numerosiem Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Witam, czytalem juz nie jeden post (żeby nie było). Sytuacja wygląda tak że: Jechałem dość wolno, słyszę stukot i obijanie się...czegoś:] natychmiast się zatrzymałem i widze (nocą) że poszedł pasek, rozerwał się na strzępy i strzępiki:]. Auto kupiłem pare miesięcy temu...widziałem ze pasek nie jest (ogólnie rzecz biorąc) nowy, aczkolwiek zaczekałem z wymianą, do dzisiaj:P Czytalem ze w zdecydowanej większości powodem tego może byc napinacz,otóż: Faktycznie, gdy kupilem auto napinacz był odchylony o jakieś 2 mm od osi reszty rolek, no dalo sie to zauważyć...wymieniłem go przy okazji bycia na giełdzie w Poznaniu;) ten który kupiłem po założeniu był ok, linia była prosta, ale niedawno zauważyłem że pojawił się delikatny, rdzawawy nalot na wiatraku chłodnicy (nawet) oraz rolce napinacza, jak również odchylenie napinacza wzrosło ponownie o jakieś 2 mm (widać delikatne odchylenie)...czy ten nalot może i pochodzi z napinacza, oraz czy takie odchylenie mogło powodować zerwanie paska bądź też jego szybsze zużycie...z góry dziękuje za odpowiedź Klub-owiczy:)
Gniady Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Jeżeli rolka napinacza nie naciąga całej szerokości paska powoduje jego jednostronne rozciąganie i wewnętrzne rozrywanie nawet nieraz nie widac tego z zewnątrz jak zaczyna pękać na zewnątrz to juz są dosłownie minuty jego życia-mój wizualnie wyglądał dobrze w Ustce a dojechałem tylko do Piły
numerosiem Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 ok, a co z tym rdzawym nalotem...skąd mógł się wziąć??
krollos Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 sprawdz sobie sprzęgiełko na alternatorze bo jezeli jest zatarte to nawet nowy napinacz nie pomoże!!
zdzis Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Widać samo rozwalenie napinacza było spowodowane inną przyczyną, tak jak kolega wyżej pisał mogło być to sprzęgiełko, bez którego są spore siły przenoszone na pasek i napinacz. A rdzawy nalot właśnie mógł się wziąć z napinacza, jak się do swojego dobrałem to właśnie w nim pojawiło się nieco korozji i odkładał się taki nalot który "pudrował" pasek.
grabson765 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 sprzegielko alternatora do wymiany raczej, od tego pochodzi ten rdzawy nalot mialem to u siebie
numerosiem Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2011 Ok, sprawdziłem, poczytałem...wyciągnąłem alternator i jak pokręcę czy w lewo, czy w prawo to wirnik w alternatorze kręci sie jednakowo, rozumiem że sprzęgiełko do wymiany ;( ;(, jeżeli jestem w błędzie prosze mnie z niego wyprowadzcie i napiszcie jak mam się dalej kierować...z góry dziękuje [br]Dopisany: 07 Styczeń 2011, 17:24_________________________________________________Wiec, dopisze tylko że sprzęgiełko wymienione, napinacz też ...poczekamy i zobaczymy czy napinacz ulegnie ponownie odchyleniu, łamiąc oś paska wielorowkowego...dzięki za podpowiedzi
numerosiem Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Minęło trochę czasu...wszystko jest ok! Wniosek? Sprzęgiełko było zajechane:]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się