[ALL B5] Montaż podłokienika

    71 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam - pomimo tego ze temat byl maglowany wielokrotnie nigdy nie pojawilo sie fotostory z montażu. Postanowilem zrobic mala relacje podczas dzisiejszego montażu u mnie w niuni. Podłokietnik jest nowy kupiony na jednej z aukcji na a....o, w dziale promocje, rabaty podaje detale gdyby ktos chcial sobie taki prezent sprawic. Podłokietnik nie jest oryginalny ale bardzo fajnie i dokładnie wykonany co bedzie mam nadzieje widać na zdjęciach. Ja niestety nie dostałem pod kolor mojego wnętrza (blue marine) więc czeka mnie na wiosne wizyta u tapicera.

    Czas pracy: 2 godziny (wszystko robilem pierwszy raz)

    Narzędzia potrzebne:

    Klucz nasadowy łamany - 8 mm

    Klucz nasadowy 12 mm

    Klucz nasadowy 13 mm

    Śrubokręt krzyżakowy

    3 x blaszka bądz srubokręt

    Przed montażem tak to mniej więcej wyglada:

    dsc02218be2.jpg

    Przesuwamy obydwa fotele przednie jak najbardziej do tyłu. Ukażą sie nam zaślepki które zdejmujemy lekko podwazajac od spodu i odkręcamy śruby które są pod spodem - 8 mm.

    dsc02221tc6.jpg

    Ja użyłem takiego klucza:

    dsc02222yx2.jpg

    Nastepnie wyjmujemy popielniczke z tylu i odkrecamy srube przytrzymujaca tunel kluczem nasadkowym 13 mm (to ta na zdjeciu z podkladka). Przed zdjeciem tunelu nalezy zdjac obudowe hamulca recznego - dynks do wyjecia znajduje sie pod spodem dzwigni pomiedzy raczka a kolnierzem (nalezy go pociagnac na dol). Nalezy tez odpiac kostke do komputera - tutaj przydadza sie trzy blaszki badz srubokrety ktore wkladamy w wyciecia i popychamy kostke na dol.

    dsc02224zl1.jpg

    Podnosimy dzwignie hamulaca maksymalnie do gory i zdejmujemy powoli tunel pamietajac o odlaczeniu z przodu kostki od zasilania zapalniczki. Teraz możemy powedrowac do stolu warsztatowego gdzie jesli na tunelu od spodu jest zaznaczony obrys podlokietnika to wycinamy zaznaczony elelment. U mnie nic nie bylo zaznaczone wiec wkrecilem podtsawe podlokietnika w tunel a nastepnie odrysowalem olowkiem podstawe, odkrecilem i odejmujac po kilka mm wyciolem wczesniej narysowany ksztalt. Mozna wyciac duzo mniej i potem dopasowywac sobie do ksztaltu nogi od podlokietnika.

    dsc02226re7.jpg

    Powinnismy uzyskac nastepujacy efekt koncowy - mozna lekko spilowac boki dla lepszego efektu:

    dsc02230kb3.jpg

    Nastepnie zakladamy zalaczona uszczelke - ja u siebie wyciolem kawalek przy wycieciu na hamulec reczny co widac na ponizszym zdjeciu:

    dsc02233cx4.jpg

    Wszystko (podstawe z podlokietnikiem) teraz skrecamy uzywajac nasadki 12 mm - patrzac na ulozenie uszczelki:

    dsc02236rf8.jpg

    Tak wyglada calosc zlozona ktora w odwrotna strone skladamy dodajac i dokrecajac 13 mm nakretki z podkladkami nad podstawa podlokietnika. Teraz pozostaje nam sie cieszyc caloscia.

    dsc02234vf1.jpg

    Pozostaje nam tylko zlozyc wszystko w odwrotnej kolejnosci i cieszyc sie caloscia. Mam nadzieje ze w miare logicznie wszystko ulozylem w calosc i bedzie pomocne. W razie pytan i udoskonalen piszcie smialo.

    Powodzenia!!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    aV1OriRS.jpg

    a tak wygląda podłokietnik jak ja zrobiłem u siebie tylko jeszcze w domu :naughty:

    świetna sprawa taki podłokietnik :naughty:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wytnijcie wiecej w miejscu gdzie wchodzi plastik od dzwigni chamulca recznego bo mozna sie nie milo zaskoczyc po zmontowaniu. jest tam za ciasno i mozna polamac plastik od podłokietnika zaciagajac reczny. ciecie po zlozeniu nie jest zabiegiem za prostym i mozna sobie tylko szkody narobic

