Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki płyn do wspomagania A4 B8: FEBI M6162 czy M6161?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E tam, jeżdżę już rok i nic się nie dzieje, a zrobiłem 30 tys.

To takie puste gadanie, chyba że konkretnie powiesz co takiego się stanie w maglu lub pompie

Słucham i pozdrawiam

Opublikowano

Im więcej czytam wątków na temat płynu do wspomagania tym jestem bardziej zdezorientowany;/ A4 b5 AJM 2001r lać febi mineral czy z syntetyk z ASO? Układ suchy, jedynie wspomaganie zaczyna chodzić ciężko no i kolor płynu jest czerwony;/ także chce wymienić jak najszybciej.

Piszecie że ori jest gęściejszy od febi, jeśli febi jest minerał a ori syntetyk to chyba powinno być na odwrót? Syntetyk chyba jest rzadszy od minerała?

Opublikowano

Lepiej zalej minerał, tak zresztą jest napisane na zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania.

Pozdro

Opublikowano

Witam :hi: mam pytanko :decayed: u mnie poziom płynu wspomagania jest na min i wygląda jak czarny auto u mnie już 2 lata bez wymiany a wcześniej to najstarsi górale nie wiedzą , z tego co wyczytałem mam wlać zielony febi mineralny ciekawe czy taki sam dostanę ale, czy nie lepiej wymienić całkiem? litr chyba wystarczy a dużo z tym roboty?

Opublikowano

Witam :hi: mam pytanko :decayed: u mnie poziom płynu wspomagania jest na min i wygląda jak czarny auto u mnie już 2 lata bez wymiany a wcześniej to najstarsi górale nie wiedzą , z tego co wyczytałem mam wlać zielony febi mineralny ciekawe czy taki sam dostanę ale, czy nie lepiej wymienić całkiem? litr chyba wystarczy a dużo z tym roboty?

..przeważnie wchodzi litr i ciut...powinieneś dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym...

Opublikowano

Czyli do AFNa myślałem że w 2litrach się wyrobie litr na przepłukanie i drugi do jazdy chyba że bez płukania ale jeśli wchodzi ponad 1l to i tak 2 trzeba zakupić ? więc w 2l się nie wyrobie a gdzieś czytałem że niecały litr wchodzi :mysli:

Opublikowano

Witam :hi: mam pytanko :decayed: u mnie poziom płynu wspomagania jest na min i wygląda jak czarny auto u mnie już 2 lata bez wymiany a wcześniej to najstarsi górale nie wiedzą , z tego co wyczytałem mam wlać zielony febi mineralny ciekawe czy taki sam dostanę ale, czy nie lepiej wymienić całkiem? litr chyba wystarczy a dużo z tym roboty?

Z wymianą płynu nie ma dużo roboty. Spuść stary, zalej nowy i przed zakręceniem korka pokręć kierownicą na maksa w prawo i lewo i już. Do układu kierowniczego wchodzi ok 0,7 - 0,8 litra płynu więc dwie litry wystarczą Ci spokojnie.

Opublikowano
1. Ze zbiorniczka wyrównawczego płynu wspomagania odciągasz dokładnie taką ilość płynu jaką tylko możesz.

2. Zdejmujesz wężyk powrotny najczęściej ten cienki poniżej.

3. Zaślepiasz miejsce po zdjętym wężyku - możesz zrobić to drugim wężem lub jakąś zatyczką.

4. Zdjęty wężyk powrotny wkładasz do pustej butelki.

5. Teraznajważniejsze dolewasz nowego płynu do zbiorniczka i kręcisz kierownicą - dbaj o to aby cały czas był płyn w zbiorniczku, jeżeli płyn nie chce lecieć może na chwile odpalić auto i zakręcić do oporu (ale uważaj !!!)

6. Dolewasz tyle płynu aż zacznie lecieć czysty płyn do butelki ok. 1.5 L

7. Na koniec zakładasz wężyk powrotny na zbiorniczek

8. Odpalasz auto i patrzysz ile płynu ubyło i robisz dolewkę ewentualnie.

A tutaj linka z nie zaprzyjaznionego jeszcze forum ;)

[ Wymiana plynu wspomagania ze zdjeciami ]

Opublikowano

Witam :hi: zrobiłem prawie tak jak jest napisane powyżej tzn najpierw wciągnąłem w rurke trochę płynu żeby zobaczyć jaką ma barwę po czym wypuściłem wszystko ze zbiorniczka do butelki stojącej na podłodze , wciągnąłem trochę nowego w rurke dla porównania po czym spuściłem z powrotem , zdjąłem opaskę przewodu przy zbiorniczku od tyłu czyli bliżej ściany grodziowej ten węższy przewód przez który zasysa pewnie bo w zbiorniczku jest filtr , zaślepiłem jego otwór rurką z jednej strony wkecona śruba z drugiej okręcone taśmą żeby elegancko się wciskało, do ori odłączonego przewodu wsunąłem też przezroczystą rurkę też okręconą taśmą żeby spływało sobie do butelki , przód auta wcześniej uniosłem na podnośniku z jednej strony podstawiając klocek z drugiej został na podnośniku , po wypiciu browarka w miedzy czasie ruchy kierownicą w do końca lewa i prawa wypompowując stary olej i na bieżąco dolewać nowy 2 osoby , kiedy pojawił się w rurce czysty już olej aż spłynie tak by zbiornik był pusty żeby nie wylało się z niego nic przy podłączaniu przewodu pózniej dolewka na max jeszcze trochę kręcenia i łyków piwka ,kiedy stan płynu był na max wszystko podłączone jak trzeba odpaliłem silnik pokreciłem jszcze trochę kontrolując stan i czy nic nie cieknie , na początku się lekko spieniło ale przestało i wyglądało na ok , auto na dół pokręcone kierownica , zakręciłem korek plastikowa osłona itp pozakładane poszło mi litr i zostało i jeszcze na dolewkę jak by coś czeka w bagażniku niżej kilka fotek i różnica oleju przed i po

83bcf2700058a878m.jpg

17511f3fdedffe60m.jpg

63c51f16ed0a09d7m.jpg

24759b1e70098569m.jpg

olej febi zielony mineralny 42 zł za litr

Opublikowano

Panowie.

A co jeśli u mnie jest nalany "czerwony" (prawdopodobnie syntetyk) i to dużo ponad "max"?

Na jaki płyn wymienić?

Opublikowano

Panowie.

A co jeśli u mnie jest nalany "czerwony" (prawdopodobnie syntetyk) i to dużo ponad "max"?

Na jaki płyn wymienić?

Wymień na ori G004000M2

Opublikowano

Witam :)

Tak duzo juz zostalo napisane w tym dziale "Uklad kierowniczy" na temat plynow do wspomagania w Audi.

Proponuje przegladnac watki ktore sa pisane ostatnio. Ten jest zaczety pare lat temu, gdy wiadomosci na ten temat byly dosc watpliwe.

Jak czytam jak niektorzy koledzy na pocztku watku polecaja Febi 6162 to lekko sie usmiecham.

Choc sama jeszcze do niedawna bylam zwoleniczka tego oleju.

Aktualnie wiadomo ze do wspomagania w Audi ma byc uzyty ori z ASO G 004.

Pozdrawiam :)

Opublikowano (edytowane)

To i ja się przyłącze do pytania.. Korek mam szary a na nim napisane ONLY MINERAL G002000. Czy SWAG 6162 MINERAL z zieloną nakrekra będzie ok?  Przekładnia servotronic 

Edytowane przez kubajvc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...