3 - silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski [V113] - D (L)4 - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony [V107] - B (J)5 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury lewy - czerwony [V158] - G6 - silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi - biały [V70] - K7 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury prawy - fioletowy [V159] - HSILNICZKI STEROWANIA KLAPAMI KLIMATRONIC :Audi A4 B6 (2001-2004r.) Audi A4 B7 (2004-2008r.) 8E1820511 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury LEWY - czerwony (V158) 8E1820511A - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury PRAWY - fioletowy (V159) 8E1820511B - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony (V107) 8E1820511C - silnik nastawczy klapy w przestrzeń na nogi - biały (V70) 8E1820511D - silnik nastawczy obiegu zamkniętego powietrza - niebieski (V113) 8E1820511F - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski (V71) Jak widać, te silniczki, które padają najczęściej doczekały się swoich nowszych wersjiKażdy silniczek jest zasadniczo identyczny - różni się jedynie ramieniem, którym obraca, więc możliwe jest na przykład przełożenie potencjometrów między kolorami*************************************************************************************************************************************Post kolegi Dajmon Czytając te wszystkie wypowiedzi, to jedna rzecz mnie zastanawia. Nie widziałem w żadnym poście choćby jednego screen'a z Vag'a reprezentującego przedstawione czujniki temp. i ich wartości aktualnie odczytane. Ja próbuję u siebie w samochodzie wytłumaczyć dla siebie choćby, dlaczego temp. na FIS'ie jest kalkulowana i czy również jest u Was kalkulowana:Temp. na FIS'ie - kalkulowana - Audi A4 B6/B7 - Audi A4 Klub Polska Mając tą informację, można wówczas ocenić z jaką temp. klimatronik ma do czynienia i podaje zimne lub gorące powietrze. Oczywiście należy zauważyć, że potencjometry w silniczkach nie są poprzecierane lub dźwignie i odpowiadające im "bieżnie ślizgowe" nie zacinają się - lekko pracują/poruszają się. ------------------------------------------------------------ Dzisiaj rano przed uruchomieniem silnika sprawdziłem kilka rzeczy. Zrobiłem screen'y. Przedstawiają one klapy jak poniżej. Może komuś się przydadzą te informacje. Może takie same nastawy macie i Wy. Screen'y poniżej to uruchomiony silnik. Analizowałem załączanie przycisku Econ na klimatroniku. Econ _OFF Econ_ON Nie wiem co oznacza 44.4%, które miałem cały czas podczas uruchomionego silnika. Na screen'ie poniżej występuje komórka, w której jest temperatura 21st.C Jak widać z "labelki", jest to "Dash Panel Temp. (G65)". Dodam, że klimatronik ustawiony miałem na 19st.C Nie wiem co reprezentuje określenie "Dash Panel Temp. (G65)". Czy jest ono prawidłowo określone dla wartości przedstawianej w stopniach celcjusza, tzn. czy jest to G65. Czytałem że ten G65 związany jest z ciśnieniem w obiegu klimatyzacji, a tu mam temperaturę. Interesuje mnie jeszcze jedno. Gdzie mogę znaleźć na VAG'u temperaturę wewnątrz pojazdu z uwagi na ustawioną temp. 19st.C na klimatyzatorze. ---------------------------------------------------------------- Wychodzi na to, że: 011,0,Dash Panel Temp011,1,Click For Info,,Readout of dash panel temperature sensor -G56 in °C011,2,Click For Info,,Speed of temperature sensor blower -V42 in rpm\nabove 2000 rpm - blower speed OK\nbelow 2000 rpm - blower -V42 not moving freely, replace011,3,Click For Info,,Coolant temperature in °C received from data bus system011,4,Click For Info,,Operation of output to increase idling speed\n= off - no increase in idling speed requested by operating and display unit -L255\n= on - increase in idling speed requested by operating and display unit -J255. Więc w "labelce" w moim VAG'u