Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Brak mocy - dwa błędy


alf

Rekomendowane odpowiedzi

dam znać :good:[br]Dopisany: 15 Styczeń 2011, 23:32_________________________________________________Rano sprawdziłem węże i jest ok. Na próbę poruszałem ''sztangą'' i pojechałem na giędę kupić N75. Wracałem autostradą i o dziwo żadnych problemów, auto ciągnęło aż do domu. I teraz pytanie, czy jest możliwe żeby ten n75 się zawieszał i powodował brak mocy, czy raczej sztanga się zacina. Dzisiaj jadę w trase i teraz nie wiem, czy wymienić ten n75 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kilka powodow tych bledow

1 weze dolotowe weze cisnienia od egr

2 czujnik cisnienia i temperatury w tym silniku jest 2 w 1

3 nieszczelnosc turbiny -bardzo sporadyczny blad ale zadarza sie 2011_01_15_16_26_42.jpg

ale glownym powodem takich zachowan silnika jest niestety na 99przypadkow turbina ktorej wiesza sie geometria przy spokojnej jezdzie ma egr czas wysterowac i nie bedzie bledu ale przy szbyszm przyspieszaniu wywala blad czujnik cisnienia albo turbiny

w kilku przypadkach zadrza sie ze to egr albo czujnik cisnienia (map sensor) ale to sporadyka

zrob tak poruszaj sztanga na maxa w dol i gore i tak dobrych kilkanascie razy potem pojezdzij bardzo dynamicznie czyli przyspieszanie i zwalnianie i znow przyspieszanie na rozgrzanym silnikui nie zaluj mu gazu przy przyspieszaniu obr od 1900 - 3500 w tym zakresie sie trzymaj

i jesli to turbawa zobaczysz duza roznice w przyspieszaniu po kilku razach i blad sie nie pojawi ale to moze byc tymczaswoe do porzadneg wyczysczenia i wywazenia turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem N75 i rozruszałem sztange. Zobaczymy jaki efekt. Dam znać czy pomogło. Dzięki za pomoc panowie :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale glownym powodem takich zachowan silnika jest niestety na 99przypadkow turbina ktorej wiesza sie geometria przy spokojnej jezdzie ma egr czas wysterowac i nie bedzie bledu ale przy szbyszm przyspieszaniu wywala blad czujnik cisnienia albo turbiny

W AHU nie ma sie co zawieszac bo tam jest zwykłe turbo WG bez zmiennej geometrii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale glownym powodem takich zachowan silnika jest niestety na 99przypadkow turbina ktorej wiesza sie geometria przy spokojnej jezdzie ma egr czas wysterowac i nie bedzie bledu ale przy szbyszm przyspieszaniu wywala blad czujnik cisnienia albo turbiny

W AHU nie ma sie co zawieszac bo tam jest zwykłe turbo WG bez zmiennej geometrii

nie wiem jak jest w ahu napisalem ogolnie czego to moze byc przyczyna jesli nie ma zmiennej geometrii to zostaje czujnik g72 cisnienia i temperatury oczywiscie jesli wsztykie wezyki dolotowe sa szczelne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zrobiłem trasę 800 km i nie było problemów. Komplet na pokładzie plus bagaże i nie było słabych momentów. Stawiam na n75, bo był wymieniony jako ostatni i pomogło :good: Jak pisałem wcześniej, wszystko było przy okazji wymiany rozrządu myte i sprawdzane, a miał zadyszki. Jeśli powrót będzie także bezproblemowy, no to chyba po sprawie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrót bez problemowy, auto szło jak kiedyś. Wszystko wróciło do normy, nareszcie :good: błędów już nie wywala. Dzięki panowie za pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...