Rosji55 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam koledzy.Mam taki problem.Rok temu kupiłem aku Centre.Przez lato było ok ale jak przyszły pierwsze przymrozki to zaczął mi słabiej kręcić ale zawsze odpalił i dawał sygnał (!)-trzy razy.A wczoraj chciałem jechać po żone i co ,odpalam a on zachełtał sekundę i koniec potem już zero reakcji.Wartość napięcia na aku 10,5V.I teraz moje pytanko ,aku raczej sprawny tylko pewnie alternator albo rozrusznik (robi zwarcie?).Proszę może ktoś miał problem i jak sprawdzić co mu dolega. Raczej nic lewego prądu nie pobiera.No chyba że jak czytałem może to być rozrusznik.Ale jak to posprawdzać?
pawlopwl Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Ja bym jednak obstawił aku, 10,5V to napięcie przy odłączonych klemach? Zdecydowanie za mało
miro1983 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 na poczatek nasladuj aku do pelna i zobacz czy sytuacja sie powtorzy. moze za dlugo stal na dworze i dostal po pupie. masz jakis sprzet naglasniajacy w aucie?
andy_sky Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 napięcie naładowanego aku, nieobciążonego powinno wynosić 12.6
Rosji55 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2011 Nie mam sprzętu nagłaśniającego,ani za długo nie stał na dworze jeździłem około 4 dni temu.Napięcie 10,5 jest na aku z podpiętymi klemami.Akumulator Centra 52AH/520A. Hmm jescze moge stwierdzić ,że jak przejechałem 500km, to w aku słynne oczko było na czarnym a jak jest naładowany to powinno być na zielonym. Sprawdzałem jeszcze napięcie ładowania na postoju i było 14,6V.
pawlopwl Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Odepnij klemy, zmierz napięcie, jeżeli nie wzrośnie do ponad 12, to masz aku do wymiany
Rosji55 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2011 Jutro sprawdzę bo idę do pracy.A aku mam na gwarancji i co uznają ją w razie wu
fecik Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 10.5 wolta to jest skrajnie wyczerpany aku! i moze byc lipa z nim! naladuj wsadz do autka i zmierz ladowanie powinno miec miedzy 13.9 - 14.5 wolta.[br]Dopisany: 19 Styczeń 2011, 20:25_________________________________________________a i jeszcze jedono, 52ah to za malo!!!
Rosji55 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2011 Miał ładowania na biegu jałowym 14,5V jak sprawdzałem.Cosik mi sie wydaje że czytając posty mam zwarcie na rozruszniku gdzieś [br]Dopisany: 19 Styczeń 2011, 20:29_________________________________________________Jak piszą że powinien być około 42AH !!! i 460 A ,że takie wsadzano? A ty jaki masz?
fecik Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 jak masz klime to przynajmniej 65Ah[br]Dopisany: 19 Styczeń 2011, 20:31_________________________________________________kolego ja tez wlasnie w taki sam sposob zabilem aku.mial 2 lata i 51Ah.i nagle w ta zime szlak go trafil dokladnie tak jak u ciebie teraz ma 74 i kreci ja h.. [br]Dopisany: 19 Styczeń 2011, 20:34_________________________________________________a kto tak pisze ze powinien miec kolo 42Ah?komus sie chyba pomieszalo !45 to wkaldali do malucha :> to po cholere tam jest alternator 90 watt
Rosji55 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2011 Koledzy mając 10,5 volta na aku można go ładować czy to już wrak? Cholercia bo mam go na gwarancji a nie chce cosik uszkodzić. Mój problem dalej nie rozwiązany nie wiem dlaczego mi tak nagle przestał palić nawet nic nie drgnie jak przekręce zapłon .
andy_sky Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 ja też kiedyś reklamowałem aku i się udało
chris.lkr Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 U mojego ojca w aucie Centra z niewiadomych przyczyn padła po około sześciu miechach. Sprawdzaliśmy co tylko się dało i okazało się że to nie z winy samochodu. W sklepie odmówili przyjęcia (chociaż aku był jeszcze na gwarancji) tłumaczc to: "złą eksploatacją akumulatora". Podobno jest coś takiego że mogą nie uznać reklamacji. Trochę kiepsko z ich strony bo staruszek zawsze jak była taka potrzeba to wymieniał na Centre ale teraz po tej ostatniej akcji to ma ich głęboko w d...e.
Rosji55 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam ponownie koledzy.Otóż akumulator naładowałem trzyma 12,7V ale przed odpalenie kolega kazał wykonać test.Otóż podpiąłem tylko klemę dodatnią a minusowa sobie wisiała i przykładają próbnik z żarówką dotknąłem z jednej strony do klemy minusowej a z drugiej do aku minus i co żarówka świeci!!!. To samo zobiłem dotykając do klemy minus i karoserii i świeci !!! Zwarcie? Tylko jak to szukać i może ktoś miał taki przypadek? Hmm rozrusznik,alternator,regulator napięcia? Aku na pewno dobry. Po zmierzeniu napięcia na klemieminusowej z aku minusowym jest 11.5V ??? Co to może być?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się