Sayymon Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Witajcie, Już myślałem, że moja A4 jakimś cudem dojedzie 200 tys. km bez jednej awarii, ale wczoraj w trasie trochę mi się "zakrztusiła"... Miałem za sobą ok. 200 km, właśnie rozpędzałem się od ok. 30 km/h i przy 50 km/h zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych i poczułem znaczny spadek mocy. Auto ledwo osiągnęło 70 km/h i przestało przyśpieszać. Tryb serwisowy? Jechałem tak może minutę po czym wszystko wróciło do normy, kontrolka zniknęła, moc powróciła, przejechałem jeszcze 70km, bez najmniejszych problemów. Dzisiaj rano podpiąłem VCDS-a i wyskoczyły takie błędy: Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7 Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 Mileage: 170330km/105838miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 03G 906 016 KN HW: 03G 906 016 KN Component: R4 2,0L EDC 000SG 9748 Revision: --H02--- Serial number: Coding: 0000072 Shop #: WSC 35475 142 84222 VCID: 79F2EFBA0F8344D4 1 Fault Found 001027 - EGR Valve (N18): Malfunction P0403 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Mileage: 170256 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 924 /min Speed: 55.0 km/h Duty Cycle: 32.3 % Voltage: 14.36 V Mass Air / Rev.: 515.0 mg/str Duty Cycle: 0.0 % Bin. Bits: 00000000 Readiness: 0 0 0 0 0 Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-94.lbl Part No SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G Component: Airbag 9.41 H12 3730 Revision: 91H12373 Serial number: 0036M00ABR1. Coding: 0033722 Shop #: WSC 06325 000 00000 VCID: 3B7E35B2453FB6C4 1 Fault Found 01221 - Crash Sensor Side Airbag; Driver Side (G179) 011 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101011 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 39 Time Indication: 0 Reszta OK. Błąd poduszek pewnie mało ma tu wspólnego ze sprawą, ale też mnie zastanawia. Czy możecie coś powiedzieć na tej podstawie, ew. poradzić co jeszcze powinienem podiagnozować VCDS-em? Trochę mnie to stresuje, bo w przyszłym tygodniu czeka mnie dłuższa podróż i nie chciałbym dotrzeć do celu na lawecie... Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc!
silenthunter Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 moze ci sie egr zawiesil i nie zamknol
Sayymon Opublikowano 9 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2011 Pytanie dlaczego? Czyżby jego czas się kończył albo wymagał przynajmniej czyszczenia?
Sztomel Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 W Twoim silniku EGR jest sterowany elektrycznie więc najprościej jest całość zdemontować a następnie rozebrać i stwierdzić jak zasyfiony jest EGR i w jakim stanie jest mechanizm napędu trzonka zaworu EGR. Tu masz foto jak to wygląda z zewnątrz : http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/intake-EGR-TDI-removal.htm&ei=mj4qTe_cDI-s8QOk-Z2vAg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBsQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3D%2522remove%2Bthe%2B3x%2B5mm%2Ballen%2Bhead%2Bbolts%2B(2%2Bare%2Bcircled%2Bin%2Byellow%2Bbelow).%2522%26hl%3Dpl%26rls%3Dcom.microsoft:pl:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GGLL_en%26prmd%3Divns Ja od siebie doradzam Ci abyś dodatkowo zdemontował czarną osłonę (tam gdzie przychodzi wtyczka) i zobaczył stan tego mechanizmu.
Sayymon Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2011 Dzięki wielkie!!! Nie wygląda to na bardzo trudny zabieg, nawet dla takiego laika jak ja. Poczekam na cieplejszy dzień i biorę się do roboty. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się