Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Spadek mocy i migająca kontrolka świec żarowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Już myślałem, że moja A4 jakimś cudem dojedzie 200 tys. km bez jednej awarii, ale wczoraj w trasie trochę mi się "zakrztusiła"...

Miałem za sobą ok. 200 km, właśnie rozpędzałem się od ok. 30 km/h i przy 50 km/h zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych i poczułem znaczny spadek mocy. Auto ledwo osiągnęło 70 km/h i przestało przyśpieszać. Tryb serwisowy? Jechałem tak może minutę po czym wszystko wróciło do normy, kontrolka zniknęła, moc powróciła, przejechałem jeszcze 70km, bez najmniejszych problemów.

Dzisiaj rano podpiąłem VCDS-a i wyskoczyły takie błędy:

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7

Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67

69 75 76 77

Mileage: 170330km/105838miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 016 KN HW: 03G 906 016 KN

Component: R4 2,0L EDC 000SG 9748

Revision: --H02--- Serial number:

Coding: 0000072

Shop #: WSC 35475 142 84222

VCID: 79F2EFBA0F8344D4

1 Fault Found

001027 - EGR Valve (N18): Malfunction

P0403 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Mileage: 170256 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 924 /min

Speed: 55.0 km/h

Duty Cycle: 32.3 %

Voltage: 14.36 V

Mass Air / Rev.: 515.0 mg/str

Duty Cycle: 0.0 %

Bin. Bits: 00000000

Readiness: 0 0 0 0 0

Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-94.lbl

Part No SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G

Component: Airbag 9.41 H12 3730

Revision: 91H12373 Serial number: 0036M00ABR1.

Coding: 0033722

Shop #: WSC 06325 000 00000

VCID: 3B7E35B2453FB6C4

1 Fault Found

01221 - Crash Sensor Side Airbag; Driver Side (G179)

011 - Open Circuit - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101011

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 39

Time Indication: 0

Reszta OK.

Błąd poduszek pewnie mało ma tu wspólnego ze sprawą, ale też mnie zastanawia.

Czy możecie coś powiedzieć na tej podstawie, ew. poradzić co jeszcze powinienem podiagnozować VCDS-em?

Trochę mnie to stresuje, bo w przyszłym tygodniu czeka mnie dłuższa podróż i nie chciałbym dotrzeć do celu na lawecie...

Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc!

Opublikowano

W Twoim silniku EGR jest sterowany elektrycznie więc najprościej jest całość zdemontować a następnie rozebrać i stwierdzić jak zasyfiony jest EGR i w jakim stanie jest mechanizm napędu trzonka zaworu EGR. Tu masz foto jak to wygląda z zewnątrz : http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/intake-EGR-TDI-removal.htm&ei=mj4qTe_cDI-s8QOk-Z2vAg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBsQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3D%2522remove%2Bthe%2B3x%2B5mm%2Ballen%2Bhead%2Bbolts%2B(2%2Bare%2Bcircled%2Bin%2Byellow%2Bbelow).%2522%26hl%3Dpl%26rls%3Dcom.microsoft:pl:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GGLL_en%26prmd%3Divns

Ja od siebie doradzam Ci abyś dodatkowo zdemontował czarną osłonę (tam gdzie przychodzi wtyczka) i zobaczył stan tego mechanizmu.

Opublikowano

Dzięki wielkie!!! :hi:

Nie wygląda to na bardzo trudny zabieg, nawet dla takiego laika jak ja.

Poczekam na cieplejszy dzień i biorę się do roboty.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...