jest błąd i powinien być G56 zamiast G65. Czujnik G56 z poniższej rozpiski: to czujnik temp. wewnętrznej i znajduje się (pewnie wiecie) za kratkami klimatronika. Coś mi się wydaje, że ten czujnik temp. , pewnie termistor (zalutowany) jest winowajcą zaniżania lub zawyżania temperatury. --------------- Tutaj znalazłem tez info na temat G56: Forum AUDI TECH TEAM - czujnik temperatury tablica przyżądów G56 tylko że to A6 C6 -------------------------- I jeszcze jeden błąd w labelce, tuż obok temp. jest podana wartość obrotów wentylatorka, który zasysa powietrze z wnętrza samochodu: 011,2,Click For Info,,Speed of temperature sensor blower -V42 in rpm\nabove 2000 rpm - blower speed OK\nbelow 2000 rpm - blower -V42 not moving freely, replace Gdy ten V42 ma powyżej 2000rpm/min (above 2000), to jest OK. Gdy ma poniżej (below) 2000rpm/min to do wymiany lub do przeczyszczenia (np. łożysko, zaciera się). Edytowane 9 Grudnia 2015 przez wrclaguna
wrclaguna Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Napisz dokladniej o co chodzi ? ktore silniczki nagrzewnicy ci błedami sypią
olo-sline28 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2010 Chodzi mi dokładnie ten który jest koło pedału gazu z prawej strony od czego on jest cały czas rozmawia,czy to nie jest od nawiewu lewej strony ???
wrclaguna Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Podepnij VAGA sprawdz jaki blad jest w klimatyzacji i moze przy okazji zrob nastawy podstawowe
fahur Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam czy ktos posiada rysunek z śilnikami nagrzewnicy gdzie sie znajdują ??????? Silniczki nastawcze nawiewów (zakładam, że o te Ci chodzi) znajdziesz po zdjęciu schowka pasażera (5 sztuk) oraz jeden po stronie kierowcy, po zdjęciu pokrywy nad nogami. Jeżeli masz wersję angielską auta, to masz odwrotnie :-)
fahur Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Poniżej rysunki poglądowe silniczków klap. oraz fotka z mojej A: Nie sfotografowałem silniczka po stronie kierowcy, bo tam jest tylko jeden i nie ma możliwości pomylenia się :-) Co do oznaczeń. Wszystkie mają ten sam początek: 8E1 820 511 oraz oznaczenie literowe (podane na końcu, a w nawiasie oznaczenie następnika - jeżeli występuje): 2 - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71] - F (M) 3 - silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski [V113] - D (L) 4 - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony [V107] - B (J) 5 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury lewy - czerwony [V158] - G 6 - silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi - biały [V70] - K 7 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury prawy - fioletowy [V159] - H Jak widać, te silniczki, które padają najczęściej doczekały się swoich nowszych wersji Każdy silniczek jest zasadniczo identyczny - różni się jedynie ramieniem, którym obraca, więc możliwe jest na przykład przełożenie potencjometrów między kolorami.
olo-sline28 Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Opublikowano 3 Lutego 2011 dzeki za odpowiedz i za foty,zabiore sie do roboty ale 1 co to podepne go jescze raz pod komp zobaczymy co powie
fahur Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 VAG to podstawa ;-) Możesz spróbwać po kasowaniu błędów zrobić nastawy podstawowe klimatronika. On wtedy "uczy się" na nowo oporności potencjometru i może się poprawi. Z doświadczenia jednak wiem, że na krótko to zdaje egzamin :-|
OQS Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Witam. Mam ten sam problem, któryś z silniczków cały czas pracuje, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Planowałem wymontować schowek, zobaczyć który to i go wyczyścić. I tu moje pytanie: czy dam rade to zrobić jeśli nie mam dostępu do vaga? czy po każdym demontażu trzeba robić nastawy podstawowe?
