_Piotr_ Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Witam , na początku zaznaczę, że przeczytałem masę wątków dotyczących układu wspomagania, jednak żaden jednoznacznie nie pomógł mi zdiagnozować mojej usterki. Mianowicie podczas kręcenia kołem kierownicy pierwsze 10-15 stopni obrotu w obie strony wygląda normalnie, po czym dalej kierownica jakby się "urywa" i kręci niesamowicie lekko, za lekko. Nie ma znaczenia czy na postoju, czy na drodze w zakręcie, sprawia to, że auto prowadzi się nie pewnie, gdyż brak jakby oporu w układzie. Kiedy auto stoi i kręcę kierownicą w pewnych położeniach słychać jakby sssykkk, mam wrażenie, że bardziej od strony przekładni niż pompy bliżej miejsca kierowcy. Cała usterka zgrała się z zimową przygodą na małej górskiej dróżce. Sytuacja wymusiła, iż kilkadziesiąt minut próbowałem (bez większego efektu) wyjechać z zaspy co wiąże się ze skręconymi we wszystkie strony kołami, często dośc wysokimi obrotami silnika (oczywiście nie non stop) i stosunkowo dużą prędkością jak na to, że auto dalej stoi w miejscu ile razy wyczytałem coś podobnego, to efektem jest zanikanie wspomy i ciężko "chodząca" kierownica, u mnie zupełnie na odwrót... Nie słychać stuków podczas samego kręcenia, jedynie w zakręcie gdy delikatnie odpuszczę, a potem podciągnę kierownicą słychać puste popukiwanie (góra 2 razy) Przekładnia od około roku delikatnie ciekła (po str. pasażera), ale olałem jej wymianę tylko dolewałem co jakiś czas troszkę płynu - czerwonego... Dobrze ?? Źle ?? tu też opinie są podzielone, jedni piszą lać zielony inni tylko czerwony, kolejni Febi najlepszy, a jeszcze kto inny tylko oryginał... Trochę dużo pytań i informacji, ale może ktoś coś podpowie zanim zacznę grzebaninę Pozdrawiam Piotr
mstan Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Witam Ponad wszelką wątpliwość masz nieszczelny układ skoro co jakiś czas uzupełniasz płyn . Generalną zasadą jest to,że nie wolno mieszać płynów i dolewa się płynu takiego jakim jest zalany układ. Producenci pomp zalecają używanie określonych płynów,Nie stosowanie się do tego powoduje określone skutki. Pozdrawiam
_Piotr_ Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2011 Nieszczelny układ - to jasne, ale nie sądze aby była to przyczyna takiego zachowania wspomy. Wczoraj zauważyłem, że płyn który mam w zniorniczku stał się bardzo rzadki. Z miarki po prostu ścieka i to bardzo szybko. Dzisiaj mam zamiar wymienic kompletny plyn na oryginalny zgodnie z zapisem na zbiorniczku. To, że delikatnie cieknie nie przeszkadza mi aż tak jak objawy, które obecnie występują.
ŁYSY44 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 napisz czy się poprawiło jak zmienisz płyn ja kiedyś u gościa widziałem taki problem tyle że w jedną stronę a dokładnie w prawo kierownica prawie sama ciągła a w lewo bardzo słabo, płynu nigdzie nie ubywało a żaden mechanik nie umiał tego wytłumaczyć
wiktorsam Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Miałem tak w moim kadecie GSI. Kiera chodziła tak lekko, że można ją było kręcić najmniejszym palcem, na śniegu to wręcz sama się skręcała w jedną stronę . Co się działo podczas wyprzedzania na koleinach to chyba nawet nie muszę odpowiadać - to była nieustanna walka o życie - a że auto lekkie i szybkie to reakcje układu kierowniczego pewnie trzy razy większe niż w a4. Wymiana płynu nie pomogła, pomogła za to wymiana maglownicy - i to u Ciebie pewnie też jest przyczyną. Moim zdaniem przytarły się zaworki w maglu i ciśnienie z pompy ciągle daje wspomaganie na full.
kolba_leon Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 witam, mam podobną sytuację w moim aucie (audi s4/b6) padła mi pompa wspomagania po wymianie pompy, zauważyłem że kiera tak lekko chodzi na postoju czy w czasie jazdy , że aż boje się wchodzić w zakręt naprawdę nie pewnie się czuje. Po dłuższej jeździe z nową pompą mam wrażenie , że czasem kierownica chodzi dobrze, tzn. jest większy opór przy wolniejszej jeździe a jak jade ponad 100km/h to mógłbym jednym palcem kręcić. Co może być problemem? wydaje mi się także , że czasem przy większej prędkości kierownica zachowuje się lepiej tzn. jest większy opór z góry dzięki za pomoc. pisze tutaj, gdyż nie chcę nowego watku rozpoczynać
_Piotr_ Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Opublikowano 5 Lutego 2011 Wymiana płynu na zielony febi zgodnie z zapisem na zbiorniczku rozwiązało problem !! Całe szczęście
RAFLIK A4 Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 tez miałem kiedyś czerwony płyn i tez zmieniłem na zielony FEBI powiem szczerze ze na czerwonym kiera chodziła bardzo lekko po zmianie na zielony to kiera już miała opór
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się