Narcyz 35 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Koledzy sprawa dotyczy Passata , a więc kolega twierdzi ze autko za dużo pali . Szczerze mówiąc chociaż sam się dopiero uczę diagnostyki na naszym forum dlatego potrzebuję wsparcia chociażby tylko duchowego (zawsze coś "W kupie siła"). Uprzedzając z góry, filtr powietrza założony nówka przed logami, kąt wtrysku statyczny także zmieniony z 72 (auto było w serwisie na wymianę uszczelek pod nastawnikiem ,mechanicy nie zmienili przy okazji kąta) na ~52. Grupa 000 statyczna/BS/dynamiczna http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_32263.html Grupa 003 statyczna/BS/dynamiczna http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_32264.html Grupa 015 statyczna http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_32265.html Grupa 013 statyczna http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_32266.html Grupa 010 / 011 dynamiczna http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_32268.html Grupa 008 dynamiczna http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_32269.html Grupa 007 statyczna http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_32270.html Grupa 001 statyczna / dynamiczna http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_32271.html Grupa 004 statyczna / BS http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_32272.html[/url] Wg mnie grupa 010 dynamiczna ( 8 sekunda ok 3000 obr/min) za niskie wskazania zasysanego powietrza ( były zapieczone kierownice w turbo, zostało wyczyszczone, przy okazji okazało się że są dość spore luzy poprzeczne ok 1,5mm. Z tym że muszla zimna jest tylko zapocona olejem ,a auto bez problemu teraz na 3 biegu idzie do 130 km/h dlatego zasugerowałem gościowi aby do następnego notlaufa bądź poważnego poboru oleju wstrzymał się z wymianą turbo).Właśnie dlatego podejrzewam że wskazania w grupie 010 są poniżej normy. Ale mogę się mylić dlatego proszę o fachowe doradztwo, przy okazji przepływomierz Pierburg też nowy.
Sztomel Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 wskazania MAF są niższe bo i ciśnienie doładowania spada o prawie 100 mbar. Również ograniczenie dawki paliwa przez przepływkę jest większe wtedy kiedy turbo się zaczyna rozkręcać (robi to zbyt wolno) oraz od około 3000 obrotów. Sprawdź sobie szczelność wężyków podciśnienia.
przemik Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Podpisz linki, ktory jaki log oznacza...
Narcyz 35 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 Zapomniałem dodać że auto ma 320 000 nastukane + katalizator. N75 sprawdzony na Vag , po przełączeniu całkowicie odcina podciśnienie , wężyk Na odcinku N75 - grucha nówka. Wszystkie grube węże przy okazji czyszczenia turbo były zdemontowane , czyszczone i sprawdzane. Cienkie wężyki sprawdzane wzrokowo i dotykowo na zgięciach (ale mimo wszystko sprawdzę je pod wodą ze względu na oplot). Na Vag zero błędów.Czy katalizator o takim przebiegu może powodować spadek mocy turbo? Chociaż myślę że w początkowej fazie nawet przepływ spalin nie pozwoliłby na osiągnięcie takiej wartości doładowania. @przemik właśnie o to chodzi że sam jestem pedantyczny. Ale proszę Cię wybacz, jestem za stary na komputery , logi robiłem każdy osobno ale po wrzuceniu się pomieszały i nie daję rady tego ogarnąć . Czarna magia. Coś mi tam wyszło w tym podpisywaniu linków :notworthy:Bynajmniej się staram.
przemik Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Szkoda ze przy czyszczeniu sprezarki nie wybiliscie kata. Byloby z glowy. Tak katalizator przy tym przebiegu juz dawno przestal pelnic swoja funkcje i moze zaburzac dynamike spalin w sprezarce. Ja bym wywalił kata i wymienil filtr powietrza - i powtorzyl logi - 011,010,008 i 003 dynamiczne. Pzdr
Narcyz 35 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2011 Kolega @Sztomel też wspomniał o zbyt wolnym rozkręcaniu się turbiny , czyli wstępnie można to powiązać z utrudnionym przepływem spalin przez katalizator. A więc po niedzieli kata wywalimy i tak jak kolego @przemik zasugerowałeś powtórzymy logi i wrzucę. Filtr powietrza pisałem że nowy . Na razie dziękuję za pomoc , później odświeżę temat.
ciahciah Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 nie ma najważniejszego loga 011 basic setting... gdzie kupiłeś przeplywke? ile daleś?
Narcyz 35 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 A więc odgrzewam temat. Przepływka była kupowana w sklepie przywarsztatowym + montaż z gwarancją , cena 300 zł. (sam czujnik bez puszki ). Po wielu perypetiach w końcu nastąpiła poprawa. Okazało się że podczas wymiany uszczelki pod nastawnikiem (wspominałem w pierwszym poście) ktoś położył lampę bez słony żarówki na cienkiej rurce plastykowej (przy filtrze powietrza ) idącej do VAC na N75 i niestety ją przytopił następstwem czego powstała dziureczka jak po szpilce. Przy okazji wszystkie gumowe wężyki poszły do wymiany. I wyszły takie oto logi : http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33045.html DYN 003 http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33044.html DYN 008 http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33043.html DYN 010 http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33041.html DYN 011 http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33039.html DYN 011 drugi raz http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33038.html BS 011 Po dziwnych skokach ciśnienia doładowania i obcinaniu dawki zdecydowałem się na czyszczenie N75. Logi po czyszczeniu : http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33425.html DYN 003 http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33427.html DYN 008 http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33426.html DYN 010 http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33428.html DYN 011 x 2 http://vaglog.rtnet.pl/oregon11_33429.html BS 011 Według mnie teraz turbina pracuje dosyć stabilnie , jest tam minimalna dziura w zakresie 3100 - 3800 obr. ale w aucie tego nie czuć. Jeszcze jedno pytanko czy to jest normalne że przepływka lekko obcina po uzyskaniu ponad 4000 obrotów? Zapomniałem dodać że apetyt na paliwo od razu spadł chociaż nic z tego nie mam oprócz satysfakcji. A jeszcze odnośnie tego nieszczęsnego katalizatora , nie ma mowy o wycięciu kata ponieważ auto non stop jeździ do Niemiec , dlatego posłałem gościa na stację i katalizator jest sprawny. Możliwe że był już wymieniany wcześniej w Niemczech.
ciahciah Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 skoro kat nie będzie wycięty proponuje wypalić kolektor ssący, to nie jest normalne że po 4000obr przepywka odcina dawki, tu masz normalny pomiar ori przypywki z drożnym katem 4053 42.8 38.4 40.8 4116 42.6 38.4 40.6 4179 42.6 38.4 40.2 4263 42.4 37.8 40.0 4326 42.4 36.4 39.6 4389 42.4 34.8 39.4
Narcyz 35 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Dzięki za podpowiedź , jak będzie chwila czasu to jeszcze się poświęcę i to przeczyszczę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się