fahur Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Mam ten sam problem, któryś z silniczków cały czas pracuje, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Planowałem wymontować schowek, zobaczyć który to i go wyczyścić. I tu moje pytanie: czy dam rade to zrobić jeśli nie mam dostępu do vaga? VAG powie Ci, który to będzie silnik (lub silniki) i łatwiej będzie go zlokalizować. U mnie np. cały czas "gadał" od klapy rozmrażania, a VAG pokazał również, że silniczek od zamkniętego obiegu powietrza też nawala. Z drugiej strony, jak już będziesz się do nich dobierał, możesz przeczyścić wszystkie (a przede wszystkim potencjometry) - na pewno nie zaszkodzi. czy po każdym demontażu trzeba robić nastawy podstawowe? Po demontażu to pewnie nie koniecznie, ale jak już będziesz dotykałpotencjometr to na pewno (klimatronik musi zapisać sobie zakresy działania silniczków). Dobrze by było też błędy wykasować, więc VAG is a must ;-)
OQS Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Dobrze że zacząłem przeglądać te tematy bo myślałem że tylko zajrzę za schowek, zobaczę który ciągle kręci, zdejmę, wyczyszczę, założę i gotowe. A to się okazała bardziej skomplikowana operacja bo muszę sobie dostęp do VAGa zorganizować. Dzięki za odpowiedź.
fahur Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Dobrze że zacząłem przeglądać te tematy bo myślałem że tylko zajrzę za schowek, zobaczę który ciągle kręci, zdejmę, wyczyszczę, założę i gotowe. A to się okazała bardziej skomplikowana operacja bo muszę sobie dostęp do VAGa zorganizować. Samo "bawienie się" VAGiem nie jest zbyt skomplikowane. Większy problem upatruję w samych silniczkach. W plastikowej obudowie jest schowany silniczek, potencjometr oraz przekładnie, do których jest przymocowane ramię, które obraca daną klapą. O ile silniczki są mało awaryjne, to ten potencjometr najczęściej zawodzi. I jeszcze, żeby było ciekawiej, najtrudniej go doprowadzić do porządku, bo styki i powierzchnia rezystancyjna są schowane pod kapselkiem, którego nie da się ściągnąc, więc trzeba odginać, żeby wlać tam jakie kolwiek czyścidło (szuwax przeznaczony do potencjometrów, np. PR). Dzięki za odpowiedź. No prob.
MAYESTIC Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Witam panowie mam ten sam problem muszę wyczyścić silniczek V71 ale nie mam pojecia jak sciagnac schowek jak się do niego zabrać z której strony ?
fahur Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Witam panowie mam ten sam problem muszę wyczyścić silniczek V71 ale nie mam pojecia jak sciagnac schowek jak się do niego zabrać z której strony ? Otwierasz schowek i tam masz trzy śruby do odkręcenia od dołu, tak jak by na brzegu schowka. Kolejne dwie masz nad nogami po lewej i prawej stronie. Wcześniej ściągasz osłonę od strony drzwi. Później rozłączasz oświetlenie i schowek zostaje Ci w rękach :-)
mily11 Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Mam ten sam problem. Przy zmianie temperatury na wyświetlaczu klimatronika czy w górę czy w dół ciągle leci gorące powietrze. Muszę wyjąć schowek i zobaczyć czy te silniczki pracują. Dzięki za pomoc
verpa Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Mam ten sam problem. Przy zmianie temperatury na wyświetlaczu klimatronika czy w górę czy w dół ciągle leci gorące powietrze. Muszę wyjąć schowek i zobaczyć czy te silniczki pracują. Dzięki za pomoc daj znać który to silniczek, bo mam taki sam problem
fahur Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Mam ten sam problem. Przy zmianie temperatury na wyświetlaczu klimatronika czy w górę czy w dół ciągle leci gorące powietrze. Muszę wyjąć schowek i zobaczyć czy te silniczki pracują. Dzięki za pomoc daj znać który to silniczek, bo mam taki sam problem Na moim rysunku 5 lub 7, w zależności, z której strony leci Ci gorąc.
verpa Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 wszędzie leci albo zimne (jak ustawione jest na LO) albo wściekle gorące (od 18 do HI). Lipa jak dwa do wymiany :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się