adadur Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Propozycja rozwiązania problemu z cieknącym zaworem recyrkulacji spalin EGR. Opis oparty na silniku AJM ale w zasadzie dotyczy całej rodziny silników 1.9 TDI PD oznaczonych Axx (nie dotyczy jedynie silników oznaczonych Bxx z uwagi na inne rozwiązania EGR). Oczywiście ma to sens o ile EGR został zdiagnozowany i działa prawidłowo. 1. Na wstępie mamy taki stan lub podobny: Nie trzeba chyba mówić, że opary olejowe rozbryzgują się po całej okolicy EGR. Niszczą przy tym wygłuszenie pod pokrywą silnika, olej spływa bezpośrednio na złącze elastyczne katalizatora uszkadzając je, olej rozdmuc**je się po znacznej części silnika. Ogólnie syf! 2. Potrzeba: - wężyk (taki jak do układu podciśnienia) - czarny - trójnik dopasowany do średnicy wewnętrznej wężyka - klej epoksydowy do metalu - złączka (wytoczone we własnym zakresie) fi wejścia w otwór w EGR ok. 6mm, ponadto przewidzieć kołnierzyk z uwagi na klej oraz powierzchnię na nasunięcie wężyka - nie podaje wymiwrów bo lepiej jak każdy zrobi to samemu, zajdzie konieczność zeszlifowanie kołnierzyka bo inaczej ciężko będzie podejść pod "grzybek" EGR - zbiorniczek (butelka) - kilka trytytek (mały rozmiar) czarne - wykałaczki - cążki do obcinania trytytek Ponadto jak ktoś by chciał poprawić uszczelnienie na dolocie: - o-ring: N 90521601 (55x3) - uszczelka: 069131547D - imbusy do odkręcenia zaworu EGR UWAGA: Polecam wybrać się do sklepu z uszczelnieniami i zakupić o-ring silikonowy 55x3 - w porównaniu do originały będzie znacznie bardziej odporny na temperaturę przez co dłużej będzie zachowywał elastyczność. Zaleta jest też taka że cena będzie niższa lub co najwyżej porównywalna z oryginałem. 3. W trakcie pracy Przed klejeniem jakimś "dynksem" przemyć EGR w obrębie otworków i wewnątrz otworu by klaj mógł dobrze złapać. Efekt końcowy: Dodam że rozwiązanie nie rzuca się w oczy a jest w pełni funkcjonalne.
HiRide Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 wreszcie dobre fotostory z opisem brawo :oklaski: moze sie za to wezme jak sie ociepli
olovski Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 no ciekawy pomysl tez mam problem z wyciekami w okolicy egra mimo ze zaslepiony przy kolektorze cos tez cos takiego rozkminie 1
Sztomel Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 do pełni szczęścia proponowałbym zrobić z boku szyjki butelki przynajmniej jeden otworek gdyż przy takim rozwiązaniu (uszczelnionym wężyku wchodzącym do butelki) cały czas będzie panowało podciśnienie a to będzie powodowało, że bez odpowietrzenia butelki olej będzie miał problem swobodnie do niej ściekać a pod membraną siłownika zaworu EGR nie będzie efektu wyrównywania podciśnienia z ciśnieniem atmosferycznym czyli obecne rozwiązanie niczym się nie będzie różniło od zwykłego zakołkowania tych otworków pod grzybkiem siłownika zaworu EGR.
adadur Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2011 nie napisałem ale w górnej częśc butelka była rozcięta nożem a wężyk wprowadzony przynajmniej do połowy wysokośc butelki z tego co zaobserwowałem zanim autozmienilo właściciela to naprawdę niewiele się tam zbiera tych oparów butelka to najsłabszy punkt widocznego rozwiązania - niała byc z czasem zmieniona bo wizualnie mi nie pasiła
vertus69 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 I to jest super pomysł tylko trzeba wymyślić jakiś fajny zbiorniczek i będzie
ROBERT Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Dzisiaj zrobiłem coś podobnego , zobaczymy jak patent "zda egzamin"
adadur Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2011 Dzisiaj zrobiłem coś podobnego , zobaczymy jak patent "zda egzamin" jakie złączki dałeś? Dorabiane? ja po zmianie auta też widzę że już EGR pocieka ... chyba znowu zapodam patencik
ROBERT Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 "Przerobiłem" odpowietrzniki ukł. hamulcowego Wężyk ustawiłem tak , żeby miał cały czas "z górki" , myślę , że w ten sposób ew. olej łatwiej wydostanie się z wężyka
adadur Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2011 ja mam dostęp do tokarki więc z głupiej sruby nawet dorobię ale odpowietrznik jak najbardziej dobry pomysł (sam o nim myślałem) a co z gwintem ... zjechałeś go czy gwintowałeś w EGR?
ROBERT Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Gwint troszkę skróciłem piłką do metalu a resztę zeszlifowałem pilnikiem ( niestety zapomniałem porobić fotki ) , bardzo łatwo poszło bo odpowietrzniki były z jakiegoś "miękkiego" metalu ... myślałem nad gwintowaniem ale jakoś odechciało mi się i wolałem zeszlifować gwint pilnikiem i zapodać je na kleju
Kuba A4 Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 czy mógłby ktoś wskazać miejsce gdzie znajdują się: - o-ring: N 90521601 (55x3) - uszczelka: 069131547D Jest możliwe wymienienie jeszcze jakieś części żeby uszczelnić EGR??
adadur Opublikowano 17 Maja 2011 Autor Opublikowano 17 Maja 2011 Kuba ale EGR w 95% nie cieknie na połączeniach ale z w wyniku niedoskonałej jego konstrukcji.
ROBERT Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 Kuba ale EGR w 95% nie cieknie na połączeniach ale z w wyniku niedoskonałej jego konstrukcji. Dokładnie Najczęściej cieknie z otworów odpowietrzających membranę zaworu EGR lub w miejscu gdzie z tegoż zaworu wychodzi trzpień klapy gaszącej czy mógłby ktoś wskazać miejsce gdzie znajdują się: - o-ring: N 90521601 (55x3) - uszczelka: 069131547D 069 131 547 D znajduje się pomiędzy zaworem a rurką łączącą EGR - kolektor wydechowy N 905 216 01 znajduje się pomiędzy EGR a kolektorem ssącym
Polko_V Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 :notworthy: wrescie nie bede mial obrzyganego silnika , musze jak najszybciej to zrobic, bo nawet ja tak nie puszczam pawia po ostrej imprze :gwizdanie: jak ten zasrany EGR
adadur Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 czy mógłby ktoś wskazać miejsce gdzie znajdują się: - o-ring: N 90521601 (55x3) - uszczelka: 069131547D N 905 216 01 znajduje się pomiędzy EGR a kolektorem ssącym Z tym o-ringiem to pisałem jakie jest lepsze wyjście - kupic w sklepie z uszczelnieniami o tym rozmiarze "silikonowy" - odporny na wyższe temp. a do tego tyle samo lub taniej niż ori.
Kuba A4 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 czy numer EGRa w AJM to 038 131 501 G?? czy jakiś inny może podpasować zamiast tego? pozdrowionka!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się