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki za praktyczne wskazówki koledzy, właśnie taki podłokietnik dostałem (faktycznie jest fajnie zrobiony :th:), za chwilke zabieram się do montażu, jak wyjdzie - zobacze. Ale jeśli chodzi o wykonanie podłokietnika - polecam, a i pieniądze nie są za niego duże. :> Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Sorry że odświeżam ten stary temat ale mam pytanie odnośnie tego podłokietnika. Nie jest on krótszy od oryginału?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a ja mam pytanie co do orginału , czy tam nic ciąć nie trzeba ? wszystko pasuje jak klocki lego ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam koledzy, montowany przezemnie podłokietnik (zapewne taki sam montował marinero) nie odbiega w żaden sposób od oryginału jeśli chodzi o jego długość, jest bardzo wygodny w użytkowaniu. Jeśli chodzi o montaż, to naprawde bardzo prosta sprawa i faktycznie w moim audi było wszystko przystosowane już pod montaż, więc wyglądało to jak składanie "klocków lego". Należy pamiętać, że w większości elementów wyposażenia dodatkowego wszystko w autach już jest przystosowane, tylko kiedyś kupujący nie dopłacił za zamontowanie (takie jak: podłokietnik, wyświetlacz temperatury w zegarach czy nawet parktronik - wiem bo wszystko to już zamontowałem w swej audi). Mam wiele fotek z moich dokładek "fabrycznych niedociągnięć" :naughty:, więc jeśli ktoś potrzebuje dodatkowego foto story z powyższych udoskonaleń - podać maila i już wysyłam. Pozdrawiam.

    0c4119a885c921a8m.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no podlokietnik ma wymiary zbilizone do ori moga sie ruznic minimalnie ale niewidac roznicy :naughty: podlokietnik u mnie sie sprawuje super polecam kazdemu :th:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przepraszam za offtopic, ale interesuje mnie do czego sluzy rozowe zlacze na zdjeciu nr 4. Jesli pytanie jest infantylne to sorry :]

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przepraszam za offtopic, ale interesuje mnie do czego sluzy rozowe zlacze na zdjeciu nr 4. Jesli pytanie jest infantylne to sorry :]

    to jest złącze obd2 - łączysz auto poprzez interfejs obd2 z komputerem (mały serwis, sprawdzasz, testujesz, kasujesz błędy, inspekcje ) itd

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A czy tak samo jest z montażem w b6 czy coś więcej trzeba sie męczyć napewno trzeba ciąc plastik konsoli koło ręcznego ale czy bedzie pasowac

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a gdzie można kupić samą pokrywę/górę podłokietnika?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wczoraj montowałem z kumplem u mnie podłokietnik do b6

    Nie trzeba rozbierać tunelu środkowego... wystarczy :

    1. Wyjąć tylną popielniczkę

    2. Odkręcić 2 śruby pod tylną popielniczką ( klucz 13 mm)

    3. Wsadzić tą "blaszkę" do mocowania podłokietnika i przykręcić....

    4. Wymierzyć dziurę do wywiercenia.... korzystaliśmy z tego zdjęcia

    podlokietnik1dy5.jpg

    ( z serwisówki audi ) A - 9 mm

    B - 5 mm

    C - 39 mm

    D - 31 mm

    E - 15 mm

    F - 16 mm

    G - 9 mm

    H - 43 mm

    Suwmiarką wszystko pomierzyliśmy , mazakiem zaznaczyliśmy

    5. Wkrętarka i malutkie wiertełko po zaznaczonej lini z 50 otworków i dziura juz była ;)

    6. Gdy otwór juz był wycięty użyliśmy pilnika żeby krawędzie poszczępione doprowadzić do porządku

    7. W nóżce podłokietnika szły kable ( jeden od anteny drugi od ładowarki ) wywaliłem je

    8. Włożyliśmy podłokietnik wszystko ładnie pasowało, skręciliśmy i koniec.

    Szkoda ze zdjęć nie robiłem... no ale moze następnym razem

    Czas pracy 1,5h z przerwami na herbate i batonika :tongue4:

    Efekt Super. Polecam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość seaman

    Czolem...

    Podlokietnik przyszedl wczoraj poczta i zaraz wzialem sie do montazu...nie bylo ciezko...:-)

    Jedyna roznica miedzy tym co ja dostalem a tym ktory jest na zdjeciu w opisie to troche inny typ lapy podtrzymujacej. U mnie nie bylo uchytow z otworami do przykrecenia lapy do tunelu...

