aribike Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Chcę podjąć próbę czyszczenia, ponieważ falują mi obroty na jałowym, a przy mocnym przyśpieszaniu auto się dławi. Ponadto za dużo pali. Boję się jednak żeby go nie uszkodzić. Wiem, że na pewno trzeba zrobić to bezdotykowo. Pytanie tylko czym ? WD40, potem benzyną ekstrakcyjną i wysuszyć ? Czy może czymś innym, może jakimś specjalnym środkiem ?
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 przyczyna dużego zuzycia paliwa nie lezy tylko po stronie przepływki ale tez czujnika wody, termostatu i sondy lambda
aribike Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 Ja o jednym wy o drugim Wiem o tym wszystkim, czujnik temp. wskazuje idealnie tak samo jak na Vagu, świece roczne boscha, termostat działa, lambda również, a jeśli nie do końca to ją zostawię na później bo narazie mam w planie właśnie sprawdzić przepływkę a potem przepustnicę wyczyścić. I chcę to zrobić dobrze, żeby czegoś nie zwalić, dlatego proszę was o pomoc i mam nadzieję, że teraz ją dostanę
Fritz Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Witam! Polecam preparaty Kontakt S i Kontakt U. Są to specjalistyczne preparaty do czyszczenia elektroniki bezdotykowo. Stosuje się je na przemian. Jeden służy do rozpuszczania brudu drugi to usuwania i odtłuszczania.
Dev Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 ogolnie to przepływki sie nie czysci tylko wymienia
aribike Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 O to mi chodziło. Czyli WD40 zostawić w spokoju ? Mam nadzieję że w sklepach w moim mieście coś takiego znajdę, dzięki ! A jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł chętnie przeczytam P.s. No w ostateczności jeśli będzie zwalona i czyszczenie nic nie da to wymienię
Fritz Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 szukaj w sklepach z częściami do elektroniki, chyba że masz znajomego elektronika który może mieć i Ci użyczy albo zostaje Ci ewentualnie allegro. WD to lepiej zostaw w spokoju przepływa to zbyt delikatne urządzenie....
KYLOMC Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 mam w planie właśnie sprawdzić przepływkę a potem przepustnicę wyczyścić. I chcę to zrobić dobrze, żeby czegoś nie zwalić, Lepiej zacznij od przepustnicy potem czy jest wszystko szczelne a na końcu przepływke ....
aribike Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 No ale z przepustnicą jest więcej zachodu a jest zima i niestety nie mam warunków ani czasu żeby zrobić to teraz samemu, więc musiałbym dać na warsztat (tak przy okazji ile takie czyszczenie przepustnicy może kosztować ?). Dlatego wolę najpierw przepływkę, a jeśli dalej będzie falować to przepustnicę. Dobrze myślę czy jednak zrobić jak pisze KYLOMC ?
MarEsp Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Mój patentktóry możesz wykorzystać to czysty alkohol izopropylen - w sklepach elektronicznych kiedyś był wykorzystywany do czyszczenia głowic magnetofonów. Ja najpierw wkładam przepływkę w całości do słoika z bezbarwnym denaturatem na 2-3 godziny aby brud zmiękł i się częściowo rozpuścił następnie wyciągam ze słoika i czyszczę czystym izopropylenem - nie pozostawia żadnych śladów po wyschnięciu Po wymianie nie ma od razu efektu - nie wiem do końca dlaczego ale po kilku dniach i gdy komputer się dostosuje do stylu jazdy określonego jako APJ (Anty piz*ows....jazda) czyli dynamiczne ruszanie na dwójce do odcinki. Po kilku dniach przepływka odrzyła po czyszczeniu i już 0,5 roku hula. Nic nie spieprzyłem - ryzykowałem z tym włożeniem do słoika z bezbarwnym denaturatem ale jakby nie wyszło to bym kupił nową ale się udało różnica jest . Przed czyszczenioem V-max 160 km/h Po czyszczeniu i kilku dniach jazdy dynamicznej 215 km/h i wzrastała ale odpuściłem. MOże ktoś wyśmieje moje empiryczne odczucia może to dynamiczna jazda odmuliła auto ale ja wierzę że to czyszczenie przepływki spowodowało trwałą zmianę. Wcześniej moc raz była raz jej nie było teraz moc jest zawsze od wyczyszczenia przepływki.
aribike Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 Hehe, no patent może i dobry ale ja jednak pozostanę przy środkach typu kontakt
MarEsp Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Hehe "środki typu kontakt" mają w składzie izopropylen... Wpisz w yszukiwarkę google "Cleanser art. 130" Są w spraju ale i w płynie ja polecam w płynie.
aribike Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 I co ten izopropylen robi złego ? Tak przy okazji zapytam. Jeśli wyjmę całą przepływkę i ją wyczyszczę i zdejmę tą blaszkę zasłaniającą druciki, to wystarczy że tam w te druciki prysnę czy może wyjąć te druty na wierzch i spryskać wtedy dopiero ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się