Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odłączenie pompy paliwowej w LPG


vietato

Rekomendowane odpowiedzi

1) Witam pytanko dowiedziałem się że można taki myk zrobić(z góry SORKI szukałem ale na forum znaleźć nie mogłem)a więc nie wiem czy u gazownika który mi montował instalację,bo w sumie ma pół roku i jest na gwaranci,chodzi o to że jeżeli audiczek przełączy się już na gaz to automatycznie wyłącza się pompa paliwowa w przypadku zgaśnięcia silnika itp..pompa znowu pracuje...Może Drodzy Forumowicze doradzicie mi co i jak,może ktoś już tak sobie zrobił i co o tym myślicie z góry Dziękuję..

2) a i przy okazji lpg brc sequent 24 czy można awaryjnie na gazie odpalić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo nie da się odpalić awaryjnie na gazie przy instalce BRC SQ24, pisze o tym w instrukcji jeśli taką posiadasz. Co do odłączenia pompy to tak mialem w passacie w instalce 2 generacji, sam to robiłem i powiem że super sprawa. Jeśli chodzi o SQ 24 to nie robił bym tego ze względu na to że w razie jak lpg nie domaga inastalka podaje też benzyne, pozatym jak się kończy gaz to wtedy automatycznie przełącza na gaz co w 80 % wystepuje przy przyspieszaniu (spadek ciśnienia). Pewnie byłoby wtedy szarpniecie wynikające z braku ciśnienia w układznie paliwa, a co bedzie jak będziesz wtedy wyprzedzał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy w dobrym kierunku zmierzam :naughty:...ale jeżeli instalka nie domaga,to chyba powinno się na benzynę przełączyć,lub nie wskoczyć na gaz,o ile wyczytałem to jeżeli na gazie jadę :evil: to benzyną układ się nie wspomaga czyli jadę na samym gazie bez siorbania z baku po 4.93 za liter byłoby to bezsensu chyba ...proszę o cierpliwość dla mnie a le kto pyta do domu zawsze dojedzie :good:(szarpania nie powinno chyba być)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) z tego co ja rozmawiałem z gazownikiem to BRC Sq24 nie da rady awaryjnie uruchomić, choć niektórzy podobno próbowali jakieś tricki i im sie jakoś udawało

a 1) nie bardzo rozumiem o co chodzi :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poleca się układu odłączania pompy paliwa podczas pracy na gazie, nie wiem jakie wymierne oszczędności miałoby to przynieść, a wtryskiwaczom benzyny brak cyrkulacji paliwa szkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poleca się układu odłączania pompy paliwa podczas pracy na gazie, nie wiem jakie wymierne oszczędności miałoby to przynieść, a wtryskiwaczom benzyny brak cyrkulacji paliwa szkodzi.

przeciez o to chodzi zeby nie auto jechalo na LPG a nie na PB :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"a wtryskiwaczom benzyny brak cyrkulacji paliwa szkodzi. " skąd taka teoria? Cyrkulacja paliwa odbywa się tylko w kolektorze paliwowym(do zaworka wtryskowego dochodzi tylko paliwo pod odpowiednim ciśnieniem)

Sequent 24 można odpalić na gazie po ominięciu czujnika temperatury gazu w reduktorze(obniża się temperaturę przełączania ,oraz sposób przechodzenia z BP na LPG w sterowniku)-nie stosowane.

Po zamontowaniu specjalnego przekaźnika pompa BP odłącza się ze zwłoką 30 sekund a w razie potrzeby załącza się natychmiast i nie ma żadnego szarpania podczas awaryjnego przejścia na BP.Przekaźnik mam zamontowany od 2 lat.

Pozdrawiam

Ps.Chodzi o to że jak jedziemy w trasę np: 400km to pompa BP nie pracuje przez kilka godzin bez potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy prawidłowo zestrojonej instalacji nie będzie się przełączać z lpg na pb więc nie rozumiem o co chodzi :no: Normalnie pompa paliwa pracuje także na lpg i dostarcza do wtryskiwaczy benzynę, która nie jest spalana i wraca do baku, więc nie wiem czemu miałoby służyć wyłączenie tej pompy na lpg? Jeżeli ktoś nie jeździ na suchym baku to nic jej nie będzie bo jest przystosowana do ciągłej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałem że to takie proste,że jak pompa pracuje to się zużywa i pobiera energie,a jak nie pracuje to?

Nie zużywa energii :decayed:

I ta oszczędność energii przynosi wymierne korzyści w postaci zmniejszonego spalania :gwizdanie: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A móglbyś się podzielić jak zrealizowąłeś tą zwłokę 30 sek. i po co tak naprawę ona jest? Myśle że przekaznik można by podpiąc pod zasilanie zaworu przy reduktorze choć może w SQ 24 zawór ten złącza sie zanim jeszcze wtryski zaczynaja pracować żeby przygotować do pracy na lpg??? Może ma ktoś schemat jak to zrealizować bo niesądze żeby tam gdzie montują zechcieli mi takie coś zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przekaźnik gotowy kupiłem na allegro ze schematem do podłączenia-niedrogo.

Sądzę że w sprawnych układach zwłoka nie jest potrzebna,ale jest bo przekaźnik jest podłączony właśnie pod zawór o którym wspominasz.

Kolega z forum kiedyś pytał w jakimś wątku czy może takie coś zamontować bo właśnie gazownik mu to proponował.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie odłączenie pompy paliwa mam w audi c4. Z tym że jest tam wtrysk mechaniczny i gazownicy sami montują to odcięcie. Jakiś czas po mnie, kumpel zakładał gaz w vento 2.0 na elektronicznym pełnym wtrysku i powiedzieli mu, że można w takim ukladzie montować tego odcięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jaki plus daje odłączenie pompy paliwa w momencie pracy na gazie? przecież w momencie kiedy braknie ci gazu i bedzie komputer chcial wrzucic na benzyne auto zgaśnie... a co z chłodzeniem wtrysków paliwem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus jest taki że zmniejsza się obciążenie na alternator ( w passacie mogłem to wyczuwalne że silnik lżej pracuje), ponadto masz pewnosc że nawet jak masz bardzo słabą pompe to ona i tak przeżyje bardzo długo.

Auto nie zgaśnie bo w układzie który jest sprawny pozostanie cisnienie paliwa wystarczajace na prace silnika przez kilka sekund, przy mocnym bucie moze to być tylko czesc sekundy :decayed: a przecież pompa właczy się wraz z przełaczeniem na benzyne.

Wtryskom nic sie nie stanie przecież sa w kolektorze dolotowym to chłodzi je powietrze przez niego przeplywajace, chyba że masz FSI ale tam sie nie zakłada gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda nie mam audi z LPG ale dość długo jeździłem Hondą Civic z gazem (przejechałem 180tkm na gazie) i mogę powiedzieć, że odcięcie pompy pb jest potrzebne. Znajomy elektryk, który mi to zakładał zajmuje się wymianą i montażem pomp pb i większość jego klientów to użytkownicy samochodów z instalacją lpg, którym pozacierały się pompy. niektóre jak pokazywał to miały nawet stopioną obudowę. a co do wtryskiwaczy to powiem, że przy tak dużym przebiegu na gazie nic się z nimi nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś jest dziad i jeździ na gazie bez benzyny w baku to mu się pompa zaciera i topi. Ile razy można powtarzać, że pompa jest przystosowana do ciągłej pracy, o ile tylko w baku jest paliwo które ją smaruje i chłodzi :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...