    Otwor w tunelu wykonalem mala szlifiereczka (rozwiertakiem jak kto woli ;-)

    Polecam podlokietnik

    Pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam czy ktos wie czy podlokietnik z tunelem od passata b5 da sie wlozyc z tunelem do a4 aby uniknac ciecia itd?poza tym mam opcje w tym tunelu na napoje z tylu a w audi nie mam i mam popielniczke w tym od passata ktorej nie mam w audi i jest tak lipna dziura dzieki za odp pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja również jestem po montażu podłokietnika , postępowałem według instrukcji i wszystko było ok do momentu gdy po zmontowaniu wszystkiego chciałem wsadzić popielniczkę z maskownicą na miejsce , okazało się że stopka mocująca podłokietnik jest za blisko popielniczki i nie jestem wstanie zamknąć ani otworzyć popielniczki , niestety próbowałem wcisnać na siłę i urwałem mocowania popielniczki z maskownicą , jedynym rozwiązaniem wg mnie poza oczywiście naprawą mocowania jest zeszlifowanie tylnego żebra łapy mocującej co da ok 1 cm pozwalający na swobodne manewrowanie zaślepką popielniczki , czy wy również spotkaliście się podczas montażu z tym problemem , czy może ja zrobiłem coś nie właściwie , proszę o konstruktywne uwagi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam kupielem podlokietnik od passata z popielniczka i tunelem caly montaz zajal mi 10 minut(dzieki za wskazowki z forum) ipolegal na odkreceniu 3 srub mam teraz tunel i podlokietnik od passata wszystko wyglada jak oryginal od audi a za tunel z wysylka od passata dalem 125 zl .Reasumujac kupujac podlokietnik z tunelem od passata nie trzeba nic ciac itd trzeba tylko przykrecic 3 sruby(2 z przody jedna z tylu) wypiac kostke od kompa i puscic ja z boku wszystka gra jak trala pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tez posiadam ten podlokietnik ale jak sie opieram o niego to plastik bardzo skrzypi czy tez u was tak jest ?? mozna to jakos posmarowac??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    czyli tunel z podłokietnikiem od passata B5 pasuje bez problemu do A4? I jak wygląda sprawa złącza OBDII? Z tego co widziałem w passacie znajduje się przy ręcznym,

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tez posiadam ten podlokietnik ale jak sie opieram o niego to plastik bardzo skrzypi czy tez u was tak jest ?? mozna to jakos posmarowac??

    u mnie tez skrzypił od jakiegos czasu ale jak zabrałem sie za czysczenie auta a na koncu plakowanie to potem skrzypienie ustało :wink4: ciekawe na jak długo :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a ja mam ogromna prosbe... gdyby ktos z Was mial dostep do ETKI prosilbym o pomoc. Otoz, kupilem podlokietnik po okazyjnej cenie, niestety nie kompletny. Chcialbym spytac czy ktorys z Was moglby/mial dostep do sprawdzenia nr katalogowego brakujacej czesci. Chodzi o zaslepke podlokietnika z n/w zdjecia. Z gory dziekuje :)

    582686539.jpg

    583778367.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzieki wielkie, podjade jutro do ASO VW i podam ten numerek, zobaczymy co wyjdzie :)

    Nie wiem czy dobrze zczytałem ale 8D0 864 137

    Zapomnialem dodac ze to podlokietnik z Paska B5, gdybys mogl zerknac jeszcze raz w wolnej chwili i w Etce wybrac VW to bylbym wdzieczny.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam sprawa podlaczenia kompa wyglada w ten sposob ze ta kostke pusilem z boku kolo tylniego siedzenia tam gdzie podlacza sie w passacie komputer wycielem otwor i wsadzilem uchwyty na napoje kombinowalem z podlaczeniem tunelu od passata dlatego ze w tunelu od audi nie mialem popielniczki i w tym od passata mam z tylu uchwyty na napoje ktorych w oryginale tez nie mialem teraz mam wypasiony tunel bo mam popielniczke z tylu uchwyty na napoje z tylu dla pasazerow i dwa z przodu od audi w tamtym starym tunelu mialem z tylu dziure teraz wszystko wyglada za***iście moze zrobie fotki tego w dziale zrob to sam:) pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mam problem , kupilem orginal podłokietnik z tunelem, i wszystko robilem jak trzeba, tylko nie moge podniesc recznego do gory,zeby wyjac tunel. Raczka plastikowa recznego wyszla i ten kolnierz rowniez, i gdzie jest ten korek ktory trzeba pociagnac?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam tak wszystko pasuje idealnie dlugosc wysokosc zaczepy etc wycialem ta dziure gdzie w passacie podlaczalo sie kompa wszystko wyglada jak oryginal audi od dolu podkleilem nic nie widac teraz mam wuchwytu z przodu tylu popielniczke ktorej nie mialem i ten plastkk od passata jest szczerze lepszy bo jest bardziej miekki niz od audi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    to gites :tongue4: chciałem zamontować ten po lifcie zespolony od passata tylko mam problem mianowicie taki iż posiadam małą navi i mam sterowanie na środku nie wiem co z tym zrobić da się jakoś to tam zamontować?? może na tej ściance od podłokietnika ?:confused4: co do nie zespolonego od passata to się prawdo podobnie da bo ma takie same miejsce jak w audi prawda?? czy może się mylę :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy